Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHet grote Kratom topic

Het grote Kratom topic

258 antwoorden
54 weergaven
18-5-2026
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#1
De reden dst ik vroeg naar hulp. Is omdat geestelijk een ander verhaal is. Welke klachten ervaar je als je je kratom niet of niet op tijd neemt? Is het geestelijk, fysiek of somatisch (al is dat onderscheid soms knap lastig)
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Mrloverdj zei:
De reden dst ik vroeg naar hulp. Is omdat geestelijk een ander verhaal is. Welke klachten ervaar je als je je kratom niet of niet op tijd neemt? Is het geestelijk, fysiek of somatisch (al is dat onderscheid soms knap lastig)
Klik om te vergroten...
Opzich vind ik het wel redelijk makkelijk te constateren bij mezelf. Gebruik niet zoveel ongeveer 10gr per dag maar als ik een dag oversla ervaar ik toch een beetje een griepachtig gevoel met lichte diaree verschijnselen dan weet ik dat het door de kratom komt! Ik ben er sws gevoelig voor doordat me opiaatreceptoren gevoelig blijven na eerdere verslavingen en nu ik me clonazolam taper in combi met een dag geen kratom nemen voel ik mij zo ziek als een hond.
J
JapieVerslaagdLid
01-01-2024, 00:00
#3
Mrloverdj zei:
Als je zulke doseringen diazepam gebruikt zie ik je kratom afbouw zonnig tegemoet!
Kratom kan je makkelijk taperen. Met jouw dosering duurt het misschien wat makkelijker maar het is prima te doen. Eventueel fysiek ongemak zal opgevangen worden door de diazepam.

Je bent een abstinente alcoholist. Maar zoals ik het lees wel verslaafd. Niet zozeer aan een middel,zoals je zelf ervaart. Maar verslaafd aan het effect, het onder invloed zijn. Het nuchter blijven lukt je niet(is geen oordeel)

Heb je daar hulp voor?
Klik om te vergroten...
Ja ik ben 3 keer opgenomen. Open instellingen. Eerst heel fancy maar na mij laatste detox bij mij om de hoek nota bene eerst detox.gedaan en daarna onder behandeling van een psychiater.

Benzo kwam later maar ging snel heel erg fout.
Alles opgebiecht. Heel chill afbouwplan. Van 200 naar 15mg en toen heb ik het verpest en wil ik het herstellen.

Als ik tegen mijn huisarts of behandelaar Kratom zeg kijken ze mij aan of ze water zien branden.

Ik denk ook dat het makkelijker te taperen is en nooit zorgen om te kopen.

Ik kan nooit meer een recreatieve gebruiker zijn. Dat weet ik. En ik ga ook niemand afzeiken die dat wel is. Miss een beetje Jaloers
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#4
JapieVerslaagd zei:
Nogal wat werk om alles te lezen. Sorry daarvoor.
Ik vandaag nieuwe bestellen incl maatschepjes om er uiteindelijk vanaf te komen.

Welke strain adviseren jullie voor afbouw?
Kratom werkt alleen nog maar als ik het niet neem. Zonder kratom zwaar irritante ontwenning verschijnselen.
Klik om te vergroten...
Je laatste alinea snap ik niet. Of bedoel je dat het alleen nog werkt als je wel niet?

Om af te bouwen zou ik de Green malay doen
Die is een stuk potenter. Dus je zou met minder dosering moeten kunnen en de enige kratom die ook potenter is in z'n werkingsduur 7 tot 8 uur.
3 x overdag kan je dus al minderen
J
JapieVerslaagdLid
01-01-2024, 00:00
#5
Mrloverdj zei:
Je laatste alinea snap ik niet. Of bedoel je dat het alleen nog werkt als je wel niet?

Om af te bouwen zou ik de Green malay doen
Die is een stuk potenter. Dus je zou met minder dosering moeten kunnen en de enige kratom die ook potenter is in z'n werkingsduur 7 tot 8 uur.
3 x overdag kan je dus al minderen
Klik om te vergroten...
Mrloverdj zei:
Je laatste alinea snap ik niet. Of bedoel je dat het alleen nog werkt als je wel niet?

Om af te bouwen zou ik de Green malay doen
Die is een stuk potenter. Dus je zou met minder dosering moeten kunnen en de enige kratom die ook potenter is in z'n werkingsduur 7 tot 8 uur.
3 x overdag kan je dus al minderen
Klik om te vergroten...
Thanks nieuwe besteld met maatschepjes. Morgen beginnen. Voor de dia even een spreadsheet maken. Psychiater heeft het wel goed met mij voor. Maar als ik zelf een schema maak voel ik mij meer imln controle
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Hoe is je kratom gebruik nu. Hoe verdeel je die 80 gram per dag?
Voor je gaat afbouwen is het belangrijk dat je dosering en inname stabiel is. Vandaar m'n vraag
H
Hardcore_frkLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik vind het gevoel van Kratom altijd wel chill, maar neem het eigenlijk nooit omdat de smaak me zo tegenstaat..
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Je neemt wat drinkyoghurt in je mond. Niet te veel. Dan doe je de kratomdoserinf op een lepel..die laat je je mond inglijden) zorg dat drinkyoghurt er niet uitloopt..en hier is de truc..
Niet ademen!! We proeven door te ruiken niet ademen onderdrukt het proeven. Je voelt de poeder in je mond.. geloof.me.je gaat niet kokhalzen. Even 3 seconden niet ademen of je tong bewegen. Maar in 1 keer een grote extra slik drinken nemen dan heb je in 1 x zeker meer dan 90% weg..de restjes....drinken drinken drinken..op het laatst laat je je drinken als mondwater door je mond gaan..om een laatste kruimeltje te vangen.

Mensen maken de fout door het in hun mond te doen en dan onbewust gaan proeven.ze worden nerveus want als het door je mond beweegt word de smaak veel intenser en superdroog


1 bv drinkyoghurt (zachter voor je maag, kan ook cola zijn) in je mond en daar houden
2 de lepel kratom tussen je lippen door duwen die wat openstaan. Doe alles in 1 x
3 niets doen! Niet ademen. Niet je tong bewegen. Gek genoeg kan je bij stap 2 beter op de tong mikken dan ernaast.
4 neem.een megaslok en de kratom is weg. Neem nog zeker tien slokken drinken als restjes moeten weg daar proef je niets vanA
5 beetje door je mond heen en weer en ready to go!
H
Hardcore_frkLid
01-01-2024, 00:00
#9
Mrloverdj zei:
Je neemt wat drinkyoghurt in je mond. Niet te veel. Dan doe je de kratomdoserinf op een lepel..die laat je je mond inglijden) zorg dat drinkyoghurt er niet uitloopt..en hier is de truc..
Niet ademen!! We proeven door te ruiken niet ademen onderdrukt het proeven. Je voelt de poeder in je mond.. geloof.me.je gaat niet kokhalzen. Even 3 seconden niet ademen of je tong bewegen. Maar in 1 keer een grote extra slik drinken nemen dan heb je in 1 x zeker meer dan 90% weg..de restjes....drinken drinken drinken..op het laatst laat je je drinken als mondwater door je mond gaan..om een laatste kruimeltje te vangen.

Mensen maken de fout door het in hun mond te doen en dan onbewust gaan proeven.ze worden nerveus want als het door je mond beweegt word de smaak veel intenser en superdroog


1 bv drinkyoghurt (zachter voor je maag, kan ook cola zijn) in je mond en daar houden
2 de lepel kratom tussen je lippen door duwen die wat openstaan. Doe alles in 1 x
3 niets doen! Niet ademen. Niet je tong bewegen. Gek genoeg kan je bij stap 2 beter op de tong mikken dan ernaast.
4 neem.een megaslok en de kratom is weg. Neem nog zeker tien slokken drinken als restjes moeten weg daar proef je niets vanA
5 beetje door je mond heen en weer en ready to go!
Klik om te vergroten...
Thanks, ik deed het inderdaad al ongeveer op deze manier. Maar dan met water.. Met drinkyoghurt klinkt inderdaad wel beter!

Als het weer een mooie dag is, zal ik me er weer eens aan wagen!
A
AdriftLid
01-01-2024, 00:00
#10
Hallo lieve mensen van het drugsforum,

Ik ben vandaag jarig en heb een cadeautje aan mezelf gedaan dat zojuist in de brievenbus is gevallen; Kratom!
Ik heb helaas wel al ontbeten met een klein taartje, maar ben nu zo nieuwsgierig dat ik het eigenlijk wel zou willen nemen vandaag :)
Ik heb
- green malay capsules
- red maeng da poeder
- white maeng da poeder

Nu is mijn vraag; kun je kratom nemen als je al ontbeten hebt? Door bijv. 2 uur te wachten, of heb je dan kans dat je er niks van voelt?
Of duurt het gewoon langer voordat je wat voelt?

En zouden jullie eerder voor 3 of 4 of bijv. 5 gram gaan? Ben op zoek naar een beetje vrolijke energie maar niet het hele opgefokte en peace of mind maar niet het sleepy effect...

Ik dacht zelf voor de green malay capsules te gaan, maar als jullie op basis van bovenstaande wensen iets anders aanbevelen let me know!

X
A
AdriftLid
01-01-2024, 00:00
#11
Woeh thanks!

Twijfel dan nu wel een beetje tussen green en white...

Ik denk dat de white voor het moment beter is ivm de euforie en sociale uitwerking (ga straks met een vriendin een onbeschofte cocktail drinken) alleen heb ik ook ergens gelezen dat die ook nog wel eens voor wat 'opgefokte' energie kan zorgen... daar heb ik dus geen zin in!

4 gram it is.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Gemberthee zei:
Aha! Had ik dan toch juist wat hoger moeten doseren voor het sederende effect?

Ik was ook wel misselijk.
Klik om te vergroten...
Dan heb je al te hoog gedoseerd, bij Kratom is dat te hoog doseren. Bij normale opiaten is misselijkheid normaal, miss een andere strain proberen?
En ook op lege maag innemen
G
GembertheeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Oh toch te hoog. Ik had toen wel in korte tijd bijgenomen. Ik las net ergens dat je ook misselijk kunt worden als je binnen korte tijd meer neemt. Dat zou het ook nog kunnen zijn misschien.

Ik heb net half uur geleden ongeveer 3 gram genomen en ga niets meer bijnemen. Ik heb het idee dat ik het nu al wel voel. Dat mijn oogleden wat zwaarder voelen en mijn hoofd wil liggen. Fijn gevoel.
G
GembertheeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Dit keer niet misselijk geworden en heel fijn in slaap gevallen met 3 gram Kratom en CBD olie. (Wel vroeg wakker weer). Ik vind Kratom wel een bijzonder goedje. Het werkt echt!

Ben nu stiekem wel benieuwd geworden naar de oppeppende varianten. Kunnen mensen dat dan aan je merken?

En hoe nemen jullie het eigenlijk in? In vind het zo ranzig.
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#15
www.zativo.nl

Hoe Gebruik Je Kratom - Zativo

Kratom is een fantastisch kruid met geweldige effecten. Jammergenoeg smaakt het minder lekker. Hier zijn enkele handige tips om kratom in te nemen.
www.zativo.nl www.zativo.nl

Ja het is smerig. Maar daarom doe ik de tosh and Wash. Klein slokje koud water in mijn mond. Lepel naar binnen schuiven ZONDER te inhaleren.
Want dan Krijgt je dus die gigantische hoest en kots buien.
Paar slokken water erachter aan(het bind zich niet aan de 1e slok water je je mond) En.klaar
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Oh en ik doe het altijd met theelepels iig kleinere dan de normale.

Het hoesten en spugen ..ik geloof niet dat het door de smaak komt..maar het is een onwijs fijne stof.niet zo zwaar als zand of zout. Als je in of uitademt zit het echt overal. De manier waarop het dan ook in je keel komt geeft een fysieke reactie.
Probeer het klein te houden, weg.te.spoelen. daarna wat cola of drinkyoghurt en waarschijnlijk.merk je het dan niet eens.
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Gemberthee zei:
Dit keer niet misselijk geworden en heel fijn in slaap gevallen met 3 gram Kratom en CBD olie. (Wel vroeg wakker weer). Ik vind Kratom wel een bijzonder goedje. Het werkt echt!

Ben nu stiekem wel benieuwd geworden naar de oppeppende varianten. Kunnen mensen dat dan aan je merken?

En hoe nemen jullie het eigenlijk in? In vind het zo ranzig.
Klik om te vergroten...
Gewoon mengen met warm water en wegklokken. Nee het is niet lekker, maar als je gaat zitten miepen en allerlei manieren gaat verzinnen om het in te nemen, dan wen je nooit aan de smaak. Misschien krijg je dan wel een lichamelijke afkeer.

Je kan overal aan wennen, zolang je je er maar aan blootstelt. Je eerste wijntje was toch ook smerig. Je eerste olijf misschien ook. Just do it!
L
Lid 153090Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Droomreiziger zei:
Ik ben van plan om voor de eerste keer Kratom te gebruiken. Ik heb de testkit gekocht bij een vendor en wil de groene strain proberen. Hoeveel gram zou ik proberen? En is het poeder mengen met warme chocomelk en opdrinken een goede methode?
Klik om te vergroten...
Houd er wel rekening mee dat de groene vein het minst uitgesproken effect geeft - het zit zowat tussen rood en wit in. Als je een uitgesproken voorkeur hebt voor ofwel downers zou ik de Red vein nemen of als je een uitgesproken voorkeur hebt voor stims zou ik de witte nerf kiezen.

Ieder persoon reageert natuurlijk anders op een middel maar persoonlijk heb ik nooit veel aan de groene vein gehad. Ik heb een uitgesproken voorkeur voor stims en ik heb ervaring met zowat alle drugs (veel rc's niet inbegrepen) ook Crystal Meth en daarom waren mijn verwachtingen van Kratom de 1ste x laag; mijn eerste x was Maeng Da witte vein en man ik was in de wolken; ik was echt gestimd en voelde me lekker, het was avond en voor de kick was ik moe en half aan het indommelen maar eens het effect nam was ik whole over the place.

Ondanks mijn uitgesproken voorkeur voor stims heb ik met Kratom een voorkeur voor red vein ontwikkelt; het gaf me een eufore roes en maakte me heel kalm en ik kon slapen zonder ook maar 1 benzo.
D
DroomreizigerLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik ben van plan om voor de eerste keer Kratom te gebruiken. Ik heb de testkit gekocht bij een vendor en wil de groene strain proberen. Hoeveel gram zou ik proberen? En is het poeder mengen met warme chocomelk en opdrinken een goede methode?
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#20
Droomreiziger zei:
Ik ben van plan om voor de eerste keer Kratom te gebruiken. Ik heb de testkist gekocht bij een vendor en wil de groene strain proberen. Hoeveel gram zou ik proberen? En is het poeder mengen met warme chocomelk en opdrinken een goede methode?
Klik om te vergroten...
Begin eens met twee gram. Mengen door een warme drank met een zoetige smaak geniet de voorkeur daar het niet goed oplost en niet lekker smaakt.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...56789...13
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."