Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Syl zei: Hey, Ik ben inmiddels gestopt met de medicatie. Heb contact gehad met huisarts en moet donderdag langs komen. Wil alsnog graag door verwezen worden naar internist. Tips zijn altijd meer dan welkom!! Dus als je tips voor me hebt hoor ik ze graag van je! 😘 Klik om te vergroten... Oké ik ben benieuwd wat de internist je kan adviseren dan, let me know! In ieder geval wat basis tips, want adviezen geven zonder context is lastig aangezien het per persoon verschillend is.. Makkelijkste aanpassing + bewezen effectief is dagelijks 2 gram plantensterolen binnenkrijgen, dus simpel je normale boter vervangen voor Becel Pro Activ of dagelijks 1 mini drinkyoghurtje van Becel Pro Activ. Wel vrij prijzig, maar is het geld waard. (Consumptie van ongeveer 2 gram plantensterolen per dag (equivalent van met plantensterolen verrijkt margarines/halvarines voor 5 – 6 boterhammen) kan het LDL met ongeveer 10 procent verlagen binnen 2 tot 3 weken. Recent onderzoek liet een beperktere daling zien van 6,7 procent bij een dosering van 3 gram per dag (Ras et al. 2015). Daarnaast verzadigde (slechte en harde) vetten zoveel mogelijk vermijden en zorgen voor een hoge vezelinname, bijvoorbeeld peulvruchten zijn een goede bron. En wat ook heel belangrijk is zijn voldoende (liefst wat extra dan aanbevolen) gezonde vetten eten, 2-3x per week vette vis en dagelijks een handje walnoten (specifiek walnoten qua gezondheidsvoordelen) houd ik voor mezelf aan en is goed te doen. (De consumptie van ongeveer 15 gram noten per dag hangt samen met een ongeveer 20 procent lager risico op HVZ en consumptie van 35 gram noten of lijnzaad per dag wordt geassocieerd met een verlaging van het LDL met ongeveer 0,15 mmol/l (Gezondheidsraad 2015k) en als laatst maar zeker heel belangrijk voldoende bewegen! En daarmee bedoel ik dan vooral overdag actief zijn, niet te lang (stil) zitten en veel stappen zetten. Die kleine dingen maken meer verschil dan een uurtje sporten per dag naast een kantoorbaan Hopelijk heb je er wat aan"
"Syl zei: Volgende week gaan we aan mijn zelfvertrouwen werken. Dat ik mezelf leer te waarderen. Als je 23 jaar in een relatie hebt gezeten waarin iemand x op x erin wrijft dat niks aan jou als vrouw deugt ga je dat op den duur geloven. Dus we gaan gewoon door met het werken aan mezelf 😊💪 Klik om te vergroten... Yes join the bosslady club! Maar damm 23 jaar, zonde maar ergens ook de kracht om er erna zoveel sterker terug te komen naar wie je zelf bent, iets wat de meeste nooit zullen inzien in het leven.."
"Snelleke Snel zei: Goed verhaal, lekker kort ook Klik om te vergroten... Ik zou er een boek over schrijven"
"Ik doe het altijd (afgemeten met een spuitje) in van die kleine waterballonnetjes als ik naar een festival ga. Maar ik zou iets anders zoeken als vervanging van de G die je nu nodig hebt omdat je anders paniek ervaart, klinkt heel stom maar verdiep je eens in kristalstenen en edelstenen als alternatief om je rustig te laten voelen als je paniek ervaart.. Denk een beetje aan jezelf"
"Revolutionair zei: Deed ik eerst ook, een beetje een smeerboel en toch niet echt accuraat. Liever een klein flesje voor oogdruppels ofzo en een buisje 😉 Klik om te vergroten... Zeker wel accuraat, prima af te meten. Maar een flesje kan je lastig wegstoppen als vrouw (bij volledig strakke kleding) bij controle bij festivals snap je... Wat hebben mannen het ook makkelijk haha!"
"Revolutionair zei: Nee hier hebben we het al uitgebreid over gehad dat deze berekeningen niet kloppen. Tijd van iname 0.00 = 2.5ml en na 10 minuten 2.1ml? Na 10 minuten komt hij pas op en heb je nog geen 1ml in je bloedplasma zitten. We hebben al uitgebreid besproken dat geeneen medicijn of drugs zo werkt. Hieronder een schema hoe het echt werkt met je bloedplasma en opname van opbouw en afbouw. T0=0 en geen T0=2.5ml dat is pas na 45 a 60 minuten 2.5ml in je plasma zit. De afbouw begint daar pas en dan kan je praten over 2.1ml etc. Bekijk bijlage 5671 Bron: Semantic Scholar GHB Pharmacology and Toxicology: Acute Intoxication ... Klik om te vergroten... Wetenschappelijke bron boven conclusies op basis van eigen ervaringen.. Rampelflik zei: Bij twijfel, pak liever te weinig dan teveel. Klik om te vergroten... Hier sluit ik me wel bij aan!"
"Perzikje zei: Al kan ik maar 1 iemand helpen hiermee... Dit is hoe mijn dag er vandaag uit heeft gezien. Ik hoop dat dit de goede kant op blijft gaan! Klik om te vergroten... Super goede dag! Positief blijven en morgen er weer zo'n goede dag van maken"
"Rivalrie zei: 86%(dacht ik) van de ADHD gevallen wordt "genezen" door het aanpassen van voeding. Klik om te vergroten... Als diëtist in opleiding ben ik het 200% met je eens, alle medicatie is bijna alleen om de gevolgen van een probleem aan het pakken maar door terug te gaan naar simpel gezegd de basis dus voeding los je het probleem op"
"Ik ken niet veel soorten maar never heroïne of lachgasbalonnen.."
"Syl zei: Heb veel online gelezen vandaag over het medicijn wat ik nu slik voor mijn te hoge cholesterol. Ik slik " Atorvastatine". De dokter had me al gezegd dat ik er spierpijn door kon krijgen. Niet alleen in het begin maar tijdens hele gebruik. Klik om te vergroten... Ik zou je nog wat tips geven wat je kan doen om je cholesterol te verlagen, ik weet dat die medicatie zwaar kut is en eigenlijk het probleem niet oplost is maar gewoon een gevolg van een probleem de klachten laat verminderen.. Omdat je al zei dat het genetisch is, is zonder medicatie niet realistisch maar altijd minder dan dat de dokter je voorschrijft aangezien ze alleen medicatie als de oplossing zien terwijl er nog heel wat meer dingen zijn Nice trouwens dat je de schijf van 5 kent! Voorbeeld voor de meeste! Niet dat ik volledig achter het voedingscentrum sta overigens maar het is een goede basis."