Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHet grote Kratom topic

Het grote Kratom topic

258 antwoorden
56 weergaven
18-5-2026
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#1
BenzoLiefhebber zei:
Bekijk bijlage 42037zeer vies spul zeg. Ik heb de rode versie, werd mij aangeraden. Hoort dit zo klonterig te zijn?
Klik om te vergroten...
Scheutje aanmaaklimonade erdoorheen en warm water gebruiken. Lost het makkelijker op en smaakt het prima
D
DroomreizigerLid
01-01-2024, 00:00
#2
Deze middag voor de tweede keer kratom gebruikt. 2 gram green malay in warm water. Het resultaar was twee uur lang buikpijn, duizeligheid en misselijk. Na die twee uur voelde ik me wel ok. Jammer.
T
Tuinkabouter96_Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik ben erachter gekomen dat ik kratom het beste tot me kan nemen met koolzuurhoudend frisdrank (cola zero:))
De smaak van kratom vind ik niet zo erg, heeft veel weg van ashwagandha en dat is oprecht viezer. Meer het idee dat ik bij toss/wash niet altijd zo goed het poeder weg krijg en nog achterin m’n keel voel. Ik vul dan meestal 1/3e halve liter fles met cola, doe daar mijn gewenste dosis kratom in en ga het dan ‘draaiend schudden’. Ik draai de fles soms even open om lucht eruit te laten, anders heb je een kratom douche :wink: . Het zal wel hard gaan schuimen (de rest van de fles vult zich met schuim) maar dit zakt af. Daarna nog een keer omschudden en de kratom zit door het drinken heen. Het blijft daardoor ook niet aan het flesje kleven en ik heb geen problemen met het doorslikken ervan. Ook is de smaak best verbloemd, handig als je dat niet trekt!
Misschien heeft iemand hier iets aan.
G
GambolitasjuhLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik ga altijd bijna over mn nek als ik het inneem, met warm water altijd. Zo snel mogelijk doorslikken en dan iets van frisdrank erachter aan. Maar nog altijd beter dan toss en wash, dat gaat echt mis bij mij, laatste keer hoestte ik alles over mn kleding en de grond heen :tearsofjoy:
M
Makker SteevastLid
01-01-2024, 00:00
#5
buddha31 zei:
Ik zou beginnen met een lagere dosis (Max 3 gram) zowel een lagere als hoge dosis werkt ontspannend. Alleen hoe hoger je gaat, hoe lomer/slaperiger je kan worden (en meer kans op maagklachten/misselijk) daarom ervaren velen bij een lagere dosis juist wat meer zin om iets te doen. Wel zo handig bij een wandeling.

Op een nuchtere maag (2 uur vantevoren niet eten) werkt kratom het best.En mocht je achteraf de dosis te laag vinden kan je een tweede keer altijd ophogen.
Ga je het op de tosh and wash manier innemen?

Weet
Klik om te vergroten...
Bedankt voor je reactie! Ja, ik dacht inderdaad tosh and wash te doen. De smaak vind ik niet zo heel vervelend. En de smartshop die ik bezoek staat garant voor goeie kwaliteit, dus ik heb er wel vertrouwen in. Super, dank voor de tips, ik ga het binnenkort proberen.
H
Harrie In De WarrieLid
01-01-2024, 00:00
#6
Pompi zei:
De smaak vind ik niet zo heel vervelend.
Klik om te vergroten...
Hoe weet je dat je de smaak niet zo vervelend vind terwijl je het nog moet proberen?
M
Makker SteevastLid
01-01-2024, 00:00
#7
Harry In De Warrie zei:
Hoe weet je dat je de smaak niet zo vervelend vind terwijl je het nog moet proberen?
Klik om te vergroten...
Effe geproefd...
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik vind het toch jammer dat ik nu 10 keer kratom heb geprobeerd, een heel zakje heb geleegd (10 gram) van drie verschillende soorten en elke keer niks gevoeld heb. Ik drink die shit maar er gebeurd gewoon NIKS.

Ik heb een anti-kratom-zenuwstelsel.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Dirkjan zei:
Ik vind het toch jammer dat ik nu 10 keer kratom heb geprobeerd, een heel zakje heb geleegd (10 gram) van drie verschillende soorten en elke keer niks gevoeld heb. Ik drink die shit maar er gebeurd gewoon NIKS.

Ik heb een anti-kratom-zenuwstelsel.
Klik om te vergroten...
Omdat je flut kwaliteit koopt, je moet het zo zien dat spul komt helemaal vanuit Indonesia hier naartoe en kratom is onder perfecte omstandigheden uiterlijk een jaar goed houdbaar maar verkopers plakken een houdbaarheids datum van 2-3 jaar erop en smartshops 9 van de 10 keer flut kwaliteit hebben dus wil je goede kratom zul je het toch echt moeten bestellen of een winkel vinden die erom bekend staat goeie kratom te hebben en in dat geval verkopen ze per zakken van 50-250 gram. Merken die met zakjes van 10-25 gram verkopen is altijd kut kwaliteit.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#10
Dirkjan zei:
Ik vind het toch jammer dat ik nu 10 keer kratom heb geprobeerd, een heel zakje heb geleegd (10 gram) van drie verschillende soorten en elke keer niks gevoeld heb. Ik drink die shit maar er gebeurd gewoon NIKS.

Ik heb een anti-kratom-zenuwstelsel.
Klik om te vergroten...
Heb je die site nog geprobeerd die ik je vertelde?

Ik krijg zo weer 100 gram binnen.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#11
Spyro zei:
Heb je die site nog geprobeerd die ik je vertelde?

Ik krijg zo weer 100 gram binnen.
Klik om te vergroten...
Nee, nog geprobeerd. Ga het zeker eens doen, en ik snap ook wel dat kratom normaal gewoon werkt en dat ik gewoon modder met stront heb gekocht in de smartshop, maar heb er nu niet echt behoefte aan. Als het mijn pad weer kruist ga ik weer een poging wagen. Ervaringsverhalen zijn veelal positief.
G
GambolitasjuhLid
01-01-2024, 00:00
#12
Hansklok zei:
Ben alllen bekend met oxycodon en morfine.
Is heroïne zo anders dan ?

nja iniedergeval heb geen ervaring met kratom. Zou het wel eens willen proberen.
Zouden diegene die wel op wolkjes lopen als ze kratom gebruiken zich even willen melden bijnde balie hieronder .
dankjewel
Klik om te vergroten...
Ik gebruik zelf altijd Green Malay, dat vind ik echt de chillste. Red vind ik vaak iets te sederend en White strains vallen sowieso een beetje tegen imo. Dus ik zou zeker voor red of green gaan als je het wil uitproberen. Kwaliteit verschilt trouwens wel per vendor heb ik gemerkt, ik bestel nu al lang bij 1 vaste.

Ben niet bekend met heroïne, wel oxycodon. Ik denk dat het op een soort manier te vergelijken is, dat warme gevoel, maar het komt ook weer niet echt in de buurt. Ik vind Oxycodon chiller, maar Kratom heeft ook zeker een fijne high.
H
HansklokLid
01-01-2024, 00:00
#13
Welke kratom komt het dicht in de buurt van een opiaat high? Zoals heroïne/ oxycodone/ morfine high ?
b
buddha31Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Hansklok zei:
Welke kratom komt het dicht in de buurt van een opiaat high? Zoals heroïne/ oxycodone/ morfine high ?
Klik om te vergroten...
Ben je bekend met de middelen?
Kratom komt niet in de buurt van heroïne. Gelukkig maar, daarom is het zo succesvol om te gebruiken bij het afkicken ervan.

Persoonlijk vind ik het ook de oxycodon niet halen. Maar er zijn hier leden die wel op wolkjes lopen door kratom. Heb je ook ervaring met met met kratom? Met die info krijg je wellicht een beter advies.
H
HansklokLid
01-01-2024, 00:00
#15
buddha31 zei:
Ben je bekend met de middelen?
Kratom komt niet in de buurt van heroïne. Gelukkig maar, daarom is het zo succesvol om te gebruiken bij het afkicken ervan.

Persoonlijk vind ik het ook de oxycodon niet halen. Maar er zijn hier leden die wel op wolkjes lopen door kratom. Heb je ook ervaring met met met kratom? Met die info krijg je wellicht een beter advies.
Klik om te vergroten...
Ben alllen bekend met oxycodon en morfine.
Is heroïne zo anders dan ?

nja iniedergeval heb geen ervaring met kratom. Zou het wel eens willen proberen.
Zouden diegene die wel op wolkjes lopen als ze kratom gebruiken zich even willen melden bijnde balie hieronder .
dankjewel
R
RandlandLid
01-01-2024, 00:00
#16
Hansklok zei:
Ben alllen bekend met oxycodon en morfine.
Is heroïne zo anders dan ?

nja iniedergeval heb geen ervaring met kratom. Zou het wel eens willen proberen.
Zouden diegene die wel op wolkjes lopen als ze kratom gebruiken zich even willen melden bijnde balie hieronder .
dankjewel
Klik om te vergroten...
Ik zelf ben nog maar amper een week bekend met kratom. Ben dit ook gaan gebruiken om te stoppen met heroïne omdat mijn gebruik al aardig begon te lijken op een verslaving, en lichamelijke afhankelijkheid van die zooi, na anderhalf jaar heroïne gebruikt te hebben ( niet echt veel maar wel dagelijks ongeveer 0,1- 0,2 gram ).

Ben in de jaren tachtig wel een tijdje verslaafd geweest aan de bruin en de wit, en na 8 a 9 jaar gebruikt te hebben ben ik toen afgekickt met de meta, en daarna van de meta weer afgekickt met de bruin omdat afkicken van de methadon nog erger was. ( ik weet het ) En daarna geen heroïne meer gebruikt.

Na ongeveer 30 jaar de "brave" huisvader uitgehangen te hebben, kwam de heroïne weer op mijn pad en ben dit in de eerste maanden sporadisch gaan gebruiken ( klein puntje per dag ) omdat het goed werkte tegen pijn, vermoeidheid en mijn humeur.
De eerste maanden lukte me het ook makkelijk om een paar dagen met die bruine zooi te stoppen en hielt mezelf maar voor dat ik de boel wel onder controle had zolang ik niet teveel gebruikte... en ik al wat ervaring met heroïne had...niet dus, dus ik had een probleem.
Naar de huisarts was geen optie, en voor de rest schaamde ik me ook dat ik tegen beter weten in toch weer begonnen was. Ook al was het naar mijn idee als een soort medicinaal gebruik om mij lichamelijk en geestelijk wat beter te voelen vanwege mijn gezondheid want ik ben ook geen 20 meer...

Dankzij dit forum en de info en adviezen van forumleden ben ik kratom gaan gebruiken om te kunnen stoppen met de bruin. En dat lukt goed!!! Heb nu 6 dagen geen dope meer gebruikt en dankzij de kratom geen centje pijn, want ik ervaar nog steeds het zelfde relaxte ontspannen gevoel als met dope.
Ik gebruik voorlopig dagelijks nu 2 x 5gr van verschillende soorten en voel me een tevreden mens.
Die achteraf al een -tig jaar eerder met kratom had moeten beginnen, want het werkt perfect tegen mijn lichamelijke kwaaltjes waar we op latere leeftijd tegen aan lopen, voel me weer 20 jaar jonger...

Mzzzzl, Randland
C
CardboardLid
01-01-2024, 00:00
#17
Mensen hier die ervaring hebben met de gele kratom varianten?
Ik las wisselende verhalen hierover, ben benieuwd naar ervaringen. Ik ben zelf het meest te spreken over de green malay, alleen zoek ik wat alternatieven om mee af te wisselen tegen de tolerantie.
R
RandlandLid
01-01-2024, 00:00
#18
Cardboard zei:
Mensen hier die ervaring hebben met de gele kratom varianten?
Ik las wisselende verhalen hierover, ben benieuwd naar ervaringen. Ik ben zelf het meest te spreken over de green malay, alleen zoek ik wat alternatieven om mee af te wisselen tegen de tolerantie.
Klik om te vergroten...

Daar ben ik inderdaad ook wel benieuwd naar aangezien ik amper 2 weken bekend ben met kratom.
Zelf ben ik wel fan momenteel van de rode varianten, aangezien die meer een ontspannende uitwerking heeft, en beter tegen pijnbestrijding.
Momenteel heb ik de Super Maeng Da Green en Red besteld, en Super Red Borneo en Super Red Vein welke we eens uit gaan proberen.

Witte en de gele zijn de volgende op de lijst voorlopig voor later.....
I
ImagineXLid
01-01-2024, 00:00
#19
Even een vraagje, heb kratom besteld voor m’n moeder, vroeger zat ze op heel hoge dosis voorgeschreven oxycodon, oxycontin, … voor chronische rugpijnen, … daar is ze nu mee kunnen stoppen d.m.v karakter cold turkey en d.m.v vervanging neurostimulator en morfinepomp (lichte dosis)

Met de chronische pijnen zal ze altijd blijven
kampen. Onlangs heeft ze nog een operatie gehad waar ze bot van vaar heup tussen haar rugwervels hebben gestoken, hiervoor moet ze revalideren, maar heeft ze enorm veel pijn van. Zelf aan de oxycodon , … wil ze niet meer dus had ik mij ingelezen over kratom. Gewoon sporadisch bij revalidatie gebruik om de pijn voor tijdens of na het revalideren tegen te gaan.

Is dat hiervoor geschikt en zoja? Kan het kwaad met de morfinepomp (lage dosis) die ze nu heeft ?
Ook neemt ze bloedverdunners omdat ze tijdens de operatie een trombose gemaakt heeft en daar moet ze nu tijdelijk bloedverdunners voor slikken.

Ik had m’n arts in BE hierover aangesproken maar die kende niks van kratom. Dus vandaar m’n poging hier op het forum of er mensen zijn met meer kennis.

bedankt alvast!
R
Raoul_DukeLid
01-01-2024, 00:00
#20
Hoi,

Ik ben nieuw op dit forum, dus alvast mijn excuses mocht ik deze vraag in het foutieve topic posten.

Ik ben een veertiger, die met name in de jaren 90 vrij veel gebruikt heeft (met name stimulanten en marihuana, maar ook psychedelica, slechts een enkele keer iets anders, zoals opiaten, benzo's of dissociatieven.
Sinds die tijd een aantal keer per jaar nog iets recreatief.
Verder gelukkig nooit psychische klachten gehad.

Enige tijd geleden heb ik Kratom ontdekt en na enkele pogingen met lage doseringen (<5gram) van diverse soorten (Red Maeng Da, Green Maeng Da, Red Bali) heb ik geconcludeerd dat dat voor mij niet werkt. Ik voel me dan eventjes een beetje actiever, maar ben meer op zoek naar een relaxte avond.

Toen ben ik een paar keer wat meer gaan gebruiken, maar dat deed ik dan verdeeld over meerdere dosissen op een avond.
Bijvoorbeeld 4 gram om 20 uur, dan weer 4 gram om 21 uur en daarna nog eens 3 gram om 22.30 uur.
Hierbij merkte ik dat ik dan vanaf ongeveer 21.15 uur wel een prettig, loom gevoel kreeg en dat dit tot ongeveer 0.30 uur zo bleef en daarna vrij snel afnam.
Hetzelfde eigenlijk bij 7 gram en dan anderhalf uur later nog 4 gram.

Momenteel zit ik met een voor mij nogal grote zak Sumatra White vein opgescheept (foutieve product geleverd gekregen).
Tot mijn verbazing bevalt deze strain mij wel.
Als ik die met tussenpozen van 1 tot 2 uur in totaal 12 tot 15 gram neem, werkt dit voor mij meer ontspannend dan de red veins (al kan dat wellicht ook aan de iets hogere dosis liggen).

Omdat ik dus maar incidenteel iets gebruik, wil ik op die avonden eigenlijk wel wat langer genieten.
Nu heb ik gelezen dat grapefruit(sap) de ervaring wat kan versterken en verlengen.

Mijn vraag is nu hoe ik ongeveer zou kunnen doseren om in totaal toch wel een uurtje of 6 tot 7 een redelijk effect te voelen.
Hierbij de vragen of ik die grapefruit(sap) beter enige tijd voor de eerste dosis kan pakken of bij elke dosering telkens een beetje grapefruit(sap) te pakken?
Verder de vraag of iemand ervaring heeft over hoe ik het beste kan doseren. Ik wil in principe niet meer dan 20 gram gebruiken op zo'n avond.
Hierbij zou het fijn zijn als ik op het eind van die sessie het nog behoorlijk voel, zodat ik er ook bij het in slaap vallen nog van kan genieten.
Hoe lang dien ik tussen de dosissen in te wachten?
Kan ik beter gelijke dosissen pakken, of juist een opbouwend of afbouwend schema aanhouden (bv. 5, 5, 5 of 3, 5, 7 of 7, 5, 3)?

Verder vraag ik me ook wel af hoe het zou kunnen komen, dat ik vrij hoge dosissen nodig heb om echt effect te voelen.
De afgelopen vijf jaar heb ik een keer een paar dagen tramadol gebruikt tegen de pijn van een ontstoken kies, misschien 3 keer een strip codeïne bij ernstige verkoudheid (nooit meer dan 50mg per dag) en een half jaartje terug een keer Oxycodon gebruikt (30 mg), maar hier werd ik alleen een beetje slaperig van.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...7891011...13
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."