Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHet grote Kratom topic

Het grote Kratom topic

258 antwoorden
50 weergaven
18-5-2026
A
AdriftLid
01-01-2024, 00:00
#1
Woeh thanks!

Twijfel dan nu wel een beetje tussen green en white...

Ik denk dat de white voor het moment beter is ivm de euforie en sociale uitwerking (ga straks met een vriendin een onbeschofte cocktail drinken) alleen heb ik ook ergens gelezen dat die ook nog wel eens voor wat 'opgefokte' energie kan zorgen... daar heb ik dus geen zin in!

4 gram it is.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Adrift zei:
Hallo lieve mensen van het drugsforum,

Ik ben vandaag jarig en heb een cadeautje aan mezelf gedaan dat zojuist in de brievenbus is gevallen; Kratom!
Ik heb helaas wel al ontbeten met een klein taartje, maar ben nu zo nieuwsgierig dat ik het eigenlijk wel zou willen nemen vandaag :)
Ik heb
- green malay capsules
- red maeng da poeder
- white maeng da poeder

Nu is mijn vraag; kun je kratom nemen als je al ontbeten hebt? Door bijv. 2 uur te wachten, of heb je dan kans dat je er niks van voelt?
Of duurt het gewoon langer voordat je wat voelt?

En zouden jullie eerder voor 3 of 4 of bijv. 5 gram gaan? Ben op zoek naar een beetje vrolijke energie maar niet het hele opgefokte en peace of mind maar niet het sleepy effect...

Ik dacht zelf voor de green malay capsules te gaan, maar als jullie op basis van bovenstaande wensen iets anders aanbevelen let me know!

X
Klik om te vergroten...
Gefeliciteerd!!🥳
Beste is 3-4uur na maaltijden dan kun je het gewoon innemen. En ik zou met Dr Green malay beginnen gemiddelde dosering en dan aankijken of je het lekker vind! Have fun en fijne verjaardag toegewenst!
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Dopemonster zei:
Gefeliciteerd!!🥳
Beste is 3-4uur na maaltijden dan kun je het gewoon innemen. En ik zou met Dr Green malay beginnen gemiddelde dosering en dan aankijken of je het lekker vind! Have fun en fijne verjaardag toegewenst!
Klik om te vergroten...
eens...de green malay is wel potenter. Ook in zijn duur.

Voor het effect wat jij zoekt kan je de white maeng da nemen. 4 gram lijkt me de juiste dosis. Hoe leger je maag hoe beter.
Correct me if i'm wrong..volgens mij omdat het opgenomen word via receptoren in je maag


Veel plezier alvast!
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Dopemonster zei:
Opzich vind ik het wel redelijk makkelijk te constateren bij mezelf. Gebruik niet zoveel ongeveer 10gr per dag maar als ik een dag oversla ervaar ik toch een beetje een griepachtig gevoel met lichte diaree verschijnselen dan weet ik dat het door de kratom komt! Ik ben er sws gevoelig voor doordat me opiaatreceptoren gevoelig blijven na eerdere verslavingen en nu ik me clonazolam taper in combi met een dag geen kratom nemen voel ik mij zo ziek als een hond.
Klik om te vergroten...
Beetje late reactie. Kratom brengt je veel.goeds maar je hebt gewenning/ontwenning opgebouwd.

Hoe kijk je daar nu naar. Weegt het op tegen de voordelen.en zie je het als.een bijwerking bij stoppen? Zoals bv sommige anti depressiva.

Ben je bezig met afbouwen , of iets anders..vul ik teveel voor je in?


Ps.clona is al een heftige afbouw op zich. Is eerst de clona afbouwen geen optie?
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Mrloverdj zei:
Beetje late reactie. Kratom brengt je veel.goeds maar je hebt gewenning/ontwenning opgebouwd.

Hoe kijk je daar nu naar. Weegt het op tegen de voordelen.en zie je het als.een bijwerking bij stoppen? Zoals bv sommige anti depressiva.

Ben je bezig met afbouwen , of iets anders..vul ik teveel voor je in?


Ps.clona is al een heftige afbouw op zich. Is eerst de clona afbouwen geen optie?
Klik om te vergroten...
Ja ben met de clona gestopt ben van 2x per dag 0,25mg clonazolam naar 2x 5mg diazepam overgestapt en na 2 weken van 10mg diazepam naar 0 cold turkey gegaan vandaag dag 3🤣 maar ben ook paar weken geleden met quatiapine gestopt en dit is echt een heftige ontwenning wat een rotzooi is dat.
Kratom gaat nu wel oké moet het alleen niet een dag overslaan😆
Voordeel van het stoppen met die meds: ervaar weer het blij kunnen zijn
Nadeel van het stoppen met die meds: Ben weer zo depressief als een bitch en slapeloosheid en weetikveel wat er nog komen gaat was het natuurlijk weer niet voor niks gaan slikken
Morgen met me pijnarts overleggen of ik de kratom met tramadol of methadon kan vervangen zo gebruik ik nog maar 1 soort medicatie en ben ik van alle andere zooi af incl roken dan focussen op me herstel en ooit de pijnmedicatie afbouwen.
Kratom helpt ook wel redelijk voor chronische pijnklachten en moodlifter maar vind tramadol dat persoonlijk ook goed doen!
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Dopemonster zei:
Ja ben met de clona gestopt ben van 2x per dag 0,25mg clonazolam naar 2x 5mg diazepam overgestapt en na 2 weken van 10mg diazepam naar 0 cold turkey gegaan vandaag dag 3🤣 maar ben ook paar weken geleden met quatiapine gestopt en dit is echt een heftige ontwenning wat een rotzooi is dat.
Kratom gaat nu wel oké moet het alleen niet een dag overslaan😆
Voordeel van het stoppen met die meds: ervaar weer het blij kunnen zijn
Nadeel van het stoppen met die meds: Ben weer zo depressief als een bitch en slapeloosheid en weetikveel wat er nog komen gaat was het natuurlijk weer niet voor niks gaan slikken
Morgen met me pijnarts overleggen of ik de kratom met tramadol of methadon kan vervangen zo gebruik ik nog maar 1 soort medicatie en ben ik van alle andere zooi af incl roken dan focussen op me herstel en ooit de pijnmedicatie afbouwen.
Kratom helpt ook wel redelijk voor chronische pijnklachten en moodlifter maar vind tramadol dat persoonlijk ook goed doen!
Klik om te vergroten...
Ik ben geen arts, we hebben wel overeenkomsten. Ik ben ervaren met kratom, opiaten/pijnstillers. Quetiapine en clona.

mijn advies is geen methadon.

Tramadol is vervangbaar voor kratom methadon niet
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Mrloverdj zei:
Ik ben geen arts, we hebben wel overeenkomsten. Ik ben ervaren met kratom, opiaten/pijnstillers. Quetiapine en clona.

mijn advies is geen methadon.

Tramadol is vervangbaar voor kratom methadon niet
Klik om te vergroten...
Danke voor de tip! Maar waarom vind je methadon niet geschikt? Ik zat te denken nu ik niks anders meer gebruik dat methadon in lage dosering een ideaal middel zou zijn voor pijnklachten. En ik denk dat tramadol ook goed te doen moet zijn zeker als je er geen andere medicatie meer bij slikt maar tramadol geeft volgensmij een lekkerder gevoel dan methadon doet, of zal tramadol na 1 a 2 weken ook alleen maar puur pijnstillend zijn op een stabiele dosering?
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik heb methadon gehad ik voelde echt een roes..als mensen het niet gebruiken voor heroïne etc is het effect van onder invloed zijn bekend. Het was niet fijn. Ik was te vlak en was de hele dag futloos.
Methadon werkt superlang door. Ik had ong 12 uur effect..dat is de val. Voor tramadol heb ik maanden nodig voor tolerantie. Soms wel 4 jaar voor.een ophoging.dosis ivm gewenning omhoog moest.

Bij Methadon had.ik dat al met 2 weken . Het echt bij moeten pakken en innemen. Niet alleen voor de pijn. Al na 2 weken voelde ik mij pas mijzelf als ik Methadon had. 2 weken later had ik weer meer nodig voor de pijn. Toen ben ik ermee gestopt met heftige afkick .

Kratom maakte de afkick wat draaglijker. Maar was niet pijnstillend en prettig. Het verving de Methadon ook niet.
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Als ik mijjn tramadol nu een week niet zou hebben.zou kratom 2 x per dag de functie van tramadol volledig overnemen. Als ik de dosis een stuk verminder, kan ik dat ook compenseren met kratom.


Ik schrok wel van veel gewenning en misbruik. Voor mijzelf ben ik er niet over uit of ik helemaal.stop van tramadol.

Ik gebruik kratom voor ontspanning. Of meer pijn dan normaal.

I x per 6 weken ongeveer. Neem ik een week geen tramadol maar kratom. Ik heb het ook een periode elke dag afgewisseld.

Maar met methadon heb je een verslaving erbij.

.
d
djiegoLid
01-01-2024, 00:00
#10
Twee vragen heb ik;

1:
Een bekende gebruikt Oxycodon voor pijnbestrijding tijdens herstel operatie/botbreuken; kan kratom hier een alternatief voor vormen of
van betekenis zijn?

2:
Vandaag heb ik voor het eerst Kratom geprobeerd, Rode, 5 gram.
Net daarvoor had ik een klein 'verdwaald' lijntje 3FA genomen. Dat was circa 13:00. Toen ben ik gaan fietsen en langs de super. (45 min)

Anders dan dat ik me verder prima voel, heb ik geen effect kunnen waarnemen.

Wellicht dat ik me even wazig voelde tijdens het fietsen maar dat kan ook het slaapgebrek/eti zijn.

Aanvullende info; Ik had twee nachten overgeslagen hier aan voorafgaan, waarbij ik gisteren 3FA had gebruikt van circa zondagochtend tot avond;
einde zondagavond/begin maandagochtend in totaal 3 mg Etizolam (wat niet genoeg bleek om te slapen maar dat terzijde..)

Ik realiseer me het moment dit te doen niet optimaal was, maar kun jij @Mrloverdj hier wellicht
iets uit destilleren wat de werking mogelijk heeft onderdrukt? Of was dit wellicht kratom die z'n werking had verloren?

[edit 20/7] : Nu ik weer mentaal wakker ben, dit was de 3FA natuurlijk hoogstwaarschijnlijk.. :blush:

Thanks!
H
Hardcore_frkLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik ben sinds vandaag weer helemaal fan van Kratom. Ik heb vanavond een bescheiden dosis van 4 gram geprobeerd, na dit zeker een jaar niet gebruikt te hebben. Ik doe altijd de 'toss and flush' methode. Dus gewoon al het poeder in één keer in je mond doen, een slok water erbij en in één keer doorslikken.

Morgenochtend maar eens 6 gram proberen. Daarna weer even stoppen, om tolerantievorming te voorkomen!
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Hardcore_frk zei:
Ik ben sinds vandaag weer helemaal fan van Kratom. Ik heb vanavond een bescheiden dosis van 4 gram geprobeerd, na dit zeker een jaar niet gebruikt te hebben. Ik doe altijd de 'toss and flush' methode. Dus gewoon al het poeder in één keer in je mond doen, een slok water erbij en in één keer doorslikken.

Morgenochtend maar eens 6 gram proberen. Daarna weer even stoppen, om tolerantievorming te voorkomen!
Klik om te vergroten...
Hier ook toss and flush wel 2 x theelepels. Afgewogen.

Welk soort heb je? En waarom ophogen?
6 gram kan niet veel kwaad. Maar hoe hoger moe groter de kans dat je duf en vlak wordt.
Ben benieuwd!

Over die tolerantie..daarom heb ik een red een green een white. Als ik elke dag zou willen, kan ik afwisselen. Maar door te stoppen tussendoor ontloopt ik de psychische gewenning.
L
Lid 153090Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik heb veel baat gehad bij rode kratom. Ik was jaren verslaafd aan benzos - ik nam er op een bepaald moment 38 ineens per nacht, van temesta tot zolpidem tot valuim tot tenslotte tranxene 50 - en met kratom ben ik dit op mezelf volledig gestopt; nu al jaren zonder kratom en benzos.

Rood was mijn strain. Sedatie en milde euforie en ik kon er van slapen. Ik nam wel dosissen van 15 gram.

Ik heb witte kratom maeng da geprobeerd en was hier heel energetisch van met milde eufore. Heel leuk. Maar ik was op zoek naar sedatie - ik wilde gwn wat 1st experimenteren. Groene vond ik karakter missen, tussen wit en rood.

Kratom is heilig voor mij.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Sebas- zei:
Ik open ff een oud topic hoor excuus,
Maar ik moet dit ff kwijt en heb eem vraagie.

Ben nu 4 dagen gestopt met veel wiet roken, maar door de stress toch eens kratom geprobeerd 45 minutem geleden. Voel me eindelijk weer een beetje ontspannen na een paar pittige dagen.
Voelt als een warme deken over me heen..

Heb 4 gram Green Malay in warm water opgezopen (super ranzig 😂)

Maar nu is mijn vraag: hebben meer DF'ers die nu online zijn ervaring met kratom? Is het gevaarlijk en hoe vaak mag je dit nemen?

Staan veel verschillende antwoorden op internet namelijk , .... .

Thanks alvast hoop op wat reacties!!
Klik om te vergroten...
Kratom is een opöide achtig en stimulant achtige stof in 1. Het kan energieopwekkend werken en ook als een soort morfineachtige stof. De werking en kans op (geestelijke) verslaving is wel een stuk milder. Bij regelmatig gebruiken kunnen de meeste mensen (ook mensen bekend met een verslavingsverleden) hier goed mee omgaan. Bij dagelijks gebruik kan er na 2 weken lichamelijke en geestelijke afhankelijkheid ontstaan.

Vóórkom dit en hou het op regelmatig gebruik! En ook niet te hoog doseren zoals je nu doet. Zo min mogelijk doseringen per dag. Aju en enjoy👌🏻
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#15
Dopemonster zei:
Vóórkom dit en hou het op sporadisch gebruik! En ook niet te hoog doseren zoals je nu doet. Zo min mogelijk doseringen per dag. Aju en enjoy👌🏻
Klik om te vergroten...

Zou beter zijn. Regelmatig gaat net sneller gewenning geven.
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#16
Dopemonster zei:
Kratom is een opöide achtig en stimulant achtige stof in 1. Het kan energieopwekkend werken en ook als een soort morfineachtige stof. De werking en kans op (geestelijke) verslaving is wel een stuk milder. Bij regelmatig gebruiken kunnen de meeste mensen (ook mensen bekend met een verslavingsverleden) hier goed mee omgaan. Bij dagelijks gebruik kan er na 2 weken lichamelijke en geestelijke afhankelijkheid ontstaan.
Klik om te vergroten...

Helemaal juist, maar onderzoek wijst uit dat er best wel wat stofjes in kratom zitten en bij sommige mensen is het afwendingsproces langer dan dat van oxycodon.

Dopemonster zei:
Vóórkom dit en hou het op regelmatig gebruik! En ook niet te hoog doseren zoals je nu doet. Zo min mogelijk doseringen per dag. Aju en enjoy👌🏻
Klik om te vergroten...

Het beste is onregelmatig gebruik, want het went sneller als je iedere dosis op hetzelfde tijdstip neemt.
Het is beter om 1 enkele dosis in keer te nemen dan meerdere keren achter elkaar.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Eve's drop zei:
Helemaal juist, maar onderzoek wijst uit dat er best wel wat stofjes in kratom zitten en bij sommige mensen is het afwendingsproces langer dan dat van oxycodon.



Het beste is onregelmatig gebruik, want het went sneller als je iedere dosis op hetzelfde tijdstip neemt.
Het is beter om 1 enkele dosis in keer te nemen dan meerdere keren achter elkaar.
Klik om te vergroten...
Met regelmatig gebruik bedoel ik dan ook niet iedere dag zodat je lichaam er niet op die manier aan kan wennen👍🏻
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#18
Dopemonster zei:
Met regelmatig gebruik bedoel ik dan ook niet iedere dag zodat je lichaam er niet op die manier aan kan wennen👍🏻
Klik om te vergroten...

Heel goed,

Kratom lijkt onschuldig maar kan bijzonder hardnekkig zijn.

Om nog maar te zwijgen over die groene slurrie in je maag.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Eve's drop zei:
Heel goed,

Kratom lijkt onschuldig maar kan bijzonder hardnekkig zijn.

Om nog maar te zwijgen over die groene slurrie in je maag.
Klik om te vergroten...
I know mate... Heb n heroïne en kratom en oxycodon probleem witte wel.... Kratom is wel me favoriet als ik op stabiliteit afga, heroïne is me favoriet kwa roes maarja de ontwenning daarvan is natuurlijk veel heftiger😰
D
DroomreizigerLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik had gelezen dat de mix van kratom en weed not done is en gevaarlijk kan zijn. Of is dit flauwekul en raden jullie het net aan om te combineren?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...34567...13
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."