Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHet grote Kratom topic

Het grote Kratom topic

258 antwoorden
51 weergaven
18-5-2026
J
JapieVerslaagdLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik heb hoeveelheden genoemd. Dit is tegen de forum regels. Excuses daarvoor
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#2
JapieVerslaagd zei:
Ik ben nieuw op het forum. Veel gelezen veel informatie, prachtig initiatief. Nu wil ik zelf ook bijdragen.

Ik heb 1 jaar gelden een kratom verslaving ontwikkeld. het begon na een jaren lange alcohol verslaving. 3 opnames verder kan ik nu zeggen dat ik 1,5 jaar niet meer heb gedronken.

Zoals velen weten is verslaving wat mij betreft een ziekte en is zoeken naar vervanging een bekend begrip.

1ste poging om af te kicken (80 gr per dag) was zonder afbouw. Wat ik niet wist dat ik dit tijdens een streptokok bacterie heb opgelopen. Naast alle eerder genoemde verschijnselen ben ik zoveel afgevallen dat het gevaarlijk werd. Toen de bacterie behandeld was heb ik het gehaald.

Toen kwamen de benzodiazepines aan de beurt. Naast Diazepam 50 mg per dag ben ik ook weer met kratom begonnen. Ik dacht dat als ik het zonder bacterie kon ik het wel weer aan zou kunnen.

Nu zit ik op een punt, weer 80gr per dag. Dat ik niet langer dan 6 uur kan slapen en dan heb ik een dosis nodig. Vakantie zit er gewoon niet meer in.

Afbouwen en uitstellen heb ik hier gelezen. Ik ben van plan de diazepam af te bouwen en daarna Kratom. Ik ga direct afbouwen dmv uitstellen en lagere dosissen.

De afkickverschijnselen vergeleken met alcohol zijn bij mij heftiger. Daar ben ik maanden ziek van geweest en heeft mij mijn baan gekost door de vele opnames.

Heel verhaal, ik.ga er weer tegenaan.
Klik om te vergroten...
Heftig man. 80 gram per dag is best een hoop smerig poeder in de mik, hoe hoog doseerde je per keer dat je innam? Ben benieuwd mijn dosis ligt meestal tussen de 5 en 9 gram op lege maag zo'n 2 a 3x per dag. Alleen momenteel gaat het de mist in op andere vlakken en ook met andere middelen. Als je 80gr per dag gebruikt kan je best wel een sterke ontwenning krijgen lijkt mij. Succes met het afbouwen van de kratom en valium.

Ps doseringen mag je wel benoemen

Ook raad ik je aan om eerst de kratom af te bouwen en daarna de diazepam maar zeker niet tegelijkertijd. Weet niet wat je van plan was en hoe heftig een kratom ontwenning kan zijn. Mij lijkt de kratom zeker nu heftiger tenzij je ook 100mg diazepam per dag slikt maar daar ga ik niet van uit. Sterkte!
n
nauseaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hey allemaal, kratom is een tijdje m'n favoriet geweest maar heb er nu een tolerantie voor :/ Na 20 gram voel ik er pas wat van, weet iemand hoe lang het duurt voordat je tolerantie weg is? Love kratom maar op deze manier kost het me veel te veel geld haha
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#4
nausea zei:
Hey allemaal, kratom is een tijdje m'n favoriet geweest maar heb er nu een tolerantie voor :/ Na 20 gram voel ik er pas wat van, weet iemand hoe lang het duurt voordat je tolerantie weg is? Love kratom maar op deze manier kost het me veel te veel geld haha
Klik om te vergroten...
Weekie is wsl al voldoende, 2 weken voor beste resultaat
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Om je tolerantie weg te houden, koop 5 of 6 soorten in en gebruik elke soort één dag in de 4 dagen. Dan bouwt je lichaam vrijwel geen tolerantie op. Moet je ook wel beetje groen en rood afwisselen bijv
n
nauseaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Dopemonster zei:
Weekie is wsl al voldoende, 2 weken voor beste resultaat
Klik om te vergroten...
Dankje! Gelukkig ist niet zo lang ahaha
n
nauseaLid
01-01-2024, 00:00
#7
Dopemonster zei:
Om je tolerantie weg te houden, koop 5 of 6 soorten in en gebruik elke soort één dag in de 4 dagen. Dan bouwt je lichaam vrijwel geen tolerantie op. Moet je ook wel beetje groen en rood afwisselen bijv
Klik om te vergroten...
Ai das een goeie, ga ik doen! Thx man!
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#8
nausea zei:
Dankje! Gelukkig ist niet zo lang ahaha
Klik om te vergroten...
Komt omdat kratom een gedeeltelijke agonist is op de receptoren, en niet als andere opiaten volledige agonist.
K
Kitty KattLid
01-01-2024, 00:00
#9
Dopemonster zei:
Om je tolerantie weg te houden, koop 5 of 6 soorten in en gebruik elke soort één dag in de 4 dagen. Dan bouwt je lichaam vrijwel geen tolerantie op. Moet je ook wel beetje groen en rood afwisselen bijv
Klik om te vergroten...
Kratom werkt anders als veel drugs, een lage dosis geeft energie, kratom verhogen heeft geen functie als je er high van wil worden.
J
JapieVerslaagdLid
01-01-2024, 00:00
#10
Nogal wat werk om alles te lezen. Sorry daarvoor.
Ik vandaag nieuwe bestellen incl maatschepjes om er uiteindelijk vanaf te komen.

Welke strain adviseren jullie voor afbouw?
Kratom werkt alleen nog maar als ik het niet neem. Zonder kratom zwaar irritante ontwenning verschijnselen.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Kittekatty zei:
Kratom werkt anders als veel drugs, een lage dosis geeft energie, kratom verhogen heeft geen functie als je er high van wil worden.
Klik om te vergroten...
Wat bedoel je hier precies mee? Ik gebruik kratom als opium vervanger en ik word er gewoon high van, wel milder maar ik doseer 7/8gr met een lage tolerantie en dan vaak 60% groen 40% rood
J
JapieVerslaagdLid
01-01-2024, 00:00
#12
Dopemonster zei:
Heftig man. 80 gram per dag is best een hoop smerig poeder in de mik, hoe hoog doseerde je per keer dat je innam? Ben benieuwd mijn dosis ligt meestal tussen de 5 en 9 gram op lege maag zo'n 2 a 3x per dag. Alleen momenteel gaat het de mist in op andere vlakken en ook met andere middelen. Als je 80gr per dag gebruikt kan je best wel een sterke ontwenning krijgen lijkt mij. Succes met het afbouwen van de kratom en valium.

Ps doseringen mag je wel benoemen

Ook raad ik je aan om eerst de kratom af te bouwen en daarna de diazepam maar zeker niet tegelijkertijd. Weet niet wat je van plan was en hoe heftig een kratom ontwenning kan zijn. Mij lijkt de kratom zeker nu heftiger tenzij je ook 100mg diazepam per dag slikt maar daar ga ik niet van uit. Sterkte!
Klik om te vergroten...
Ik neem 5 of 6 keer een volle eetlepel met heet water per dag. Ik heb geen microgram weegschaal. Was een gok
J
JapieVerslaagdLid
01-01-2024, 00:00
#13
Dopemonster zei:
Heftig man. 80 gram per dag is best een hoop smerig poeder in de mik, hoe hoog doseerde je per keer dat je innam? Ben benieuwd mijn dosis ligt meestal tussen de 5 en 9 gram op lege maag zo'n 2 a 3x per dag. Alleen momenteel gaat het de mist in op andere vlakken en ook met andere middelen. Als je 80gr per dag gebruikt kan je best wel een sterke ontwenning krijgen lijkt mij. Succes met het afbouwen van de kratom en valium.

Ps doseringen mag je wel benoemen

Ook raad ik je aan om eerst de kratom af te bouwen en daarna de diazepam maar zeker niet tegelijkertijd. Weet niet wat je van plan was en hoe heftig een kratom ontwenning kan zijn. Mij lijkt de kratom zeker nu heftiger tenzij je ook 100mg diazepam per dag slikt maar daar ga ik niet van uit. Sterkte!
Klik om te vergroten...
Ik ga eerst voor afbouw kratom. Er zal al veel over geschreven zijn. Ik dacht laat ik eens beginnen alleen te nemen als de ontwenning inzet en dan grofweg een lagere dosis te nemen.

Uiteindelijk wil ik weer terug naar recreatief gebruik maar ik denk niet dat dat er in zit.

Ik ben ook alcoholist maar nu 2 jaar niet in gebruik. Ik blijf alleen zoeken naar alternatieven opties en dan loopt dat weer uit de hand. Zoals je duidelijk kunt lezen in mijn post
J
JapieVerslaagdLid
01-01-2024, 00:00
#14
JapieVerslaagd zei:
Ik ga eerst voor afbouw kratom. Er zal al veel over geschreven zijn. Ik dacht laat ik eens beginnen alleen te nemen als de ontwenning inzet en dan grofweg een lagere dosis te nemen.

Uiteindelijk wil ik weer terug naar recreatief gebruik maar ik denk niet dat dat er in zit.

Ik ben ook alcoholist maar nu 2 jaar niet in gebruik. Ik blijf alleen zoeken naar alternatieven opties en dan loopt dat weer uit de hand. Zoals je duidelijk kunt lezen in mijn post
Klik om te vergroten...
Om nog even terug te komen op je vraag. In het begin was het niet veel. 3 x per dag ongeveer hoeveel gram weet ik niet. Nu heb ik al na 1 na wakker worden 3 glazen op met volle theelepels.
Inkopen doen ik maar met kiloos want dat scheelt gewoon veel geld.
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#15
JapieVerslaagd zei:
Ik ben nieuw op het forum. Veel gelezen veel informatie, prachtig initiatief. Nu wil ik zelf ook bijdragen.

Ik heb 1 jaar gelden een kratom verslaving ontwikkeld. het begon na een jaren lange alcohol verslaving. 3 opnames verder kan ik nu zeggen dat ik 1,5 jaar niet meer heb gedronken.

Zoals velen weten is verslaving wat mij betreft een ziekte en is zoeken naar vervanging een bekend begrip.

1ste poging om af te kicken (80 gr per dag) was zonder afbouw. Wat ik niet wist dat ik dit tijdens een streptokok bacterie heb opgelopen. Naast alle eerder genoemde verschijnselen ben ik zoveel afgevallen dat het gevaarlijk werd. Toen de bacterie behandeld was heb ik het gehaald.

Toen kwamen de benzodiazepines aan de beurt. Naast Diazepam 50 mg per dag ben ik ook weer met kratom begonnen. Ik dacht dat als ik het zonder bacterie kon ik het wel weer aan zou kunnen.

Nu zit ik op een punt, weer 80gr per dag. Dat ik niet langer dan 6 uur kan slapen en dan heb ik een dosis nodig. Vakantie zit er gewoon niet meer in.

Afbouwen en uitstellen heb ik hier gelezen. Ik ben van plan de diazepam af te bouwen en daarna Kratom. Ik ga direct afbouwen dmv uitstellen en lagere dosissen.

De afkickverschijnselen vergeleken met alcohol zijn bij mij heftiger. Daar ben ik maanden ziek van geweest en heeft mij mijn baan gekost door de vele opnames.

Heel verhaal, ik.ga er weer tegenaan.
Klik om te vergroten...
Als je zulke doseringen diazepam gebruikt zie ik je kratom afbouw zonnig tegemoet!
Kratom kan je makkelijk taperen. Met jouw dosering duurt het misschien wat makkelijker maar het is prima te doen. Eventueel fysiek ongemak zal opgevangen worden door de diazepam.

Je bent een abstinente alcoholist. Maar zoals ik het lees wel verslaafd. Niet zozeer aan een middel,zoals je zelf ervaart. Maar verslaafd aan het effect, het onder invloed zijn. Het nuchter blijven lukt je niet(is geen oordeel)

Heb je daar hulp voor?
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Die ene zei:
Er zat ook weleens 4 of 5 uur tussen na het eten. En het komt van een site waar anderen hier wel goede ervaring hebben met de kratom.

Ik hoef het niet meer te proberen, ik leg me er maar gewoon bij neer dat het niet goed werkt bij mij (of ons). Zou nog wel een goede ervaring willen maar dit geklooi vind ik ook zo zonde.
Klik om te vergroten...
Ja heel vreemd idd, zou het ook verder niet weten dan🤷‍♂️
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Zijn er anderegebruikers die ook last hebben van een droge huid door kratom?
Ik denk dat ik een pauze ga inlassen omdat ik 15gr per dag te veel vind om als bladtmateriaal in te nemen
Maar ik heb een opium verslaving gehad en kratom heeft die sure as hell overgenomen dus ik weet niet hoe ik dat ga handelen
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#18
Dopemonster zei:
Zijn er anderegebruikers die ook last hebben van een droge huid door kratom?
Ik denk dat ik een pauze ga inlassen omdat ik 15gr per dag te veel vind om als bladtmateriaal in te nemen
Maar ik heb een opium verslaving gehad en kratom heeft die sure as hell overgenomen dus ik weet niet hoe ik dat ga handelen
Klik om te vergroten...

Nooit last van een droge huid gehad, maar ik weet wel dat je door kratom behoorlijk uitdroogt en zeker bij hoge dossisen.

Ik gebruik het zeer sporadisch (1 keer per jaar) en koop dan max 50 a 100 gram. Wat ik heb ervaren is dat rauw poeder innemen zeer heftige maagklachten veroorzaakte bij mij. Nu maak ik er altijd een thee van en gooi ik de poeder na 3 keer pruttelen weg en ik heb geen last meer gehad van nare bijwerkingen. Het kost alleen wel wat extra kratom maar he! Alles beter dan uitgedroogde groene drollen en een berg omeprazol omdat het lijkt alsof je maagwand uit elkaar spat haha 🤣
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik heb nu kratom die overduidelijk met een opoide is bewerkt, gisteren dacht ik dit al
Nam vanmiddag me green borneo van kratopia kreeg een normale kratom high
Uurtje gelede halve dosis green bali genomen en ik lag al te knikkerbollen voor me diazepam ingewerkt was
Oogjes zijn ook kleiner als normaal bij kratom
Heb ook direct een craving naar morfine!
Ik denk dat ie met odsmt bewerkt is, heb het uit een smartshop... denken jullie dat dit kan?
J
JapieVerslaagdLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik ben nieuw op het forum. Veel gelezen veel informatie, prachtig initiatief. Nu wil ik zelf ook bijdragen.

Ik heb 1 jaar gelden een kratom verslaving ontwikkeld. het begon na een jaren lange alcohol verslaving. 3 opnames verder kan ik nu zeggen dat ik 1,5 jaar niet meer heb gedronken.

Zoals velen weten is verslaving wat mij betreft een ziekte en is zoeken naar vervanging een bekend begrip.

1ste poging om af te kicken (80 gr per dag) was zonder afbouw. Wat ik niet wist dat ik dit tijdens een streptokok bacterie heb opgelopen. Naast alle eerder genoemde verschijnselen ben ik zoveel afgevallen dat het gevaarlijk werd. Toen de bacterie behandeld was heb ik het gehaald.

Toen kwamen de benzodiazepines aan de beurt. Naast Diazepam 50 mg per dag ben ik ook weer met kratom begonnen. Ik dacht dat als ik het zonder bacterie kon ik het wel weer aan zou kunnen.

Nu zit ik op een punt, weer 80gr per dag. Dat ik niet langer dan 6 uur kan slapen en dan heb ik een dosis nodig. Vakantie zit er gewoon niet meer in.

Afbouwen en uitstellen heb ik hier gelezen. Ik ben van plan de diazepam af te bouwen en daarna Kratom. Ik ga direct afbouwen dmv uitstellen en lagere dosissen.

De afkickverschijnselen vergeleken met alcohol zijn bij mij heftiger. Daar ben ik maanden ziek van geweest en heeft mij mijn baan gekost door de vele opnames.

Heel verhaal, ik.ga er weer tegenaan.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...13
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."