Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Beste mensen, geen idee waar ik dit plaatsen moet, maar: zijn er mensen die bekend zijn met cold turkey afkick van pregabaline? Ik wilde al langere tijd stoppen en schommelde al een tijdje tussen 3x 3 (75mg per capsule) en 3x 2 per dag. ik ben er nu een goede 60 uur af maar ik vind de ontwenning enorm maar dan ook enorm veel lijken op die van ocycodon. valt me enorm tegen. Ik ben ook net 20 dagen van het roken af en weet even niet waar en hoe ik het zoeken moet"
"Leeuwtje01 zei: Hee man, ik heb geen ervaring met cold turkey, maar ik heb wel eens afgebouwd en dat was ook geen pretje. Waarvoor gebruikte je het? Ik gebruik het zelf voor een angststoornis 3x150mg per dag. Werkt goed voor mij. Is het niet beter om het rustiger af te bouwen? Klik om te vergroten... hey man, dat is nu een jaar geleden. Ik had geen angststoornis oid ik kreeg het voor mijn rug. Ik ben door een hel gegaan toen ik stopte. Tot suĂŻcidale gedachten aan toe. Ik kreeg er juist paniek aanvallen van toen ik stopte, daarvoor nooit gehad. nu weer stabiel maar poeh wat een tijd was dat"
"Beste allemaal, tijd geleden ben ik begonnen met de afbouw van Tramadol. Ik zat toen op 400 mg. Tegelijkertijd was ik ook cold turkey gestopt met de maximale dosering van Pregabaline. ik ben toen door een hel gegaan, vooral op mentaal vlak, tot suĂŻcidale gedachten aan toe. Achteraf kwam dit door de pregabaline. anyway, het gaat nu goed maar ik was gestopt op 75 mg Tramadol, dat heb ik nu een aantal maanden achter elkaar gedaan zonder verder af te bouwen. nu word het wel eens tijd om die 75 mg naar 0 te brengen. ik doe het door middel van druppels, elke druppel is 2.5 mg. Ik ben van plan om elke 3 dagen er 7.5 mg af te halen. Is dit tempo te snel en ga ik flink in de ontwenning? Of valt dit reuze mee? alvast bedankt!"
"_shikantaza zei: Het is een persoonlijk proces. Het klinkt mij vrij snel in de oren maar het kan zijn dat je er niets van merkt. De richtlijn die ik kon vinden wat tusen de 10 en 25% van de dosis eraf per maand. Daar zit je wat boven. Op jouw schema zou je met een maand 30% reductie hebben. Mocht je nou merken dat het inderdaad te snel voor je is, blijf dan even wat langer op dezelfde dosis en hoog niet op. Zodra het weer stabiel voelt kun je dan met een trager tempo verder. Maargoed, smaken verschillen. Ik ben fan van slow & steady. Anderen hebben liever korte maar hevige ontwenning dat ze er relatief snel af zijn. Klik om te vergroten... absoluut, ik heb afgebouwd van 400 door elke 2 weken er 50 af te halen. Daar heb ik geen last van gehad. Tot ik op 100 kwam, toen overgestapt op 37.5 icm paracetamol x2 zodat ik uitkwam op 75mg als ik die 10 procent aanhoud ben ik nog lang bezig. Daarom doe ik 10 procent van 75 mg elke 3 dagen đ bedankt voor je berichtje"
"SoulAssassins zei: Bouw af naarmate hoe je je voelt bij die snelheid ,je lichaam zegt vanzelf wel hoo. Afbouwen is per persoon zeer verschillend ,maar gezien jij je Lyrica heb aangepakt ben je wel bikkel. Enorm depressief hoort bij de lyrica ontwenning ,ik en mijn vrouw weten er alles van. De laatste mg van een half opiaat agonist kan heftig zijn ,maar niet zo heftig als de onttrekking van de SNRI die erin zit. Dus let wederom op voor een stevige depressie en onttrekking van de AD. 75mg vind ik persoonlijk laag genoeg om cold turkey te stoppen ,je zal hooguit 5 dagen niet best zijn maar na die dagen vordert het heel snel met het beter worden. Klik om te vergroten... Dank voor je bericht! Ja man die depressie van Lyrica (als dat dus een depressie betekend) was heftig.. ik ben voor de rest niet bekend met psychische of mentale klachten dus het was totaal onverwachts en onbekend. gelukkig geen last meer van. Het afbouwen gaat tot nu toe zonder problemen, ik zit op dit moment nog op 37.5 mg per dag. Een vraagje: wat is AD? Anti depressiva ? Want ik slik geen anti depressiva, nooit gedaan ook. Alleen nu nog die 37.5 tramadol.. dan heb ik quitiapine (kreeg ik voor ontwenning oxy) en lyrica al helemaal naar 0, nu rest alleen dat beetje tramadol nog en dan feest!"
"SoulAssassins zei: AD is antidepressiva. Er zit een AD in de tramadol die het afkicken eigenlijk dubbel maakt. Je lichaam zet tramadol om in O-DSMT ,dat is de pijnstillende factor. Maar er zit een SNRI in ,ook daar krijg je ontrekkingsverschijnselen van in vorm van gewoon niet lekker voelen tot een depressie. Klik om te vergroten... Dank voor je uitleg, ik had daar idd het 1 en ander al over gelezen en ook druk om gemaakt. Terugkijken op mijn afbouw van 400 mg naar nu 22.5 mg, heb ik geen last gehad van down gevoelens. Ik ben juist een stuk kalmer, geen hoge hartslag etc meer en krijg mijzelf steeds beetje bij beetje terug. ik juich natuurlijk niet te vroeg, ik moet nog de stap naar 0 maken. Onbekend wat dat gaat doen. maar ik ben cold turkey oxy en lyrica gewend, dat was de hel!!!"
"_shikantaza zei: Tramadol is één stof die zowel de werking heeft van een opiaat (na verwerking door de lever) als een AD. Er zitten niet meerdere actieve stoffen in een pil. Door deze dubbele werking is het ook een slecht idee om drugs of psychoactieve medicatie te gebruiken naast Tramadol. In de combinatie-tabel die hier op DF wel te vinden is, kun je dat ook goed zien. Klik om te vergroten... Dan doel je op een mogelijk serontonine syndroom denk ik? ik heb zelf nooit een andere âdrugâ gehad dan op doktersrecept. Begon allemaal in 2019 met een afgescheurde schouder. Kreeg toen oxycodon. Ik merkte dat ik het op een bepaald moment alleen nog nam om mij goed te voelen. Toen besloten die te stoppen. toen begonnen de slaap problemen, daar kreeg ik quitiapine voor.. toen kreeg ik ineens klachten in mijn rug door stoppen met oxy, toen kreeg ik tramadol.. werkte niet goed, toen tramadol icm lyrica.. was al die medicatie wel zat eigenlijk.. eerst gestopt met quetipaine, toen lyrica en nu dan bijna klaar met die tramadol, nu 22.5 mg resterend."
"StraffeNeel zei: Ik over Lyrica. Da's toch wat anders geloof ik Klik om te vergroten... Ja Lyrica inderdaad, net wat @Manu76 zegt, dat is pregabaline. Aan die troep begin ik nooit meer"
"De Zandman zei: Waarom niet, wat is je ervaring met dit goedje? Klik om te vergroten... De ervaring is dat je soms momenten hebt dat je ergens bent of dat je zojuist iets vertelt / uitgelegd is.. en je gewoon geen idee mee hebt hoe je er kwam en of waar het over ging. Het zal vast ergens goed voor zijn hoor, begrijp me niet verkeerd. Ik kreeg het voor zenuwpijn en daar werkte het wel prima voor. Ik wilde zelf graag met dit medicijn stoppen omdat ik gewoon medicijnen vrij door het leven wil gaan. Ik heb een aantal jaar terug al oxyxodon verbannen, toen quetiapine (die ik kreeg voor het slecht slapen door afkick oxy) Nu sinds een maand gestopt met roken en sinds een goeie week gestopt met die Pregabaline. De afkick van pregabaline was echt heavy⊠hele donkere gedachten en gewoon een heel onrustig / paniekerig gevoel. Slapen is op dit moment geen feestje. Ik lig vroeg in mân nest en sta heel vroeg op. Als ik straks redelijk stabiel ben, rest mij alleen nog de afbouw van Tramadol die ik ook voor mijn rug heb. De HA weet dat ik het liefst zonder medicijn door het leven wil en ik ben er nu ook van overtuigd dat ik het nergens meer voor nodig ben. Ik heb totaal geen idee wat mij te wachten staat met afbouw tramadol maar mijn huidige dosering is 2 maal 2 capsules van 50 mg per dag. Geen overdreven dosering toch?"
"Ik heb ambulante detox gehad, 240mg oxy per dag na 3 jaar gebruik. In een half jaar afgebouwd naar 0. Ambulante detox kost tijd maar werkt het beste bij een hoge dosis. Hoe lager de dosis, hoe moeilijker het wordt. Ik had vanaf 60mg elke keer enorme afkick verschijnselen. Ik ben toen bij 50mg, in overleg met de arts, in 1x gestopt. Wat ik toen voelde was precies hetzelfde als elke week minderen met 5. Op dit moment ben ik wel herstellende van een âterugvalâ. Na een operatie van een ontsteking in mijn been heb ik het weer 6 weken gebruikt. Ik was als de dood voor het moment dat ik geen medicatie meer had. Ik had door kunnen gaan op recept maar ik ken mezelf. Ik heb het recept laten stoppen na 6 weken, cold turkey gestopt bij 55mg per dag. Op het moment van schrijven ben ik nu 100 uur clean van oxy, het gaat steeds beter. De eerste 72 uur zijn het ergst. Van 48 uur naar 72 uur ga je verschil merken, je bent nog steeds verrot maar je gaat verschil merken. van 72 tot 100 uur ga je steeds meer vooruit. Vanaf dan gaat het heel langzaam en moet je nog rekenen op een dag of 10 milde klachten. Althans, zo ging het hiervoor na 3 jaar gebruik bij mij. mocht je vragen hebben, bericht me dan gerust!"