Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDeel je inzicht!

Deel je inzicht!

735 antwoorden
107 weergaven
18-5-2026
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Niet geheel een eigen inzicht,

Maar ik zou toch eens wat beter op mijn alcoholgebruik moeten letten...
p
psycelLid
01-01-2024, 00:00
#2
Jezus rookte wiet, was verliefd op LSD en at graag paddo's in de natuur. Jezus was een hippie!
I
IskraLid
01-01-2024, 00:00
#3
Jezus.. wat een hippie.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#4
psycel zei:
Jezus rookte wiet, was verliefd op LSD en at graag paddo's in de natuur. Jezus was een hippie!
Klik om te vergroten...

En die Albert Hofmann maar denken dat hij een geheel nieuwe stof had uitgevonden, niet dus! :tonguewink:
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#5
Mozes was dan weer meer van de DMT. Brandende pratende struik yeah right... Brandende bladeren allright. :stoned:
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Wat te denken van Boeddha die een maand op de top van een berg zat zonder te eten. Die zat gewoon in een ontzettend lange pepbinge! :rock:
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#7
Alles is te verklaren door drugs. :laughing:
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#8
psycel zei:
Jezus rookte wiet, was verliefd op LSD en at graag paddo's in de natuur. Jezus was een hippie!
Klik om te vergroten...

Ja, dat las ik ook ooit in artikel lol, Jezus rookte wiet (van de LSD en paddo’s was ik nog niet op de hoogte, maar goede keuze).

En wat dacht je van zijn toendertijdse aanhangers die hem over water zagen lopen en zijn bloeddruppels in diamanten zagen veranderen? :tongueout:
L
Lid 147000Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Als je verslaafd bent of wilt stoppen.

>> 1 is teveel, en 1000 is nooit genoeg<<
p
psycelLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ralou zei:
Klinkt enorm interessant, ben zelf al een jaar ongeveer bezig met een droomlogboek en inzicht krijgen in de droomrealiteit.
Heb je een voorbeeld mbt het inzicht dat je gekregen hebt, dat je hier kan delen :)
Klik om te vergroten...

Ik ben hoogsensitief, ook wel HSP genoemd,(wat heb ik toch een hekel aan labeltjes plakken) wat er toe lijdt dat ik vaak alle prikkels in de omgeving opvang met als uitgangspunt dat ik na een dag volledig "leeggezogen" ben

Een aantal dagen geleden heb ik een kristal gekocht (https://edelstenenenmineralen.nl/protector_kwarts.html) die mij hiervoor beschermt. Later die dag drong tot mij door dat ik een aantal dagen daarvoor over datzelfde kristal gedroomd heb. Ik bevindt mezelf de laatste tijd vaak in dit soort situaties en dat heeft me dus aan het denken gezet.

Onze dromen worden opgeslagen in ons onderbewustzijn en dit zorgt ervoor dat we veel dingen in het dagelijks leven doen zonder precies te weten waarom. Als we bewust worden van wat we dromen weten we ook waarom we die dingen de volgende dag doen. Onze dromen vertellen ons wat we moeten doen om onze dromen waar te maken. :tongueout:
R
RalouLid
01-01-2024, 00:00
#11
psycel zei:
Ik ben hoogsensitief, ook wel HSP genoemd,(wat heb ik toch een hekel aan labeltjes plakken) wat er toe lijdt dat ik vaak alle prikkels in de omgeving opvang met als uitgangspunt dat ik na een dag volledig "leeggezogen" ben

Een aantal dagen geleden heb ik een kristal gekocht (https://edelstenenenmineralen.nl/protector_kwarts.html) die mij hiervoor beschermt. Later die dag drong tot mij door dat ik een aantal dagen daarvoor over datzelfde kristal gedroomd heb. Ik bevindt mezelf de laatste tijd vaak in dit soort situaties en dat heeft me dus aan het denken gezet.

Onze dromen worden opgeslagen in ons onderbewustzijn en dit zorgt ervoor dat we veel dingen in het dagelijks leven doen zonder precies te weten waarom. Als we bewust worden van wat we dromen weten we ook waarom we die dingen de volgende dag doen. Onze dromen vertellen ons wat we moeten doen om onze dromen waar te maken. :tongueout:
Klik om te vergroten...

Ik ben zelf nog niet echt bezig geweest met kristallen en ken er nog niet veel van behalve de vooroordelen daaromtrent. Was je daar zelf daarvoor al in geinteresseerd , meer bezig , of echt een plotse ingeving? Heb je de indruk dat het je helpt?

Het is een boeiend perspectief dat je deelt omtrent dromen, na de afgelopen maanden regelmatig langere periodes elke dag mijn dromen te hebben opgeschreven heb ik verschillende mogelijke perspectieven gezien in dromen.
Dromen zijn naar mijn idee in lijn met de dagelijkse werkelijkheid en als je durft kijken naar de dromen en wat het je vertelt zul je eruit leren , maar ook zien dat de manier waarop je omgaat met situaties doorheen de dag gereflecteerd worden in je dromen. Dat wanneer je in angst reageert , je volgende situatie daarop verder gaat en met liefde reageren hetzelfde, het zijn allemaal mini testen zoals dat je ook steeds in het dagelijks leven de keuze hebt tussen liefde en angst.
Daarnaast geloof ik ook zeker dat je heel veel aan kunt leren in je dromen , en dit kan toepassen in de dagdagelijkse realiteit (Lucid Dreaming.
Op al die onderdelen ga ik dolgraag dieper in maar das meer passend in een nieuw of ander topic denk ik
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#12
Mezelf zei:
Deze hoort meer bij deze topic denk ik :)

Ik blijf best veel malen over mijn laatste DMT trip anderhalve week geleden. Dmt leerde mij, dat psychedelica mij weinig meer heeft te leren. Vooral hoge doseringen zullen mij niks meer bieden voor "dit" leven.

Dit is namelijk de ultieme grap van psychedelica. Het je laten geloven dat je wat hebt geleerd terwijl je het allang wist. We konden er alleen niet meer bij komen. Het boek met die kennis ligt te hoog waardoor psychedelica het trappetje kan zijn om erbij te kunnen (zie het als zo'n boekenkast waar een trap bij nodig is om bij de hogere gelegen boeken te kunnen komen, waar dus psychedelica de trap is en boeken de kennis). Maar we hebben dat boek al wel, alleen hij was uit het zicht of we konden er niet meer bij.

Dit veroorzaakt bij mij meteen een kronkel want hoe kan een psychedelica mij leren dat psychedelica mij niet nieuws meer kan leren? Dit zou ook de rede zijn waarom psychedelica niet altijd meer een ontspannen moment voor mij is, wat vroeger wel het geval was.

Het meest vreemde eigenlijk wel is dat DMT mij, in die enkele minuten, dingen liet zien dat ik alleen voor mezelf mag houden. Want als ik ze zou delen of omschrijven (als dat überhaupt al lukt) dan zou ik bij vele hun (levens)pad verstoren. Maar deze dingen zijn best verontrustend en ik weet dus niet zo goed wat ik er mee moet.

Dus ga het wel globaal omschrijven.

Het heeft er onder anderen heel veel mee te maken dat we helemaal geen "trap" nodig hebben. Maar ook wat voor consequenties het heeft als we die trap wel of juist niet gaan gebruiken. Stomme ook is dat we dankzij een trap bepaalde kennis in de verte zien liggen. Dit kan alleen met behulp van die trap. Alleen die zelfde trap zal er ook voor zorgen dat we er nooit bij kunnen komen. Alleen zonder trap zullen we ooit bij die kennis kunnen komen. Het zou zo maar kunnen zijn dat we door de trap wel weten dat bepaalde kennis bestaat, maar juist daardoor nooit bij die kennis kunnen komen. Die trap zal immers nooit lang genoeg zijn of worden, om bij die boeken te kunnen komen.

Het is doordat we het eindpunt al zien en we dus daarop gefocust raken, we de route daar naar toe niet meer zien en we daarom verdwalen.
Klik om te vergroten...
Mooie positieve boodschap. Maar interpreteer je de boodschap correct? Is het niet meer een boodschap voor jou persoonlijk ipv voor iedereen? Dat zou betekenen dat jij persoonlijk het niet nodig hebt om middelen te gebruiken voor je ontwikkeling. Mediteer er een tijd op, of laat het los en denk er af en toe aan. Dat je niets meer kan leren is misschien waar, misschien niet. Het maakt je sowieso heel bescheiden en dat is altijd goed. Ik denk persoonlijk dat de boodschap is: laat teveel willen weten los en improviseer. Je kennis raak je toch niet kwijt, maar je moet het los laten en weer een beetje onbewust maken. De wereld in zeg maar.
Je weet wat mijn beroep is. Als ik teveel wil weten waarom dingen 'voor mij werken', waarom ik geïnspireerd raak en alle achterliggende structuren, dan maak ik het dood. Dan werkt het niet meer. Ik koester het 'niet weten' waardoor ik mijn connectie met 'de kosmos / mijn onderbewustzijn / de plek die mij inspiratie en energie biedt' bewaar. Koester mysterie.
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#13
Mezelf zei:
Dit veroorzaakt bij mij meteen een kronkel want hoe kan een psychedelica mij leren dat psychedelica mij niet nieuws meer kan leren?
Klik om te vergroten...
Het is natuurlijk niet psychedelica die jou iets leert, maar je eigen onderbewustzijn.
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#14
Mezelf zei:
Want als ik ze zou delen of omschrijven (als dat überhaupt al lukt) dan zou ik bij vele hun (levens)pad verstoren.
Klik om te vergroten...
Sommigen hebben misschien middelen nodig voor hun levenspad. Maar er zijn vele wegen die naar hetzelfde kunnen leiden. Of zelfs nog verder. Misschien moet je ook kijken naar je eigen gebruik. Is het voor jezelf duidelijk welk deel in jou consumerend gebruikt en welk deel voor een spirituele connectie? Want ook dit kan je eigen ontwikkeling in de weg zitten. Ik vind minder gebruiken heel positief. Ik heb in grote perioden in mijn leven helemaal niets gebruikt. En dat heeft me heel veel gebracht.
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#15
שמש zei:
Mooie positieve boodschap. Maar interpreteer je de boodschap correct? Is het niet meer een boodschap voor jou persoonlijk ipv voor iedereen? Dat zou betekenen dat jij persoonlijk het niet nodig hebt om middelen te gebruiken voor je ontwikkeling. Mediteer er een tijd op, of laat het los en denk er af en toe aan. Dat je niets meer kan leren is misschien waar, misschien niet. Het maakt je sowieso heel bescheiden en dat is altijd goed. Ik denk persoonlijk dat de boodschap is: laat teveel willen weten los en improviseer. Je kennis raak je toch niet kwijt, maar je moet het los laten en weer een beetje onbewust maken. De wereld in zeg maar.
Je weet wat mijn beroep is. Als ik teveel wil weten waarom dingen 'voor mij werken', waarom ik geïnspireerd raak en alle achterliggende structuren, dan maak ik het dood. Dan werkt het niet meer. Ik koester het 'niet weten' waardoor ik mijn connectie met 'de kosmos / mijn onderbewustzijn / de plek die mij inspiratie en energie biedt' bewaar. Koester mysterie.
Klik om te vergroten...
Er viel weinig te interpreteren want het was "right into my face" en heel duidelijk wat het boodschap was. Daarbij was het trap verhaaltje niet alles wat ik te zien kreeg. Hetgeen wat ik voor mezelf moest houden is ook echt voor mezelf en alleen maar verwarrend voor een ander. Daarbij ben ik niet zo goed om dit soort diepgaande dingen over te brengen als ik zou willen. Maar je hebt gelijk door te zeggen dat het meeste van deze trip betrekking had op mijzelf.
Ik heb wel lange tijd "teveel" willen weten. Ik praat dan wel over >10jaar geleden. Ik las veel boeken over psychologie, esoterie en nam vaak psychedelica, mediteerde etc om de opgedane kennis in mijn eigen geest te zoeken/vinden of mij goed te voelen. Heb best wel veel aanleg voor depressieve gedachtes door onder andere bepaalde ervaringen in mijn leven waardoor ik al vanaf jongs af aan zoekende ben om van deze rot gevoelens af te komen. Dit is mij gelukkig vaak goed gelukt :) en vooral sinds mijn 18de toen ik mijzelf eindelijk psychedelica gunde. Was zeer bewuste keuze namelijk om tenminste tot mijn 18de te wachten met psychedelica.
שמש zei:
Het is natuurlijk niet psychedelica die jou iets leert, maar je eigen onderbewustzijn.
Klik om te vergroten...
Ja helemaal waar. Ik bedoelde ook natuurlijk meer "met behulp van" maar soms voelt het wel alsof de psychedelica een eigen persoonlijkheid heeft en daardoor voelt alsof het als een leermeester(es) is dat buiten jou om bestaat. Dit is bij de ene middel sterker aanwezig dan bij de ander maar in het algemeen is het wel de psychedelica dat me makkelijker in me onderbewustzijn laat graven. Vooral middelen als DMT/ayahuasca en paddo's lijken een eigen persoonlijkheid te hebben. Ik kan mij voorstellen dat bijvoorbeeld DPT dat ook heel erg heeft..
שמש zei:
Sommigen hebben misschien middelen nodig voor hun levenspad. Maar er zijn vele wegen die naar hetzelfde kunnen leiden. Of zelfs nog verder. Misschien moet je ook kijken naar je eigen gebruik. Is het voor jezelf duidelijk welk deel in jou consumerend gebruikt en welk deel voor een spirituele connectie? Want ook dit kan je eigen ontwikkeling in de weg zitten. Ik vind minder gebruiken heel positief. Ik heb in grote perioden in mijn leven helemaal niets gebruikt. En dat heeft me heel veel gebracht.
Klik om te vergroten...
Door bepaalde kennis kan het zijn dat je gaat stoppen met zoeken. Of als de kennis/wijsheid van een ander komt, dat men het op diezelfde manier gaat proberen te vinden. Terwijl iedereen volledig zijn eigen manier heeft en dus nooit maar dan ook nooit het pad van een ander moeten volgen. Daarom zullen volgers van goeroe's nooit verlicht raken (heb nu even geen andere woord voor verlicht).
Ikzelf heb achteraf gezien veel te lang naar het mooie uitzicht (kennis,wijsheid) gekeken en genoten waardoor ik vergat er naar toe te gaan. Na mijn burnout dit jaar, dat gelukkig ook mede door psychedelica redelijk kort duurde, ben ik weer in beweging gekomen ipv stilzitten en maar naar dat uitzicht kijken. Nu blijkt dat ik nog verder kan kijken omdat ik weer verder aan het zoeken ben.
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#16
NiandraLades zei:
Mooi om te lezen, Mezelf!

Precies dit is waar ik het afgelopen half jaar doorheen ga en nog steeds heel veel mee bezig ben. Zo'n onuitputtelijke drang naar kennis, groei, inzicht. Voor mij voelt het nog lang niet als te veel, want voor elk antwoord komen weer tientallen nieuwe vragen en eigenlijk weet ik nog steeds niks, al lijkt het soms wel alsof het leven makkelijker was toen ik nog met mijn ogen gesloten leefde.
De combinatie van lezen, meditatie en psychedelica zijn voor mij een gouden manier hiervoor, al moet zeker iedereen zijn eigen unieke weg hierin vinden. Ik haal kennis uit boeken en artikelen over psychologie en spiritualiteit, ga dan vervolgens zelf nadenken wat ik ervan vind en hoe ik er zelf tegen aan kijk, en met behulp van mediteren komt de integratie en het vinden van de balans tussen nieuwe kennis en wat ik zelf voel en ervaar en in hoeverre dit met elkaar overeenkomt. Vervolgens komen tijdens psychedelicagebruik in sneltreinvaart de lessen voorbij die vaak al voortborduren op het resultaat van die integratie van kennis en gevoel/ervaringen, waardoor ik na het gebruik van psychedelica direct de lessen in de praktijk kan brengen. (Op dit moment is DPT mijn favoriete middel hiervoor, omdat ik hiermee véél verder kom dan met andere psychedelica.)
Het gaat ook maar door; elke keer als ik denk dat ik nu wel op een plateau zit kom ik ineens nóg verder. Damn, wat mooi om die kracht in jezelf te vinden en direct te kunnen gebruiken.

Enkele inzichten waar ik graag over nadenk:
- onvoorwaardelijke liefde betekent soms loslaten en niet willen bezitten. ("If you love a flower, don't pick it up. Because if you pick it up it dies and it ceases to be what you love. So if you love a flower, let it be. Love is not about posession. Love is about appreciation.")
- niets op deze aarde is ons bezit. Materialisme is zinloos. Ik ben heel veel spullen aan het wegdoen en het voelt bevrijdend.
- in essentie is alles liefde (cliche).
- verandering is de enige constante.
- uit alle ervaringen zijn lessen te leren.
- ik moet voelen om te ervaren, en zonder angst/haat geen liefde. Daarom zijn ook de meest pijnlijke ervaringen zinvol.
- ik ben de maker van mijn eigen realiteit. Ik ben geen zielig slachtoffer van het leven.
- als ik stil ben en goed naar mezelf luister ben ik prima in staat mijn eigen beslissingen te maken. Wat anderen doen is geen afspiegeling van hoe iets zou moeten. Naar mezelf luisteren is altijd beter, ook als het ingaat tegen wat de maatschappij als 'normaal' beschouwd.
- lichaam en geest gaan hand in hand. Fysieke pijn kan voortkomen uit onbewuste mentale processen.
- water is leven. (dank acht.zes)
- tv is evil. :wink: Weg ermee.
Ik wil zo veel mogelijk loskomen van indoctrinatie, manipulatie en ik wil veel meer zelf denken, zonder afleiding en op zoek gaan naar mijn waarheden.
- de werkelijkheid zoals ik die nu waarneem is slechts één zender die ik ontvang van de vele zenders die er zijn; ik kan mezelf afstellen op andere zenders maar er zijn er nog veel en veel meer die ik niet kan waarnemen.
Als ik weer eens teveel wordt meegenomen door alle shit die over me heen komt probeer ik er vanaf een afstandje naar te kijken en me te beseffen dat het allemaal een grote theatershow is en ik het niet zo serieus moet nemen.
- wij zijn evenveel onderdeel van de natuur als al het andere. Er zijn zo veel dingen scheef gelopen. Ik kan hierin meer doen om mijn steentje bij te dragen.
- we moeten meer in contact komen met ons collectief bewustzijn.

Beetje kort door de bocht allemaal, maar anders worden het hele boekwerken. En zo kan ik nog wel even doorgaan ook. :) Ik voel me een zeer ijverige leerling die nog maar aan het begin staat en alleen maar meer, meer en meer wil leren.
Klik om te vergroten...
Iedereen heeft zijn eigen weg Niandra... Jouw weg is perfect omdat het de jouwe is!
En die TV is inderdaad evil. Beste naar je eigen innerlijke TV intunen :wink:
N
NiandraLadesLid
01-01-2024, 00:00
#17
Mooi om te lezen, Mezelf!
Mezelf zei:
Ik heb wel lange tijd "teveel" willen weten. Ik praat dan wel over >10jaar geleden. Ik las veel boeken over psychologie, esoterie en nam vaak psychedelica, mediteerde etc om de opgedane kennis in mijn eigen geest te zoeken/vinden of mij goed te voelen.
Klik om te vergroten...
Precies dit is waar ik het afgelopen half jaar doorheen ga en nog steeds heel veel mee bezig ben. Zo'n onuitputtelijke drang naar kennis, groei, inzicht. Voor mij voelt het nog lang niet als te veel, want voor elk antwoord komen weer tientallen nieuwe vragen en eigenlijk weet ik nog steeds niks, al lijkt het soms wel alsof het leven makkelijker was toen ik nog met mijn ogen gesloten leefde.
De combinatie van lezen, meditatie en psychedelica zijn voor mij een gouden manier hiervoor, al moet zeker iedereen zijn eigen unieke weg hierin vinden. Ik haal kennis uit boeken en artikelen over psychologie en spiritualiteit, ga dan vervolgens zelf nadenken wat ik ervan vind en hoe ik er zelf tegen aan kijk, en met behulp van mediteren komt de integratie en het vinden van de balans tussen nieuwe kennis en wat ik zelf voel en ervaar en in hoeverre dit met elkaar overeenkomt. Vervolgens komen tijdens psychedelicagebruik in sneltreinvaart de lessen voorbij die vaak al voortborduren op het resultaat van die integratie van kennis en gevoel/ervaringen, waardoor ik na het gebruik van psychedelica direct de lessen in de praktijk kan brengen. (Op dit moment is DPT mijn favoriete middel hiervoor, omdat ik hiermee véél verder kom dan met andere psychedelica.)
Het gaat ook maar door; elke keer als ik denk dat ik nu wel op een plateau zit kom ik ineens nóg verder. Damn, wat mooi om die kracht in jezelf te vinden en direct te kunnen gebruiken.

Enkele inzichten waar ik graag over nadenk:
- onvoorwaardelijke liefde betekent soms loslaten en niet willen bezitten. ("If you love a flower, don't pick it up. Because if you pick it up it dies and it ceases to be what you love. So if you love a flower, let it be. Love is not about posession. Love is about appreciation.")
- niets op deze aarde is ons bezit. Materialisme is zinloos. Ik ben heel veel spullen aan het wegdoen en het voelt bevrijdend.
- in essentie is alles liefde (cliche).
- verandering is de enige constante.
- uit alle ervaringen zijn lessen te leren.
- ik moet voelen om te ervaren, en zonder angst/haat geen liefde. Daarom zijn ook de meest pijnlijke ervaringen zinvol.
- ik ben de maker van mijn eigen realiteit. Ik ben geen zielig slachtoffer van het leven.
- als ik stil ben en goed naar mezelf luister ben ik prima in staat mijn eigen beslissingen te maken. Wat anderen doen is geen afspiegeling van hoe iets zou moeten. Naar mezelf luisteren is altijd beter, ook als het ingaat tegen wat de maatschappij als 'normaal' beschouwd.
- lichaam en geest gaan hand in hand. Fysieke pijn kan voortkomen uit onbewuste mentale processen.
- water is leven. (dank acht.zes)
- tv is evil. :wink: Weg ermee.
Ik wil zo veel mogelijk loskomen van indoctrinatie, manipulatie en ik wil veel meer zelf denken, zonder afleiding en op zoek gaan naar mijn waarheden.
- de werkelijkheid zoals ik die nu waarneem is slechts één zender die ik ontvang van de vele zenders die er zijn; ik kan mezelf afstellen op andere zenders maar er zijn er nog veel en veel meer die ik niet kan waarnemen.
Als ik weer eens teveel wordt meegenomen door alle shit die over me heen komt probeer ik er vanaf een afstandje naar te kijken en me te beseffen dat het allemaal een grote theatershow is en ik het niet zo serieus moet nemen.
- wij zijn evenveel onderdeel van de natuur als al het andere. Er zijn zo veel dingen scheef gelopen. Ik kan hierin meer doen om mijn steentje bij te dragen.
- we moeten meer in contact komen met ons collectief bewustzijn.

Beetje kort door de bocht allemaal, maar anders worden het hele boekwerken. En zo kan ik nog wel even doorgaan ook. :) Ik voel me een zeer ijverige leerling die nog maar aan het begin staat en alleen maar meer, meer en meer wil leren.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#18
@Purplext
Je kunt eventueel een (letterlijke) steun in de rug gebruiken als het lastig gaat. Zolang je rug maar zo recht als mogelijk is.

Het wordt door vaker doen ook makkelijker trouwens. Ik kon eerst ook moeilijk rechtop blijven zitten zonder pijn.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#19
NiandraLades zei:
- tv is evil. :wink:
Klik om te vergroten...
Misschien wel de meest verwoestende "drug" die er is.
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#20
Goed bezig @8️⃣6️⃣ met al je voornemens dit jaar. Veel succes!💪

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...37
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."