Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDeel je inzicht!

Deel je inzicht!

735 antwoorden
129 weergaven
18-5-2026
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#1
Zo zou je ook in twijfel kunnen trekken of bij een rechte rug je energie beter loopt dan bij een kromme. Van uit nature voelen we ons beter in de foetus houding waar je rug toch duidelijk krom is. Kijk maar hoe veel mensen slapen. Onbewust weten we dat dat een natuurlijkere en betere houding is dan een rechte rug. Dus ik ben zeker niet overtuigd dat een rechte rug beter is.
R
RalouLid
01-01-2024, 00:00
#2
NiandraLades zei:
Mooi om te lezen, Mezelf!

Precies dit is waar ik het afgelopen half jaar doorheen ga en nog steeds heel veel mee bezig ben. Zo'n onuitputtelijke drang naar kennis, groei, inzicht. Voor mij voelt het nog lang niet als te veel, want voor elk antwoord komen weer tientallen nieuwe vragen en eigenlijk weet ik nog steeds niks, al lijkt het soms wel alsof het leven makkelijker was toen ik nog met mijn ogen gesloten leefde.
De combinatie van lezen, meditatie en psychedelica zijn voor mij een gouden manier hiervoor, al moet zeker iedereen zijn eigen unieke weg hierin vinden. Ik haal kennis uit boeken en artikelen over psychologie en spiritualiteit, ga dan vervolgens zelf nadenken wat ik ervan vind en hoe ik er zelf tegen aan kijk, en met behulp van mediteren komt de integratie en het vinden van de balans tussen nieuwe kennis en wat ik zelf voel en ervaar en in hoeverre dit met elkaar overeenkomt. Vervolgens komen tijdens psychedelicagebruik in sneltreinvaart de lessen voorbij die vaak al voortborduren op het resultaat van die integratie van kennis en gevoel/ervaringen, waardoor ik na het gebruik van psychedelica direct de lessen in de praktijk kan brengen. (Op dit moment is DPT mijn favoriete middel hiervoor, omdat ik hiermee véél verder kom dan met andere psychedelica.)
Het gaat ook maar door; elke keer als ik denk dat ik nu wel op een plateau zit kom ik ineens nóg verder. Damn, wat mooi om die kracht in jezelf te vinden en direct te kunnen gebruiken.

Enkele inzichten waar ik graag over nadenk:
- onvoorwaardelijke liefde betekent soms loslaten en niet willen bezitten. ("If you love a flower, don't pick it up. Because if you pick it up it dies and it ceases to be what you love. So if you love a flower, let it be. Love is not about posession. Love is about appreciation.")
- niets op deze aarde is ons bezit. Materialisme is zinloos. Ik ben heel veel spullen aan het wegdoen en het voelt bevrijdend.
- in essentie is alles liefde (cliche).
- verandering is de enige constante.
- uit alle ervaringen zijn lessen te leren.
- ik moet voelen om te ervaren, en zonder angst/haat geen liefde. Daarom zijn ook de meest pijnlijke ervaringen zinvol.
- ik ben de maker van mijn eigen realiteit. Ik ben geen zielig slachtoffer van het leven.
- als ik stil ben en goed naar mezelf luister ben ik prima in staat mijn eigen beslissingen te maken. Wat anderen doen is geen afspiegeling van hoe iets zou moeten. Naar mezelf luisteren is altijd beter, ook als het ingaat tegen wat de maatschappij als 'normaal' beschouwd.
- lichaam en geest gaan hand in hand. Fysieke pijn kan voortkomen uit onbewuste mentale processen.
- water is leven. (dank acht.zes)
- tv is evil. :wink: Weg ermee.
Ik wil zo veel mogelijk loskomen van indoctrinatie, manipulatie en ik wil veel meer zelf denken, zonder afleiding en op zoek gaan naar mijn waarheden.
- de werkelijkheid zoals ik die nu waarneem is slechts één zender die ik ontvang van de vele zenders die er zijn; ik kan mezelf afstellen op andere zenders maar er zijn er nog veel en veel meer die ik niet kan waarnemen.
Als ik weer eens teveel wordt meegenomen door alle shit die over me heen komt probeer ik er vanaf een afstandje naar te kijken en me te beseffen dat het allemaal een grote theatershow is en ik het niet zo serieus moet nemen.
- wij zijn evenveel onderdeel van de natuur als al het andere. Er zijn zo veel dingen scheef gelopen. Ik kan hierin meer doen om mijn steentje bij te dragen.
- we moeten meer in contact komen met ons collectief bewustzijn.

Beetje kort door de bocht allemaal, maar anders worden het hele boekwerken. En zo kan ik nog wel even doorgaan ook. :) Ik voel me een zeer ijverige leerling die nog maar aan het begin staat en alleen maar meer, meer en meer wil leren.
Klik om te vergroten...

Je neemt me de woorden uit de mond. Op elk van je inzichten kan ik echt zo uitgebreid reageren, waardoor je opmerking eronder van de boekwerken helemaal terecht is en ik me daar dan maar achter schaar. Ik heb echt met een enorm grijns het lijstje overlopen... Aanvulling voelt voor het moment zeer overbodig. Hoedje af voor jou! :hearteyecat:
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Dat een serotonineslurper gewoon niet meer werkt voor mij. Punt.

Heel typisch is dan weer dat ik tot dit inzicht ben gekomen terwijl ik niet eens zelf die serotonineslurper tot me heb genomen.
L
Lid 147000Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Viel er nog wat te slurpen dan ?!:tonguewink:

En beter tekort dan teveel serotonine!, tis maar hoe je het bekijkt he!
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#5
Naar aanleiding van een video ben ik begin deze week weer eens begonnen met langdurige meditatie: elke dag 's ochtends van 7 tot 8 uur zittend mediteren met de ogen dicht. Misschien dat mensen van mij denken dat ik dit altijd doe gezien mijn vele praten over meditatie, maar al een hele tijd pas ik eerder mindfulness toe dan dat ik echt strikt gezien mediteer. En ik zie nu hoe dat een manier van mij was om echte meditatie te vermijden. Want wat een zwaar eerste uur van de dag is dat zeg... Op momenten wil je echt uit je huid kruipen zo oncomfortabel is het. Maar op andere momenten vind je de 'zone' en er is geen beter gevoel dan dat. Pure voldoening. 1 dag zat het er gewoon niet in en kon (of wou) ik me er niet aan overgeven. Alle andere dagen kwam ik de meditatie uit met een gevoel dat ik dat eerste uur van de dag niet beter kon besteden dan dat ik had gedaan. En ervoer ik de rest van de dag een kalmte en een energie en positiviteit die alles wat moest gebeuren zoveel makkelijker, mooier en leuker maakte.

En dan denk je achteraf... hoe erg kun je jezelf misleiden door te denken dat dit niet nodig is. Ik neem me in ieder geval voor om hiermee door te gaan.
P
PsilocylonerLid
01-01-2024, 00:00
#6
acht.zes zei:
Dat een serotonineslurper gewoon niet meer werkt voor mij. Punt.

Heel typisch is dan weer dat ik tot dit inzicht ben gekomen terwijl ik niet eens zelf die serotonineslurper tot me heb genomen.
Klik om te vergroten...
''Hoe dat zo?'', vraag ik me nu af als de persoon zijnde die de serotonineslurper tot zich heeft genomen.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Van disso's op regelmatige basis kan je een tikkeltje manisch worden.

Soms moet je puur op gevoel luisteren en handelen naar het advies van een vriend ook al zegt je verstand (!) je dat de zaken totaal anders liggen.

Ik heb nog meer maar kan er helaas niks over zeggen behalve dat alles dan toch een reden lijkt te hebben.
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik had vandaag op therapie afgesproken dat ik daarna wel even terug naar bed mocht, maar niet de hele dag. Toch van 11 tot 17 uur in bed gelegen waar ik van baalde toen. En de neiging had om er dan maar gewoon helemaal in te blijven, niet te koken, want alles was toch al verpest voor mn gevoel en ik had het toch al fout gedaan.

Maar toen appte justme83 dat de dag nog niet voorbij was. Dus dat had ik net ff nodig om er toch uit te gaan, te douchen, aan te kleden, zelfs de afwas nog te doen voor ik eten ging koken. En nu ga ik er gewoon nog een fijn avondje voor mezelf van maken. Nu voel ik me toch een stuk beter dan wanneer ik wel in bed was blijven liggen. Dus de les is dat je meteen de draad kunt oppakken en niet tot de volgende dag hoeft te wachten. En dat het niet zo zwart-wit is dat meteen alles verpest en fout is..
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Nou,

Na een heel drukke week die overigens echt perfect is gelopen ben ik zaterdagnacht wezen stappen en heb ongelooflijk genoten. Maar gisteren werd ik dus niet lekker en ben er zelfs mee naar de eerste hulp geweest. Daar bleek er lichamelijk niks aan de hand te zijn, het was emotie die er niet uit kon en dat bouwde een enorme spanning op die dus lichamelijk zijn uitwerking had en daar ben ik van in paniek geraakt en heb ik de paniekaanval dus niet als zodanog herkend. Gelukkig zag de dokter wel wat er aan de hand was en die heeft me wat gerust kunnen stellen en de emotie er uit kunnen krijgen. Ik heb heel erg veel gehuild, en ben thuis gelukkig opgevangen door vrienden.

Ik heb dus jeugdtraumas en ben van mijn 6de a 7de jaar van mijn gevoel afgesloten geweest. Ik dacht dat ik er was met het terugvinden van mijn gevoel, maar ik had niet in de gaten dat ik daar door nog heel heel erg veel te verwerken heb.

Bedankt dat jullie er voor me waren gisteren @NiandraLades @verwondering @AphexTwin @Psilocyloner

Ik moet de komende tijd zo min mogelijk drugs gebruiken. Want hoe minder drugs, hoe sneller ik mijn trauma's en alles wat ik nog verder onderdrukt heb kan verwerken.

Ik ga dan ook proberen een stuk minder op dit forum te zijn ook.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#10
Screenshot_20191228-051221_Gallery.jpg
Er is altijd licht en donker.
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#11
Heftig verhaal zeg! Heel veel sterkte de komende periode @acht.zes !

Misschien inderdaad wel goed om even rustig aan te doen met de drugs en je op het verwerken van die trauma’s te richten. Wij zorgen er wel voor dat het forum er nog is als je weer zin hebt om hier te zijn!
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#12
acht.zes zei:
Nou,

Na een heel drukke week die overigens echt perfect is gelopen ben ik zaterdagnacht wezen stappen en heb ongelooflijk genoten. Maar gisteren werd ik dus niet lekker en ben er zelfs mee naar de eerste hulp geweest. Daar bleek er lichamelijk niks aan de hand te zijn, het was emotie die er niet uit kon en dat bouwde een enorme spanning op die dus lichamelijk zijn uitwerking had en daar ben ik van in paniek geraakt en heb ik de paniekaanval dus niet als zodanog herkend. Gelukkig zag de dokter wel wat er aan de hand was en die heeft me wat gerust kunnen stellen en de emotie er uit kunnen krijgen. Ik heb heel erg veel gehuild, en ben thuis gelukkig opgevangen door vrienden.

Ik heb dus jeugdtraumas en ben van mijn 6de a 7de jaar van mijn gevoel afgesloten geweest. Ik dacht dat ik er was met het terugvinden van mijn gevoel, maar ik had niet in de gaten dat ik daar door nog heel heel erg veel te verwerken heb.

Bedankt dat jullie er voor me waren gisteren @NiandraLades @verwondering @AphexTwin @Psilocyloner

Ik moet de komende tijd zo min mogelijk drugs gebruiken. Want hoe minder drugs, hoe sneller ik mijn trauma's en alles wat ik nog verder onderdrukt heb kan verwerken.

Ik ga dan ook proberen een stuk minder op dit forum te zijn ook.
Klik om te vergroten...
Veel sterkte! Vergeet niet dat december voor veel mensen een zware maand is. Je komt er weer overheen:)
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#13
Heftig @acht.zes, fijn dat je zo goed opgevangen bent door hun. Heel veel sterkte en doe maar rustig aan voorlopig dan ja!
N
NiandraLadesLid
01-01-2024, 00:00
#14
Anytime. Jij bent zo goed bezig! En je gaat hier zo goed mee om, niet er omheen maar er doorheen. Dat gaat helemaal goed komen.

En ik ben blij met mijn DF klusteam die mij morgen komt helpen. 6 linkerhanden kunnen meer dan 2 linkerhanden! :sunglasses:
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#15
Perenijsje zei:
Ik had vandaag op therapie afgesproken dat ik daarna wel even terug naar bed mocht, maar niet de hele dag. Toch van 11 tot 17 uur in bed gelegen waar ik van baalde toen. En de neiging had om er dan maar gewoon helemaal in te blijven, niet te koken, want alles was toch al verpest voor mn gevoel en ik had het toch al fout gedaan.

Maar toen appte justme83 dat de dag nog niet voorbij was. Dus dat had ik net ff nodig om er toch uit te gaan, te douchen, aan te kleden, zelfs de afwas nog te doen voor ik eten ging koken. En nu ga ik er gewoon nog een fijn avondje voor mezelf van maken. Nu voel ik me toch een stuk beter dan wanneer ik wel in bed was blijven liggen. Dus de les is dat je meteen de draad kunt oppakken en niet tot de volgende dag hoeft te wachten. En dat het niet zo zwart-wit is dat meteen alles verpest en fout is..
Klik om te vergroten...

Dat is ook het fijne eraan als support hebt. ☺️👍
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#16
acht.zes zei:
Nou,

Na een heel drukke week die overigens echt perfect is gelopen ben ik zaterdagnacht wezen stappen en heb ongelooflijk genoten. Maar gisteren werd ik dus niet lekker en ben er zelfs mee naar de eerste hulp geweest. Daar bleek er lichamelijk niks aan de hand te zijn, het was emotie die er niet uit kon en dat bouwde een enorme spanning op die dus lichamelijk zijn uitwerking had en daar ben ik van in paniek geraakt en heb ik de paniekaanval dus niet als zodanog herkend. Gelukkig zag de dokter wel wat er aan de hand was en die heeft me wat gerust kunnen stellen en de emotie er uit kunnen krijgen. Ik heb heel erg veel gehuild, en ben thuis gelukkig opgevangen door vrienden.

Ik heb dus jeugdtraumas en ben van mijn 6de a 7de jaar van mijn gevoel afgesloten geweest. Ik dacht dat ik er was met het terugvinden van mijn gevoel, maar ik had niet in de gaten dat ik daar door nog heel heel erg veel te verwerken heb.

Bedankt dat jullie er voor me waren gisteren @NiandraLades @verwondering @AphexTwin @Psilocyloner

Ik moet de komende tijd zo min mogelijk drugs gebruiken. Want hoe minder drugs, hoe sneller ik mijn trauma's en alles wat ik nog verder onderdrukt heb kan verwerken.

Ik ga dan ook proberen een stuk minder op dit forum te zijn ook.
Klik om te vergroten...

Het kan ook juist helpen te schrijven over dingen op het forum.
Mischien dat je hier juist steun erbij kunt ervaren.
Maar kan ook voorstellen dat je het voor jezelf houd.
Dat was zeker schrikken dat je je zo voelde zeg.
Hoop dat je je nu iets rustiger weer voelt.
Fijn dat je goed bent opgevangen.
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#17
Politiek is de kunst van stront verkopen.
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#18
benzzzy zei:
Politiek is de kunst van stront verkopen.
Klik om te vergroten...
Hier heb je een leuk mini vlaggetje en wat glitters.
Mooie stront is het niet?

Ja zeker doe mij die maar de concurrent heeft er alleen maar glitters op!
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#19
benzzzy zei:
Hier heb je een leuk mini vlaggetje en wat glitters.
Mooie stront is het niet?

Ja zeker doe mij die maar de concurrent heeft er alleen maar glitters op!
Klik om te vergroten...
En daar zit je dan met 1000 onschuldige mensen in de gevangenis met het idee dat het drugs probleem is opgelost terwijl er nogsteeds volop gebruikt word en er nogsteeds volop mensen dood gaan.
En daar zit je dan met je billionen euro's die je van mensen hebt gestolen.

Daar zit je dan meet een systeem dat fundimentaal naar de typhus is en toch gewoon doen alsof het perfect op orde is!

Sterker nog betere tijden hebben we nog nooit gehad!
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#20
acht.zes zei:
Nou,

Na een heel drukke week die overigens echt perfect is gelopen ben ik zaterdagnacht wezen stappen en heb ongelooflijk genoten. Maar gisteren werd ik dus niet lekker en ben er zelfs mee naar de eerste hulp geweest. Daar bleek er lichamelijk niks aan de hand te zijn, het was emotie die er niet uit kon en dat bouwde een enorme spanning op die dus lichamelijk zijn uitwerking had en daar ben ik van in paniek geraakt en heb ik de paniekaanval dus niet als zodanog herkend. Gelukkig zag de dokter wel wat er aan de hand was en die heeft me wat gerust kunnen stellen en de emotie er uit kunnen krijgen. Ik heb heel erg veel gehuild, en ben thuis gelukkig opgevangen door vrienden.

Ik heb dus jeugdtraumas en ben van mijn 6de a 7de jaar van mijn gevoel afgesloten geweest. Ik dacht dat ik er was met het terugvinden van mijn gevoel, maar ik had niet in de gaten dat ik daar door nog heel heel erg veel te verwerken heb.

Bedankt dat jullie er voor me waren gisteren @NiandraLades @verwondering @AphexTwin @Psilocyloner

Ik moet de komende tijd zo min mogelijk drugs gebruiken. Want hoe minder drugs, hoe sneller ik mijn trauma's en alles wat ik nog verder onderdrukt heb kan verwerken.

Ik ga dan ook proberen een stuk minder op dit forum te zijn ook.
Klik om te vergroten...

Sterkte acht! Paniekaanvallen zijn zó naar en inderdaad soms heel moeilijk te herkennen, want erg fysiek. Fijn dat er dan lieve mensen om je heen zijn die je opvangen. :)

Lijkt me een goed idee om de komende tijd even minder drugs te gebruiken. We zien je wel weer op het forum als je eraan toe bent. <3

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...2728293031...37
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."