Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDeel je inzicht!

Deel je inzicht!

735 antwoorden
126 weergaven
18-5-2026
S
SantanaTerrorLid
01-01-2024, 00:00
#1
Jesuswalksurviv0r zei:
Gedachten en beelden komen met de hartslag van toen. Het collectieve bewustzijnsveld heeft geen hartslag… Of misschien wel… Wij zijn het collectief bewustzijnsveld. Het hartslag komt pas, als je de ander bent. Wat zegt dat over die boven ons? Die zit gewoon de hele tijd te schommelen. God is een jonge man op een schommel.
Klik om te vergroten...
Geniaal! Jij kan er ook wat van zeg! Ik sla jou Quote op in mijn verzameling van "Vaagheid"!
Serieus ik heb een collectie met al mijn vage gedachten en ideeen! Ik wil het ooit misschien wel uitbrengen! Dat is nou een boek wat je moet lezen dat beloof ik!
Mag jou naam bij de Quote? Dat heb je wel verdient! Jou echte naam bedoel ik!
S
SantanaTerrorLid
01-01-2024, 00:00
#2
ljuv zei:
Wat bedoel je nou😂😂😂
Klik om te vergroten...
En jij bent de reiziger Of zegelwijzheid!
S
SantanaTerrorLid
01-01-2024, 00:00
#3
Morethenafeeling🔒 zei:
dingen die niet onthult mogen worden
Klik om te vergroten...
Staatgeheimen
S
SantanaTerrorLid
01-01-2024, 00:00
#4
Beady zei:
Wat een ongelooflijk mooi en boeiende thread, echt fantastisch om lezen al die inzichten!

Het belangrijkste wat ik tot nu toe heb ingezien is dat de tijd snel gaat. Dat kwam er plotseling en kwam flink binnen. De stem in mijn hoofd die ik hoor zeggen : 'Je zit al in de helft, Beady'.
Klik om te vergroten...
:nevergonnagiveyouup:Het fijnste is dat je voortaan weet dat je "tijd" de schuld kunt geven :nevergonnagiveyouup:
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Casrus zei:
Maar dat betekent dat de illusie zelf ook een illusie is...
Klik om te vergroten...
Word ookwel Maya genoemd.
D
DruktemakerLid
01-01-2024, 00:00
#6
@SantanaTerror je bent der maar druk mee om op iedereen te reageren
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#7
SantanaTerror zei:
Ja maar denk je dat het gezond is om maar 1 maaltijd per dag te nemen? Wie heeft jou dat aangeraden? Je kunt beter 4 maaltijden per dag eten dan 1! Je valt sneller af als je het eten verdeelt over de dag omdat je stofwisseling dan actief blijft!

Gebruik je speed ofzo? Je kan toch niet maar een maaltijd per dag eten! pfff! Dat kan ik echt niet!
En als je zo eet sterf je langzaam af! Je put jezelf uit, Je hebt geen energie meer om bouwstenen te ondersteunen en aanmaken, de stofjes in je brein gaan in loop van der tijd langzaam dood, Je vernietigd je spiermassa en je krijgt zeer snel bloedarmoede die heel jou complete functioneren kapot maakt!

Dat heb ik zo gruwelijk mogelijk geschreven om jou te laten inzien dat het heel ongezond is! Je kan het enkel goedpraten met "dat is toch later pas" !!!

Dat is hetzelfde als drugs gebruiken maar dan zonder enkel goed gevoel te ervaren! Je valt ervan af ja maar als je zo blijft leven dan hoeft dat over 5 jaar echt niet meer! Moet je nagaan over 20 jaar of zelfs 50 jaar!

Lichamelijke klachten zijn soms misschien ook erger dan je verwacht! Je kan daar doorgaans de hele dag mee bezig zijn! Soms heb je wel ups maar de downs is waar je doorgaans mee bezig ben! Kijk maar naar een oude vrouw. Die krijgt steeds meer klachten en vele hebben een leven dat uiteindelijk beheerst word door ernstige kwaaltjes en fysieke klachten! Hoe denk jij anders dat het er in het bejaarde tehuis aan toe gaat! Hoe langer je zo blijft leven hoe sneller dit op je afkomt en ook als je nog jong ben kunnen er van die klachten je leven in komen hoor!

Ik vind het grappig om je te laten schrikken! haha.. het maakt me eigenlijk helemaal niks uit wat je ermee doet weet je! Toch moet je maar even luisteren en aan een dokter vragen hoe je het beste kan afvallen!

Wat vond je van mijn verhaaltje?
Klik om te vergroten...
Je reageert op posts uit 2017, van een lid dat al lang niet meer actief is. Daarnaast valt het op dat je behoorlijk loopt te spammen (zie bijvoorbeeld je laatste berichten vrijwel achter elkaar in dit topic) en je je niet bewust bent van het belang van harmreductie. Ik geef je daar bij deze een waarschuwing voor: stop met spammen, let op met wat je zegt in het kader van meer drugs gebruiken/schade valt wel mee etc.

Pas je je forumgedrag niet aan kan er een ban volgen (zie Forumregels).

Vriendelijke groet,
Mød Pløp
S
SantanaTerrorLid
01-01-2024, 00:00
#8
Mevrouw Pløp zei:
Je reageert op posts uit 2017, van een lid dat al lang niet meer actief is. Daarnaast valt het op dat je behoorlijk loopt te spammen (zie bijvoorbeeld je laatste berichten vrijwel achter elkaar in dit topic) en je je niet bewust bent van het belang van harmreductie. Ik geef je daar bij deze een waarschuwing voor: stop met spammen, let op met wat je zegt in het kader van meer drugs gebruiken/schade valt wel mee etc.

Pas je je forumgedrag niet aan kan er een ban volgen (zie Forumregels).

Vriendelijke groet,
Mød Pløp
Klik om te vergroten...
Duidelijk!!
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#9
SantanaTerror zei:
Duidelijk!!
Klik om te vergroten...
SantanaTerror zei:
Wel ben ik van mening dat als het zo is dat ik te veel deed spammen, dan is het ook niet de bedoeling dat het bericht van u in een topic geplaatst word. Heeft dit eigenlijk een bepaalde regel want dat zou je kunnen weten zomaar toch? = Verder vind ik het totaal niet erg maar dat valt me op.
Klik om te vergroten...
Als mod maken wij de keuze of we iemand aanspreken op gedrag via pb of openbaar. Ik hou van openbaar, vanwege transpantie. Mensen kunnen dan enerzijds zien wat er gedaan word, anderzijds kunnen andere leden ons erop aanspreken als ze er iets van vinden. Voorkomt meldingen over dingen dien we al hebben opgelost, genereert feedback etc.

Aangezien dat waar ik je op aan wilde spreken hierboven heel duidelijk gebeurde, heb ik ervoor gekozen je ook hier aan te spreken. Beetje opletten en than we're all good!
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#10
SantanaTerror zei:
Nou en als jou gedrag het gedrag van iemand anders beinvloed?
..
..
..
..
..
of is dat niet je
Klik om te vergroten...

SantanaTerror zei:
Nou en als jou gedrag het gedrag van iemand anders beinvloed?
..
..
..
..
..
of is dat niet je punt?
Klik om te vergroten...
De ander laat zich dan toch beïnvloeden? Een persoon die volwassen is, is zelf verantwoordelijk in hoe verre die dat toe laat. (Je hebt eigenlijk altijd wel een keuze, misschien niet altijd in wat gebeurt maar wel in hoe je daar mee omgaat)
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#11
SantanaTerror zei:
Ja maar denk je dat het gezond is om maar 1 maaltijd per dag te nemen? Wie heeft jou dat aangeraden? Je kunt beter 4 maaltijden per dag eten dan 1! Je valt sneller af als je het eten verdeelt over de dag omdat je stofwisseling dan actief blijft!

Gebruik je speed ofzo? Je kan toch niet maar een maaltijd per dag eten! pfff! Dat kan ik echt niet!
En als je zo eet sterf je langzaam af! Je put jezelf uit, Je hebt geen energie meer om bouwstenen te ondersteunen en aanmaken, de stofjes in je brein gaan in loop van der tijd langzaam dood, Je vernietigd je spiermassa en je krijgt zeer snel bloedarmoede die heel jou complete functioneren kapot maakt!

Dat heb ik zo gruwelijk mogelijk geschreven om jou te laten inzien dat het heel ongezond is! Je kan het enkel goedpraten met "dat is toch later pas" !!!

Dat is hetzelfde als drugs gebruiken maar dan zonder enkel goed gevoel te ervaren! Je valt ervan af ja maar als je zo blijft leven dan hoeft dat over 5 jaar echt niet meer! Moet je nagaan over 20 jaar of zelfs 50 jaar!

Lichamelijke klachten zijn soms misschien ook erger dan je verwacht! Je kan daar doorgaans de hele dag mee bezig zijn! Soms heb je wel ups maar de downs is waar je doorgaans mee bezig ben! Kijk maar naar een oude vrouw. Die krijgt steeds meer klachten en vele hebben een leven dat uiteindelijk beheerst word door ernstige kwaaltjes en fysieke klachten! Hoe denk jij anders dat het er in het bejaarde tehuis aan toe gaat! Hoe langer je zo blijft leven hoe sneller dit op je afkomt en ook als je nog jong ben kunnen er van die klachten je leven in komen hoor!

Ik vind het grappig om je te laten schrikken! haha.. het maakt me eigenlijk helemaal niks uit wat je ermee doet weet je! Toch moet je maar even luisteren en aan een dokter vragen hoe je het beste kan afvallen!

Wat vond je van mijn verhaaltje?
Klik om te vergroten...
1 maaltijd eten per dag kan prima. Word ookwel OMAD genoemd. En als je daarbij de juiste voedingstoffen binnenkrijgt is er eigenlijk weinig aande hand.

Als je dan ook nog eens koolhydraatarm eet is het redelijk makkelijk vol te houden. Het eetpatroon wat wij hier in NL vaak hebben is 3/4 keer per dag eten. Boterhammetje zus ofzo, bakje muslie, inde avond pasta, rijst of aardappels..

Al die koolhydraten zorgen voor een insuline piek en dat je honger blijft hebben.
Je kan prima leven op 1 goeie maaltijd per dag. Misschien zelfs wel beter dan over de gehele dag "suikers" eten.

Ik denk dat je je beter een beetje kan inlezen over intermittent fasting enof OMAD voordat je het zo omschrijft zoals je doet. 🥰
D
DipkipLid
01-01-2024, 00:00
#12
SantanaTerror zei:
Ik heb het woord fascisten gegoogled

Het fascisme (Italiaans: fascismo) is een extreme vorm van autoritair nationalisme en is antidemocratisch, anticommunistisch, antiliberaal, antiparlementair en anti-intellectueel. Het is een politiek stelsel dat onder meer werd ingesteld in Italië van 1922 tot 1943

Daar staat dat het een extreme vorm is van anti-intellectueel! Dat vind ik gewoon grappig!
Klik om te vergroten...
Ik heb zowat het inzicht dat je sterkste vak niet begrijpend lezen was
D
DipkipLid
01-01-2024, 00:00
#13
N3K0 zei:
1 maaltijd eten per dag kan prima. Word ookwel OMAD genoemd. En als je daarbij de juiste voedingstoffen binnenkrijgt is er eigenlijk weinig aande hand.

Als je dan ook nog eens koolhydraatarm eet is het redelijk makkelijk vol te houden. Het eetpatroon wat wij hier in NL vaak hebben is 3/4 keer per dag eten. Boterhammetje zus ofzo, bakje muslie, inde avond pasta, rijst of aardappels..

Al die koolhydraten zorgen voor een insuline piek en dat je honger blijft hebben.
Je kan prima leven op 1 goeie maaltijd per dag. Misschien zelfs wel beter dan over de gehele dag "suikers" eten.

Ik denk dat je je beter een beetje kan inlezen over intermittent fasting enof OMAD voordat je het zo omschrijft zoals je doet. 🥰
Klik om te vergroten...
Interessant, kan je zo'n voorbeeld geven van zo'n maaltijd wat er dan allemaal inzit en hoeveelheden?
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#14
Mindless zei:
Omdat het té simpel is, willen mensen iets complexer. En dus wordt dat ze gegeven.

Alleen is (lijkt) dat voor de moderne mens vaak moeilijk, zeker de westerse mens die alles ziet als iets waarvoor gewerkt moet worden.
Klik om te vergroten...
Ja daar dit wat in haha
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#15
LucidLucy zei:
Ja daar dit wat in haha
Klik om te vergroten...
Denk bijvoorbeeld aan Vipassana meditatie: 10 uren per dag stilzitten, 3 dagen tot 3 maanden lang.

Dit is de interpretatie van het verstand van wat meditatie is. Het verstand denkt mét meditatie iets te bereiken. Eigenlijk wordt een bepaalde state of mind nagestreefd: een soort verheven staat.

Maar meditatie is geen staat, het is letterlijk de aard van jezelf. Dat wat je natuurlijk al "doet": zijn. En wanneer je je bewust wordt van je zijn, dan wordt de liefde op een gegeven moment ervaren. De liefde voor de Zelf, die overal is.

Maar het is zo makkelijk om in de valstrik te trappen om dit allemaal tot een soort doel te maken. Iets dat je kunt "bereiken". Zelf heb ik het bijvoorbeeld jarenlang gezocht in trippen. En ook mijn meditatie was vaak meer "a means to an end". Iets waar ik van mezelf doorheen moest, om "het" te bereiken.

Maar meditatie is zowel het middel áls het doel. En dat kan in het begin heel lastig lijken, omdat het helemaal niet spectaculair is. Het is slechts... bewust zijn. Of met andere woorden: bewust zijn van jezelf. En wanneer dat écht wordt "gedaan" (je begrijpt, het is dus juist niet iets doen :wink: ), dan ontspan je er dieper in en dat creëert de ruimte voor die diepe liefde om het mee te vullen.

Zoals mensen wel vaker zeggen: het is een 0 stappen plan. Het is al precies waar je bent. Maar de geest wil dat niet horen. De geest zit liever 30 dagen lang 10 uur per dag stil om een verheven state of mind te bereiken. Die trouwens misschien bereikt kan worden! Maar het zal maar een ervaring zijn. Het zal komen en weer gaan. Het is niet "het". "Het" is hier al en blijft hier.

Het kan echt een enorme teleurstelling zijn om te ontdekken wat het echt is. :tearsofjoy: Omdat veel mensen er fantastische voorstellingen bij hebben. "Dit" kan het toch niet zijn? Dit was er altijd al... Maar die teleurstelling veranderd dan geleidelijk in geruststelling. Een oneindig dieper wordende geruststelling. :) Godzijdank is het niet een of andere verheven staat die je moet bereiken. Godzijdank is het allemaal al voor je geregeld. En voor iedereen.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#16
Leven is het meervoud van lef!
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#17
Casrus zei:
Dat is van Loesje...
Klik om te vergroten...
Oh is het? Geen idee waar ik het vandaan heb haha
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#18
LucidLucy zei:
Leven is het meervoud van lef!
Klik om te vergroten...
Dat is van Loesje...
G
GembertheeLid
01-01-2024, 00:00
#19
LucidLucy zei:
Oh is het? Geen idee waar ik het vandaan heb haha
Klik om te vergroten...
Loesje dus, haha. Was ooit mijn naam op MSN :'-D.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#20
Als ik mijn zelfliefde niet hoef te baseren op mijn prestaties of waardering van anderen,

hoef ik mijn zelfhaat ook niet te baseren op mijn mislukkingen of oordelen van anderen.

(Schoot door mn hoofd bij een meditatie afgelopen week)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...2829303132...37
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."