#1
Veel succes @8️⃣6️⃣ 👍
Buiten dat het ongezond is, is het meestal ook niet de manier die op de lange termijn het beste werkt. Want ga je straks weer normaal eten dan kom je snel weer aan en zit je mischien zelfs wel op nog meer overgewicht.autysd zei:ongezond minstens ja;Dunnetjess33 zei:autysd zei:ik ben nu al een paar weken slechts een maal vroeg in de dag aan het eten, met zeker genoeg eiwitten, calcium
daarna maak ik een plan voor mijn pretpillen avond
dit werkt want ik heb die hele dag geen honger en geloof het of niet, ik ben aan het afvallen sinds het eerst in jaren![]()
Is wel een heel ongezonde manier van afvallen...
maar ik weeg 30 kg te zwaar en dit geef ik toch wel even voorrang![]()

Benzoboss zei:Idd als alle amerikanen dat nou is hadden gedaan.Joopiejo zei:When nothing goes right, go left.

Jammer is dat he, dat mensen zo graag een oordeel hebben klaar staan over iets van een ander. Ik herken dat ook met een aantal dingen, maar merk dat ik gelukkig steeds meer schijt heb aan wat anderen van mij denken.Op zich vind ik voor mezelf opkomen niet heel erg, want ja, ik doe waar ik mezelf goed bij voel en wat jij doet moet jij weten, maar dat mensen anders naar je kijken of op je neerkijken, waarom hoort dat er zo nodig bij? Waarom is het niet gewoon oké als het bij jou anders gaat? Waarom moet daar een oordeel op komen?
Als je altijd doet waar je jezelf goed bij voelt, dan blijf je dicht bij jezelf. Een aantal dingen waarbij ik me goed bij voel gaan tegen de normen in van deze maatschappij, zat ik zo te denken. Dat leidt tot weerstand, tot veel opmerkingen, tot heel vaak mezelf verweren. Dat maakt het best wel lastig soms.. Meedoen lijkt makkelijker maar daar word ik niet gelukkig van.
Dus een norm is wat in de maatschappij als normaal wordt gezien en alles wat daarbuiten valt is afwijkend, en raar, en daar moet iets mee gebeuren. Als je daar niemand mee pijn doet, inclusief jezelf niet, begrijp ik niet waarom.
Op zich vind ik voor mezelf opkomen niet heel erg, want ja, ik doe waar ik mezelf goed bij voel en wat jij doet moet jij weten, maar dat mensen anders naar je kijken of op je neerkijken, waarom hoort dat er zo nodig bij? Waarom is het niet gewoon oké als het bij jou anders gaat? Waarom moet daar een oordeel op komen?
Wel een beetje breed dit. Aan de ene kant heb ik iemand met een psychische ziekte die daar zelf geen last van heeft in mijn hoofd, aan de andere kant iemand die veganistisch eet, ik kan er echt van alles bij bedenken. Het is allemaal net een beetje anders maar waarom maakt dat zoveel uit? We bemoeien ons wel veel met anderen eigenlijk hè? En waarom moet alles wat anders is meteen een naam en een (negatief) label hebben?
Ik weet niet, mijn hoofd is maar een beetje aan het nadenken en ik moest het ergens opschrijven. Ik begon met nadenken over hoe je diagnostiek en behandeling kunt uitvoeren zonder DSM, en of er een manier te vinden zou zijn die dat in deze wereld mogelijk maakt. Uiteindelijk zullen we toch problemen moeten classificeren en benoemen om er ook gericht behandeling voor te geven. Zorgverzekeraars moeten een indicatie hebben van een probleem om zeker te weten dat ze hun geld niet verspillen. Uiteindelijk draait alles om geld..
En ik heb mijn benen al ruim een half jaar niet geschoren, in eerste instantie omdat ik benieuwd was wat het met me zou doen (gevoelsmatig) en het werd toch winter, maar het blijft nog steeds een interessant project. Nu is het weer zomer en ik weet niet zo goed wat ik ermee aanmoet. Op een gemiddelde dag voel ik afwisselend enerzijds heel veel liefde en heel veel afkeuring tegen mijn eigen onderbenen. Terwijl mijn onderbenen exact dezelfde onderbenen zijn als die van een man. Gewoon. Normaal. Met haar. Waarom is het ene normaal en het andere vies? En waarom vind ik mijn eigen benen dan ook vies? Terwijl het gewoon mijn eigen benen zijn en ik mijn benen verder prima vind? Als ik wil leren oké te zijn met mezelf, echt met mezelf, waarom moet ik dan van deze maatschappij zoveel doen om niet mezelf te zijn en te voldoen aan een bepaald beeld?
En als we alle normen waarmee we zijn opgegroeid internaliseren, wat is dan echt van jou? Niet juist alles wat je anders maakt? Op deze manier is mijn persoonlijkheid gewoon een spiegel van de maatschappij en het enige wat ik ben is dat ik me daar bewust van ben. Pffff. Ik snap het niet meer.
Ik ben echt mijn kop aan het breken vanavond. :P Sorry maar ik moest het ergens kwijt.
Wij horen hier wel maar we moeten onze denkwijze en houding dringend veranderen. En zo een uitspraken vind ik persoonlijk niet echt gepast op een forum maar goed maakt mij niet veel uit, vind wel dat mensen moeten stoppen met hun kop in het zand te steken en het materialisme achterlaten en gewoonweg het hele economische concept capitalismeDe mensheid is een plaag.
Wij vervuilen deze planeet
We roeien dierensoorten uit
We maken elkaar af
Wij horen hier niet.
Als het aan mij lach zouden we massaal zelfmoord plegen om deze bijzondere planeet te redden.
Ik ben het met je eens dat ik zelf bewustzijn ook als mijn ware ik aanwijs, maar dat is nog geen bewijs dat bewustzijn niet gewoon enkel uit neurologische signalen zou kunnen voort komen. Of in het geval van een simulatie, zou bewustzijn dan gewoon iets programmeerbaars zijn. Ik zie niet in je waarom je zo stellig blijft hangen in dat bewustzijn niet gesimuleerd zou kunnen zijn en dat dit gesimuleerde bewustzijn vervolgens niet bewust van zichzelf zou kunnen worden.Wie/wat is zich dan bewust van dat gesimuleerde bewustzijn? Als er niet 1 aspect van onszelf aanwezig is "in" de simulatie, dan zaten we toch niet in de simulatie?
Het is maar een gedachtenexperiment heJa heb je ook wel gelijk in dat ik hierin wat in een cirkel blijf hangen. Ik kan blijkbaar sommige dingen moeilijk over het hoofd zien als het gaat over dergelijke dingen.
Ik denk heel eerlijk gezegd dat dit net zoveel limiteert als dat jij aan het niet materiele vast houdt en het idee dat bewustzijn per definitie niet in het materiele kan bestaan. Net zoals velen ervan overtuigd zijn dat het materiele de enige echte realiteit is, ben jij ervan overtuigd dat het materiele niet echt kan zijn. Is natuurlijk niet erg om een afwijkende mening te hebben, maar het zijn beide overtuigingen die net zo waar of onwaar zijn en wat we niet kunnen bewijzen. Als jij het ander vind limiteren, zou je zelf eigenlijk ook meer richting een middenweg moeten gaan, anders doe je namelijk precies hetzelfde als waar je bij de andere kritiek op hebt.En ik heb vaak het idee dat als er gespeculeerd wordt op deze manier en dat dan weer teruggegrepen wordt naar het materiële model, dat dit limiteert op een bepaalde manier.
Ik andersom ook niet hoor. Ik vind je gedachtengangen interessant, maar ben af en toe een beetje verbaasd over het feit dat je voor jezelf zo overtuigd bent van je eigen gedachtengangen. Maargoed, de redenen waarom ik persoonlijk denk dat je ook altijd kritisch op je eigen gedachtengangen zou moeten zijn heb ik hierboven al beschreven dus zal niet weer in herhaling vallen.Ik probeer je niet over te halen hoor, enkel mijn opvatting erover duidelijk maken.
Dit is absoluut niet waar, als je al vroeger start met een goede voeding ga je als je ouder bent veel minder klachten hebben en je lichaam zal zich ook veel beter voelen, laat je ook niet misleiden door wat grote organisaties ofzo aanbevelen maar ga zelf op zoek naar welke voedingstoffen je precies nodig hebt en waar je deze uit kan halen zonder veel vlees (er is bewezen dat er een verband is met vlees eten en de kanker epidemie maar waarschijnlijk nog andere ziektes) en /of zuivelproducten. Dit moet je wel zelf uitzoekenHoe ouder je word hoe belangrijker het is om gezond te eten. Nu is het altijd belangrijk maar ik merk bij mezelf dat mijn lichaam daar beter op functioneert. Zo kon ik vroeger ook makkelijk een nacht overslaan waar me dat nu opbreekt. Vroeger 3 dagen ongezond eten was geen probleem, nu merk ik het dezelfde dag al dat ik wat gezonds moet hebben.
Tijdens blowen heb ik veel na kunnen denken en heb ik vooral inzichten gekregen of mijn communicatie met andere mensen en waarom mensen bepaalde dingen doen en zeggen en waarom dat niet negatief is. Ik vind het lastig om uit te leggen wat ik precies bedoel maar ik zal een poging wagen.
(Jonge) mensen hebben vaak/snel het idee dat de mening van andere een aanval op hun persoon is. In deze wereld is het nu ook weer meer aan de orde dat men door alles beledigd is.
Men hoort niet wat mensen zeggen maar men hoort wat men graag wil horen. Op het moment dat ik me dit realiseerde en in mijn leven kon toe passen werd mijn leven makkelijker. Ik zocht vaak iets achter de woorden van een ander, ik dacht te horen wat ze zeiden zonder dat ze het zeiden.
Nu is dit iets wat ik nog steeds niet altijd goed toe kan passen, mijn gemoedstoestand van dat moment zal daar de grootste rol in spelen, plus het onderwerp waar het over gaat. Als het emotioneel geladen is dan is het vaak al moeilijker om rationeel na te blijven denken.
Ik kan wel zeggen dat ik me vanaf dat moment bijna nooit meer beledigd heb gevoeld. (de voor de hand liggende daar gelaten natuurlijk) Een opmerking die als beledigend opgepakt kan worden is vaak puur een mening van iemand die een andere kijk op iets heeft dan jij. Een andere kijk is niet goed of slecht, het is een middel om je eigen denken te verruimen, en een middel om je eigen mening anders vorm te kunnen geven. Het is een leermoment. Het leven is 1 groot leermoment, je houd nooit op met leren. Het is niet erg om je mening aan te passen, je mening zal je hele leven aan blijven passen aan de dingen die je mee maakt. Zo als het hier staat klinkt het allemaal wel logisch enzo, maar voor mij om dit te weten, en te begrijpen zat een groot verschil en maakte voor mij op psychologisch gebied een grote doorbraak. Sinds dit is de psyche van de mens ook een heel erg interessant onderwerp geworden. Ik vind het heerlijk om mensen te observeren en te zien hoe ze op situaties reageren. Hoe gedrag eigenlijk heel voorspelbaar is. Deels omdat het vast staat in de chemie van je hersenen, je bent geprogrammeerd om bepaald gedrag te laten zien op bepaalde situaties. En deels omdat je een bepaalde persoonlijkheid hebt (iemand die niet met zich laat spotten, iemand die heel naïef is etc) De persoonlijkheid van de persoon tegen wie je praat maakt dat je hetzelfde heel anders moet bewoorden om je woorden op de goede manier aan te laten komen bij die persoon.
Mensen proberen erachter te komen wie hun 'ik' is. Maar je 'ik' is iedere maand weer een beetje anders. je 'ik' verandert mee met de tijd en je ervaringen. Naar jezelf op zoek gaan is een mooi iets maar ik ben ervan overtuigd dat je die nooit 100% kan vinden omdat je 'ik' blijft veranderen. Ik zie dat ook als iets positiefs, verandering is belangrijk en stil staan is funest. Er is geen utopie wereld beeld, het is niet zo dat als de wereld zo doet en zo blijft doen dat we dan eeuwige vrede hebben. We moeten ons blijven aanpassen, er zullen nieuwe problemen komen en oude oplossingen werken lang niet altijd.
Nou ja, om een lang verhaal kort te maken, ik heb een hoop inzichten gehad op het menselijke gedrag.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."