Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPlaats je concrete korte termijn goede voornemen(s)

Plaats je concrete korte termijn goede voornemen(s)

583 antwoorden
76 weergaven
18-5-2026
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#1
Mindless zei:
Als je echt krap zit met tijd, kun je zelfs nog kiezen de wekker 5-10 minuutjes eerder te zetten en dan direct na opstaan te gaan mediteren. Begin je dat eenmaal "onder de knie" te krijgen, is dat een fantastische manier om de dag te beginnen. De béste zou ik durven zeggen. Niet mediteren is jezelf zo enorm tekort doen.

-

En dit klinkt misschien controversieel of zo, maar imo mag je soms ook best eens wat fel op jezelf zijn en ook boos/teleurgesteld wanneer iets niet lukt. Dat zijn ook valide emoties en helpen in doelen bereiken. Bijvoorbeeld tegen jezelf zeggen: kom op kerel... nu heb ik deze doelen gesteld en 1 voor 1 kom ik ze niet na.
Klik om te vergroten...

In dit geval zal het geen tekort aan tijd zijn gezien trippymeeuw wèl een halfuur wilt lezen. Dus net zo lang als de 2x 15 minuten mediteren.

Maar inderdaad, meditatie is nog wel het laatste wat je uit je dag zou moeten skippen. Kan ik eigenlijk niet zeggen nu gezien ik zelf al ruim een week niet heb gemediteerd.
Op festival en reis zijn helpt niet echt mee. Het gebrek aan een meditatie kussen geeft mij gek genoeg al de reden om te zeggen, nouja dan maar niet hè 🤣

Heel stom hoe dat werkt.

En ja die gevoelens kunnen wel goed zijn denk, mits je ze ook van je af kan zetten. Erin blijven hangen heeft geen zin. Maar het even voelen is denk ik wel zinvol.

Balans blijft een dingetje
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#2
LucidLucy zei:
In dit geval zal het geen tekort aan tijd zijn gezien trippymeeuw wèl een halfuur wilt lezen. Dus net zo lang als de 2x 15 minuten mediteren.

Maar inderdaad, meditatie is nog wel het laatste wat je uit je dag zou moeten skippen. Kan ik eigenlijk niet zeggen nu gezien ik zelf al ruim een week niet heb gemediteerd.
Op festival en reis zijn helpt niet echt mee. Het gebrek aan een meditatie kussen geeft mij gek genoeg al de reden om te zeggen, nouja dan maar niet hè 🤣

Heel stom hoe dat werkt.
Klik om te vergroten...
Same...

Tenminste, ik heb ook vaak van die perioden dat ik het niet bewust doe op een vast tijdstip, simpelweg bijvoorbeeld omdat ik het een keer vergeet en het er zo sneaky weer tussendoor glipt. Maar dan is het denk ik toch vaak weer gewoon opnieuw oppakken.

Meditatie hoeft natuurlijk ook niet statisch op die manier. Ergens op de dag gaan zitten en bewust genieten van het moment is ook meditatie. Een wandeling maken met je hoofd leeg en simpelweg de omgeving observeren is ook mediatie. Al denk ik dat het alsnog aan te raden is om momenten te hebben waarop je er echt voor gaat zitten. Beide is het meest ideaal. :)

LucidLucy zei:
En ja die gevoelens kunnen wel goed zijn denk, mits je ze ook van je af kan zetten. Erin blijven hangen heeft geen zin. Maar het even voelen is denk ik wel zinvol.

Balans blijft een dingetje
Klik om te vergroten...
Ja precies dat is het lastige vaak: wel gevoelens toelaten, maar er niet in blijven hangen.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#3
Mindless zei:
Same...

Tenminste, ik heb ook vaak van die perioden dat ik het niet bewust doe op een vast tijdstip, simpelweg bijvoorbeeld omdat ik het een keer vergeet en het er zo sneaky weer tussendoor glipt. Maar dan is het denk ik toch vaak weer gewoon opnieuw oppakken.

Meditatie hoeft natuurlijk ook niet statisch op die manier. Ergens op de dag gaan zitten en bewust genieten van het moment is ook meditatie. Een wandeling maken met je hoofd leeg en simpelweg de omgeving observeren is ook mediatie. Al denk ik dat het alsnog aan te raden is om momenten te hebben waarop je er echt voor gaat zitten. Beide is het meest ideaal. :)


Ja precies dat is het lastige vaak: wel gevoelens toelaten, maar er niet in blijven hangen.
Klik om te vergroten...

Ja ik pas de technieken door de dag heen nog steeds bewust toe. Dat zit er inmiddels redelijk in gesleten. Maar ik heb er dus ruim een week niet bewust voor gezeten.

Maargoed, alleen al die mooie Weense zonsondergang aanschouwen, is dat korte meditatie moment.
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Net 25gr protein binnen vandaag proberen de 120gr aan te tikken. Stap je voor stapje vanavond hardlopen
U
UlixesLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik ben nu 3kg kwijt, nog 6 te gaan 🌞
L
LionXLid
01-01-2024, 00:00
#6
Doordeweeks weer stoppen met alcohol. Het sluipt er zo makkelijk in maar nu het kouder lijkt het makkelijker
om dat doordeweekse gewoontegedrag weer eens te doorbreken.
Deze week gaat al goed :wink:
G
GembertheeLid
01-01-2024, 00:00
#7
DjYella zei:
Doordeweeks weer stoppen met alcohol. Het sluipt er zo makkelijk in maar nu het kouder lijkt het makkelijker
om dat doordeweekse gewoontegedrag weer eens te doorbreken.
Deze week gaat al goed :wink:
Klik om te vergroten...
Nice!! Goed bezig. Ik doe met je mee! Of nouja... wil mezelf liever niet al te veel opleggen, maar weer matigen is geen slecht plan. Ik heb deze week elke dag 1 tot 3 glazen gedronken bv. Dat vind ik eigenlijk niet nodig, maar dat komt een beetje door die nazomervibe.
L
LionXLid
01-01-2024, 00:00
#8
Gemberthee zei:
Nice!! Goed bezig. Ik doe met je mee! Of nouja... wil mezelf liever niet al te veel opleggen, maar weer matigen is geen slecht plan. Ik heb deze week elke dag 1 tot 3 glazen gedronken bv. Dat vind ik eigenlijk niet nodig, maar dat komt een beetje door die nazomervibe.
Klik om te vergroten...
En dan alleen vrijdag en zaterdag, dus zondag niet. Even ter verduidelijking :)
L
LionXLid
01-01-2024, 00:00
#9
Niet drinken is voor mij de snelste en meest effortloze manier van afvallen en gezonder worden gebleken.
Een paar jaar geleden van 93 naar 75 kg gegaan in een jaar tijd zonder drank en met veel wandelen.
G
GembertheeLid
01-01-2024, 00:00
#10
DjYella zei:
Niet drinken is voor mij de snelste en meest effortloze manier van afvallen en gezonder worden gebleken.
Een paar jaar geleden van 93 naar 75 kg gegaan in een jaar tijd zonder drank en met veel wandelen.
Klik om te vergroten...
Wow goed joh hey! Daar heb ik respect voor. Ik ben 1.74 en weeg nu dan 68, maar tot m'n tweede zwangerschap paste ik nog in S. M'n hele leven niet om gewicht hoeven te bekommeren, dus heb altijd heeeeeeul veel respect voor mensen die daar minder geluk mee hebben. Ik zou niet weten hoe ik 18 kilo zou moeten kwijtraken.
U
UlixesLid
01-01-2024, 00:00
#11
Gemberthee zei:
Wow goed joh hey! Daar heb ik respect voor. Ik ben 1.74 en weeg nu dan 68, maar tot m'n tweede zwangerschap paste ik nog in S. M'n hele leven niet om gewicht hoeven te bekommeren, dus heb altijd heeeeeeul veel respect voor mensen die daar minder geluk mee hebben. Ik zou niet weten hoe ik 18 kilo zou moeten kwijtraken.
Klik om te vergroten...
Hahah ja ik vraag me ook af hoe ik dat heb gedaan. Ik kom van 88, all the way down to 69. Toen gebulkt tot 76 (naja veel gegeten als coping maar sport altijd on point). Nu wil ik weer terug naar 69. Eind november zal t worden denk
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#12
Alinde zei:
Ik kreeg die vanuit een andere appgroep. Ik ben wel eens herstelmoe maar dan zoek ik iets op met ‘gewone mensen’ zoals ik dat spottend noem.
Klik om te vergroten...

'Normies' 😜

Maar m'n psycholoog in Zuid Afrika zou me nu op m'n donder geven. Hij is zelf herstellend verslaafde en had een hekel aan de woorden 'gewoon' en 'normaal'.

Want wie bepaalt wat 'gewoon' en 'normaal' is.

Maar ik snap je hoor. We gebruiken het woord een beetje zoals de heksen het woord 'dreuzels' gebruiken voor niet-magiers. 😂
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ja haha ik bedoel het ook spottend.

Die mensen hebben vast ook hun sores maar je zit dan allemaal door elkaar. De een heeft een verzakking, de ander een hamerteen, de derde migraine maar het gaat er niet de hele tijd over omdat het niet is wat je samenbrengt. Je komt voor zingen, zwemmen of whatever.

Ik heb een vriend met (ook) bipolaire stoornis maar het lukt niet meer om een middag over andere dingen te praten. Dan wordt het zwaar.

Ontopic: opeens nog maar 85,1 kg. De kilo’s vliegen eraf met Corona. Alleen nu veel te lamlendig om te winkelen (dat mocht bij 85 kg)
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#14
Mijn crush vertrekt in december na bij ons 8 jaar gewerkt te hebben.

Onze "band" begint nu pas te worden zoals hij altijd al moeten zijn. Meer zit er niet in, maar ik wil ze wel graag "houden" als goede vrienden. En daar wordt aan gewerkt.
C
CasaanLid
01-01-2024, 00:00
#15
Gemberthee zei:
2 x per week een rondje hardlopen (ik ga denk ik beginnen met zo'n app om m'n "prestaties" bij te houden. Nog nooit eerder gedaan).
2 x per week krachttraining voor de core (hopelijk kan ik na een tijdje met gewichten beginnen)
2 x per week koud douchen
2 x per week mediteren

Periode: de gehele herfst! Start 2-10
Uitzondering: als ik ziek ben. Spreekt voor zich
Klik om te vergroten...
Succes met de start maandag Gember!
Ik ben het afgelopen half jaar ongeveer 15 kilo verloren, gewenst, dat wel, maar door stress, dat was dan weer ongewenst.

Hou vol
G
GembertheeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ojeej! Zit er nog wel spek aan dan nu? Niet te veel afvallen hoor!! Goed en gezond eten ook. Ik vind het zielig dat je zoveel stress hebt :(
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#17
OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG
Rijlessen aangevraagd en ingepland ik ga ff kotsen brb xxxx
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Haar wassen, vandaag.
L
Le DucLid
01-01-2024, 00:00
#19
De tijd nemen voor de ellendige fase waarin ik zit, accepteren dat het morgen niet plots beter is. Ook al weet ik niet hoelang die tijd duurt. Dat gegeven vind ik nog steeds erg moeilijk.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#20
ljuv zei:
OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG
Rijlessen aangevraagd en ingepland ik ga ff kotsen brb xxxx
Klik om te vergroten...
Vind je dat spannend?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...2627282930
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."