#1
Als je echt krap zit met tijd, kun je zelfs nog kiezen de wekker 5-10 minuutjes eerder te zetten en dan direct na opstaan te gaan mediteren. Begin je dat eenmaal "onder de knie" te krijgen, is dat een fantastische manier om de dag te beginnen. De béste zou ik durven zeggen. Niet mediteren is jezelf zo enorm tekort doen.
-
En dit klinkt misschien controversieel of zo, maar imo mag je soms ook best eens wat fel op jezelf zijn en ook boos/teleurgesteld wanneer iets niet lukt. Dat zijn ook valide emoties en helpen in doelen bereiken. Bijvoorbeeld tegen jezelf zeggen: kom op kerel... nu heb ik deze doelen gesteld en 1 voor 1 kom ik ze niet na.
In dit geval zal het geen tekort aan tijd zijn gezien trippymeeuw wèl een halfuur wilt lezen. Dus net zo lang als de 2x 15 minuten mediteren.
Maar inderdaad, meditatie is nog wel het laatste wat je uit je dag zou moeten skippen. Kan ik eigenlijk niet zeggen nu gezien ik zelf al ruim een week niet heb gemediteerd.
Op festival en reis zijn helpt niet echt mee. Het gebrek aan een meditatie kussen geeft mij gek genoeg al de reden om te zeggen, nouja dan maar niet hè 🤣
Heel stom hoe dat werkt.
En ja die gevoelens kunnen wel goed zijn denk, mits je ze ook van je af kan zetten. Erin blijven hangen heeft geen zin. Maar het even voelen is denk ik wel zinvol.
Balans blijft een dingetje