#1
Vind je dat spannend?OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG
Rijlessen aangevraagd en ingepland ik ga ff kotsen brb xxxx
Vind je dat spannend?OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG
Rijlessen aangevraagd en ingepland ik ga ff kotsen brb xxxx
Superleuk joh. En heerlijk om uiteindelijk je pasje en een auto te hebben. Geeft zo'n vrijheid!OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG
Rijlessen aangevraagd en ingepland ik ga ff kotsen brb xxxx
Rijlessen aangevraagd en ingepland ik ga ff kotsen brb xxxx
Neuh hihi hoezo hihi waar heb je het over hihi😂😅Vind je dat spannend?
Ben erg benieuwd!Superleuk joh. En heerlijk om uiteindelijk je pasje en een auto te hebben. Geeft zo'n vrijheid!
Thanks! Gaat nog ffkes duren met alle wachttijden maar heb dit eerste stapje veel te lang uitgesteld, dus stiekem een piep klein beetje trots alvast.Heel veel succes.
Je kunt het.
Als een proefritje in een tank al lukt... eitje toch?Neuh hihi hoezo hihi waar heb je het over hihi😂
Nou ja in Rotterdam kun je tenminste nog rijden met een auto. Je had in Amsterdam kunnen wonen.Ben erg benieuwd!
Als Rotterdammer krijg ik geen belachelijke hoeveelheden vrijheiden ervoor terug, maar ik kon het nu relatief voordelig met werk regelen en ik word bijna 27, dus werd wel eens tijd I guess…
Zeker weten doe ik het niet maar ik denk dat veel mensen tegenwoordig het accepteren dat je geen alcohol drinkt. Bepaalde groepen natuurlijk niet. En dat zal denk ik nooit veranderen.Eens.
Wordt het ook niet. Ik denk dat ik het zelf een te groot ding maak.
En nu is het even koel met regen maar volgende week wordt het weer nogal warm..Wat zul je het vandaag en afgelopen dagen zwaar hebben gehad.
Petje af voor je doorzettingsvermogen, al 25 jaar.
Failed...Er komen weer twee gelegenheden aan waar gedronken wordt. Scherp zijn, ik moet nog tot 22/7 met mijn doel.
Achteraf is het nooit een probleem als ik niet mee drink, kun je zien hoeveel ervan uit gewoonte gebeurt. Normaal komt het er gewoon standaard bij.
1 van de gelegenheden is wel een meeting met mijn neefje waarmee ik naar Amerika ben geweest. In de VS zouden we zo nu en dan 's avonds een biertje doen en dat werd hem niet echt of heel gehaast door al dat ge-ren en gevlieg, vooral met die kinderen hun schema. Dus zouden we nog een keertje gewoon thuis in NL samen komen om wat biertjes te gaan drinken en gezellig herinneringen aan de VS te bespreken.
Maar dat kan dus nu niet, tenminste niet met alcohol. Ergens vind ik dit jammer omdat ik weet dat dit voor hem wel echt een ding is: even samen biertjes drinken. Tegelijkertijd: waar maak ik me druk om? Waarom is alcohol zo'n ding... Al helemaal omdat ik het tot nu toe niet mis.
Maak het wss ook te groot. Hij moet maar gewoon accepteren dat ik niet mee drink.
Ja het is echt het mijn eigen belofte niet nakomen dat me wat dwarszit. Verder is het denk ik geen probleem.3 biertjes in sociale setting is natuurlijk niet erg. Ik snap het wel dat het vervelend voelt je eigen belofte niet na te komen. Dat is ook niet fijn.
Verder niet moeilijk over doen. En ga gezellig een biertje doen met je neefje. Blijf opletten, want alcohol is een verradelijk goedje, maar maak het niet te moeilijk voor jezelf joh. Geniet een beetje op zijn tijd!
Was zo gezellig met de familie en met lekker eten erbij dat ik dacht fuck it. 3 Amstel gehad
Da's een goeie.De drie biertjes is niet erg.
Wel een klap in je gezicht dat je je rug niet recht hebt kunnen houden en je eigen belofte hebt gebroken. Daarom; minder streng zijn voor jezelf![]()
Gewoon niks beloven//afspreken en er geen druk op zetten.Da's een goeie.
Inderdaad wat minder streng/star zijn. Als mijn alcohol gebruik nou echt problematisch was, was het anders.
Was zo gezellig met de familie en met lekker eten erbij dat ik dacht fuck it. 3 Amstel gehad.
Dus tja, slecht... Beetje een teleurstelling van mezelf. Maja als het gewoon alleen op feestjes is en ik er thuis niet aan zit, kan het dan echt kwaad... Ik denk het eigenlijk niet.
Ik begrijp je kijk erop, maar ik zie toch echt wel verschil tussen een feestje en tussen thuis drinken.Ik hoop voor jou dat dit idd een uitzondering is.
Maar ik herken dit uit duizenden en ik heb een hele slechte vergelijking voor je 😂
Vergelijk het met een bedelende hond, als je die 1 keer iets geeft dan moet je hem altijd iets geven….
Dit herken ik ook uit duizenden en ik denk niet eens dat je het aan het goed praten bent. Dit is zoals je er vandaag naar kijkt en het voelt alsof het je dan totaal geen moeite kost om weer alcoholloos door het leven te gaan. Ik denk dat het op dat moment nog gewoon waar is ook.
Maar morgen is een andere dag, andere mindset.
Morgen vraag je jezelf af of je dan toch maar 2 biertjes zal gaan drinken. Maar dan denk je “ik heb het gister al door broken dus voor vandaag maakt het ook nik smeer uit”
In iedergeval zo gaat het bij mij wel altijd.😂
Opzich kan ik vrij makkelijk een paar dagen zonder maar dat word wel steeds moeilijker….
Daarnaast, zelfs wanneer ik thuis drink is dat máx 2 en nooit élke dag van de week. Veel bij mij is 3 of 4 keer in de week na het werk 1 tripel.
Maar ik denk dat het is wat @N3K0 zegt: niet zo de druk erop leggen. Ik weet al dat ik geen écht probleem met alcohol heb.
Failed...
Was zo gezellig met de familie en met lekker eten erbij dat ik dacht fuck it. 3 Amstel gehad.
Dus tja, slecht... Beetje een teleurstelling van mezelf. Maja als het gewoon alleen op feestjes is en ik er thuis niet aan zit, kan het dan echt kwaad... Ik denk het eigenlijk niet.
Komt een beetje over als goed lullen dit. Vind het bier hebben gedronken zelf eigenlijk geen probleem. Mijn eigen belofte aan mezelf verbreken wel. Maar het is wat het is.
Interessante kijk erop. Had er nog niet precies zo over nagedacht maar zit vast wat in.Tja, het is waarschijnlijk zelfs de mind game die in dit geval schadelijker voor je is dan de alcohol zelf. Het is wel interessant om te achterhalen waar in dit geval die fuck it vandaan komt, maar je achteraf wèl jezelf zo op je kop zit.
Dat wijst er wel op dat het een impulsieve fuck it was en geen doordachte toestemming.
Veel mensen doen dit in januari. Waarschijnlijk een van de makkelijkste maanden om een maand geen alcohol te drinken.
(Als je hier heel strikt de DSM-V naast legt heb je nu een milde stoornis in het gebruik van middelen te pakken 😋)
Maar ik vind het meest interessant nog wel dat je er de laatste tijd in je hoofd zoveel mee bezig bent. Ook als je niet drinkt, ben je er mentaal veel mee bezig. Of tenminste, zo komt dat over omdat je er relatief veel over post.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."