Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPlaats je concrete korte termijn goede voornemen(s)

Plaats je concrete korte termijn goede voornemen(s)

583 antwoorden
74 weergaven
18-5-2026
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#1
ljuv zei:
OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG
Rijlessen aangevraagd en ingepland ik ga ff kotsen brb xxxx
Klik om te vergroten...
Vind je dat spannend?
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#2
ljuv zei:
OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG
Rijlessen aangevraagd en ingepland ik ga ff kotsen brb xxxx
Klik om te vergroten...
Superleuk joh. En heerlijk om uiteindelijk je pasje en een auto te hebben. Geeft zo'n vrijheid!
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#3
ljuv zei:
Rijlessen aangevraagd en ingepland ik ga ff kotsen brb xxxx
Klik om te vergroten...

Heel veel succes.
Je kunt het.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#4
FredKroket zei:
Vind je dat spannend?
Klik om te vergroten...
Neuh hihi hoezo hihi waar heb je het over hihi😂😅

Mindless zei:
Superleuk joh. En heerlijk om uiteindelijk je pasje en een auto te hebben. Geeft zo'n vrijheid!
Klik om te vergroten...
Ben erg benieuwd!
Als Rotterdammer krijg ik geen belachelijke hoeveelheden vrijheiden ervoor terug, maar ik kon het nu relatief voordelig met werk regelen en ik word bijna 27, dus werd wel eens tijd I guess…

Kordie zei:
Heel veel succes.
Je kunt het.
Klik om te vergroten...
Thanks! Gaat nog ffkes duren met alle wachttijden maar heb dit eerste stapje veel te lang uitgesteld, dus stiekem een piep klein beetje trots alvast.

edit: bedankt voor alle lieve reacties haha💕✨
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#5
Werk zoeken.
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#6
ljuv zei:
Neuh hihi hoezo hihi waar heb je het over hihi😂
Klik om te vergroten...
Als een proefritje in een tank al lukt... eitje toch?
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#7
ljuv zei:
Ben erg benieuwd!
Als Rotterdammer krijg ik geen belachelijke hoeveelheden vrijheiden ervoor terug, maar ik kon het nu relatief voordelig met werk regelen en ik word bijna 27, dus werd wel eens tijd I guess…
Klik om te vergroten...
Nou ja in Rotterdam kun je tenminste nog rijden met een auto. Je had in Amsterdam kunnen wonen.

Trouwens, je kunt met een auto ook helemaal de stad uitrijden hè. :wink:
D
DeadwingLid
01-01-2024, 00:00
#8
Mindless zei:
Eens.

Wordt het ook niet. Ik denk dat ik het zelf een te groot ding maak.
Klik om te vergroten...
Zeker weten doe ik het niet maar ik denk dat veel mensen tegenwoordig het accepteren dat je geen alcohol drinkt. Bepaalde groepen natuurlijk niet. En dat zal denk ik nooit veranderen.

Ik drink wanneer en waar ik wil. En ik drink sowieso al weinig. Mij stoort het absoluut niet wat anderen ervan vinden.
D
DeadwingLid
01-01-2024, 00:00
#9
Kordie zei:
Wat zul je het vandaag en afgelopen dagen zwaar hebben gehad.
Petje af voor je doorzettingsvermogen, al 25 jaar.
Klik om te vergroten...
En nu is het even koel met regen maar volgende week wordt het weer nogal warm..
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#10
Mindless zei:
Er komen weer twee gelegenheden aan waar gedronken wordt. Scherp zijn, ik moet nog tot 22/7 met mijn doel.

Achteraf is het nooit een probleem als ik niet mee drink, kun je zien hoeveel ervan uit gewoonte gebeurt. Normaal komt het er gewoon standaard bij.

1 van de gelegenheden is wel een meeting met mijn neefje waarmee ik naar Amerika ben geweest. In de VS zouden we zo nu en dan 's avonds een biertje doen en dat werd hem niet echt of heel gehaast door al dat ge-ren en gevlieg, vooral met die kinderen hun schema. Dus zouden we nog een keertje gewoon thuis in NL samen komen om wat biertjes te gaan drinken en gezellig herinneringen aan de VS te bespreken.

Maar dat kan dus nu niet, tenminste niet met alcohol. Ergens vind ik dit jammer omdat ik weet dat dit voor hem wel echt een ding is: even samen biertjes drinken. Tegelijkertijd: waar maak ik me druk om? Waarom is alcohol zo'n ding... Al helemaal omdat ik het tot nu toe niet mis.

Maak het wss ook te groot. Hij moet maar gewoon accepteren dat ik niet mee drink.
Klik om te vergroten...
Failed...

Was zo gezellig met de familie en met lekker eten erbij dat ik dacht fuck it. 3 Amstel gehad.

Dus tja, slecht... Beetje een teleurstelling van mezelf. Maja als het gewoon alleen op feestjes is en ik er thuis niet aan zit, kan het dan echt kwaad... Ik denk het eigenlijk niet.

Komt een beetje over als goed lullen dit. Vind het bier hebben gedronken zelf eigenlijk geen probleem. Mijn eigen belofte aan mezelf verbreken wel. Maar het is wat het is.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#11
Hippie Langwaus zei:
3 biertjes in sociale setting is natuurlijk niet erg. Ik snap het wel dat het vervelend voelt je eigen belofte niet na te komen. Dat is ook niet fijn.

Verder niet moeilijk over doen. En ga gezellig een biertje doen met je neefje. Blijf opletten, want alcohol is een verradelijk goedje, maar maak het niet te moeilijk voor jezelf joh. Geniet een beetje op zijn tijd!
Klik om te vergroten...
Ja het is echt het mijn eigen belofte niet nakomen dat me wat dwarszit. Verder is het denk ik geen probleem.

Dat met mijn neefje binnenkort zal waarschijnlijk 2, 3 tripels zijn. Nooit meer dan dat.

Ik denk dat ik het thuis in mijn eentje drinken gewoon helemaal af moet schaffen. Eens een keertje in gezelschap een paar biertjes: prima. Maar in mijn eentje bier is (bij mij) eigenlijk stiekem altijd om werkstress of fysieke pijn weg te verdoven. Dan blijft het ook altijd bij max 2, maar dat zie ik alsnog als een probleem door de reden waarom ik het doe.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#12
Mindless zei:
Was zo gezellig met de familie en met lekker eten erbij dat ik dacht fuck it. 3 Amstel gehad
Klik om te vergroten...

De drie biertjes is niet erg.
Wel een klap in je gezicht dat je je rug niet recht hebt kunnen houden en je eigen belofte hebt gebroken. Daarom; minder streng zijn voor jezelf :wink:
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#13
Kordie zei:
De drie biertjes is niet erg.
Wel een klap in je gezicht dat je je rug niet recht hebt kunnen houden en je eigen belofte hebt gebroken. Daarom; minder streng zijn voor jezelf :wink:
Klik om te vergroten...
Da's een goeie.

Inderdaad wat minder streng/star zijn. Als mijn alcohol gebruik nou echt problematisch was, was het anders.
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Mindless zei:
Da's een goeie.

Inderdaad wat minder streng/star zijn. Als mijn alcohol gebruik nou echt problematisch was, was het anders.
Klik om te vergroten...
Gewoon niks beloven//afspreken en er geen druk op zetten.

Maar het bekijken op het moment zelf en doen wat goed voelt😇
j
je moederLid
01-01-2024, 00:00
#15
Mindless zei:
Was zo gezellig met de familie en met lekker eten erbij dat ik dacht fuck it. 3 Amstel gehad.
Klik om te vergroten...

Ik hoop voor jou dat dit idd een uitzondering is.
Maar ik herken dit uit duizenden en ik heb een hele slechte vergelijking voor je 😂
Vergelijk het met een bedelende hond, als je die 1 keer iets geeft dan moet je hem altijd iets geven….

Mindless zei:
Dus tja, slecht... Beetje een teleurstelling van mezelf. Maja als het gewoon alleen op feestjes is en ik er thuis niet aan zit, kan het dan echt kwaad... Ik denk het eigenlijk niet.
Klik om te vergroten...

Dit herken ik ook uit duizenden en ik denk niet eens dat je het aan het goed praten bent. Dit is zoals je er vandaag naar kijkt en het voelt alsof het je dan totaal geen moeite kost om weer alcoholloos door het leven te gaan. Ik denk dat het op dat moment nog gewoon waar is ook.
Maar morgen is een andere dag, andere mindset.
Morgen vraag je jezelf af of je dan toch maar 2 biertjes zal gaan drinken. Maar dan denk je “ik heb het gister al door broken dus voor vandaag maakt het ook nik smeer uit”

In iedergeval zo gaat het bij mij wel altijd.😂
Opzich kan ik vrij makkelijk een paar dagen zonder maar dat word wel steeds moeilijker….
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#16
alles gaat voorbij zei:
Ik hoop voor jou dat dit idd een uitzondering is.
Maar ik herken dit uit duizenden en ik heb een hele slechte vergelijking voor je 😂
Vergelijk het met een bedelende hond, als je die 1 keer iets geeft dan moet je hem altijd iets geven….



Dit herken ik ook uit duizenden en ik denk niet eens dat je het aan het goed praten bent. Dit is zoals je er vandaag naar kijkt en het voelt alsof het je dan totaal geen moeite kost om weer alcoholloos door het leven te gaan. Ik denk dat het op dat moment nog gewoon waar is ook.
Maar morgen is een andere dag, andere mindset.
Morgen vraag je jezelf af of je dan toch maar 2 biertjes zal gaan drinken. Maar dan denk je “ik heb het gister al door broken dus voor vandaag maakt het ook nik smeer uit”

In iedergeval zo gaat het bij mij wel altijd.😂
Opzich kan ik vrij makkelijk een paar dagen zonder maar dat word wel steeds moeilijker….
Klik om te vergroten...
Ik begrijp je kijk erop, maar ik zie toch echt wel verschil tussen een feestje en tussen thuis drinken.

Daarnaast, zelfs wanneer ik thuis drink is dat máx 2 en nooit élke dag van de week. Veel bij mij is 3 of 4 keer in de week na het werk 1 tripel.

Heb nu al zo'n anderhalve maand niet eens gedacht aan thuis bier te gaan drinken. Het was de setting.

En ja, ik weet hoe dit overkomt: smoesjes :wink:

Daarom spreken daden ook veel zwaarder dan woorden. Zoals mijn wiet stoppen: 4 jaar niks. Dat zegt meer. Daarom vind ik het wel jammer dat ik de belofte aan mezelf dit keer niet waar maakte qua geen alcohol tot de 22ste.

Maar ik denk dat het is wat @N3K0 zegt: niet zo de druk erop leggen. Ik weet al dat ik geen écht probleem met alcohol heb. Maar wil wel dat beetje thuis alleen drinken weg hebben. Uitzonderingen voor feestjes maken kan denk ik. Heb ook 0 alcohol in huis.
j
je moederLid
01-01-2024, 00:00
#17
Mindless zei:
Daarnaast, zelfs wanneer ik thuis drink is dat máx 2 en nooit élke dag van de week. Veel bij mij is 3 of 4 keer in de week na het werk 1 tripel.
Klik om te vergroten...

Als het niet elke dag is dan valt het idd nog wel mee. En als je je maar houd aan het niet thuis drinken dan is de kans klein dat het uit de hand loopt.
Mindless zei:
Maar ik denk dat het is wat @N3K0 zegt: niet zo de druk erop leggen. Ik weet al dat ik geen écht probleem met alcohol heb.
Klik om te vergroten...

Daar heeft hij idd gelijk aan.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#18
Mindless zei:
Failed...

Was zo gezellig met de familie en met lekker eten erbij dat ik dacht fuck it. 3 Amstel gehad.

Dus tja, slecht... Beetje een teleurstelling van mezelf. Maja als het gewoon alleen op feestjes is en ik er thuis niet aan zit, kan het dan echt kwaad... Ik denk het eigenlijk niet.

Komt een beetje over als goed lullen dit. Vind het bier hebben gedronken zelf eigenlijk geen probleem. Mijn eigen belofte aan mezelf verbreken wel. Maar het is wat het is.
Klik om te vergroten...

Tja, het is waarschijnlijk zelfs de mind game die in dit geval schadelijker voor je is dan de alcohol zelf. Het is wel interessant om te achterhalen waar in dit geval die fuck it vandaan komt, maar je achteraf wèl jezelf zo op je kop zit.

Dat wijst er wel op dat het een impulsieve fuck it was en geen doordachte toestemming.

Veel mensen doen dit in januari. Waarschijnlijk een van de makkelijkste maanden om een maand geen alcohol te drinken.

(Als je hier heel strikt de DSM-V naast legt heb je nu een milde stoornis in het gebruik van middelen te pakken 😋)

Maar ik vind het meest interessant nog wel dat je er de laatste tijd in je hoofd zoveel mee bezig bent. Ook als je niet drinkt, ben je er mentaal veel mee bezig. Of tenminste, zo komt dat over omdat je er relatief veel over post.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#19
LucidLucy zei:
Tja, het is waarschijnlijk zelfs de mind game die in dit geval schadelijker voor je is dan de alcohol zelf. Het is wel interessant om te achterhalen waar in dit geval die fuck it vandaan komt, maar je achteraf wèl jezelf zo op je kop zit.

Dat wijst er wel op dat het een impulsieve fuck it was en geen doordachte toestemming.

Veel mensen doen dit in januari. Waarschijnlijk een van de makkelijkste maanden om een maand geen alcohol te drinken.

(Als je hier heel strikt de DSM-V naast legt heb je nu een milde stoornis in het gebruik van middelen te pakken 😋)

Maar ik vind het meest interessant nog wel dat je er de laatste tijd in je hoofd zoveel mee bezig bent. Ook als je niet drinkt, ben je er mentaal veel mee bezig. Of tenminste, zo komt dat over omdat je er relatief veel over post.
Klik om te vergroten...
Interessante kijk erop. Had er nog niet precies zo over nagedacht maar zit vast wat in.

Maar zelfs nu: niet goed geslapen, vies gevoel in de buik. Komt van die alcohol. Ben er blijkbaar vrij gevoelig voor. Waren maar 3 pilsjes.

Denk dat die mindgame me wel meer dwars zit ja. Maar imo is dat ook niet helemaal onterecht. Want het heeft denk ik ook echte waarde om wanneer je jezelf iets belooft, het dan ook na te komen. Voelt niet oké om mijn woord niet na te komen, ook al is het aan mezelf (en secundair aan jullie, omdat ik het hier postte).

Het lijkt misschien dat ik er veel mee bezig ben. In de realiteit ben ik vrijwel de hele week druk met dingen en denk ik helemaal niet aan alcohol. In de supermarkt is er ook 0 drang om bier te kopen als ik langs de schappen loop. Dit waren ook de eerste biertjes in zo'n 1,5 maand.

Wat denk ik wél problematisch is en allang is, is mijn verslaving aan denken en mijn dwangmatigheid in dingen. Dit wordt beter met de jaren maar ik heb wel een neiging tot die dingen en soms komt het ook tijdelijk zo sterk terug als het geweest is.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#20
Als je na 2, 3 biertjes gewoon kunt stoppen met drinken, prima. Niets aan de hand.
Bij mij was en is dit onmogelijk.
Na 1 biertje was de hel losgebroken en was stoppen pas mogelijk als ik flink onder invloed was.
De eerste was er 1 teveel, en de volgende 9 tripels waren er nog te weinig.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...2627282930
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."