Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPlaats je concrete korte termijn goede voornemen(s)

Plaats je concrete korte termijn goede voornemen(s)

583 antwoorden
73 weergaven
18-5-2026
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#1
Dirkjan zei:
Leer mij dit. Ik lig te draaien te woelen te bewegen te trekken (ja dit is een woordgrap) te stuiteren etc maar het duurt lang voor ik slaap
Klik om te vergroten...

Veel bewegen wat Fred zegt inderdaad. En hoe is je verdere slaaphygiëne? Minder beeldschermen overdag (en dan op alle schermen blue light filter) en zeker geen schermen meer 1 a 2 uur voor je geplande bedtijd.

Ritueel voor het slapengaan: warme douche, meditatie, rustige yoga, lezen. Piekergedachten nog even er uit schrijven. Zijn je voeten warm genoeg?

(Dit bovenstaande doe ik soms zelf maar deels, ik kan rustig nog Netflix op mn laptop op bed aanzetten, maar dan wel heel donker scherm en uiteindelijk met ogen dicht en luister ik alleen maar)

Dan nog een heel belangrijke voor mezelf; ritme! Ik sta elke dag om 6 uur op, als ik niet werk max. om 7 uur.
In de vakantie heb ik dit verzaakt, en nu ga ik veel te laat slapen, waardoor ik overdag te moe ben en na het avondeten in slaap val op de bank en vervolgens weer niet op tijd ga slapen in de avond....

En niet 'proberen te gaan slapen', maar denken: ik ga in bed liggen met m'n ogen dicht en ik ga rusten. Als m'n gedachten te actief zijn, ga ik meisjesnamen met een A opnoemen in m'n hoofd. Dit zijn er ontzettend veel kan ik je vertellen haha, maar ik mag pas naar de B als ik er geen meer weet met een A. De B haal ik bijna nooit want ik ben dan meestal al Zzzzzzzzz.

En ik ben een ontzettend slechte slaper (voornamelijk het inslapen) en heb daarom heel lang middelen gebruikt, maar op deze manier lukt het me zonder.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik weet nog van een keer op de basisschool. Gingen we op schoolreisje naar Ameland. Hadden sommigen toch een beetje moeite met slapen omdat we niet thuis waren. Zei een klasgenootje: dan moet je met je hoofd heen en weer schudden, dan val je vanzelf in slaap.

Ja dat werkte dus niet. Integendeel.

Dus niet dat doen in ieder geval @Dirkjan. Luister maar naar de tips hierboven. :wink:
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#3
Mindless zei:
Dit topic maar weer eens gebruiken, want blijf met dit zitten:

Voornemen: minimaal een week lang om 23:00 uur (wekker zetten) klaarmaken om te gaan slapen.

Begindatum: 12-1-2023
Tot minimaal: 19-1-2023
Klik om te vergroten...

Om dan maar daad bij het woord te voegen doe ik mee. Want ik ben toch wel weer erg moe met zo'n gaar ritme na de vakantie. Morgen ook al om half 7 in de trein zitten jeeeeh!

Voornemen 1: minimaal een week lang om 22:15 (wekker zetten; goeie!) Klaarmaken om naar bed te gaan. Eerst alles klaarmaken, daarna ten minste 12 minuten Zen meditatie. Vervolgens mag ik nog een klein stukje lezen, maar om 11 uur licht uit.

Voornemen 2: niet snoozen. 's ochtends gelijk telefoon of boek pakken en even 5 minuutjes lezen voor ik opsta. (Kwam er laatst achter dat dit voor.mij best goed werkt). De wekker gaat om 06:50.

Start: 12-01-2023
Tot min: 19-01-2023

Met uitzondering van morgen al... Niet zo handig. Dan gaat de wekker dus vroeger, moet om half 7 al op de fiets zitten om naar Amsterdam te treinen.
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#4
LucidLucy zei:
Om dan maar daad bij het woord te voegen doe ik mee. Want ik ben toch wel weer erg moe met zo'n gaar ritme na de vakantie. Morgen ook al om half 7 in de trein zitten jeeeeh!

Voornemen 1: minimaal een week lang om 22:15 (wekker zetten; goeie!) Klaarmaken om naar bed te gaan. Eerst alles klaarmaken, daarna ten minste 12 minuten Zen meditatie. Vervolgens mag ik nog een klein stukje lezen, maar om 11 uur licht uit.

Voornemen 2: niet snoozen. 's ochtends gelijk telefoon of boek pakken en even 5 minuutjes lezen voor ik opsta. (Kwam er laatst achter dat dit voor.mij best goed werkt). De wekker gaat om 06:50.

Start: 12-01-2023
Tot min: 19-01-2023

Met uitzondering van morgen al... Niet zo handig. Dan gaat de wekker dus vroeger, moet om half 7 al op de fiets zitten om naar Amsterdam te treinen.
Klik om te vergroten...

Door jouw berichten besef ik me dat ik eigenlijk weer te veel op m'n telefoon zit in bed. En ik überhaupt m'n rust niet goed pak in de avond.

Daarom voor mij ook even weer pas op de plaats...

Voornemen;

Na 21 uur geen telefoon meer.

Start: 13-01
Eind: 20-01

Uitzondering 17-01 want ben dan tot middernacht onderweg.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#5
Gaat nog niet geweldig met het goede voornemen. Vandaag een erg chaotische dag gehad. Wel een hele goede dag.

Nou, dan nu toch maar opmaken om naar bed te gaan. Maar ik gun mezelf ook wel het uurtje later opstaan morgen.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#6
Mindless zei:
Gaat hier tot nog toe goed. Strikt 23:00 uur op bed. Eerste nacht wel een uur wakker gelegen voordat ik in slaap viel, omdat ik dit niet gewend ben denk ik. Maar in ieder geval weer eens nachten van 7, 8 uren gedraaid en dat voelt goed. En gisteravond gelukkig geen probleem met inslapen.
Klik om te vergroten...
Ik lag ook nog een tijd wakker donderdag avond haha
Gisteren ging al beter. Vanochtend was ik alweer voor de wekker wakker. Dat ging sneller dan verwacht 😂
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#7
Gisteren haast moeten maken om m'n telefoon op tijd weg te leggen. Het is al snel 21 uur zeg.

Ik had verwacht het moeilijk te vinden, maar nu afgesproken hier, gaf het me veel rust.
Ik sliep om 22 uur en ehmmm ik ben pas om 21.30 opgestaan. Ik had dit ook echt even nodig, ik was uitgeput.

Vanaf nu weer gewoon de wekker om 6 uur.
Maar oehh wat was dit al fijn gisterenavond zeg. Ik zie er nu niet meer tegenop het vol te houden.
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#8
Vanavond eindigt m'n week met voornemen al weer 😯 Het is echt voorbij gevlogen.

Ik heb me er keurig aan gehouden en geen moeite gehad.

Voordeel: vroeger gaan slapen de hele week en meer bewustwording van hoe vaak ik onzinnig bezig ben met m'n telefoon.

Conclusie, ik zet mn voornemen door, maar dan doordeweeks tot 21 uur, het weekend tot 22 uur.
En ik ga eens nadenken over een maximale schermtijd per dag instellen....
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#9
Purplext zei:
Vanavond eindigt m'n week met voornemen al weer 😯 Het is echt voorbij gevlogen.

Ik heb me er keurig aan gehouden en geen moeite gehad.

Voordeel: vroeger gaan slapen de hele week en meer bewustwording van hoe vaak ik onzinnig bezig ben met m'n telefoon.

Conclusie, ik zet mn voornemen door, maar dan doordeweeks tot 21 uur, het weekend tot 22 uur.
En ik ga eens nadenken over een maximale schermtijd per dag instellen....
Klik om te vergroten...
Super!

Voor mij eindigde hij gister zie ik nu en ik heb me er ook aan gehouden en er geen moeite mee gehad. Omdat vroeg op bed gaan mij heel goed doet, zet ik ook door en verdubbel naar 2 weken:

Voornemen: minimaal twee weken lang om 23:00 uur (wekker zetten) klaarmaken om te gaan slapen.

Begindatum: 20-1-2023
Tot minimaal: 3-2-2023
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#10
Voor mij eindigde mijn doel ook gisteren. Doel 1 ging nog niet zo goed. Ik heb 's avonds soms nog activiteiten tot te laat door laten gaan. (Buitenshuis, vaak wel herstelgericht) volgens mij is het vier dagen wèl gelukt en drie dagen niet. Ach het is een verbetering van wat het de weken ervoor was. Maar ik ben nog steeds kapot. Moest twee dagen ook erg vroeg opstaan voor mijn doen. Komende week is dat gelukkig niet aan de hand.

Doel 2 daarintegen ging wel erg goed. Ik heb niet gesnoozed. Ging erg lekker zo!


Ik ga doel 2 verlengen met 2 weken.

Niet snoozen. In plaats daarvan even 5 minuutjes wat in bed lezen om rustig op te starten.
Start: 20-01-2023
Eind: 03-02-2023

Doel 1 ga ik opnieuw aan, maar voor één week om daarna nog eens te evalueren wat er anders zou moeten. Doel 1 kan pas morgen ingaan, want de tijd is al geweest (Oeps).

Om 22:15 opmaken op naar bed te gaan. 12 minuten stilte meditatie na het tandenpoetsen. Ik mag nog even wat lezen (niet vanaf een scherm), maar uiterlijk 23:00 het licht uit.

Start: 21-01-2023
Eind: 27-01-2023
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#11
Watervast (alleen water en evt (zwarte) koffie)

Start: Maandag 1 mei (avond)
Eind: Donderdag 4 mei (ochtend)

Shit kan niet meer terug...
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#12
Mijn concrete doelen:

-Tot we naar Hardcore Heroes gaan op 4 februari geen drugs gebruiken (dus ook geen 3-meo of andere disso)

Komende maand:
Dagelijks
- Minimaal 2 verschillende soorten/ kleuren groente eten bij diner
- Maximaal 10 minuten douchen
- Minimaal 30 minuten lezen

Wekelijks:
Minimaal
- 2 keer 30 minuten wandelen
- 1 keer 45 minuten sporten (zwemmen, sportschool, thuis-workout)
- 1 keer een nieuw recept uitproberen voor diner
- 1 keer vegetarisch eten
- 1 keer wat gezonds/lekkers bakken (bijvoorbeeld bananenbrood, havermout muffins)
- 2 keer tijd besteden aan een (creatieve) hobby
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#13
Een van mijn vrienden slaat soms ook een of twee dagen eten over, bij hem manier om te vermageren (geen goede, ik weet het, maar niemand krijgt hem dat uitgelegd). Normaalgezien zul je een high voelen eens je hongergevoel overwaait. Trucje van de natuur om je actief te maken en zo gemakkelijker naar eten te zoeken in plaats van minder effecient te zijn door zwakte:) zorg maar dat je er niet verslaafd aan raakt! :grin:
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#14
Cerberus zei:
Een van mijn vrienden slaat soms ook een of twee dagen eten over, bij hem manier om te vermageren (geen goede, ik weet het, maar niemand krijgt hem dat uitgelegd). Normaalgezien zul je een high voelen eens je hongergevoel overwaait. Trucje van de natuur om je actief te maken en zo gemakkelijker naar eten te zoeken in plaats van minder effecient te zijn door zwakte:) zorg maar dat je er niet verslaafd aan raakt! :grin:
Klik om te vergroten...
Eens in de zoveel tijd 2 a 3 dagen vasten is wel super goed en ons lichaam is er helemaal geschikt voor (elke dag eten, laat staan 3 maaltijden is eigenlijk niet zo natuurlijk). Door vasten wordt het lichaam uit spijsverteringsmodus gezet en in (cel)regeneratie modus. Ik probeer het nu vooral om te kijken wat het doet met mijn hooikoorts en eigenlijk chronische problemen met mijn slijmvliezen en daardoor niet fijn slapen.

Edit:

Die high heb ik nog nooit gevoeld, maar heb maar max 3 dagen gevast.
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#15
Dat zou normaal genoeg moeten zijn, vanaf 2 dagen heb je dat zeker al bij die maat van mij. Je bent misschien minder gevoelig eraan.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#16
Cerberus zei:
Dat zou normaal genoeg moeten zijn, vanaf 2 dagen heb je dat zeker al bij die maat van mij. Je bent misschien minder gevoelig eraan.
Klik om te vergroten...
1ste dag is voor mij easy, 2e dag denk ik geregeld aan eten en de 3e dag word ik echt cranky op momenten. Misschien komt die high daarna pas bij mij. :sweatsmile:

Maar nu hou ik het lekker bij 2/2,5 dagen vasten. Dan heb je alle voordelen ook al.
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#17
Of mijn maat is extra gevoelig en jouw beleving is de normale, dat kan ook :grin:
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#18
Cerberus zei:
Of mijn maat is extra gevoelig en jouw beleving is de normale, dat kan ook :grin:
Klik om te vergroten...
Het is anders deze keer. Vreemd genoeg heb ik vandaag (de 2e dag vasten) amper aan eten gedacht en had ik volop energie. Ook weer geen high ofzo, maar wel echt energiek dus. Ik wil eigenlijk zeggen, iets energieker dan normaal. En daarnaast ook heel helder van geest.

Die koekjes die de familie bij de koffie hadden zagen er wel even lekker uit, maar waren wel te weerstaan.

Kijk wel uit naar morgen: mijn eerste maaltijd weer. Dat gaan tortilla wraps met gekruide kip en groenten worden. :yum: Maar al met al is het vasten goed bevallen. Het voelt echt goed/gezond om te doen en daarnaast nauwelijks last van hooikoorts gehad, wat ik rond deze tijd echt wel heb. Ik vermoed dat dat dus ook sterk gerelateerd is aan (eventueel voor mij onjuiste) voeding.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#19
Σανσα zei:
Close to inderdaad
Klik om te vergroten...
Of had je het eigenlijk over je harem?
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#20
Gelukt met de 3 dagen om 10:30 gaan slapen.

Meteen maar verder:

Max 10:30 uur in bed liggen. 1 week.

Start: maandag 28 aug
Eind: maandag 4 sep

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...252627282930
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."