Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPlaats je concrete korte termijn goede voornemen(s)

Plaats je concrete korte termijn goede voornemen(s)

583 antwoorden
75 weergaven
18-5-2026
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#1
Mindless zei:
Dit topic maar weer eens gebruiken, want blijf met dit zitten:

Voornemen: minimaal een week lang om 23:00 uur (wekker zetten) klaarmaken om te gaan slapen.

Begindatum: 12-1-2023
Tot minimaal: 19-1-2023
Klik om te vergroten...

Om dan maar daad bij het woord te voegen doe ik mee. Want ik ben toch wel weer erg moe met zo'n gaar ritme na de vakantie. Morgen ook al om half 7 in de trein zitten jeeeeh!

Voornemen 1: minimaal een week lang om 22:15 (wekker zetten; goeie!) Klaarmaken om naar bed te gaan. Eerst alles klaarmaken, daarna ten minste 12 minuten Zen meditatie. Vervolgens mag ik nog een klein stukje lezen, maar om 11 uur licht uit.

Voornemen 2: niet snoozen. 's ochtends gelijk telefoon of boek pakken en even 5 minuutjes lezen voor ik opsta. (Kwam er laatst achter dat dit voor.mij best goed werkt). De wekker gaat om 06:50.

Start: 12-01-2023
Tot min: 19-01-2023

Met uitzondering van morgen al... Niet zo handig. Dan gaat de wekker dus vroeger, moet om half 7 al op de fiets zitten om naar Amsterdam te treinen.
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#2
LucidLucy zei:
Om dan maar daad bij het woord te voegen doe ik mee. Want ik ben toch wel weer erg moe met zo'n gaar ritme na de vakantie. Morgen ook al om half 7 in de trein zitten jeeeeh!

Voornemen 1: minimaal een week lang om 22:15 (wekker zetten; goeie!) Klaarmaken om naar bed te gaan. Eerst alles klaarmaken, daarna ten minste 12 minuten Zen meditatie. Vervolgens mag ik nog een klein stukje lezen, maar om 11 uur licht uit.

Voornemen 2: niet snoozen. 's ochtends gelijk telefoon of boek pakken en even 5 minuutjes lezen voor ik opsta. (Kwam er laatst achter dat dit voor.mij best goed werkt). De wekker gaat om 06:50.

Start: 12-01-2023
Tot min: 19-01-2023

Met uitzondering van morgen al... Niet zo handig. Dan gaat de wekker dus vroeger, moet om half 7 al op de fiets zitten om naar Amsterdam te treinen.
Klik om te vergroten...

Door jouw berichten besef ik me dat ik eigenlijk weer te veel op m'n telefoon zit in bed. En ik überhaupt m'n rust niet goed pak in de avond.

Daarom voor mij ook even weer pas op de plaats...

Voornemen;

Na 21 uur geen telefoon meer.

Start: 13-01
Eind: 20-01

Uitzondering 17-01 want ben dan tot middernacht onderweg.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#3
Gaat nog niet geweldig met het goede voornemen. Vandaag een erg chaotische dag gehad. Wel een hele goede dag.

Nou, dan nu toch maar opmaken om naar bed te gaan. Maar ik gun mezelf ook wel het uurtje later opstaan morgen.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Zit nu onder de 86 kg dus het 85-doel is dichtbij!
G
GembertheeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Casrus zei:
En beviel het?
Klik om te vergroten...
Hahaha dat is een leuke
Casrus zei:
Denk dat herstelmoeheid gewoner is dan je denk.
Klik om te vergroten...
Dat denk ik ook :wink:
Wat mij betreft mag dat het woord van 2023 worden.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Casrus zei:
En beviel het?
Klik om te vergroten...
Haha ik kon m eerst niet openen. Goeie!

Bij mijn ‘gewone’ zwemclub heeft heus wel iedereen zijn dingetjes maar je hebt niet bijv bipolaire stoornis als gemeenschappelijke deler.
En dan gaat het over t weer of de hond ofzo en das ook wel eens lekker!
G
GembertheeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Alinde zei:
Zit nu onder de 86 kg dus het 85-doel is dichtbij!
Klik om te vergroten...
Normaal ben ik er niet mee bezig, maar door dit berichtje ging ik toch ff op de weegschaal staan net. 4 kilo aangekomen!! Slik.

Bmi gemiddeld, maar ik ga toch maar ff opletten.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik normaal ook niet, maar het gaat er nu makkelijk af door minder medicatie + geen alcohol. Bij 78 kg zou mijn BMI goed zijn. 85 is een tussen-doel.

Ah balen! Maar 4 kg is er nog wel af te krijgen.
U
UlixesLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik ben nu 3kg kwijt, nog 6 te gaan 🌞
L
LionXLid
01-01-2024, 00:00
#10
Doordeweeks weer stoppen met alcohol. Het sluipt er zo makkelijk in maar nu het kouder lijkt het makkelijker
om dat doordeweekse gewoontegedrag weer eens te doorbreken.
Deze week gaat al goed :wink:
G
GembertheeLid
01-01-2024, 00:00
#11
DjYella zei:
Doordeweeks weer stoppen met alcohol. Het sluipt er zo makkelijk in maar nu het kouder lijkt het makkelijker
om dat doordeweekse gewoontegedrag weer eens te doorbreken.
Deze week gaat al goed :wink:
Klik om te vergroten...
Nice!! Goed bezig. Ik doe met je mee! Of nouja... wil mezelf liever niet al te veel opleggen, maar weer matigen is geen slecht plan. Ik heb deze week elke dag 1 tot 3 glazen gedronken bv. Dat vind ik eigenlijk niet nodig, maar dat komt een beetje door die nazomervibe.
L
LionXLid
01-01-2024, 00:00
#12
Gemberthee zei:
Nice!! Goed bezig. Ik doe met je mee! Of nouja... wil mezelf liever niet al te veel opleggen, maar weer matigen is geen slecht plan. Ik heb deze week elke dag 1 tot 3 glazen gedronken bv. Dat vind ik eigenlijk niet nodig, maar dat komt een beetje door die nazomervibe.
Klik om te vergroten...
En dan alleen vrijdag en zaterdag, dus zondag niet. Even ter verduidelijking :)
L
LionXLid
01-01-2024, 00:00
#13
Niet drinken is voor mij de snelste en meest effortloze manier van afvallen en gezonder worden gebleken.
Een paar jaar geleden van 93 naar 75 kg gegaan in een jaar tijd zonder drank en met veel wandelen.
G
GembertheeLid
01-01-2024, 00:00
#14
DjYella zei:
Niet drinken is voor mij de snelste en meest effortloze manier van afvallen en gezonder worden gebleken.
Een paar jaar geleden van 93 naar 75 kg gegaan in een jaar tijd zonder drank en met veel wandelen.
Klik om te vergroten...
Wow goed joh hey! Daar heb ik respect voor. Ik ben 1.74 en weeg nu dan 68, maar tot m'n tweede zwangerschap paste ik nog in S. M'n hele leven niet om gewicht hoeven te bekommeren, dus heb altijd heeeeeeul veel respect voor mensen die daar minder geluk mee hebben. Ik zou niet weten hoe ik 18 kilo zou moeten kwijtraken.
U
UlixesLid
01-01-2024, 00:00
#15
Gemberthee zei:
Wow goed joh hey! Daar heb ik respect voor. Ik ben 1.74 en weeg nu dan 68, maar tot m'n tweede zwangerschap paste ik nog in S. M'n hele leven niet om gewicht hoeven te bekommeren, dus heb altijd heeeeeeul veel respect voor mensen die daar minder geluk mee hebben. Ik zou niet weten hoe ik 18 kilo zou moeten kwijtraken.
Klik om te vergroten...
Hahah ja ik vraag me ook af hoe ik dat heb gedaan. Ik kom van 88, all the way down to 69. Toen gebulkt tot 76 (naja veel gegeten als coping maar sport altijd on point). Nu wil ik weer terug naar 69. Eind november zal t worden denk
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#16
Alinde zei:
Ik kreeg die vanuit een andere appgroep. Ik ben wel eens herstelmoe maar dan zoek ik iets op met ‘gewone mensen’ zoals ik dat spottend noem.
Klik om te vergroten...

'Normies' 😜

Maar m'n psycholoog in Zuid Afrika zou me nu op m'n donder geven. Hij is zelf herstellend verslaafde en had een hekel aan de woorden 'gewoon' en 'normaal'.

Want wie bepaalt wat 'gewoon' en 'normaal' is.

Maar ik snap je hoor. We gebruiken het woord een beetje zoals de heksen het woord 'dreuzels' gebruiken voor niet-magiers. 😂
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ja haha ik bedoel het ook spottend.

Die mensen hebben vast ook hun sores maar je zit dan allemaal door elkaar. De een heeft een verzakking, de ander een hamerteen, de derde migraine maar het gaat er niet de hele tijd over omdat het niet is wat je samenbrengt. Je komt voor zingen, zwemmen of whatever.

Ik heb een vriend met (ook) bipolaire stoornis maar het lukt niet meer om een middag over andere dingen te praten. Dan wordt het zwaar.

Ontopic: opeens nog maar 85,1 kg. De kilo’s vliegen eraf met Corona. Alleen nu veel te lamlendig om te winkelen (dat mocht bij 85 kg)
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#18
Mijn crush vertrekt in december na bij ons 8 jaar gewerkt te hebben.

Onze "band" begint nu pas te worden zoals hij altijd al moeten zijn. Meer zit er niet in, maar ik wil ze wel graag "houden" als goede vrienden. En daar wordt aan gewerkt.
C
CasaanLid
01-01-2024, 00:00
#19
Gemberthee zei:
2 x per week een rondje hardlopen (ik ga denk ik beginnen met zo'n app om m'n "prestaties" bij te houden. Nog nooit eerder gedaan).
2 x per week krachttraining voor de core (hopelijk kan ik na een tijdje met gewichten beginnen)
2 x per week koud douchen
2 x per week mediteren

Periode: de gehele herfst! Start 2-10
Uitzondering: als ik ziek ben. Spreekt voor zich
Klik om te vergroten...
Succes met de start maandag Gember!
Ik ben het afgelopen half jaar ongeveer 15 kilo verloren, gewenst, dat wel, maar door stress, dat was dan weer ongewenst.

Hou vol
G
GembertheeLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ojeej! Zit er nog wel spek aan dan nu? Niet te veel afvallen hoor!! Goed en gezond eten ook. Ik vind het zielig dat je zoveel stress hebt :(

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...2425262728...30
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."