Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPlaats je concrete korte termijn goede voornemen(s)

Plaats je concrete korte termijn goede voornemen(s)

583 antwoorden
93 weergaven
18-5-2026
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#1
minimaal 3 maanden geen stims/sero..

is weer even mooi geweest.. het was afgelopen weekend een positieve ervaring..
ben er goed van bekomen..
goeie inzichten gehad en bepaalde dingen in gang gezet..
oftwel: 'quit while I'm ahead'
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#2
Aankomende week wil ik eindelijk mijn eerste Ayahuasca reis uitschrijven. Eind komende week klaar dus.

En ondertussen het schrijven over ontwikkelingen in het hier en nu ook bijhouden. Als ik schrijf, kan ik slapen. Als ik het schrijven vertik omdat ik dat moeilijk vind slaap ik wel, maar ben ik zo druk in mijn hoofd dat ik wakker word met het gevoel 6 marathons te hebben gelopen. Soms zelfs tussendoor wakker om even pauze te nemen van het slapen 🤷🏼‍♀️.
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#3
Zeelanddude zei:
I need a connection die leuker is als drugs,
Klik om te vergroten...
Misschien makkelijk gezegd, maar juist zonder connectie zorgen dat het leven zonder drugs ook heel leuk is.
Afleiding als hobby’s, sport en vrienden helpt daarbij zeker.
Je betekenisvol voelen ook.
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Zeehond zei:
Misschien makkelijk gezegd, maar juist zonder connectie zorgen dat het leven zonder drugs ook heel leuk is.
Afleiding als hobby’s, sport en vrienden helpt daarbij zeker.
Je betekenisvol voelen ook.
Klik om te vergroten...
Eens, ik ga ook gerust alleen dingen doen enzo maar alsnog, het is toch best leuk als je thuis komt en er wordt gevraagd hoe je je kut dag beleefd en dat iemands anders daar iets op zegt ipv een kat of een tennisbal
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#5
Zeelanddude zei:
Eens, ik ga ook gerust alleen dingen doen enzo maar alsnog, het is toch best leuk als je thuis komt en er wordt gevraagd hoe je je kut dag beleefd en dat iemands anders daar iets op zegt ipv een kat of een tennisbal
Klik om te vergroten...
Begrijp ik helemaal ❤️
Ik gun je dat ook heel erg 👍
Er is altijd meer liefde om je heen dan je denkt.
J
JuunLid
01-01-2024, 00:00
#6
Zeelanddude zei:
Sinds ik in januari 3 weken in een kliniek zat waar ik het reuze naar m'n zin had, begin februari was het dan nog 2 dagen in de week groepstherapie en dat sloeg niet echt aan,
Afgelopen weekend terugval gehad en de beslissing van de behandelaar was om naar zuid Afrika te gaan.

Best heavy, in de zin van, geen pc, geen telefoon, geen muziek die niet bevorderlijk is voor de behandeling enz enz,

Maarja, die 6 weken daar heb ik wel vertrouwen in, maar dan thuis komen zitten,

I need a connection die leuker is als drugs,
Klik om te vergroten...
Goed bezig maat, en als je terugkomt bericht me als je wilt. heb nog genoeg te klussen:tonguewink:
je houdt de wapenspreuk wel in ere zo. en de spanjaarden waren ook niet in 1 gevecht verslagen he :wink:



maar ff serieus het ga je goed, en vee sterkte. moedige beslissing dude
en a jie je verveelt staat mien deur open eh!
anders sta ik gewoon weer op de stoep >.<
spreek je gauw (hopelijk)
Salu en de kost!
C
CasaanLid
01-01-2024, 00:00
#7
Minde poste o drugsfor
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Zeelanddude zei:
I need a connection die leuker is als drugs,
Klik om te vergroten...

kom ook bij mij klusjes doen.. meen ik oprecht.. ik kan kan ook wel wat motivatie gebruiken..

Zeelanddude zei:
Kortweg; drugs is gwn een stukje indenteit wat erin zit. (vind ik voor mij dan hoor) en dat onderzoeken bv ind ik best interessant
Klik om te vergroten...

de diteit die er -in zit..

tja.. wel vaker aangehaald.. een alcholist blijft een alcoholist genoemd ook al heeft hij 10 jaar geen druppel op,,
zo noem ik mezelf een tabaconist.. moet dat continue actief, niet doen.. roken.. doe ik dus ook niet meer.. maar zal altijd op de loer liggen..
drugs.. ja, ben ik een narconist?.. pfoe.. ik geloof dat ik er ondertussen wel van overtuigd ben..

maar of het een intrinsiek onderdeel van m'n identiteit si?
ja, nieuwsgierigheid.. en goesting naar avontuur.. en me in bepaalde sferen te voelen..
dat valt natuurlijk ook te bereiken door te verkennen, op vakantie gaan en je te laten beroeren door boeken, concerten en theater etc.
je echte ik.. ziel, daar in is geen drugs deel van je identiteit.. imho
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#9
Oké daar gaan we dan weer. Oppakken wat ik verzaakt had tot m'n terugval erin sloop.

Elke dag beginnen met een meditatie van 15 minuten, het lezen van de JFT en m'n dag structuren. Met ook het opschrijven van de ontspannende dingen als taken zodat ik het mezelf gun om ook die dingen te doen.

IMG20220411115050.jpg
M
MarcoronaLid
01-01-2024, 00:00
#10
Opnieuw een poging ondernemen om aan Crossfit te gaan doen (en volhouden)
m
mitchieeeLid
01-01-2024, 00:00
#11
elke dag sporten
binnenkort weer beginnen met kickbox
stoppen met blowen
stoppen met harddrugs
A
AlwaysTryingLid
01-01-2024, 00:00
#12
Nou, na een bezoekje aan m'n arts die me vertelde dat ik ipv een blaasontsteking (die ik 2 weken geleden had) nu een darmontsteking heb (direct na 1x gebruik)
Besloten om aardig wat supplementen te slikken en te drinken, waaronder Aloë Verasap met kurkuma en gember en eentje met cranberry erdoorheen.
M'n immuunsysteem is sinds corona in maart echt pet met een hoofdletter P.
Eén keer doorhalen en het is mis. 😒

Dus, tja, aangezien ik door het microdoseren aardig wat inzichten heb gekregen inclusief meer contact met m'n lichaam, nu er ook iets mee doen.
Lijkt me het meest verstandigst.

Duss..

Sterk zijn. *zuchterdezuchtZUCHT*
Mediteren oppakken.
Yoga oppakken.
Aanmelden sportschool.
Weer hardlopen. (als ik geen pijn meer heb)
En ja het belangrijkste.. even dus niets gebruiken. 🙏🏻
Ik weet anders niet welke grens ik verder nog wil zoeken.

M'n lijf is gestopt met fluisteren.

Ik zeg altijd tegen anderen... 'luister naar je lichaam, je lichaam luistert wel naar jou.'
En 'luister naar het fluisteren van je lichaam, voordat het begint te schreeuwen.'

Dus ja.. Practice what I preach, zakmaarzegguh. 😌

Nog meer mensen met goede voornemens? 😌
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#13
Dit topic maar weer eens gebruiken, want blijf met dit zitten:

Voornemen: minimaal een week lang om 23:00 uur (wekker zetten) klaarmaken om te gaan slapen.

Begindatum: 12-1-2023
Tot minimaal: 19-1-2023
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#14
Gisteren haast moeten maken om m'n telefoon op tijd weg te leggen. Het is al snel 21 uur zeg.

Ik had verwacht het moeilijk te vinden, maar nu afgesproken hier, gaf het me veel rust.
Ik sliep om 22 uur en ehmmm ik ben pas om 21.30 opgestaan. Ik had dit ook echt even nodig, ik was uitgeput.

Vanaf nu weer gewoon de wekker om 6 uur.
Maar oehh wat was dit al fijn gisterenavond zeg. Ik zie er nu niet meer tegenop het vol te houden.
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#15
Vanavond eindigt m'n week met voornemen al weer 😯 Het is echt voorbij gevlogen.

Ik heb me er keurig aan gehouden en geen moeite gehad.

Voordeel: vroeger gaan slapen de hele week en meer bewustwording van hoe vaak ik onzinnig bezig ben met m'n telefoon.

Conclusie, ik zet mn voornemen door, maar dan doordeweeks tot 21 uur, het weekend tot 22 uur.
En ik ga eens nadenken over een maximale schermtijd per dag instellen....
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#16
Purplext zei:
Vanavond eindigt m'n week met voornemen al weer 😯 Het is echt voorbij gevlogen.

Ik heb me er keurig aan gehouden en geen moeite gehad.

Voordeel: vroeger gaan slapen de hele week en meer bewustwording van hoe vaak ik onzinnig bezig ben met m'n telefoon.

Conclusie, ik zet mn voornemen door, maar dan doordeweeks tot 21 uur, het weekend tot 22 uur.
En ik ga eens nadenken over een maximale schermtijd per dag instellen....
Klik om te vergroten...
Super!

Voor mij eindigde hij gister zie ik nu en ik heb me er ook aan gehouden en er geen moeite mee gehad. Omdat vroeg op bed gaan mij heel goed doet, zet ik ook door en verdubbel naar 2 weken:

Voornemen: minimaal twee weken lang om 23:00 uur (wekker zetten) klaarmaken om te gaan slapen.

Begindatum: 20-1-2023
Tot minimaal: 3-2-2023
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#17
Voor mij eindigde mijn doel ook gisteren. Doel 1 ging nog niet zo goed. Ik heb 's avonds soms nog activiteiten tot te laat door laten gaan. (Buitenshuis, vaak wel herstelgericht) volgens mij is het vier dagen wèl gelukt en drie dagen niet. Ach het is een verbetering van wat het de weken ervoor was. Maar ik ben nog steeds kapot. Moest twee dagen ook erg vroeg opstaan voor mijn doen. Komende week is dat gelukkig niet aan de hand.

Doel 2 daarintegen ging wel erg goed. Ik heb niet gesnoozed. Ging erg lekker zo!


Ik ga doel 2 verlengen met 2 weken.

Niet snoozen. In plaats daarvan even 5 minuutjes wat in bed lezen om rustig op te starten.
Start: 20-01-2023
Eind: 03-02-2023

Doel 1 ga ik opnieuw aan, maar voor één week om daarna nog eens te evalueren wat er anders zou moeten. Doel 1 kan pas morgen ingaan, want de tijd is al geweest (Oeps).

Om 22:15 opmaken op naar bed te gaan. 12 minuten stilte meditatie na het tandenpoetsen. Ik mag nog even wat lezen (niet vanaf een scherm), maar uiterlijk 23:00 het licht uit.

Start: 21-01-2023
Eind: 27-01-2023
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#18
Watervast (alleen water en evt (zwarte) koffie)

Start: Maandag 1 mei (avond)
Eind: Donderdag 4 mei (ochtend)

Shit kan niet meer terug...
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#19
Mijn concrete doelen:

-Tot we naar Hardcore Heroes gaan op 4 februari geen drugs gebruiken (dus ook geen 3-meo of andere disso)

Komende maand:
Dagelijks
- Minimaal 2 verschillende soorten/ kleuren groente eten bij diner
- Maximaal 10 minuten douchen
- Minimaal 30 minuten lezen

Wekelijks:
Minimaal
- 2 keer 30 minuten wandelen
- 1 keer 45 minuten sporten (zwemmen, sportschool, thuis-workout)
- 1 keer een nieuw recept uitproberen voor diner
- 1 keer vegetarisch eten
- 1 keer wat gezonds/lekkers bakken (bijvoorbeeld bananenbrood, havermout muffins)
- 2 keer tijd besteden aan een (creatieve) hobby
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#20
Welja.
ljuv zei:
Wie heeft hier ervaring met (het creëren van) gezondere eetgewoonten ennnnnn mealpreppen?

Deze maid is opzoek naar een gezonde mealprep: een vegetarisch recept. Tips in leesvoer (boeken, websites, instagram accounts) zijn ook welkom✨💕🌞
Klik om te vergroten...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...1516171819...30
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."