Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEr is al een topic, met waar ben je blij om? Maar ik ben ook erg benieuwd waar jullie dankbaar voor zijn. ❤️

Er is al een topic, met waar ben je blij om? Maar ik ben ook erg benieuwd waar jullie dankbaar voor zijn. ❤️

248 antwoorden
39 weergaven
18-5-2026
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#1
Net therapiesessie gehad. Ik heb nog nooit zoveel gejankt. Alles kwam eruit. My god dat voelde goed. De pijn is er nog steeds. Maar dit was echt even een “good will hunting” momentje.

Thank you for acknowledging my feelings 😭😭😂 je bent een topwijf.
D

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...8910111213
Dirkdirk
Lid
01-01-2024, 00:00
#2
net weer een therapie sessie gehad en ze deelde een zeer persoonlijk verhaal, het was alsof ik een openbaring kreeg. Ik wil niet meer dood. Ik wil niet meer uit het leven stappen. 🥹 en het komt uit mezelf. Wat kan het leven soms onverwachte wendingen nemen. I DONT WANNA DIE ANYMORE! Thank you 😇❤️
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#3
There were times I thought I'd never get over it. I accepted my life as such, with a burden to carry forever. And now it's gone, I don't care, I don't feel sad, it's like it's just gone, No hate, no love, just acceptance. There were times I felt so indescribably hurt and damaged, I felt changed, Nothing has changed, I'm me. Life is a gift. Random, unfair, viscious and without anything to hold on to.

But it's still the best thing ever.
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Blij met mij 🥰
J
Jane MargolisLid
01-01-2024, 00:00
#5
Dirkjan zei:
net weer een therapie sessie gehad en ze deelde een zeer persoonlijk verhaal, het was alsof ik een openbaring kreeg. Ik wil niet meer dood. Ik wil niet meer uit het leven stappen. 🥹 en het komt uit mezelf. Wat kan het leven soms onverwachte wendingen nemen. I DONT WANNA DIE ANYMORE! Thank you 😇❤️
Klik om te vergroten...
Ik ben dankbaar voor Dirks therapeute, en voor Dirk zelf ook. 🫶

TROTS OP JOU
T
TorchicLid
01-01-2024, 00:00
#6
Jane Margolis zei:
Ik ben dankbaar voor Dirks therapeute, en voor Dirk zelf ook. 🫶

TROTS OP JOU
Klik om te vergroten...
Helemaal mee eens!

Je bent een topper Dirk!🥰
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#7
Jane Margolis zei:
Ik ben dankbaar voor Dirks therapeute, en voor Dirk zelf ook. 🫶

TROTS OP JOU
Klik om te vergroten...
Torchic zei:
Helemaal mee eens!

Je bent een topper Dirk!🥰
Klik om te vergroten...
Dank jullie beiden ❤️🥹
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#8
Dankbaar voor de zeer grote en sterke herstel community in Nederland. Het is eigenlijk ongekend hoeveel meetings wij hebben en ik sta daar niet altijd bij stil.

Ik was zojuist bij een NA meeting in Wenen. Oostenrijk heeft meer meetings in het Perzisch dan in hun eigen taal. AA is al ietsje groter, maar ook dat valt nog mee.

Toen ik ze vertelde dat wij in Nederland per week 250 meetings hebben, keken ze me echt met grote ogen aan. "Ja, dat is inclusief AA zeker?"

"Nope... Alleen NA, en dan hebben we nog CA, AA, GA, SLAA, OA en etceterA."

Wat ik wel tof vond is dat ze hier blijkbaar ook een meeting hebben voor omgaan met emoties. Of in elk geval voor wat bredere mentale issues. Ook met het 12-stappen programma.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#9
Daarnet kwam mijn broer langs. Vier uurtjes lang een boswandeling gemaakt, broodje gegeten bij de subway, gepraat over van alles en nog wat. Zo dankbaar dat ik er niet alleen voor sta. Ik wil nog steeds zelfmoord plegen maar ik kan hem dit niet aandoen. Niet nadat hij zich zo inzet voor mij. Hij belt elke dag. Hij appt elke dag. Hij komt langs op vrije dagen. Hij leent mij zijn nintendo switch. Hij checkt elke dag hoe het gaat. Hij gaat volledig door het vuur voor mij.

Nadat ik de hele boel bij elkaar besodemieterd heb met mijn bromazolam gebruik. Maar dat maakt het extra pijnlijk. De pijn is er nog steeds. Ik wil ontsnappen maar ik kan niet. Ik voel me gevangen. Heb binnenkort gesprek met therapeute (die ja, de beste ter wereld) en een psychiater (waar ik niet zo'n goeie klik mee heb). En ik MOET huilen. Ik moet emoties kwijt. En dat kan alleen bij haar. :cry: I need a hug and a good cry. Maar ik weet helemaal niet of ze daarvoor open staat. Ik hoop het wel. Ik voel dat er een connectie is. Zonder haar was ik er niet meer geweest daar ben ik honderd procent zeker van. Maar ik vraag me af. Zou ze zich dit beseffen? Zou ze weten wat ze voor me betekent? Zou ze dit kunnen aanvaarden? Of is is dit te ongemakkelijk voor haar? Hoe kom ik hier achter? Ik ben zo bang dat die connectie die ik voel, die emotionele band (en let wel, er is absoluut geen sprake van een liefdesband) of die wederzijds is. Zou ze weten hoe ze mij uit de put heeft getrokken, en nog steeds ontzettend veel steun biedt?

Het is lastig. Ik ben autistisch en misschien voel ik die dingen gewoon niet goed aan. Maar ik wil dat ze het beseft. She saved me. Ik smeek dat ze me niet doorverwijst naar een andere therapeute nadat ik tegen haar gelogen heb. Please please please no. Of dat het haar te ongemakkelijk wordt. Dat ik teveel aan haar vastklamp. Ik moet het zelf doen, dat snap ik ook wel. Op een gegeven moment valt zij weg en is het aan mij zelf om mijn leven in te richten. Maar ze kan niet weg gaan. Niet nu.
r
reDStoneLid
01-01-2024, 00:00
#10
Dankbaar dat ik inzie hoe gek dat Minnesota AA stappen gedoe eigenlijk is, dankbaar dat ik kan zien dat het een sekte is. En dankbaar dat ik weet dat ik dat niet nodig heb en dankbaar dat ik doorheb wat het is, je laten bekeren tot een beter mens. En wie bepaald dat?
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#11
Dirkjan zei:
Daarnet kwam mijn broer langs. Vier uurtjes lang een boswandeling gemaakt, broodje gegeten bij de subway, gepraat over van alles en nog wat. Zo dankbaar dat ik er niet alleen voor sta. Ik wil nog steeds zelfmoord plegen maar ik kan hem dit niet aandoen. Niet nadat hij zich zo inzet voor mij. Hij belt elke dag. Hij appt elke dag. Hij komt langs op vrije dagen. Hij leent mij zijn nintendo switch. Hij checkt elke dag hoe het gaat. Hij gaat volledig door het vuur voor mij.

Nadat ik de hele boel bij elkaar besodemieterd heb met mijn bromazolam gebruik. Maar dat maakt het extra pijnlijk. De pijn is er nog steeds. Ik wil ontsnappen maar ik kan niet. Ik voel me gevangen. Heb binnenkort gesprek met therapeute (die ja, de beste ter wereld) en een psychiater (waar ik niet zo'n goeie klik mee heb). En ik MOET huilen. Ik moet emoties kwijt. En dat kan alleen bij haar. :cry: I need a hug and a good cry. Maar ik weet helemaal niet of ze daarvoor open staat. Ik hoop het wel. Ik voel dat er een connectie is. Zonder haar was ik er niet meer geweest daar ben ik honderd procent zeker van. Maar ik vraag me af. Zou ze zich dit beseffen? Zou ze weten wat ze voor me betekent? Zou ze dit kunnen aanvaarden? Of is is dit te ongemakkelijk voor haar? Hoe kom ik hier achter? Ik ben zo bang dat die connectie die ik voel, die emotionele band (en let wel, er is absoluut geen sprake van een liefdesband) of die wederzijds is. Zou ze weten hoe ze mij uit de put heeft getrokken, en nog steeds ontzettend veel steun biedt?

Het is lastig. Ik ben autistisch en misschien voel ik die dingen gewoon niet goed aan. Maar ik wil dat ze het beseft. She saved me. Ik smeek dat ze me niet doorverwijst naar een andere therapeute nadat ik tegen haar gelogen heb. Please please please no. Of dat het haar te ongemakkelijk wordt. Dat ik teveel aan haar vastklamp. Ik moet het zelf doen, dat snap ik ook wel. Op een gegeven moment valt zij weg en is het aan mij zelf om mijn leven in te richten. Maar ze kan niet weg gaan. Niet nu.
Klik om te vergroten...
Waarom is het voor jou belangrijk dat ze dit weet?
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#12
reDStone zei:
Dankbaar dat ik inzie hoe gek dat Minnesota AA stappen gedoe eigenlijk is, dankbaar dat ik kan zien dat het een sekte is. En dankbaar dat ik weet dat ik dat niet nodig heb en dankbaar dat ik doorheb wat het is, je laten bekeren tot een beter mens. En wie bepaald dat?
Klik om te vergroten...
Allen Carr: “AA’s fatal flaw is it puts the fault in the drinker rather than the drink, even though it helps create a community in which drinkers share their pain and misery, which can be of great help and benefit, it never truly sets them free, because there is always a minuscule fraction in the mind of the drinker that a drink is pleasureable, and no matter how long that illusion stays, the drinker remains trapped. Drinking is poison. And alcohol never changes”.

Heeft ie nooit gezegd maar dat is de kern van zijn boek zo ongeveer. Please bijt mijn hoofd niet van mijn romp het is mijn filosofie en je hoeft het niet met me eens te zijn maar zo ben ik gestopt. Ik vermijd drinkers niet en besef dat ik er ook naast kan zitten.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#13
ljuv zei:
Waarom is het voor jou belangrijk dat ze dit weet?
Klik om te vergroten...
Sorry, wat bedoel je? Dat ze weet wat voor impact ze heeft op mijn leven? Ik wil dat ze weet dat ze mijn leven heeft gered en dat ik zo enorm gegroeid ben in mijn strijd uit mijn depressie. Ik wil dat ze weet wat ze heeft gedaan en doet. Ik wil dat ze weet dat ik haar eeuwig dankbaar ben wat ze voor bijzonder persoon is in mijn leven en welke inzichten ze me heeft gegeven
r
reDStoneLid
01-01-2024, 00:00
#14
Dirkjan zei:
Allen Carr: “AA’s fatal flaw is it puts the fault in the drinker rather than the drink, even though it helps create a community in which drinkers share their pain and misery, which can be of great help and benefit, it never truly sets them free, because there is always a minuscule fraction in the mind of the drinker that a drink is pleasureable, and no matter how long that illusion stays, the drinker remains trapped. Drinking is poison. And alcohol never changes”.

Heeft ie nooit gezegd maar dat is de kern van zijn boek zo ongeveer. Please bijt mijn hoofd niet van mijn romp het is mijn filosofie en je hoeft het niet met me eens te zijn maar zo ben ik gestopt. Ik vermijd drinkers niet en besef dat ik er ook naast kan zitten.
Klik om te vergroten...
Ja, ik denk ik ook zo over. Bedankt, ik kende deze stelling niet, maar hij ziet het goed. Het is een 'white man's burden', zoals Jack Torrance in The Shining zei. Het zit in onze maatschappij verweven, we groeien er mee op. We worden geprogrammeerd als kind, dat het ons gelukkig maakt.
D
Don DraperLid
01-01-2024, 00:00
#15
Heb het eerder gepost maar dankbaar dat ik mezelf kan zijn thuis. Dat gaat niet zonder kleerscheuren en helaas is een lorazepam tapering poging faliekant mis gegaan vorig jaar omdat "ik" iemand in het huis psychotisch heb gemaakt. In de avond en nacht is geen lorazepam nodig waardoor ik een tijd op dat soort tijdstippen ook leefde. Met de overige klachten wat ik had was 2023 een zeer moeilijk jaar voor iedereen in het huis geweest. Met elk stapje die we in dit huis vooruit deden, ging op een andere manier ook stappen achteruit. Maar sterker kwamen we er samen uit.

Twee nachten geleden zat ik om 05:00 hard tegen mezelf te praten. Ik heb dat soms nodig en kan er niks aan doen. De gesprekken die soms uit me komen zijn ook te bizar voor woorden. Dat lukt me alleen in mijn eentje en s'nachts is ook het enige moment dat ik alleen ben. Maar ik heb wel gemerkt dat ik de buren en iemand in dit huis vroeg heb wakker gemaakt. Gelukkig zijn ze wel begripvol.

Vandaag zit ik af en toe te dissociëren en had ik bij het bier drinkend kijkend naar een voetbalwedstrijd in de aanwezigheid van familie een gesprek gevoerd die in mijn hoofd speelde en gelachen. Dat is normaal iets wat ik niet in de aanwezigheid van mensen kon eerst.

Wat ik zeer op prijs stel is dat ze me hebben gelaten op dat moment en het lieten gaan. Ik merk dat ik mezelf niet meer in controle heb sinds vandaag maar in ruil ervoor een betere gesteldheid heb. Omdat ik me laat gaan, gaat het beter. Ook 22.000+ stappen gezet in mijn huis vandaag terwijl ik nauwlijks de deur uit ben geweest.

Ik heb het gevoel dat ik het onmogelijke vraag van de mensen in mijn straat en huis maar ik hoor er nooit meer opmerkingen over. In een andere straat of familie zou het waarschijnlijk zeer anders zijn geweest. Het was vroeger ook anders in mijn huis en mocht ik niet mezelf zijn. Werd zelfs voor een tijd geacht om maar in mijn kamer te zijn of buitenshuis en te wachten tot de woonkamer s'nachts leeg was. Verder was alles wat ik deed en leuk vond gezien als verboden door God. Gedurende de jaren is er meer acceptatie voor alles wat ik doe, met sinds een jaar of twee zelfs dat ik gewoon het blowen niet hoefde te verbergen!

Ik durf mezelf te zijn en mag ook mezelf zijn. Er is ook begrip dat het ijsberen en andere dingen niet iets is wat ik expres doe. Hoewel ik weet dat het echt lastig is. Maar juist daarom dankbaar!

Terug probeer ik een goeie zoon en buur te zijn. :)
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Dat mijn vrouw nog steeds bij me is en me steunt na alle shit, na alle slechte keuzes die ik heb gemaakt en na alle heftige emoties en uitingen. Hoe is het mogelijk. Elk ander wezen was hem al lang gepeerd.
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Dankbaar for my fabulous life :cheerpompom:
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#18
Dat ik zoveel geluk gevoel op het moment door de 2-cb. Ben van nature ongelukkig en heb nu zoveel euforie, tis echt bizar. En spirituele ontwikkeling, de band met m'n vriendin (tripzitter atm) voel zoveel liefde.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#19
Rotjoch zei:
Dat mijn vrouw nog steeds bij me is en me steunt na alle shit, na alle slechte keuzes die ik heb gemaakt en na alle heftige emoties en uitingen. Hoe is het mogelijk. Elk ander wezen was hem al lang gepeerd.
Klik om te vergroten...
Ik ben blij voor je. Je hebt geluk met haar, hoop dat het zo blijft.
D
DruktemakerLid
01-01-2024, 00:00
#20
Rotjoch zei:
Dat mijn vrouw nog steeds bij me is en me steunt na alle shit, na alle slechte keuzes die ik heb gemaakt en na alle heftige emoties en uitingen. Hoe is het mogelijk. Elk ander wezen was hem al lang gepeerd.
Klik om te vergroten...
Schijnt ook een complete idioot te zijn 🤣🥰
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."