Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEr is al een topic, met waar ben je blij om? Maar ik ben ook erg benieuwd waar jullie dankbaar voor zijn. ❤️

Er is al een topic, met waar ben je blij om? Maar ik ben ook erg benieuwd waar jullie dankbaar voor zijn. ❤️

248 antwoorden
40 weergaven
18-5-2026
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#1
Daarnet kwam mijn broer langs. Vier uurtjes lang een boswandeling gemaakt, broodje gegeten bij de subway, gepraat over van alles en nog wat. Zo dankbaar dat ik er niet alleen voor sta. Ik wil nog steeds zelfmoord plegen maar ik kan hem dit niet aandoen. Niet nadat hij zich zo inzet voor mij. Hij belt elke dag. Hij appt elke dag. Hij komt langs op vrije dagen. Hij leent mij zijn nintendo switch. Hij checkt elke dag hoe het gaat. Hij gaat volledig door het vuur voor mij.

Nadat ik de hele boel bij elkaar besodemieterd heb met mijn bromazolam gebruik. Maar dat maakt het extra pijnlijk. De pijn is er nog steeds. Ik wil ontsnappen maar ik kan niet. Ik voel me gevangen. Heb binnenkort gesprek met therapeute (die ja, de beste ter wereld) en een psychiater (waar ik niet zo'n goeie klik mee heb). En ik MOET huilen. Ik moet emoties kwijt. En dat kan alleen bij haar. :cry: I need a hug and a good cry. Maar ik weet helemaal niet of ze daarvoor open staat. Ik hoop het wel. Ik voel dat er een connectie is. Zonder haar was ik er niet meer geweest daar ben ik honderd procent zeker van. Maar ik vraag me af. Zou ze zich dit beseffen? Zou ze weten wat ze voor me betekent? Zou ze dit kunnen aanvaarden? Of is is dit te ongemakkelijk voor haar? Hoe kom ik hier achter? Ik ben zo bang dat die connectie die ik voel, die emotionele band (en let wel, er is absoluut geen sprake van een liefdesband) of die wederzijds is. Zou ze weten hoe ze mij uit de put heeft getrokken, en nog steeds ontzettend veel steun biedt?

Het is lastig. Ik ben autistisch en misschien voel ik die dingen gewoon niet goed aan. Maar ik wil dat ze het beseft. She saved me. Ik smeek dat ze me niet doorverwijst naar een andere therapeute nadat ik tegen haar gelogen heb. Please please please no. Of dat het haar te ongemakkelijk wordt. Dat ik teveel aan haar vastklamp. Ik moet het zelf doen, dat snap ik ook wel. Op een gegeven moment valt zij weg en is het aan mij zelf om mijn leven in te richten. Maar ze kan niet weg gaan. Niet nu.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...910111213
U
UlixesLid
01-01-2024, 00:00
#2
Mijn partner die gisteren zei dat ie trots op mij is omdat ik al zo lang in herstel ben. 🩵
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#3
Dat ik vanmiddag en morgenmiddag Kerst kan vieren met mijn (schoon)familie met het gezin.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik ben blij dat kerstmis alweer bijna voorbij is.
Het valt niet mee zo in je eentje met Tanja...
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#5
Geeft niets. Dit kon je niet weten uit mijn eerdere post.
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#6
De Zandman zei:
Ik ben blij dat kerstmis alweer bijna voorbij is.
Het valt niet mee zo in je eentje met Tanja...
Klik om te vergroten...
Alleen met Tanja? Dan ben je niet alleen toch?
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#7
Tanja is een hulphond en kan jammer genoeg niet praten.
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#8
De Zandman zei:
Tanja is een hulphond en kan jammer genoeg niet praten.
Klik om te vergroten...
O sorry dat wist ik niet 😊
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Voor de trouwe vriend die ook na vele afzeggingen van mij, weer wilde afspreken. Die geen biertje besteld in mijn bijzijn maar een kop thee, nu.

Voor F, mijn coördinerend behandelaar. We hebben best een tijd in de aftast-fase gezeten maar nu zijn we meters aan het maken. Afgekickt, clean en door.
D
Don DraperLid
01-01-2024, 00:00
#10
Heb het eerder gepost maar dankbaar dat ik mezelf kan zijn thuis. Dat gaat niet zonder kleerscheuren en helaas is een lorazepam tapering poging faliekant mis gegaan vorig jaar omdat "ik" iemand in het huis psychotisch heb gemaakt. In de avond en nacht is geen lorazepam nodig waardoor ik een tijd op dat soort tijdstippen ook leefde. Met de overige klachten wat ik had was 2023 een zeer moeilijk jaar voor iedereen in het huis geweest. Met elk stapje die we in dit huis vooruit deden, ging op een andere manier ook stappen achteruit. Maar sterker kwamen we er samen uit.

Twee nachten geleden zat ik om 05:00 hard tegen mezelf te praten. Ik heb dat soms nodig en kan er niks aan doen. De gesprekken die soms uit me komen zijn ook te bizar voor woorden. Dat lukt me alleen in mijn eentje en s'nachts is ook het enige moment dat ik alleen ben. Maar ik heb wel gemerkt dat ik de buren en iemand in dit huis vroeg heb wakker gemaakt. Gelukkig zijn ze wel begripvol.

Vandaag zit ik af en toe te dissociëren en had ik bij het bier drinkend kijkend naar een voetbalwedstrijd in de aanwezigheid van familie een gesprek gevoerd die in mijn hoofd speelde en gelachen. Dat is normaal iets wat ik niet in de aanwezigheid van mensen kon eerst.

Wat ik zeer op prijs stel is dat ze me hebben gelaten op dat moment en het lieten gaan. Ik merk dat ik mezelf niet meer in controle heb sinds vandaag maar in ruil ervoor een betere gesteldheid heb. Omdat ik me laat gaan, gaat het beter. Ook 22.000+ stappen gezet in mijn huis vandaag terwijl ik nauwlijks de deur uit ben geweest.

Ik heb het gevoel dat ik het onmogelijke vraag van de mensen in mijn straat en huis maar ik hoor er nooit meer opmerkingen over. In een andere straat of familie zou het waarschijnlijk zeer anders zijn geweest. Het was vroeger ook anders in mijn huis en mocht ik niet mezelf zijn. Werd zelfs voor een tijd geacht om maar in mijn kamer te zijn of buitenshuis en te wachten tot de woonkamer s'nachts leeg was. Verder was alles wat ik deed en leuk vond gezien als verboden door God. Gedurende de jaren is er meer acceptatie voor alles wat ik doe, met sinds een jaar of twee zelfs dat ik gewoon het blowen niet hoefde te verbergen!

Ik durf mezelf te zijn en mag ook mezelf zijn. Er is ook begrip dat het ijsberen en andere dingen niet iets is wat ik expres doe. Hoewel ik weet dat het echt lastig is. Maar juist daarom dankbaar!

Terug probeer ik een goeie zoon en buur te zijn. :)
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Dat mijn vrouw nog steeds bij me is en me steunt na alle shit, na alle slechte keuzes die ik heb gemaakt en na alle heftige emoties en uitingen. Hoe is het mogelijk. Elk ander wezen was hem al lang gepeerd.
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Dankbaar for my fabulous life :cheerpompom:
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#13
Dat ik zoveel geluk gevoel op het moment door de 2-cb. Ben van nature ongelukkig en heb nu zoveel euforie, tis echt bizar. En spirituele ontwikkeling, de band met m'n vriendin (tripzitter atm) voel zoveel liefde.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#14
Rotjoch zei:
Dat mijn vrouw nog steeds bij me is en me steunt na alle shit, na alle slechte keuzes die ik heb gemaakt en na alle heftige emoties en uitingen. Hoe is het mogelijk. Elk ander wezen was hem al lang gepeerd.
Klik om te vergroten...
Ik ben blij voor je. Je hebt geluk met haar, hoop dat het zo blijft.
D
DruktemakerLid
01-01-2024, 00:00
#15
Rotjoch zei:
Dat mijn vrouw nog steeds bij me is en me steunt na alle shit, na alle slechte keuzes die ik heb gemaakt en na alle heftige emoties en uitingen. Hoe is het mogelijk. Elk ander wezen was hem al lang gepeerd.
Klik om te vergroten...
Schijnt ook een complete idioot te zijn 🤣🥰
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Pantertje zei:
Schijnt ook een complete idioot te zijn 🤣🥰
Klik om te vergroten...
Daar is niks aan gelogen
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#17
We maken allemaal fouten.
Maar voorzichtigheid is de moeder van de porselein kast.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Voor een mooi gesprek gisteren.

Die fellow bleek crimineel te zijn, en ik zat bij hem in de auto en ik dacht: Alinde heb je nou echt helemaal niks geleerd?
Maar hij had mensenkennis. En ik zei, ik weet niet of ik wel bij jou in de auto moet stappen. Hij zei: je hebt toch intuïtie?
We hebben lang gepraat over de volgende stap in mijn herstel. Ik zie die man sinds september op meetings en hij heeft mij dus in alle periodes gezien, ook tijdens de opnames. Waardevol.

Ik kom nu ook in het reine met de vorige keer dat ik een crimineel dichtbij heb laten komen. Ik zie gewoon het goede in iemand en een enkele keer is dat onterecht. Maar meestal niet.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ben je wèl een beetje voorzichtig, @Alinde ?
Ik denk dat het beter voor je is om niet met "foute" mensen om te gaan....voordat je het weet zit je weer in een gebruikers circuit en dat is niet gezond voor je.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#20
Thanks. Deze persoon is een bekende op de meetings en ik geloof dat hij echt aan het werk is nu.

Moet iemand niet altijd beoordelen op uiterlijk en verleden.
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."