Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAlcohol is een van de minst leuke drugs!

Alcohol is een van de minst leuke drugs!

91 antwoorden
25 weergaven
18-5-2026
C
CasaanLid
01-01-2024, 00:00
#1
Stailoz zei:
Al drink ik zelf helemaal geen alcohol, ben ik het wel met je eens. Alcohol heeft juist bewezen dat ook hardrugs een plek in de samenleving kan hebben. Miljoenen mensen in Nederland gebruiken het, hebben er veel plezier aan en zijn niet verslaafd of miserabel. Het zou zonde zijn als alcohol verboden zou raken en dus dit pleziertje ontnomen zou worden van al die mensen. Net zoals het zonde is dat andere drugs ontnomen word van zoveel mensen.
Klik om te vergroten...
Hoezeer je ook gelijk hebt is de sociale acceptatie van alcohol juist het probleem van veel alcoholisten. Afstand nemen van alcohol is vrijwel onmogelijk aangezien je er overal mee geconfronteerd wordt. Sterker nog, het niet drinken van alcohol wordt gezien als niet sociaal. Daar heb je zelf misschien mee te maken als niet drinker, dat je steeds opnieuw moet uitleggen waarom je niet drinkt. Voor een (ex)alcoholist is dit iedere keer een nieuw gevecht tegen zijn verslaving.
S
StailozLid
01-01-2024, 00:00
#2
Casaan zei:
Hoezeer je ook gelijk hebt is de sociale acceptatie van alcohol juist het probleem van veel alcoholisten. Afstand nemen van alcohol is vrijwel onmogelijk aangezien je er overal mee geconfronteerd wordt. Sterker nog, het niet drinken van alcohol wordt gezien als niet sociaal. Daar heb je zelf misschien mee te maken als niet drinker, dat je steeds opnieuw moet uitleggen waarom je niet drinkt. Voor een (ex)alcoholist is dit iedere keer een nieuw gevecht tegen zijn verslaving.
Klik om te vergroten...

Ik vind dan ook dat men te ver is gegaan met alcohol. Ik pleit niet als andere hard drugs legaal worden ze gewoon in de supermarkt te koop zullen zijn. Alle hardrugs, net zoals alcohol en sigaretten horen in een speciale winkel thuis waar je alleen naar binnen mag als je ouder dan bijv. 18 bent. Alcohol is inderdaad iets te vrij verkrijgbaar en iets te geaccepteerd. Maar misschien komt dat juist doordat alcohol naast tabak de enige harddrug is die te verkrijgen is, maar zodra de alcoholdrinkers drugs proberen is de hype rondom alcohol volgens mij direct een stuk minder.
G
Generaal_GrafsteenLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik vind dat alcohol mij op het moment zo doodziek maakt, misselijk, wazig, niet leuk, down, emotioneel. nee dankje, ik hou het maar bij de oppeppers en uppers.
M
MDMAZIINGLid
01-01-2024, 00:00
#4
Saaiste drug, en ergste kater. Waardeloze drug
I
InguzLid
01-01-2024, 00:00
#5
acht.zes zei:
Ik ben blij dat er tenminste nog een drug is waar niet moeilijk over wordt gedaan.

Dan is alcohol ook nog lekker, in tegenstelling tot de meeste andere drugs.

waar het fout gaat bij sommige mensen is gewoon simpele overdosering. Voor de rest vind ik het allemaal best meevallen, i like my alcohol en heb bijna nooit een kater, en ik heb al helemaal nooit ruzie gehad in het uitgaansleven, zowel onder invloed van alcohol of andere drugs.
Klik om te vergroten...

Eens. Ik houd van speciaal bier, whisky en een goede rode wijn! Witte wijn vind ik ook erg lekker maar heeft vreemde uitwerking op mij plus de kater ervan is verschrikkelijk.

Twee keer geprobeerd een ruzie te sussen tussen dronken mensen waarbij ik degene was die klappen kreeg :')

Rebell zei:
Ik ga nu meestal naar feestjes waar iedereen water drinkt en cola.

Mensen zijn liever voor elkaar.

Intense gesprekken met onbekende.

Gekke situaties.

Daarom leveren die techno feestjes maar weinig op bij de bar omdat iedereen zijn eigen drugs mee heeft, tenzij je ballonetjes verkoopt
Klik om te vergroten...

Ik heb nu twee van dit soort feesten bezocht en dat was idd alleen maar liefde ❤
A
AnunnakiLid
01-01-2024, 00:00
#6
Leuk is het wel, maar te makkelijk om over je limiet te gaan.. tenminste dit is wat ik ervaar, ik lees hier ook dat mensen hier helemaal geen problemen mee hebben.

Als ik uit ga begin ik de avond met een whiskey, dan een biertje en weer een whiskey, zo voort.. Als ik echt geen zin heb om dronken te worden die avond dan stop ik er al gauw mee, maar als ik eenmaal een beetje aangeschoten ben dan gooi ik het zo naar binnen tot op het punt dat ik zwaar misselijk begin te worden, dan stop ik. Vaak krijg ik dan ook al niks meer bij de plekken waar ik heen ga, dan worden vrienden geinformeerd dat het mijn laatste drankje is en anders moeten zij het opruimen haha. Maar ik kan me voorstellen dat sommige mensen dan het verstand op dat moment niet meer hebben om er mee op te houden en dan word het gevaarlijk. Ik weet niet zo goed wat ik over alcohol moet denken, of het nou wel of niet legaal moet wezen.

Maar als je echt 1 van de minst leuke drugs wil noemen is het wel Nicotine :wink: weg met die zooi, wereldwijd verbieden en zo snel mogelijk, alleen nog in combinatie met een gram wiet verkopen in de shop. En in clubs mag XTC wel achter de toonbank worden verkocht imo, flesjes water en een pakkie kauwgum erbij.
T
Tevil19Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Alcohol heeft een hoop verpest voor mij. Ik heb grenzen overschreden, verkeerde inschattingen gemaakt, gewond geraakt, geliefden pijn gedaan, mezelf in gevaar gebracht. Over het algemeen lijkt alcohol toch een positief effect te hebben om mensen.

Positieve effecten:
- Ontspanning lichamelijk en geestelijk
- Socialer en geïnteresseerd in anderen

Negatieve effecten:
- Grenzen vervagen (in eerste instantie is dit leuk maar is in feite erg gevaarlijk)
- Uitdroging
- Slechter slapen
- Impotentie/erectieproblemen
- Slechtste seks ooits(uitgedroogd en lichaam totaal niet fit of in staat om zich zo in te spannen)
- Verslechterde algemene fitheid(snel buiten adem bij bijvoorbeeld rennen of traplopen)
- Kankerverwekkend en neurotoxisch
- Duizelig en/of misselijk
- Gevoel dat de wereld draait
- Verminderde concentratie
- Verschrikkelijk slecht en gestrest gevoel de dag erna
- Slaapverlamming
- Stinkt
- Agressief en geweldadig
- Onlogische gedachten

Je zou wel kunnen zeggen dat ik geen voorstander ben van alcohol .
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik kom even op dit topic terug want ik heb in de tussentijd meerdere andere ‘verdovers’ uitgeprobeerd (benzo’s, GHB, oxycodon) en ik moet zeggen: ik vind alcohol eigenlijk toch - als je het niet misbruikt - een van de leukere downers. De rest van de downers eindigt bij mij echt achteraan op de favorietenlijst. Alle negatieve effecten van alcohol zoals hierboven genoemd ken ik helaas ook als de beste, maar treden eigenlijk alleen op wanneer je teveel zuipt, dus in overdosis. Een drug daarop beoordelen is eigenlijk niet eerlijk.

Dus onpopulaire mening in drugsgebruikersland: alcohol = best oké.

Geef wel toe dat het soms wat lastig kan zijn om maat te houden en héél boeiend is het in in de vergelijking met sommige andere drugs gewoon niet. Maar het is wel lekker. :tongueout:
T
Tevil19Lid
01-01-2024, 00:00
#9
@Roze olifant ik vind benzos en GHB beter dan alcohol. Benzodiazepinen zijn niet echt euforisch maar wel ontspannend en geen kater. GHB wel euforisch, maar erg moeilijk te doseren. Dat is bij alcohol weer iets makkelijker.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#10
Tevil19 zei:
@Roze olifant ik vind benzos en GHB beter dan alcohol. Benzodiazepinen zijn niet echt euforisch maar wel ontspannend en geen kater. GHB wel euforisch, maar erg moeilijk te doseren. Dat is bij alcohol weer iets makkelijker.
Klik om te vergroten...

Benzo’s vind ik chill en cosy maar meer op functionele manier, dus om mee te gaan slapen. GHB persoonlijk nog geen euforie op ervaren, maar kan misschien aan de context hebben gelegen. En erg moeilijk doseren inderdaad. Vond het op (te) dronken zijn lijken.
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#11
Roze olifant zei:
Dus onpopulaire mening in drugsgebruikersland: alcohol = best oké.
Klik om te vergroten...
Ik denk dat je echt niet de enige bent op het forum die alcohol kan waarderen hoor. Zelf vind ik alcohol gezellig en lekker! Hetgene waar veel mensen tegen ageren op dit forum is de hypocriete houding waarmee de samenleving tegen alcohol en (andere) drugs aankijkt. Waarbij het negatieve effect van alcohol op gezondheid en maatschappij zwaar wordt onderschat terwijl dat bij andere drugs in de regel zwaar wordt overschat.

Volgens mij kunnen we prima het meten met twee maten ter discussie stellen terwijl we af en toe genieten van een lekker drankje :sunglasses:
T
Tevil19Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Roze olifant zei:
Benzo’s vind ik chill en cosy maar meer op functionele manier, dus om mee te gaan slapen. GHB persoonlijk nog geen euforie op ervaren, maar kan misschien aan de context hebben gelegen. En erg moeilijk doseren inderdaad. Vond het op (te) dronken zijn lijken.
Klik om te vergroten...


Ja precies, benzo's zijn functioneler en hebben weinig recreatieve doeleinden voor mij.

Hm het kan zijn dat je te weinig GHB op had. De dosering tussen helemaal euforisch voelen en out gaat is klein. Heb vaker gehad dat ik me helemaal geweldig voelde en kort daarna out ging. Nu weet ik het ook, als dat euforisch gevoel heel erg aanwezig is, ik rustig ergens moet gaan zitten of liggen want de kans bestaat dat ik out zal gaan.

Maar goed on topic:

Ik drink tegenwoordig geen alcohol meer. Dat komt ook doordat ik nu voor GHB kies en daarbij niet ga drinken.

Overigens heb ik ook dat als ik met alcohol drinken vroegtijdig stop (heel vroegtijdig op een feest rond 8 uur) dan begint het allemaal uit te werken rond 11 uur en dan voel ik me vaak ook al slecht, in de zin van beetje gestrest en ongemakkelijk in mijn vel en geen houding weten te geven. Dat heb ik na twee biertjes al. Iemand anders die dat ervaart?
M
MeshLid
01-01-2024, 00:00
#13
Tevil19 zei:
Hm het kan zijn dat je te weinig GHB op had. De dosering tussen helemaal euforisch voelen en out gaat is klein. Heb vaker gehad dat ik me helemaal geweldig voelde en kort daarna out ging. Nu weet ik het ook, als dat euforisch gevoel heel erg aanwezig is, ik rustig ergens moet gaan zitten of

Overigens heb ik ook dat als ik met alcohol drinken vroegtijdig stop (heel vroegtijdig op een feest rond 8 uur) dan begint het allemaal uit te werken rond 11 uur en dan voel ik me vaak ook al slecht, in de zin van beetje gestrest en ongemakkelijk in mijn vel en geen houding weten te geven. Dat heb ik na twee biertjes al. Iemand anders die dat ervaart?
Klik om te vergroten...

Dit is opzich wel logisch, je lichaam krijgt best een klap als drugs uitwerken en in mijn ervaring is alcohol hier het meeste rotte in. (Overgeven, in slaap vallen, agressie)

Ieder lichaam gaat hier anders mee om.

Offtopic: Euforisch van ghb? Ik voel juist meestal weinig emotie op ghb, combineer je t dan met iets anders?
T
Tevil19Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Mesh zei:
Dit is opzich wel logisch, je lichaam krijgt best een klap als drugs uitwerken en in mijn ervaring is alcohol hier het meeste rotte in. (Overgeven, in slaap vallen, agressie)

Ieder lichaam gaat hier anders mee om.

Offtopic: Euforisch van ghb? Ik voel juist meestal weinig emotie op ghb, combineer je t dan met iets anders?
Klik om te vergroten...


Ja, klopt meestal speed ervoor. Dat is nogal een euforische drug natuurlijk. Dat zal het vast erger maken, maar ook zonder speed voel ik me zoals gezegd aangeschoten, beetje sloom maar ook mdma-achtig met tintelingen en warm gevoel.
M
MeshLid
01-01-2024, 00:00
#15
Tevil19 zei:
Ja, klopt meestal speed ervoor. Dat is nogal een euforische drug natuurlijk. Dat zal het vast erger maken, maar ook zonder speed voel ik me zoals gezegd aangeschoten, beetje sloom maar ook mdma-achtig met tintelingen en warm gevoel.
Klik om te vergroten...

Speed en ghb is een gouden combi, dan snap ik t wel. Pas wel op, want ik ervaar die als extreem verslavend
R
RebellLid
01-01-2024, 00:00
#16
Roze olifant zei:
Alle negatieve effecten van alcohol zoals hierboven genoemd ken ik helaas ook als de beste, maar treden eigenlijk alleen op wanneer je teveel zuipt, dus in overdosis. Een drug daarop beoordelen is eigenlijk niet eerlijk.
Klik om te vergroten...

Dat is dus het probleem als je uit gaat ga je niet 2 biertjes drinken.
Dan ga je snel doorzuipen omdat het gezellig is. Iemand komt met een rondje en hoppa je hebt er al weer 1 teveel op.
Misbruik van alcohol is iets wat het meest gebeurd en bij andere drugs doseer je meestal wel naar weten.
R
RebellLid
01-01-2024, 00:00
#17
Roze olifant zei:
GHB persoonlijk nog geen euforie op ervaren, maar kan misschien aan de context hebben gelegen.
Klik om te vergroten...

Ghb is te vergelijken met MDMA als je het goed gebruikt.
Je hebt dan alleen dat lekkere gevoel van MDMA zonder dat je knetter hard gaat maar alleen dat liefde gevoel en je lekker voelen.

De eerste paar keer dat ik GHB deed ging alles draaien alsof ik dronken was.
Dus dat klopt wel wat je zegt het is even wennen.
M
MeshLid
01-01-2024, 00:00
#18
Rebell zei:
Ghb is te vergelijken met MDMA als je het goed gebruikt.
Je hebt dan alleen dat lekkere gevoel van MDMA zonder dat je knetter hard gaat maar alleen dat liefde gevoel en je lekker voelen.

De eerste paar keer dat ik GHB deed ging alles draaien alsof ik dronken was.
Dus dat klopt wel wat je zegt het is even wennen.
Klik om te vergroten...

''Als je het goed gebruikt" .. bedoel je dan setting of hoeveelheid?
R
RebellLid
01-01-2024, 00:00
#19
De juiste dosering dat je lekker in je roest blijft, de liefdes roest van MDMA.
De setting maakt bij GHB geen moer uit jij bent sws goed. Het is totaal niet zoals met LSD of dat soort dingen te vergelijken.
Als ik op een after ben waar iedereen maar bezig is met die coke en de setting niet leuk is ben ik wel goed. En vaak bied ik mensen wat MDMA aan of GHB en verander de hele sfeer zoals ik afgelopen weekend had gedaan.

Iedereen was op de coke en wou maar meer en meer maar toen ik de fles ghb op tafel gooide (om maar zo te zeggen) werd de sfeer anders en mensen stopte met dat paranoia gedoe om coke.
R
RebellLid
01-01-2024, 00:00
#20
Iedereen gaat uit en het enige wat je legaal in de discotheek of club kan kopen is alcohol.
Mensen gaan zuipen en worden wazig.
Kunnen snel verveld worden en ruzie is zo ontstaan.
Veel mensen hebben ook een vervelende dronk.

Daarnaast is de kater van lcohol ook altijd verschikkelijk. Zeker als je uit gaat en overal verschillende soorten bier drinkt en sterke drank.

Terwijl als je naar een feestje gaat waar andere drugs worden gebreukt de sfeer veel gemoedelijker is.

Alcohol is een van de minst leuke drug?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."