Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAlcohol is een van de minst leuke drugs!

Alcohol is een van de minst leuke drugs!

91 antwoorden
26 weergaven
18-5-2026
R
RebellLid
01-01-2024, 00:00
#1
Zoals de titel al zegt alcohol is EEN van den de minst leuke drug. En er staat niet dat het het helemaal geen leuke drugs is.
Fles rode wijn blijft lkkr.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#2
Rebell zei:
Zoals de titel al zegt alcohol is EEN van den de minst leuke drug. En er staat niet dat het het helemaal geen leuke drugs is.
Fles rode wijn blijft lkkr.
Klik om te vergroten...

Haha dat komt voor mij persoonlijk toch wel redelijk overeen. Als ik laten we zeggen een top 15 maak - noem maar iets - van soorten drugs die ik geprobeerd heb, dan kan ik over het algemeen toch wel stellen dat ik de drugs die helemaal onderaan staan niet als erg boeiend of aangenaam ervaren heb. Ik zou alcohol zelf dus ook zeker niet onderaan plaatsen.

Fles goeie rode wijn is zeker lekker. :)
P
PhilosopherLid
01-01-2024, 00:00
#3
Van alle drugs die er beschikbaar is, is alcohol inderdaad één van de minst leuke drugs. Wel één van de meest geaccepteerde drugs overigens. Toch is alcohol in mijn lijstje het meeste gebruikte van allemaal, ik blijf een goed biertje lekker vinden :)
R
RebellLid
01-01-2024, 00:00
#4
Nou tot aanvulling tot dit topic.

Ik was even een tijdje van de GHB af omdat je natuurlijk met GHB elke keer moet stoppen.
Maar de feestdagen waren er dus ben ik aan de drank gegaan.
Drank met coke en dan feesten.
Had ik lang niet meer gedaan want ik drink niet vaak meer echt.

En weer ging ik meer snuiven dan normaal en meer drinken en meer en meer en uiteindelijk voelde ik me helemaal niet lekker maar je gaat maar door en door.
Volgende dag helemaal naar de klote een kater!
Zat niet lekker in me vel maar toch verplichtingen met de feestdagen.
Nou weet ik uit het verleden dat als je dan weer wat gaat drinken dat je er zo weer bovenop komt en ja met de kerst met famillieleden ga je snel een drankje doen en niet aan de drugs zitten natuurlijk.
(Wel stiekem een snuif in de wc met sos natuurlijk om stabiel te blijven van de dagen ervoor)

Daarna weer uit weer aan de drank en sos en weer het zelfde verhaaltje.
Dan kan je natuurlijk zeggen je moet drinken met mate dat snap ik ook wel!
Maar ja champagne hier en daar biertje hier en daar.
En ik zelf drink Jack Daniels dan ben je al snel over je limiet heen zeker met de feestdagen en ik had een paar gekke feestjes.

Nu was het toch weer tijd voor een GHBtje en was sos en wat voel ik me goed zeg.
Wat heb ik mij eigenlijk klote gevoeld met die drank merk ik nu!
Voor mij was dit een bevestiging waar dit hele topic mee begon.
Drank heeft een verschikkelijke bodyload en verschikkelijke kater en een verschikkelijke gevoel in het algemeen als je het niet bij 2 wijntjes houd.

Vanaf nu is het voor mij gewoon een flesje rode wijn in de avond of een keer een wiskey.
Maar zwaar zuipen is nu echt verleden tijd!

Dit is mijn verhaal ik wens jullie allemaal fijne feestdagen!
:heartsuit:
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Rebell zei:
een verschikkelijke gevoel in het algemeen als je het niet bij 2 wijntjes houd.

Vanaf nu is het voor mij gewoon een flesje rode wijn in de avond
Klik om te vergroten...
Een fles rode wijn is wel wat meer dan 2 wijntjes hoor...
R
RebellLid
01-01-2024, 00:00
#6
acht.zes zei:
Bij familie of vrienden die van niks weten stiekem op de plee gaan zitten snuiven vind ik trouwens echt triest. En jij maar denken dat ze niks in de gaten hebben maar ik en velen met mij pikken dat soort lui er zo tussenuit.
Klik om te vergroten...

Nou maakt mij niet uit wat je er van vind heb even 3 nakkies genomen om even helder te blijven.
Zoals je al las ga ik niet helemaal onder de drugs bij mijn famillie zitten.
Dus dit was helemaal prima.

Maar om elke dag drugs te gebruiken of elke dag te drinken dat is eerder triest!
Dat je blijkbaar elke dag iets nodig hebt om je goed te voelen.
Weer een hele negatieve post @acht.zes op 2de kerstdag, ik wens je fijne feestdagen :wink:

Psychedelibee zei:
Een fles rode wijn is wel wat meer dan 2 wijntjes hoor..
Klik om te vergroten...

Die drink ik met zijn 2e dan natuurlijk :)
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#7
@Rebell
Het ligt echt niet aan de alcohol maar aan jou!

Ik drink zowat elke dag en heb mn koelkast en de kelder vol heerlijke speciaalbiertjes met daarnaast een belachelijk grote stash aan allerlei drugs met daaronder ook 5 gram pure coke maar geen probleem om me te beheersen en/of er zelfs vanaf te blijven.
Bij familie of vrienden die van niks weten stiekem op de plee gaan zitten snuiven vind ik trouwens echt triest. En jij maar denken dat ze niks in de gaten hebben maar ik en velen met mij pikken dat soort lui er zo tussenuit.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Sorry als mijn post negatief overkwam maar t staat er toch echt bij jou, zuipen snuiven zware kater nog meer zuipen nog meer SOS zware kater familie op bezoek weer snuiven op de plee dan familie weg en weer zuipen en snuiven. En inmiddels ook de GHB fles aangebroken zie ik.
Ik mag dan wel bijna elke dag drinken maar ik maak t nooit te gek en heb nooit n kater. Dat was vroeger nog wel eens anders maar nu niet meer.

Maar goed, iedereen doet het weer anders en jouw manier past gewoon niet bij mij en mijn manier wellicht niet bij jou, even goede vrienden wat mij betreft en nog een prettig uiteinde!
R
RebellLid
01-01-2024, 00:00
#9
acht.zes zei:
Ik mag dan wel bijna elke dag drinken maar ik maak t nooit te gek en heb nooit n kater. Dat was vroeger nog wel eens anders maar nu niet meer.
Klik om te vergroten...

Ja om met een opmerking te komen dat het zielig is..
Mijn leven is nu alles behalve zielig ik leef heerlijk met mooie vrouwen om me heen en de leukste feesten en weet wat ik doe met drugs.
En van drank ga ik dus te veel gebruiken en te veel snuiven dus dat was ook het punt van mijn hele post!
Ik organiseer feesten en ga naar raves die 20 uur lang duren en hou er van! Gecombineerd met de feestdagen. Ja dan ga ik wel ff los niks om voor te schamen. Dus leg even uit dat het met andere drugs geen probleem is zulke leuke dagen zo te vieren maar dat alcohol echt een zware bodyload heeft en gewoon niet een fijne drugs is als je even zwaar gaat feesten. Maar goed even goede vrienden. :peace2:
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#10
@Rebell
Je geeft een drug de schuld dat jij er persoonlijk niet mee om kan gaan. Dat vind ik toch echt de omgekeerde wereld.

En al helemaal als ik jouw stellingen lees in het topic 'verslaafd blijf je voor altijd' waar je dan zelf tot de conclusie zou moeten komen dat jij inderdaad geen ruggengraat hebt als het over alcohol gaat zoals @Casaan al stelt.

Verder vind ik stiekem drugs gebruiken bij bijvoorbeeld familie inderdaad iets triests hebben. Ik heb dat zelf ook wel eens gedaan en ik voelde me er in ieder geval absoluut niet prettig bij en probeer zulke situaties dan ook te voorkomen.
C
CasaanLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ach, de een kan wel met alcohol omgaan, de ander niet. Kwestie van ruggengraat.

Toch?
R
RebellLid
01-01-2024, 00:00
#12
@acht.zes gaat om deze post. Snap je beiden dingen kloppen niet wat je zegt en je begint weer over iets wat ik al had uitgelegd.

Even 3 puntjes zodat juist niemand ziet dat ik helemaal naar de klote kom opdagen met kerst is niet zielig maar respectvol.
Ipv helemaal naar de klote aan tafel gaan zitten!
Maar gewoon netjes en een beetje helder.
R
RebellLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ja klopt ruggengraat daarom heb ik besloten om niet meer te gaan drinken nu ik uit ga omdat ik dus ruggengraat toon en weet dat dit het beste is.
Dus dat zei ik bij

acht.zes zei:
'verslaafd blijf je voor altijd'
Klik om te vergroten...

Ik toon nu ruggengraat door dat niet meer te doen of had ik wat anders gezegd daar?
Oh nee jullie proberen mij te pakken op mijn eigen woorden maar slaan de plank mis.

Haha kom met wat beters als we ineens op deze tour gaan. Want het klopt dus allemaal nog steeds wat ik zei.
Ik sla nu daar niet in door en heb mijn lesje weer geleerd.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#14
@Rebell
Zie mijn laatste reactie in het topic 'stelling: verslaafd blijf je voor altijd'.
R
RebellLid
01-01-2024, 00:00
#15
@acht.zes we hadden gezegd even goede vrienden dus is het jammer dat je daar dan weer over doorgaat daar wees ik je op
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#16
@Rebell
Dat 'even goede vrienden' gaat inmiddels niet meer op:
Uitdagend gedrag vertoon je.
Begint weer over zielig.
Terwijl we daar al overheen waren.
Meteen inhaken op Casaan.
Provenserend gedrag vertoonde je.
Hoe je het went of keert.
Klik om te vergroten...

Waarschijnlijk heb je er overheen gelezen dus nog maar een keer:
Zelf kan je er ook wat van, je zit meer tegen t randje in een discussie dan ik. Maar best hoor, dan reageer ik niet meer op je.
Klik om te vergroten...
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#17
@Rebell en @acht.zes . Jullie zijn wel volhouders hoor met dat gehakketak! Man man man zeg....
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#18
@De Dunne
Ik geef juist aan dat ik met de discussie stop.
R
RebellLid
01-01-2024, 00:00
#19
Oke afgesloten!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#20
Alcohol. Wat een teringzooi is dat. Louter en alleen omdat de staat er flink financieel beter van wordt, en omdat het gebruik ervan sociaal en maatschappelijk geaccepteerd is, gaat het maar door.
Ik heb mijzelf bijna vernietigd met deze harddrug. Bijna alles kwijtgeraakt. Kapitalen naar de kloten. Als ik al het geld dat ik voor de zuiperij eens hier bij mij op tafel zou kunnen leggen, kan ik een eensgezinswoning zónder hypotheek aanschaffen, naast de lichamelijke schade die je hiervan oploopt.
Ik heb ermee kunnen stoppen mét hulp.
Een klinische behandeling, en daarna enkele jaren AA heeft mij gered.
Ik drink dus niets meer.
Het moge bekend zijn, dat, mocht ik de verleiding die er nog altijd op bepaalde dagen eventjes de kop opsteekt, niet weerstaan, dan drijf je als de weerlicht de draaikolk weer in van alle ellende die alcoholmisbruik met zich meebrengt. Vooral op zonnige, warme dagen heb ik het nog weleens moeilijk want och jee hoe lekker is een glaasje bier dan!
Alleen blijft het dan niet bij één. Het zullen er dan absoluut véél meer worden, ik ken geen maat en al helemaal niet als de alcohol mijn hersenen bereikt heeft. Dan is de beer dus los en is er geen houden meer aan.
En dan wat later, de kater en daarbij het klotegevoel dat he weer gefaald hebt.
Tijdens mijn opname heeft de begeleiding mij eens meegenomen op bezoek aan een gesloten afdeling met mensen die volkomen en blijvend van het padje zijn geraakt, en aan het gevreesde syndroom van Korsakov lijden. Tjheezzuss. Dat kwam aan! Ik ben dut nooit vergeten, daar zitten mensen van nog geen 35 jaar oud, die zich dus naar de filistijnen hebben gezopen. En deze mensen kunnen zichzelf absoluut niet meer redden, zij zitten daar ahw in een gevangenis. Zij kunnen niet meer onbegeleid naar buiten, omdat zij domweg de weg terug niet meer kunnen vinden, omdat zij zich die weg niet meer kunnen herinneren....
Al die ellende met die drank, nee. Ik wil het niet meer, en ik kan het ook niet meer.
En overal waar je komt, de supermarkt, een straat met terrasjes, overal staat het, en kijkt het mij aan.
Ooit kijk ik weleens terug, en ik voel dan de discussie van...ach, ééntje kan toch wel van dit lekkere speciale bier, duss..
Dat zijn de valkuilen, en welke discussie dan ook, d waar moet je niet eens aan beginnen! Ik loop dan snel verder, en probeer dat beeld van die mooie flesjes asap door een ander beeld te vervangen.
Die discussie namelijk, die win je echt nooit. Nooit en te nimmer. Dus, deze niet aangaan en...weggaan.
Z o houd ik mijzelf overeind want alcohol, nee. Het kan niet meer.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."