Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAlcohol is een van de minst leuke drugs!

Alcohol is een van de minst leuke drugs!

91 antwoorden
29 weergaven
18-5-2026
R
RebellLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ja klopt ruggengraat daarom heb ik besloten om niet meer te gaan drinken nu ik uit ga omdat ik dus ruggengraat toon en weet dat dit het beste is.
Dus dat zei ik bij

acht.zes zei:
'verslaafd blijf je voor altijd'
Klik om te vergroten...

Ik toon nu ruggengraat door dat niet meer te doen of had ik wat anders gezegd daar?
Oh nee jullie proberen mij te pakken op mijn eigen woorden maar slaan de plank mis.

Haha kom met wat beters als we ineens op deze tour gaan. Want het klopt dus allemaal nog steeds wat ik zei.
Ik sla nu daar niet in door en heb mijn lesje weer geleerd.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#2
@Rebell
Zie mijn laatste reactie in het topic 'stelling: verslaafd blijf je voor altijd'.
R
RebellLid
01-01-2024, 00:00
#3
@acht.zes we hadden gezegd even goede vrienden dus is het jammer dat je daar dan weer over doorgaat daar wees ik je op
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#4
@Rebell
Dat 'even goede vrienden' gaat inmiddels niet meer op:
Uitdagend gedrag vertoon je.
Begint weer over zielig.
Terwijl we daar al overheen waren.
Meteen inhaken op Casaan.
Provenserend gedrag vertoonde je.
Hoe je het went of keert.
Klik om te vergroten...

Waarschijnlijk heb je er overheen gelezen dus nog maar een keer:
Zelf kan je er ook wat van, je zit meer tegen t randje in een discussie dan ik. Maar best hoor, dan reageer ik niet meer op je.
Klik om te vergroten...
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#5
@Rebell en @acht.zes . Jullie zijn wel volhouders hoor met dat gehakketak! Man man man zeg....
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#6
@De Dunne
Ik geef juist aan dat ik met de discussie stop.
R
RebellLid
01-01-2024, 00:00
#7
Oke afgesloten!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#8
Alcohol. Wat een teringzooi is dat. Louter en alleen omdat de staat er flink financieel beter van wordt, en omdat het gebruik ervan sociaal en maatschappelijk geaccepteerd is, gaat het maar door.
Ik heb mijzelf bijna vernietigd met deze harddrug. Bijna alles kwijtgeraakt. Kapitalen naar de kloten. Als ik al het geld dat ik voor de zuiperij eens hier bij mij op tafel zou kunnen leggen, kan ik een eensgezinswoning zónder hypotheek aanschaffen, naast de lichamelijke schade die je hiervan oploopt.
Ik heb ermee kunnen stoppen mét hulp.
Een klinische behandeling, en daarna enkele jaren AA heeft mij gered.
Ik drink dus niets meer.
Het moge bekend zijn, dat, mocht ik de verleiding die er nog altijd op bepaalde dagen eventjes de kop opsteekt, niet weerstaan, dan drijf je als de weerlicht de draaikolk weer in van alle ellende die alcoholmisbruik met zich meebrengt. Vooral op zonnige, warme dagen heb ik het nog weleens moeilijk want och jee hoe lekker is een glaasje bier dan!
Alleen blijft het dan niet bij één. Het zullen er dan absoluut véél meer worden, ik ken geen maat en al helemaal niet als de alcohol mijn hersenen bereikt heeft. Dan is de beer dus los en is er geen houden meer aan.
En dan wat later, de kater en daarbij het klotegevoel dat he weer gefaald hebt.
Tijdens mijn opname heeft de begeleiding mij eens meegenomen op bezoek aan een gesloten afdeling met mensen die volkomen en blijvend van het padje zijn geraakt, en aan het gevreesde syndroom van Korsakov lijden. Tjheezzuss. Dat kwam aan! Ik ben dut nooit vergeten, daar zitten mensen van nog geen 35 jaar oud, die zich dus naar de filistijnen hebben gezopen. En deze mensen kunnen zichzelf absoluut niet meer redden, zij zitten daar ahw in een gevangenis. Zij kunnen niet meer onbegeleid naar buiten, omdat zij domweg de weg terug niet meer kunnen vinden, omdat zij zich die weg niet meer kunnen herinneren....
Al die ellende met die drank, nee. Ik wil het niet meer, en ik kan het ook niet meer.
En overal waar je komt, de supermarkt, een straat met terrasjes, overal staat het, en kijkt het mij aan.
Ooit kijk ik weleens terug, en ik voel dan de discussie van...ach, ééntje kan toch wel van dit lekkere speciale bier, duss..
Dat zijn de valkuilen, en welke discussie dan ook, d waar moet je niet eens aan beginnen! Ik loop dan snel verder, en probeer dat beeld van die mooie flesjes asap door een ander beeld te vervangen.
Die discussie namelijk, die win je echt nooit. Nooit en te nimmer. Dus, deze niet aangaan en...weggaan.
Z o houd ik mijzelf overeind want alcohol, nee. Het kan niet meer.
G
GoldenGrowLid
01-01-2024, 00:00
#9
fuck alcohol
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#10
En dan in de afkickkliniek.
Wat zie en ervaar je daar?
Mensen, die zich in een nog veeeel ergere deplorabele toestand bevonden, dan jij.
Heel confronterend, maar dit levert een veel grotere motivatie op, om dóór te zetten om met die alcohol te stoppen!
Ongelooflijk wat dit goedje kan aanrichten!
En dan dus het feit, dat het de enige harddrug is, die overal te koop is.
Men kan zelfs nog steeds niet voorkomen dat dit spul in handen van kinderen nog kan komen terwijl alle andere harddrugs (gelukkig maar!,) veel lastiger verkrijgbaar zijn voor de jeugd.
Deze shitzooi zorgt elk jaar weer voor nog al wat doden en gewonden.
Eigenlijk onbegrijpelijk. Maar ja die accijnzen, drank is niet eens echt lekker.
Het effect daarentegen dus wél.
Heerlijk om in enkele minuten een flink aantal glazen achterover te slaan en dan de alcohol voelen binnenkomen....
Is alcohol de minst leuke drug? De minst lekkere?
Dat kan ik niet beoordelen. Omdat ik geen andere harddrugs ken.
Maar die kater....vreselijk.
En toch iedere dag wéér aan het z(uipen slaan. Erg vreemd eigenlijk...
P
PrisonLid
01-01-2024, 00:00
#11
Yceman224 zei:
En dan in de afkickkliniek.
Wat zie en ervaar je daar?
Mensen, die zich in een nog veeeel ergere deplorabele toestand bevonden, dan jij.
Heel confronterend, maar dit levert een veel grotere motivatie op, om dóór te zetten om met die alcohol te stoppen!
Ongelooflijk wat dit goedje kan aanrichten!
En dan dus het feit, dat het de enige harddrug is, die overal te koop is.
Men kan zelfs nog steeds niet voorkomen dat dit spul in handen van kinderen nog kan komen terwijl alle andere harddrugs (gelukkig maar!,) veel lastiger verkrijgbaar zijn voor de jeugd.
Deze shitzooi zorgt elk jaar weer voor nog al wat doden en gewonden.
Eigenlijk onbegrijpelijk. Maar ja die accijnzen, drank is niet eens echt lekker.
Het effect daarentegen dus wél.
Heerlijk om in enkele minuten een flink aantal glazen achterover te slaan en dan de alcohol voelen binnenkomen....
Is alcohol de minst leuke drug? De minst lekkere?
Dat kan ik niet beoordelen. Omdat ik geen andere harddrugs ken.
Maar die kater....vreselijk.
En toch iedere dag wéér aan het z(uipen slaan. Erg vreemd eigenlijk...
Klik om te vergroten...

Het is voor de jeugd tegenwoordig net zo makkelijk om harddrugs te krijgen als alcohol. Op middelbare scholen hier wordt gedeald en kinderen onder invloed uit de klas gehaald.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#12
Prison zei:
Het is voor de jeugd tegenwoordig net zo makkelijk om harddrugs te krijgen als alcohol. Op middelbare scholen hier wordt gedeald en kinderen onder invloed uit de klas gehaald.
Klik om te vergroten...

Dat is inderdaad de waarheid. Hoe erg kan het nog worden, en...het zal je kind maar wezen! Wat een ellende krijg je dan.
In mijn schooltijd werd er gedeald in soms hash, en in de oudejaars dagen vuurwerk. Eén van de klasgenoten verkocht bergen vuurwerk, en dat staken we in de pauzes buiten af.
De verkoper werd opgepakt, en ik heb hem niet meer zien terugkomen.
Hoe zit het nu, met die dealertjes op scholen? Wordt er überhaupt iets tegen gedaan? Of is het dweilen met de kraan open?
Qua alcohol was ik voor de eerste keer op mijn veertiende jaar voor de eerste keer zo dronken als een dragonder (gevoerd), en was dat leuk, uiteindelijk, nou...nee.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."