Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAlcohol is een van de minst leuke drugs!

Alcohol is een van de minst leuke drugs!

91 antwoorden
28 weergaven
18-5-2026
R
RebellLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik raad mensen altijd aan om te beginnen met een half buisje. Meestal voelen ze zich er weinig van en dan na een anderhalf uur 3ml en dan komt het meestal wel goed.

Mesh zei:
Van coke worden mensen sowieso niet gezellig is mijn ervaring, after met ghb is echt heerlijk
Klik om te vergroten...

Ja dat was zo een after party dan komen we binnen en geven de pakjes coke en dan zitten ze er bovenop met ze allen en maar blijven nemen en vragen 'hoeveel zit er nog in' dan gooi ik die hele sfeer om heb wel een blok M bij me van een paar gram en een fles G als ik naar zo een after ga en ja hoor op een gegeven moment waren ze de coke zo vergeten :wink:

Kende deze mensen niet en uiteindelijk een top avond gehad weer eentje voor de boeken.
Maar die sfeer was er niet toen ik binnen kwam.
J
JenLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik vind zoveel verschillende drugs leuker als alcohol!

Ketamine
Ghb
Mdma
Lsd
2cb
Wiet

Ga zo maar door een drankje is op zich niet verkeerd maar uitgaan op de drank is verschikkelijk! Volgende dag denk je dit doe ik nooit meer! Maaf ja drank doseren op een feest is ook niet te doen

Oh ja en die feestjes waar iedereen drinkt ook verschikkelijk liever een rave....
V
Verwijderd lid 131925Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Kan nog altijd het meest los komen qua dansen met alcohol haha :tongueout:
Kan soms zo goed vallen dat ik eindeloos veel energie heb. Uiteraard niet te veel zuipen, want dan krijg je het tegengestelde haha. Voor mij is een stuk of 4 biertjes en 2 glazen sterke drank een beetje gemixt met cola of iets, echt genoeg om goed en leuk los te komen!
T
Tevil19Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Rebell zei:
Ik raad mensen altijd aan om te beginnen met een half buisje. Meestal voelen ze zich er weinig van en dan na een anderhalf uur 3ml en dan komt het meestal wel goed.



Ja dat was zo een after party dan komen we binnen en geven de pakjes coke en dan zitten ze er bovenop met ze allen en maar blijven nemen en vragen 'hoeveel zit er nog in' dan gooi ik die hele sfeer om heb wel een blok M bij me van een paar gram en een fles G als ik naar zo een after ga en ja hoor op een gegeven moment waren ze de coke zo vergeten :wink:

Kende deze mensen niet en uiteindelijk een top avond gehad weer eentje voor de boeken.
Maar die sfeer was er niet toen ik binnen kwam.
Klik om te vergroten...

Haha nice, ja klopt van coke blijf je maar nemen omdat het zo kort werkt. Ik weet niet hoe puur die coke was maar vaak zit er ook cafeïne aan waar mensen zo nerveus van raken.

Ik kan mij nog goed herinneren dat ghb in het begin erg wennen was. Voelde me meer dronken dan euforisch.

En @Mesh, inderdaad eerst 2 ml beginnen,het liefst getest met ongeveer 350 mg GHB/ml als concentratie. Of helemaal droogkoken totdat er alleen zout overblijft en dit wegen, maar testen lijkt me beter.

On topic:

Ik krijg van alcohol ook geen zin om te dansen, toch heb ik bij de eerste paar biertjes toch wel een soort blij/energiek gevoel, waarschijnlijk door de werking op Dopamine. En daarna kan ik niet stoppen met drinken, en hier hebben meer mensen last van. Als ik zelf nuchter ben stoor ik me aan mensen die alcohol nuttigen.
p
pelgrimLid
01-01-2024, 00:00
#5
Rebell zei:
Iedereen gaat uit en het enige wat je legaal in de discotheek of club kan kopen is alcohol.
Mensen gaan zuipen en worden wazig.
Kunnen snel verveld worden en ruzie is zo ontstaan.
Veel mensen hebben ook een vervelende dronk.

Daarnaast is de kater van lcohol ook altijd verschikkelijk. Zeker als je uit gaat en overal verschillende soorten bier drinkt en sterke drank.

Terwijl als je naar een feestje gaat waar andere drugs worden gebreukt de sfeer veel gemoedelijker is.

Alcohol is een van de minst leuke drug?
Klik om te vergroten...
Als ik kan kiezen liever op een party met 100 man op de pillen dan op de drank. Maar dat is mijn mening :wink:
P
Psychedelic-experienceLid
01-01-2024, 00:00
#6
@Rebell Ik kan me volledig vinden in dit topic. Ik vind het ook altijd zo stompzinnig dat mensen alcohol (doordat het sociaal geaccepteerd is) hoger hebben zitten dan andere drugs (bijvoorbeeld blowen) Het is overal verkrijgbaar, en relatief goedkoop. Toch heb ik mensen nog nooit ergens zo van zien veranderen qua karakter als van alcohol. Persoonlijk heb ik ook vaak moeite met grenzen kennen. Waarop ik eerder op de avond het gevoel heb dat het nog wel wat meer mag zijn, is het twee glaasjes verder alweer te veel. En inderdaad... katers nooit zo erg als die van alcohol
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik heb altijd maar niks gevonden, het geeft mij helemaal 0% euforie en maakt mij eerder minder vrolijk dan euforisch. De enige momenten dat ik van alcohol geniet is als de setting juist is, maar dan voel ik me goed door met wie ik ben wat ik doen en niet door de alcohol.
S
StailozLid
01-01-2024, 00:00
#8
Roze olifant zei:
Benzo’s vind ik chill en cosy maar meer op functionele manier, dus om mee te gaan slapen. GHB persoonlijk nog geen euforie op ervaren, maar kan misschien aan de context hebben gelegen. En erg moeilijk doseren inderdaad. Vond het op (te) dronken zijn lijken.
Klik om te vergroten...

GHB is zo moeilijk te doseren, maar zodra je hem op je sweetspot te pakken hebt, is het samen met mdma de meest euforische drug. Mijn vrouw heeft het wel 10 x moeten proberen, totdat ze eindelijk ging voelen wat ik voelde.

Het is wel makkelijker te doseren wanneer je een stimulant ingenomen hebt en hij een beetje begint uit te werken.

Ik denk dat je bij benzos een beetje last van angst, onrust of gespannenheid moet hebben om het chill te vinden, klopt dat? Want ik heb er nog niks positiefs in gevonden en vraag me af of dat wel mogelijk is bij mij. Ik gebruik het alleen soms om te slapen.
R
RebellLid
01-01-2024, 00:00
#9
Zoals de titel al zegt alcohol is EEN van den de minst leuke drug. En er staat niet dat het het helemaal geen leuke drugs is.
Fles rode wijn blijft lkkr.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#10
Rebell zei:
Zoals de titel al zegt alcohol is EEN van den de minst leuke drug. En er staat niet dat het het helemaal geen leuke drugs is.
Fles rode wijn blijft lkkr.
Klik om te vergroten...

Haha dat komt voor mij persoonlijk toch wel redelijk overeen. Als ik laten we zeggen een top 15 maak - noem maar iets - van soorten drugs die ik geprobeerd heb, dan kan ik over het algemeen toch wel stellen dat ik de drugs die helemaal onderaan staan niet als erg boeiend of aangenaam ervaren heb. Ik zou alcohol zelf dus ook zeker niet onderaan plaatsen.

Fles goeie rode wijn is zeker lekker. :)
P
PhilosopherLid
01-01-2024, 00:00
#11
Van alle drugs die er beschikbaar is, is alcohol inderdaad één van de minst leuke drugs. Wel één van de meest geaccepteerde drugs overigens. Toch is alcohol in mijn lijstje het meeste gebruikte van allemaal, ik blijf een goed biertje lekker vinden :)
R
RebellLid
01-01-2024, 00:00
#12
Nou tot aanvulling tot dit topic.

Ik was even een tijdje van de GHB af omdat je natuurlijk met GHB elke keer moet stoppen.
Maar de feestdagen waren er dus ben ik aan de drank gegaan.
Drank met coke en dan feesten.
Had ik lang niet meer gedaan want ik drink niet vaak meer echt.

En weer ging ik meer snuiven dan normaal en meer drinken en meer en meer en uiteindelijk voelde ik me helemaal niet lekker maar je gaat maar door en door.
Volgende dag helemaal naar de klote een kater!
Zat niet lekker in me vel maar toch verplichtingen met de feestdagen.
Nou weet ik uit het verleden dat als je dan weer wat gaat drinken dat je er zo weer bovenop komt en ja met de kerst met famillieleden ga je snel een drankje doen en niet aan de drugs zitten natuurlijk.
(Wel stiekem een snuif in de wc met sos natuurlijk om stabiel te blijven van de dagen ervoor)

Daarna weer uit weer aan de drank en sos en weer het zelfde verhaaltje.
Dan kan je natuurlijk zeggen je moet drinken met mate dat snap ik ook wel!
Maar ja champagne hier en daar biertje hier en daar.
En ik zelf drink Jack Daniels dan ben je al snel over je limiet heen zeker met de feestdagen en ik had een paar gekke feestjes.

Nu was het toch weer tijd voor een GHBtje en was sos en wat voel ik me goed zeg.
Wat heb ik mij eigenlijk klote gevoeld met die drank merk ik nu!
Voor mij was dit een bevestiging waar dit hele topic mee begon.
Drank heeft een verschikkelijke bodyload en verschikkelijke kater en een verschikkelijke gevoel in het algemeen als je het niet bij 2 wijntjes houd.

Vanaf nu is het voor mij gewoon een flesje rode wijn in de avond of een keer een wiskey.
Maar zwaar zuipen is nu echt verleden tijd!

Dit is mijn verhaal ik wens jullie allemaal fijne feestdagen!
:heartsuit:
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Rebell zei:
een verschikkelijke gevoel in het algemeen als je het niet bij 2 wijntjes houd.

Vanaf nu is het voor mij gewoon een flesje rode wijn in de avond
Klik om te vergroten...
Een fles rode wijn is wel wat meer dan 2 wijntjes hoor...
R
RebellLid
01-01-2024, 00:00
#14
acht.zes zei:
Bij familie of vrienden die van niks weten stiekem op de plee gaan zitten snuiven vind ik trouwens echt triest. En jij maar denken dat ze niks in de gaten hebben maar ik en velen met mij pikken dat soort lui er zo tussenuit.
Klik om te vergroten...

Nou maakt mij niet uit wat je er van vind heb even 3 nakkies genomen om even helder te blijven.
Zoals je al las ga ik niet helemaal onder de drugs bij mijn famillie zitten.
Dus dit was helemaal prima.

Maar om elke dag drugs te gebruiken of elke dag te drinken dat is eerder triest!
Dat je blijkbaar elke dag iets nodig hebt om je goed te voelen.
Weer een hele negatieve post @acht.zes op 2de kerstdag, ik wens je fijne feestdagen :wink:

Psychedelibee zei:
Een fles rode wijn is wel wat meer dan 2 wijntjes hoor..
Klik om te vergroten...

Die drink ik met zijn 2e dan natuurlijk :)
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#15
@Rebell
Het ligt echt niet aan de alcohol maar aan jou!

Ik drink zowat elke dag en heb mn koelkast en de kelder vol heerlijke speciaalbiertjes met daarnaast een belachelijk grote stash aan allerlei drugs met daaronder ook 5 gram pure coke maar geen probleem om me te beheersen en/of er zelfs vanaf te blijven.
Bij familie of vrienden die van niks weten stiekem op de plee gaan zitten snuiven vind ik trouwens echt triest. En jij maar denken dat ze niks in de gaten hebben maar ik en velen met mij pikken dat soort lui er zo tussenuit.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Sorry als mijn post negatief overkwam maar t staat er toch echt bij jou, zuipen snuiven zware kater nog meer zuipen nog meer SOS zware kater familie op bezoek weer snuiven op de plee dan familie weg en weer zuipen en snuiven. En inmiddels ook de GHB fles aangebroken zie ik.
Ik mag dan wel bijna elke dag drinken maar ik maak t nooit te gek en heb nooit n kater. Dat was vroeger nog wel eens anders maar nu niet meer.

Maar goed, iedereen doet het weer anders en jouw manier past gewoon niet bij mij en mijn manier wellicht niet bij jou, even goede vrienden wat mij betreft en nog een prettig uiteinde!
R
RebellLid
01-01-2024, 00:00
#17
acht.zes zei:
Ik mag dan wel bijna elke dag drinken maar ik maak t nooit te gek en heb nooit n kater. Dat was vroeger nog wel eens anders maar nu niet meer.
Klik om te vergroten...

Ja om met een opmerking te komen dat het zielig is..
Mijn leven is nu alles behalve zielig ik leef heerlijk met mooie vrouwen om me heen en de leukste feesten en weet wat ik doe met drugs.
En van drank ga ik dus te veel gebruiken en te veel snuiven dus dat was ook het punt van mijn hele post!
Ik organiseer feesten en ga naar raves die 20 uur lang duren en hou er van! Gecombineerd met de feestdagen. Ja dan ga ik wel ff los niks om voor te schamen. Dus leg even uit dat het met andere drugs geen probleem is zulke leuke dagen zo te vieren maar dat alcohol echt een zware bodyload heeft en gewoon niet een fijne drugs is als je even zwaar gaat feesten. Maar goed even goede vrienden. :peace2:
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#18
@Rebell
Je geeft een drug de schuld dat jij er persoonlijk niet mee om kan gaan. Dat vind ik toch echt de omgekeerde wereld.

En al helemaal als ik jouw stellingen lees in het topic 'verslaafd blijf je voor altijd' waar je dan zelf tot de conclusie zou moeten komen dat jij inderdaad geen ruggengraat hebt als het over alcohol gaat zoals @Casaan al stelt.

Verder vind ik stiekem drugs gebruiken bij bijvoorbeeld familie inderdaad iets triests hebben. Ik heb dat zelf ook wel eens gedaan en ik voelde me er in ieder geval absoluut niet prettig bij en probeer zulke situaties dan ook te voorkomen.
R
RebellLid
01-01-2024, 00:00
#19
@acht.zes gaat om deze post. Snap je beiden dingen kloppen niet wat je zegt en je begint weer over iets wat ik al had uitgelegd.

Even 3 puntjes zodat juist niemand ziet dat ik helemaal naar de klote kom opdagen met kerst is niet zielig maar respectvol.
Ipv helemaal naar de klote aan tafel gaan zitten!
Maar gewoon netjes en een beetje helder.
C
CasaanLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ach, de een kan wel met alcohol omgaan, de ander niet. Kwestie van ruggengraat.

Toch?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."