Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTweede Kamerverkiezingen 2025

Tweede Kamerverkiezingen 2025

1282 antwoorden
92 weergaven
18-5-2026
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#1
www.rtl.nl

Frits Wester zag toekomstige coalitie: 'Timmermans of Bontenbal als premier'

Kijkers van het eerste RTL-verkiezingsdebat hebben de nieuwe coalitie aan het werk gezien, voorspelt politiek verslaggever Frits Wester. "De belangrijkste vraag waar deze campagne nu naar toe gaat is: wie wil je als premier?"
www.rtl.nl www.rtl.nl

De partijen die we gisteren zagen worden het nieuwe kabinet?
Ik vond dat er gisteren best veel overeenkomsten zaten, dus zou best eens kunnen
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Kordie zei:
www.rtl.nl

Frits Wester zag toekomstige coalitie: 'Timmermans of Bontenbal als premier'

Kijkers van het eerste RTL-verkiezingsdebat hebben de nieuwe coalitie aan het werk gezien, voorspelt politiek verslaggever Frits Wester. "De belangrijkste vraag waar deze campagne nu naar toe gaat is: wie wil je als premier?"
www.rtl.nl www.rtl.nl

De partijen die we gisteren zagen worden het nieuwe kabinet?
Ik vond dat er gisteren best veel overeenkomsten zaten, dus zou best eens kunnen
Klik om te vergroten...
Bontenbal d'n Urste
j
je moederLid
01-01-2024, 00:00
#3
MK-ULTRA zei:
Of je kan zeggen dat je niet met een partij samenwerkt… Echt democratisch… Stelletje kleine kinderen zijn het, “ik ga niet met jou samenwerken!” Wat een aanfluiting…
Klik om te vergroten...

Ja en een nog groter probleem is dat als je je wel als een volwassene opstelt (zoals Kaag in het kabinet hiervoor) dat je daar nauwelijks waardering voor krijgt. Terwijl ze wel haar verantwoordelijkheid neemt omdat het land godverdomme bestuurd moet worden.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#4
MK-ULTRA zei:
Of je kan zeggen dat je niet met een partij samenwerkt… Echt democratisch… Stelletje kleine kinderen zijn het, “ik ga niet met jou samenwerken!” Wat een aanfluiting…
Klik om te vergroten...

Deels met je eens.
Anderzijds: als je al weet dat je er echt niet mee kan samenwerken?

Maar zou dit ook niet stukje politiek / stemmen winnen zijn? Ik had in 2023 ook niet gedacht dat VVD bij PVV aan tafel kwam bv. Laat staan NSC.
M
MK-ULTRALid
01-01-2024, 00:00
#5
Kordie zei:
Deels met je eens.
Anderzijds: als je al weet dat je er echt niet mee kan samenwerken?

Maar zou dit ook niet stukje politiek / stemmen winnen zijn? Ik had in 2023 ook niet gedacht dat VVD bij PVV aan tafel kwam bv. Laat staan NSC.
Klik om te vergroten...
Ja begrijp wat je zegt. Je kan ook niet iedereen tevreden krijgen.

Zit er dik in. Ben benieuwd waar het allemaal op uit draait…
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#6
MDMAutist zei:
Daarom weer blanco.
Klik om te vergroten...
Blanco is ook een keuze. Ik heb ook weleens blanco gestemd. Ik vind dat beter dan helemaal niet stemmen.
j
je moederLid
01-01-2024, 00:00
#7
Kordie zei:
Het lastige is dat je als een partij een programma hebt.
Maar als je gekozen wordt dan moet je samenwerken met andere partijen die het net iets anders zien.
Dan moeten ze compromis gaan maken en dan wordt al gauw gedacht: "de partij voert niet uit wat ze zeggen" of de "partij liegt".

Maar eigenlijk moet je liegen vervangen voor compromis maken.
Klik om te vergroten...
Maar het zou toch veel beter zijn als je van te voren weet wat je krijgt als je ergens voor stemt.
Ik vind het absurd zoals het nu gaat.

Het werkt gewoon niet.

Hippie Langwaus zei:
Blanco is ook een keuze. Ik heb ook weleens blanco gestemd. Ik vind dat beter dan helemaal niet stemmen.
Klik om te vergroten...

Wat is het verschil?
S
StraffeNeelLid
01-01-2024, 00:00
#8
alles gaat voorbij zei:
Zal er veel coke gebruikt worden in de politiek?
Klik om te vergroten...
Ik denk van wel.... daarnaast te weinig tripmiddelen.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#9
alles gaat voorbij zei:
Maar het zou toch veel beter zijn als je van te voren weet wat je krijgt als je ergens voor stemt.
Ik vind het absurd zoals het nu gaat.
Klik om te vergroten...

Je kiest wel een soort van richting / rode lijnen.
Daarom sluit een cda bijvoorbeeld een pvv uit. Die komen niet tot een richting.
j
je moederLid
01-01-2024, 00:00
#10
Kordie zei:
Je kiest wel een soort van richting / rode lijnen.
Daarom sluit een cda bijvoorbeeld een pvv uit. Die komen niet tot een richting.
Klik om te vergroten...

Tja, die rode lijnen worden uitgezet door een stelletje egoïstisch narcisten……🙁
Die weinig reslutaat leveren.

Zal er veel coke gebruikt worden in de politiek?
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#11
alles gaat voorbij zei:
Tja, die rode lijnen worden uitgezet door een stelletje egoïstisch narcisten……🙁
Die weinig reslutaat leveren.

Zal er veel coke gebruikt worden in de politiek?
Klik om te vergroten...

Ja hoor. Ook in België. Kijken we maar naar Theo Francken. En ik ben bloedserieus.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#12
Kordie zei:
Maar zou dit ook niet stukje politiek / stemmen winnen zijn? Ik had in 2023 ook niet gedacht dat VVD bij PVV aan tafel kwam bv. Laat staan NSC.
Klik om te vergroten...
Nou, de VVD had wel heel expliciet gezegd dat dat weer een optie was, nadat Rutte dat zo lang had uitgesloten. En NSC had het vooral heel expliciet niet uitgesloten.

Maar absoluut is dit ook verkiezingsstrategie, ja. Zelfs de timing speelt een rol, Bontebal heeft ook deze week heel bewust laten weten de VVD boven de GL-PvdA te verkiezen. Toevalllllig bleek net uit kiezersonderzoek dat ze op rechts nog t meest te winnen viel voor het CDA.
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#13
Kies wijs:

Nee21
Partij Voor de Zionistische Vrijheid
BontenbalDemocratischAppel
Zionistische Unie
StaatkundigGereformeerdeZionisten
D666
LijstPlasjePogrom
TimmermansLinks
Communistische Partij
Denkerhetjouwevan
Ampère
PartijVoorDeBeestjes
Zogezegd Voor Vrijheid & Democratie
ForumVanThierry
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#14
Stemwijzer zegt:

Piratenpartij op 1
Dan een hele zooi links
Hekkensluiter zoals elke keer de SGP, ik ben allergisch voor bijbels.
j
je moederLid
01-01-2024, 00:00
#15
www.nu.nl

Debattrucjes politici: van de waarheid verdraaien tot persoonlijke aanvallen

Met de campagnetijd in volle gang probeert iedere politieke partij op te vallen. Soms gebruiken ze daarvoor debattrucjes, waaronder drogredenen. Hoe werken die? En wat doen ze met jou als kiezer? In aanloop naar het tweede RTL-verkiezingsdebat zondagavond zet NU.nl ze op een rijtje.
www.nu.nl www.nu.nl
M
MK-ULTRALid
01-01-2024, 00:00
#16
alles gaat voorbij zei:
www.nu.nl

Debattrucjes politici: van de waarheid verdraaien tot persoonlijke aanvallen

Met de campagnetijd in volle gang probeert iedere politieke partij op te vallen. Soms gebruiken ze daarvoor debattrucjes, waaronder drogredenen. Hoe werken die? En wat doen ze met jou als kiezer? In aanloop naar het tweede RTL-verkiezingsdebat zondagavond zet NU.nl ze op een rijtje.
www.nu.nl www.nu.nl
Klik om te vergroten...
Grappig stukje uit het artikel:

Het klopt dat die twee zaken ongeveer gelijktijdig spelen. Maar dat hoeft helemaal niet te betekenen dat het een het ander veroorzaakt. Sterker nog: vaccinaties veroorzaken absoluut geen autisme. Toch kun je het publiek aan jouw kant krijgen door impliciet wel die indruk te wekken.

Het Nu.nl wetenschapsteam heeft het besloten, vaccinaties veroorzaken absoluut geen autisme. Mooi voorbeeld😂😂
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#17
MK-ULTRA zei:
Grappig stukje uit het artikel:

Het klopt dat die twee zaken ongeveer gelijktijdig spelen. Maar dat hoeft helemaal niet te betekenen dat het een het ander veroorzaakt. Sterker nog: vaccinaties veroorzaken absoluut geen autisme. Toch kun je het publiek aan jouw kant krijgen door impliciet wel die indruk te wekken.

Het Nu.nl wetenschapsteam heeft het besloten, vaccinaties veroorzaken absoluut geen autisme. Mooi voorbeeld😂😂
Klik om te vergroten...

Het is niet zo dat het nu.nl wetenschapsteam dat heeft besloten. Er is een behoorlijk sterke concencus in de wetenschapswereld dat autisme niet wordt veroorzaakt door vaccins.

Er is ooit een study, een case study, gepubliceerd die 12 patiënten volgden na een mazelen vaccin. 8 daarvan ontwikkelden autisme. Dit onderzoek stamt uit 1998 en kreeg toen erg veel media aandacht. De leidend onderzoeker haalde dit onderzoek aan als bewijs dat vaccins autisme veroorzaken.
Maar hier komt de catch. Een case studie kan een oorzaak-gevolg helemaal niet aantonen door de opzet van het onderzoek dat typerend is bij case studies. Het is een beschrijvend onderzoek. Het gaat helemaal niet in op oorzaak-gevolg of het ontstaan van autisme. Het neemt simpelweg waar.

Later kwam aan het licht dat deze onderzoekers veel meer dan 12 mensen hadden gevolgd, maar deze 12 cases hebben ge-cherry-pickt om hun hypothese te ondersteunen.

In de onderzoekswereld wordt dit onderzoek dus beschouwd als een gedrocht. Een schandvlek op de betrouwbaarheid van onderzoek.

In 2015 werd een onderzoek gepubliceerd waarin data van 95.000 U.S. kinderen is onderzocht. Die vonden geen verhoogde kans op autisme bij het mazelen vaccin. (1)

In 2019 werd een onderzoek gepubliceerd waarin 650.000 Deense kinderen zijn onderzocht. Wederom werd er geen relatie gevonden tussen het MMR vaccin en autisme. (2)

In 1999 werd in een onderzoek in UK aangetoond dat er geen toename was aan autisme diagnoses na het invoeren van het MMR vaccin. (3)

In 2006 werd een onderzoek gepubliceerd uit Japan. Daar is dit vaccin enkel ingezet tussen 1989 en 1993. Zo kan je dus een heel goed voor, tijdens en na-beeld vormen. Dit onderzoek richtte zich op autisme regressie. Wederom werd er aantoonbaar geen verschil gevonden in mensen die wel of niet gevaccineerd waren. (4)

Dit is nog maar een kleine selectie uit onderzoeken, uitgevoerd op honderd duizenden mensen, die aantonen dat er geen verband is tussen autisme en vaccinaties.

Toch gelooft een grote groep blijkbaar nog steeds een ernstig controversieel onderzoek van een niet representatieve steekproef van welgeteld 12 personen....
M
MK-ULTRALid
01-01-2024, 00:00
#18
LucidLucy zei:
Het is niet zo dat het nu.nl wetenschapsteam dat heeft besloten. Er is een behoorlijk sterke concencus in de wetenschapswereld dat autisme niet wordt veroorzaakt door vaccins.

Er is ooit een study, een case study, gepubliceerd die 12 patiënten volgden na een mazelen vaccin. 8 daarvan ontwikkelden autisme. Dit onderzoek stamt uit 1998 en kreeg toen erg veel media aandacht. De leidend onderzoeker haalde dit onderzoek aan als bewijs dat vaccins autisme veroorzaken.
Maar hier komt de catch. Een case studie kan een oorzaak-gevolg helemaal niet aantonen door de opzet van het onderzoek dat typerend is bij case studies. Het is een beschrijvend onderzoek. Het gaat helemaal niet in op oorzaak-gevolg of het ontstaan van autisme. Het neemt simpelweg waar.

Later kwam aan het licht dat deze onderzoekers veel meer dan 12 mensen hadden gevolgd, maar deze 12 cases hebben ge-cherry-pickt om hun hypothese te ondersteunen.

In de onderzoekswereld wordt dit onderzoek dus beschouwd als een gedrocht. Een schandvlek op de betrouwbaarheid van onderzoek.

In 2015 werd een onderzoek gepubliceerd waarin data van 95.000 U.S. kinderen is onderzocht. Die vonden geen verhoogde kans op autisme bij het mazelen vaccin. (1)

In 2019 werd een onderzoek gepubliceerd waarin 650.000 Deense kinderen zijn onderzocht. Wederom werd er geen relatie gevonden tussen het MMR vaccin en autisme. (2)

In 1999 werd in een onderzoek in UK aangetoond dat er geen toename was aan autisme diagnoses na het invoeren van het MMR vaccin. (3)

In 2006 werd een onderzoek gepubliceerd uit Japan. Daar is dit vaccin enkel ingezet tussen 1989 en 1993. Zo kan je dus een heel goed voor, tijdens en na-beeld vormen. Dit onderzoek richtte zich op autisme regressie. Wederom werd er aantoonbaar geen verschil gevonden in mensen die wel of niet gevaccineerd waren. (4)

Dit is nog maar een kleine selectie uit onderzoeken, uitgevoerd op honderd duizenden mensen, die aantonen dat er geen verband is tussen autisme en vaccinaties.

Toch gelooft een grote groep blijkbaar nog steeds een ernstig controversieel onderzoek van een niet representatieve steekproef van welgeteld 12 personen....
Klik om te vergroten...
Dit geeft aan dat er ook onderzoek is dat sommige vaccines waarschijnlijk geen autisme veroorzaken.

Wie zegt dat een grote groep het ernstig controversiële onderzoek geloven? Ik vind het wat absoluut om te schrijven dat vaccines (dat zijn ze allemaal hè?) ABSOLUUT geen autisme veroorzaken.

Hoe zit het met nieuwe (mrna) vaccins? Hebben we alle vaccins überhaupt al onderzocht op gebied van autisme? Ik vind dit soort berichtgeving misleidend omdat absoluut nogal… absoluut is.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#19
MK-ULTRA zei:
Dit geeft aan dat er ook onderzoek is dat sommige vaccines waarschijnlijk geen autisme veroorzaken.
Klik om te vergroten...
Nee dat doet het niet…
Dit geeft aan dat uit één onderzoek is gebleken dat er een correlatie is tussen het mazzelen vaccin en autisme, maar dat dat onderzoek was gemanipuleerd tot die uitslag. Verder zijn er sindsdien alleen maar wetenschappelijke onderzoeken geweest waaruit blijkt dat vaccins geen autisme veroorzaken.

Ken jij wetenschappelijk andere onderzoeken die wel een verband bewijzen? Deel ze dan vooral.

MK-ULTRA zei:
Wie zegt dat een grote groep het ernstig controversiële onderzoek geloven? Ik vind het wat absoluut om te schrijven dat vaccines (dat zijn ze allemaal hè?) ABSOLUUT geen autisme veroorzaken.

Hoe zit het met nieuwe (mrna) vaccins? Hebben we alle vaccins überhaupt al onderzocht op gebied van autisme? Ik vind dit soort berichtgeving misleidend omdat absoluut nogal… absoluut is.
Klik om te vergroten...
Mrna vaccinaties worden niet aan kinderen gegeven. En tuurlijk worden alle vaccins goed onderzocht. Niet alleen op autisme.

Ik vind jouw berichtgeving misleidend omdat je nogal impliceert dat vaccinaties niet goed worden getest en risicovol zijn.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#20
Zanza zei:
nu vanuit jouw norm
Klik om te vergroten...
Nee, niet mijn norm en het gaat ook helemaal niet om of die veel gedragen wordt of niet:

Het is de internationaal overeengekomen norm vastgelegd in verdragen en grondwetten.
Luister. Het kan zo zijn dat de pvv 2 keer 76 zetels haalt en die grondwet wijzigt en de internationale verdragen worden verbroken, dan spreek ik je opnieuw.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...89101112...65
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."