#1
Ik lees vooral een opsomming van populistisch politiek gezwam en daaruit voorkomende conclusies die als je een beetje onderzoek doet thuishoren in de FabeltjeskrantMijn stem gaat naar JA21. Ik lees een nogal linkse tendens in dit topic en daar sluit ik me persoonlijk niet bij aan. Een links beleid is i.m.o. niet goed voor ons land. Het migratiesaldo is te hoog en we zijn een dichtbevolkt land. De mensen die ons land binnen komen wegens het vluchten vanuit een onhoudbare situatie zijn al behoorlijk wat veilige landen doorkruist. De noodzaak om hier asiel te ontvangen is er daardoor niet direct, tenzij onze buurlanden zijn/haar verantwoordelijkheid niet nemen. Bovendien drukt migratie een behoorlijke stempel op de woningnood. De linkse idealen: emancipatie van vrouwen, tolerantie van homoseksueliteit/de LHBTIQ+ community en het gelijktijdig zeer tolerant zijn tevenover het Islamitische geloof is natuurlijk mooi maar niet realistisch. Vooral als je kritisch gaat kijken naar welke standpunten de Islam inneemt tegen eerdergenoemde groeperingen. Gelijkheid bestaat niet als Islamisering de overhand krijgt. Hoe je het ook wendt of keert, de ideale wereld bestaat niet. Verder denk ik dat links beleid de woningnood zeer zeker niet ten goede komt, aangezien linkse partijen zich nogal angstvallig vastklampen aan milieuwetgeving waarvan we allemaal weten dat dit vanuit Nederlands perspectief een druppel op een gloeiende plaat zal zijn. Ja, er is een stikstofprobleem en een klimaatprobleem. Maar om woningen te bouwen zullen er bepaalde consessies gedaan moeten worden. En met een migratiebeleid waarbij veel asielzoekers toegelaten worden zonder veel woningen bij te bouwen krijg je ellende: namelijk een forse prijs-escalatie op de woningmarkt. Iets wat wal gaande is momenteel. En natuurlijk is migratie niet de grootste factor op dit gebied, maar het weegt wel degelijk significant mee. Misschien is mijn mening een tikkeltje impopulair op dit forum, maar ik denk dat het laten horen van een ander geluid niet verkeerd is. Verder wens ik iedereen prettige verkiezingen toe. Benut onze democratie en ga stemmen β€οΈ
Hij heeft inderdaad heel stabiel de maatschappij uiteen gedreven, de zorg staat afgebroken, het wantouwen van de burger in de politiek naar recordhoogte gebracht en met alle normen , waarden en burgerrechten zn reet afgeveegd.Ja precies, zo denk ik er ook over.
En als ze het goed doen kunnen ze nog een nieuwe ronde mee, wat ook weer stabiliteit kan brengen.
Ik was geen groot fan van Rutte, maar ik vond wel (en let wel: ik kreeg vanuit buitenland werk niet alles mee destijds) wel een stabiel kabinet. Of hij een stabiele MP
Hij heeft inderdaad heel stabiel de maatschappij uiteen gedreven, de zorg staat afgebroken, het wantouwen van de burger in de politiek naar recordhoogte gebracht en met alle normen , waarden en burgerrechten zn reet afgeveegd.
Jammer dat je zo moet reageren. Ik probeer een andere nuance te laten horen en wil niemand tegen de schenen schoppen. Met woorden als 'populistisch gezwam en fabeltjeskrant bereiken we niets in een discussie' Kun je dan eens nuanceren wat er onzin is aan hetgeen wat ik stel. Volgensmij verkondig ik geen onwaarheden? Ik ben in mijn leven vrij vaak afgereisd naar diverse islamitische landen, deels beroepsmatig maar ook om te reizen. Toch ben ik hier vaak geschrokken over hoe anders de verhoudingen hier liggen dan in de westerse wereld. Er wordt heel anders gekeken naar vrouwen, maar bijvoorbeeld ook naar mensen binnen de LHBTIQ+ gemeenschap. Sterker nog, ze worden ook totaal anders behandeld. En met deze behandeling heb ik moeite, ik wil dat iedereen gelijkwaardig kan leven binnen onze westerse maatschappij, maar ik realiseer me heel goed dat sommige culturen teveel botsen om dit uiteindelijk te kunnen realiseren. Nee dat maakt me geen populist, maar een realist. En dat is iets heel anders. Verder heb ik geen enkele partij, zowel aan de rechter- als aan de linkerkant van het spectrum, nog een goede oplossing horen geven over de woningnood. Er worden allerlei balletjes opgeworpen, maar we zitten in Nederland vast aan veel teveel regeltjes. Dat migratie geen enkele rol zou spelen op de woningnood, komt zéér zeker niet uit de fabeltjeskrant. Ik zeg er alleen ook bij dat het absoluut niet de grootste factor is, en dat er onderscheid gemaakt moet worden tussen arbeidsmigratie en asielmigratie. Beste Brakka Mang, ik respecteer jouw mening ten zeerste, maar om me zomaar weg te zetten als populist en iemand die onzin verkondigt, dat gaat me aan het hart. Ik kijk iedere dag alle politieke debatten en hou me er zeer veel mee bezig. Mijn mening is wel degelijk ergens op gebaseerd.Ik lees vooral een opsomming van populistisch politiek gezwam en daaruit voorkomende conclusies die als je een beetje onderzoek doet thuishoren in de Fabeltjeskrant
Ik ben totaal geen fan van de VVD, zal hier ook nooit op stemmen. Ik werk tegenwoordig in de zorg en heb de zorg in Nederland achteruit zien gaan, mede door de afbraak van Rutte en co. Een radicaal-rechts beleid hebben we niet gehad in mijn ogen in Nederland. Wilders is weggelopen en de show kon weer opnieuw beginnen. Bovendien ben ik ook totaal geen fan van de PVV, laat dat duidelijk zijn. Met hun ondemocratische toestanden. Toch denk ik dat er wel enkele punten binnen de rechtse politiek zijn die in het verleden ook goed zijn geweest voor Nederland. Linkse partijen pakken alles af van grote bedrijven, maar die bedrijven gaan op den duur elders hun heil zoeken. Het zijn ook die bedrijven die werkgelegenheid bieden, zorgen voor economische groei en ons land rijk maken. Wat laten we wel wezen, we hadden het zat slechter kunnen hebben dan in Nederland. En dat is ook voor een deel voortgevloeid uit rechts beleid. Ik zie niets in het verhogen van het minimumloon en uitkeringen. Ongeschoolde arbeid nog meer lonend maken, de sociale voorzieningen nog aantrekkelijker maken. Ik ben die mening niet toebedeeld. Ik ben zelf iemand met een middeninkomen die 40 uur per week werkt. Ik heb hard gestudeerd in het verleden. Ik wil niet dat al die jaren studie en werk zometeen helemaal niet meer lonen en dat ik net zo goed weer terug kan gaan naar mijn studentenbaan. P.S. Mensen die zich geneigd voelen om op mij te reageren omdat ze het bijvoorbeeld niet met mij eens zijn, ik respecteer ieders mening. Laten we het aub netjes houden, ik ga zo slecht op onderling bitchen omdat we een andere mening hebben. Dit forum voelt voor mij altijd als een warm bad en dat wil ik graag zo houden β€οΈIk ben vooral erg nieuwsgierigβ¦
Hoe heeft het centrum-rechtse en radicaal-rechtse beleid van de afgelopen 15 jaar ons Nederland hierbij geholpen, volgens jou?
Ik ben totaal geen fan van de VVD, zal hier ook nooit op stemmen. Ik werk tegenwoordig in de zorg en heb de zorg in Nederland achteruit zien gaan, mede door de afbraak van Rutte en co. Een radicaal-rechts beleid hebben we niet gehad in mijn ogen in Nederland. Wilders is weggelopen en de show kon weer opnieuw beginnen. Bovendien ben ik ook totaal geen fan van de PVV, laat dat duidelijk zijn. Met hun ondemocratische toestanden. Toch denk ik dat er wel enkele punten binnen de rechtse politiek zijn die in het verleden ook goed zijn geweest voor Nederland. Linkse partijen pakken alles af van grote bedrijven, maar die bedrijven gaan op den duur elders hun heil zoeken. Het zijn ook die bedrijven die werkgelegenheid bieden, zorgen voor economische groei en ons land rijk maken. Wat laten we wel wezen, we hadden het zat slechter kunnen hebben dan in Nederland. En dat is ook voor een deel voortgevloeid uit rechts beleid. Ik zie niets in het verhogen van het minimumloon en uitkeringen. Ongeschoolde arbeid nog meer lonend maken, de sociale voorzieningen nog aantrekkelijker maken. Ik ben die mening niet toebedeeld. Ik ben zelf iemand met een middeninkomen die 40 uur per week werkt. Ik heb hard gestudeerd in het verleden. Ik wil niet dat al die jaren studie en werk zometeen helemaal niet meer lonen en dat ik net zo goed weer terug kan gaan naar mijn studentenbaan. P.S. Mensen die zich geneigd voelen om op mij te reageren omdat ze het bijvoorbeeld niet met mij eens zijn, ik respecteer ieders mening. Laten we het aub netjes houden, ik ga zo slecht op onderling bitchen omdat we een andere mening hebben. Dit forum voelt voor mij altijd als een warm bad en dat wil ik graag zo houden β€οΈ
Begin m wel te knijpen dat d66 glpvda en cda samen een meerderheid gaan halen ondertussen...π
De stem van Kordie ligt in de grijze afvalcontainer van het stembureau.
Maar mensen, wat ik zag was te gek voor woorden.
Ik kom het stembureau uit en ik zie een grote bus (dubbeldekker) stoppen.
Ik denk daar komt een of andere leider van een partij aan ... maar nee hoor, allemaal PVV stemmers!
WTF ik wist niet wat ik zag. En ze zongen luidkeels "Kunt U ons horen, Wilders komt zeker in die toren" of iets in die trant.
πππMaar mensen, wat ik zag was te gek voor woorden.
Ik kom het stembureau uit en ik zie een grote bus (dubbeldekker) stoppen.
Ik denk daar komt een of andere leider van een partij aan ... maar nee hoor, allemaal PVV stemmers!
WTF ik wist niet wat ik zag. En ze zongen luidkeels "Kunt U ons horen, Wilders komt zeker in die toren" of iets in die trant.
πππ
Wat een geniale actie.
Maar goed ook: als je twee vakjes aangekruist hebt, is jouw stem ongeldig.Even tactisch GL en D66 overwogen maar ik ken mezelf, daar krijg ik spijt van.
Het is SP geworden, dan stemt daar tenminste nog iemand op.![]()
Ik ben wel benieuwd wie of wat de bushuur betaald heeft !Was bijzonder om te zien.
Zag er echt uit als een gezellig uitje.
Zullen wel op doorreis zijn, denk niet alleen voor te stemmen een bus gehuurd
Ik ben wel benieuwd wie of wat de bushuur betaald heeft !
Jaja, zo schuilt er in iedereen een complotdenker.
Wie zegt dat ze zich identificeert als vrouwπIk heb voor het eerst op een vrouw gestemd. Zo progressief
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."