Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTweede Kamerverkiezingen 2025

Tweede Kamerverkiezingen 2025

1282 antwoorden
89 weergaven
18-5-2026
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#1
ljuv zei:
Ik was al zelf aan t schrijven maar OKAY

Bekijk bijlage 67342
Klik om te vergroten...
Er mist zoveel context, die overigens bij justitie wel bekend is maar niet bij een CBS bijvoorbeeld. Maar zulke halve waarheden heeft de politiek nodig km mee in het eond te zwaaien. Justitie slaat oneindig tot in den treure gegevens op in systemen buiten het reguliere proces om.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#2
annihilation zei:
Denk aan je bloeddruk 😌
Klik om te vergroten...
Bedankt voor je zorgen😂 I’ll be fine.

Alleen maar goed als de racisten hun ware aard laten zien. Daarmee bedoel ik overigens niet dat iedereen die daar stond een racist is. Maargoed, weet met wie je je wereldbeeld deelt💕
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#3
www.nu.nl

Politie grijpt in bij pro-Palestijnse demonstratie bij EK honkbal in Rotterdam

De politie heeft zaterdag ingegrepen bij een pro-Palestijns protest voorafgaand aan het EK-honkbalduel van Israël met Frankrijk in Rotterdam. Bij het Neptunus Stadion werden tientallen mensen weggehaald. De demonstranten blokkeerden de ingang van het stadion.
www.nu.nl www.nu.nl
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#4
ljuv zei:
Bedankt voor je zorgen😂 I’ll be fine.

Alleen maar goed als de racisten hun ware aard laten zien. Daarmee bedoel ik overigens niet dat iedereen die daar stond een racist is. Maargoed, weet met wie je je wereldbeeld deelt💕
Klik om te vergroten...
Gelukkig maar. 💪
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#5
www.instagram.com

DemokratieRadar on Instagram: "Am 13. September 2025 zogen rund 50 Neonazis vom Hauptbahnhof Münster bis zum Polizeipräsidium. Mehrere hundert Gegendemonstrierende pfiffen den Aufmarsch über die gesamte Strecke hinweg nieder. An zwei Stellen flogen F

2,462 likes, 318 comments - demokratieradar on September 14, 2025: "Am 13. September 2025 zogen rund 50 Neonazis vom Hauptbahnhof Münster bis zum Polizeipräsidium. Mehrere hundert Gegendemonstrierende pfiffen den Aufmarsch über die gesamte Strecke hinweg nieder. An zwei Stellen flogen Farbbeutel...
www.instagram.com www.instagram.com

Ja jongens 😆.
П
ПустоLid
01-01-2024, 00:00
#6
ljuv zei:
die kloteklimaalwappies ook altijd!!!!! O wacht wat…Bekijk bijlage 67403
Klik om te vergroten...
Els rechts heeft een tweet ge-retweet dat hier antifa achterzit hahahahahahahahahaha
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#7
Пусто zei:
Els rechts heeft een tweet ge-retweet dat hier antifa achterzit hahahahahahahahahaha
Klik om te vergroten...
Maaaaaaat🥲
Ze staan letterlijk “kanker joden” te roepen onder het raam van d66 hoe meer neo nazi wil je het hebben.
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#8
IMG_8394.jpeg
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#9
ljuv zei:
die kloteklimaalwappies ook altijd!!!!! O wacht wat…Bekijk bijlage 67403
Klik om te vergroten...

Waren dit de Geert stemmers?


ljuv zei:
Ze staan letterlijk “kanker joden” te roepen onder het raam van d66 hoe meer neo nazi wil je het hebben.
Klik om te vergroten...

Ongelooflijk.
Wat een volk.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#10
Kordie zei:
Waren dit de Geert stemmers?
Klik om te vergroten...
Daardoor werd het in elk geval georganiseerd… We zullen vast snel meer feiten horen, maar vermoedelijk waren de relschoppers vooral voetbal hooligans. Er waren natuurlijk ook gewoon heul veul mensen die zonder dit geweld hun mening wilden laten horen.

Kordie zei:
Ongelooflijk.
Wat een volk.
Klik om te vergroten...
Ja dat vooral😔
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#11
ljuv zei:
We zullen vast snel meer feiten horen, maar vermoedelijk waren de relschoppers vooral voetbal hooligans
Klik om te vergroten...

Dus mogelijk puur uit om te rellen.
Ik snap echt niet waarom mensen dit leuk vinden. Gelukkig misschien ook maar dat ik dat niet begrijp.

ljuv zei:
Daardoor werd het in elk geval georganiseerd
Klik om te vergroten...

Gevaarlijk dat dit soort asociale "mensen" mogen, zullen en kunnen stemmen.
П
ПустоLid
01-01-2024, 00:00
#12
ljuv zei:
vermoedelijk waren de relschoppers vooral voetbal hooligans.
Klik om te vergroten...
Het één sluit het ander niet uit. Het verbaast me niks dat veel voetbal hooligans politiek naar extreemrechts neigen. Helemaal niet als je ziet dat er ook prinsenvlaggen, VOC-vlaggen, ‘fuck antifa’-vlaggen en Remigrate aanwezig was.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#13
Kordie zei:
Dus mogelijk puur uit om te rellen.
Klik om te vergroten...
Nah nee, dat ook weer niet. Ze kwamen wel duidelijk bijeen om dezelfde redenen als de andere protestanten, make Holland great again zegmaar. Alleen itt normale mensen met een racistische mening vonden zij het niet erg om die met geweld te laten zien.

Kordie zei:
Gevaarlijk dat dit soort asociale "mensen" mogen, zullen en kunnen stemmen.
Klik om te vergroten...
Tsja. Zelfs in de bak mag je dat…


Пусто zei:
Het één sluit het ander niet uit. Het verbaast me niks dat veel voetbal hooligans politiek naar extreemrechts neigen. Helemaal niet als je ziet dat er ook prinsenvlaggen, VOC-vlaggen, ‘fuck antifa’-vlaggen en Remigrate aanwezig was.
Klik om te vergroten...
Oh dat is absoluut geen toeval nee! Daarom ook:
ljuv zei:
Maargoed, weet met wie je je wereldbeeld deelt💕
Klik om te vergroten...
P
ProximaLid
01-01-2024, 00:00
#14
ljuv zei:
Maaaaaaat🥲
Ze staan letterlijk “kanker joden” te roepen onder het raam van d66 hoe meer neo nazi wil je het hebben.
Klik om te vergroten...
Dat soort volk heeft over het algemeen maar een paar agent provocateurs nodig om hun volledige gezicht te laten zien en horen.

En zelfs al zou dit zijn aangestoken door links, dan nog is er geen enkel excuus voor door soort gedrag. Het zijn volwassen mensen die bewust gekozen hebben om zich zo te gedragen.

Stelletje zaadcellen zijn het, recht uit het kruis van Wilders gespoten. 🤮
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#15
ljuv zei:
Tsja. Zelfs in de bak mag je dat…
Klik om te vergroten...
Ja. Kwam laatst ook ter sprak idd. Nooit bij nagedacht. En eigenlijk ook niet onlogisch, gezien de manier waarop stemrecht gebaseerd is (puur leeftijd).

Nogmaals een pleidooi om stemrecht niet meer te laten afhangen van leeftijd, maar om hier een bepaalde procedure voor te laten verlopen.

Bijvoorbeeld:
Elke werkgever haalt een percentage van de medewerkers naar voren uit elke laag van het bedrijf, die namens die groep stemmen.

Aanvullend met een aantal andere vormen, zodat iedereen vertegenwoordigd is, maar namens wel ingelichte, geselecteerde groep mensen. Soort juryplicht zoals in de usa, maar dan voor een breed gedragen, specifiek geselecteerde groep mensen, die namens een grotere groep stemt.

Ik roep hier nu iets ondoordachts. Het gaat mij erom dat het niet meer per definitie mogelijk moet zijn om vanaf je 18e te mogen stemmen. 90% begrijpt de politiek niet en stemt dus op wat ze horen, zonder de gevolgen te kunnen overzien, laat staan begrijpen.
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#16
Iedereen heeft het recht om te stemmen vanaf 18 jaar en dit moeten we ook zo houden.

Verbieden lijkt mij niet handig. Dan kunnen ze beter kinderen op school leren wat politiek is zodat ze beter voorbereid zijn.

Want wie gaat anders bepalen wie wel en wie niet mag stemmen? Hoe gaan we dit bepalen. Moet je 4 mensen uit een partij kennen of?
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#17
Zanza zei:
Ja. Kwam laatst ook ter sprak idd. Nooit bij nagedacht. En eigenlijk ook niet onlogisch, gezien de manier waarop stemrecht gebaseerd is (puur leeftijd).

Nogmaals een pleidooi om stemrecht niet meer te laten afhangen van leeftijd, maar om hier een bepaalde procedure voor te laten verlopen.

Bijvoorbeeld:
Elke werkgever haalt een percentage van de medewerkers naar voren uit elke laag van het bedrijf, die namens die groep stemmen.

Aanvullend met een aantal andere vormen, zodat iedereen vertegenwoordigd is, maar namens wel ingelichte, geselecteerde groep mensen. Soort juryplicht zoals in de usa, maar dan voor een breed gedragen, specifiek geselecteerde groep mensen, die namens een grotere groep stemt.

Ik roep hier nu iets ondoordachts. Het gaat mij erom dat het niet meer per definitie mogelijk moet zijn om vanaf je 18e te mogen stemmen. 90% begrijpt de politiek niet en stemt dus op wat ze horen, zonder de gevolgen te kunnen overzien, laat staan begrijpen.
Klik om te vergroten...
Hmm. Maar dit is súper gevoelig voor beïnvloeding… je hoeft maar heel weinig mensen om te kopen of te bedreigen om ze op een bepaalde partij te laten stemmen of niet
En “breedgedragen”? Dan moeten die specifieke mensen dus eerst gekozen worden door de rest van het volk? Dus… dan heb je weer een nieuw soort politieke laag, namelijk zoals de kiesmannen in Amerika?

Mensen moeten hun burgerrechten en plichten maar gewoon eens serieus nemen… Iedereen elk jaar een week lang s avonds op cursus, hoppaaaa. Is nog gezellig ook wss. Ennehhhh je moet verplicht jaarlijks een aantal maatschappelijke wetenschappelijke programma’s kijken😜 En als je weigert rot je maar op naar een land dat allemaal niet hoeft.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#18
ljuv zei:
Hmm. Maar dit is súper gevoelig voor beïnvloeding… je hoeft maar heel weinig mensen om te kopen of te bedreigen om ze op een bepaalde partij te laten stemmen of niet
En “breedgedragen”? Dan moeten die specifieke mensen dus eerst gekozen worden door de rest van het volk? Dus… dan heb je weer een nieuw soort politieke laag, namelijk zoals de kiesmannen in Amerika?

Mensen moeten hun burgerrechten en plichten maar gewoon eens serieus nemen… Iedereen elk jaar een week lang s avonds op cursus, hoppaaaa. Is nog gezellig ook wss. Ennehhhh je moet verplicht jaarlijks een aantal maatschappelijke wetenschappelijke programma’s kijken😜 En als je weigert rot je maar op naar een land dat allemaal niet hoeft.
Klik om te vergroten...

Ik ben voor!

Mijn vriend helpt al jaren mee in de stembureaus. En als ik dan hoor wat voor biljetten er soms voorbij komen. Halve boekwerken zijn het. Er staan leuzen op geschreven, mensen zijn wezen 'kandidsaatshoppen' en kruisen gewoon 10 bolletjes uit 6 verschillende partijen aan, en ga maar door.

Hoe hard wordt het erin geramd dat je één enkel bolletje moet inkleuren? Anders is je biljet ongeldig. En zelfs die instructie lijkt al te moeilijk. Laat staan dat iemand dan een partijprogramma kan doorgronden.

Misschien ben ik dan te sceptisch, maar kom aan zeg...

En ik sta daar met m'n goede gedrag als een echte OCD'er, keurig netjes binnen de lijntjes dat ene bolletje vuur en vuurrood te krassen om er zeker van te zijn dat mijn biljet wèl geldig is.
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#19
ljuv zei:
Dit is super eenvoudig te gebruiken…
Klik om te vergroten...
Ahja. Vandaar dat het me wel aansprak
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#20
Die van Baarle is mij toch een engnek.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...678910...65
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."