Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMogelijke observatie

Mogelijke observatie

64 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#1
smoker87 zei:
Dat klopt. Maar aangezien er effectief geen milligram van verkocht is geweest, kan er ook niks van verkoop aangetoond worden.
Mij als verkoper zien kunnen ze niet enkel op basis van de hoeveelheid denk ik. Dan moeten er ook effectief bewijzen van verkoop zijn. En dat zijn ze nu wrsl aan het zoeken, wat ik ook snap door die hoeveelheden.
Klik om te vergroten...
Helaas hoeven ze niet perse met bewijzen te komen van verkoop als ze aan kunnen tonen dat je 30gr per week heb gehaald. Die hoeveelheid is bewijs genoeg om aan te nemen dat je een verkoper bent. 30gr per week is meer dan 4gr per dag gemiddeld. Een monster hoeveelheid als je het mij vraagt en dus ook voor de politie.
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#2
Zolang het eigen gebruik is dan is er niets aan de hand lijkt mij.
S
StraatPiraatLid
01-01-2024, 00:00
#3
Als je de politie met snuiven de realiteit in hebt gemanifesteerd, zou je m ook weer weg moeten kunnen snuiven.
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#4
HierEnDaarEenFuifje zei:
Als ze wat vinden krijg je straf en een strafblad voor het bezitten van harddrugs.
Klik om te vergroten...
Nou niets aan de hand dus. 😌
L
LifeIsAlmostGreatAgainLid
01-01-2024, 00:00
#5
smoker87 zei:
Bon, ik snap de reacties dat het lijkt op paranoia, zou ikzelf ook denken als ik het zou lezen van iemand anders. Maar ik heb het op camera staan, dat ten eerste. Dus niet zomaar iets gezien of denkt gezien te hebben. De plaats waar de wagen staat en wat er in tussentijd gebeurt/niet gebeurt is ook duidelijk. En waarom zeg ik dit, omdat het al nog eens gebeurd is maar ik spreek over vele jaren terug. En toen was ik ook geen dealer. Dat is echter maar 1 keer gebeurt toen.
Ik heb zelf ook 21j ervaring in de drugswereld en zoals hierboven geschreven ben ik ook gekend bij politie.
Er wordt hier heel de tijd gesproken over 10g, dat is wat er nu nog in huis is ongeveer, maar als ze zoals Manu76 schrijft toegang hebben tot alles, dan hebben ze de laatste weken kunnen zien dat er verschillende malen, ik weet niet meer exact hoeveel, maar alleszins meer dan 3x per week, 10g is toegekomen.
Ik weet niet of dit iets duidelijker is.
Komt ook nog bij dat de laatste levering donderdag was, vrijdag de eerste politiepost hier, dealer niet meer gehoord. En deze namiddag terug een post voor een goed uur.
En er is hier gezegd geweest dat ze waarschijnlijk willen zien of ik verkoop, maar dat gaan ze niet kunnen uitsluiten enkel ad hand van een post voor de woning. Dus vraag ik mij af aan wat ik mij mag verwachten in dergelijk geval.
Klik om te vergroten...
Dus je bent een fanatiek snuiver/baser, hebt donderdag voor het laatst 10g gehaald en nu op zondag is die nog onaangeraakt?

Dat maak je deze ex snuifduif niet wijs.

Je verhaal rammelt een beetje in mijn ogen😅
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Mijn tip: stofzuiger die laatste grammetjes lekker weg (had je vast al gedaan) en bestel voorlopig niets meer bij. Als je niets hebt, kunnen ze ook niets vinden.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#7
smoker87 zei:
Dus naast de vraag of iemand ervaring heeft met een dergelijke observatie, vraag ik mij ook af, als ze een huiszoeking zouden doen en er is nog een hoeveelheid aanwezig van pakweg 10g en er kan duidelijk aangetoond worden dat het enkel voor eigen gebruik is, wat hier de directe gevolgen van zouden zijn?
Klik om te vergroten...
Je kunt dit zelf gemakkelijk opzoeken bij het Openbaar Ministerie:
www.om.nl

Richtlijn voor strafvordering Opiumwet, harddrugs (2019R011) (vervalt per 7-7-2025)

www.om.nl www.om.nl

Jij zegt dat het voor eigen gebruik is. Maar het OM gaat bij 10 gram cocaïne er standaard van uit dat het bestemd is voor de handel. De rechter gaat mee in die aanname. Veel succes met bewijzen dat je géén drugs aan anderen hebt verstrekt. Want de bewijslast voor het tegendeel ligt dan in jouw handen.

Als er geen sprake is van strafverzwarende omstandigheden, dan is een gangbare strafeis een taakstraf van 120 uur. Als je al vaker bent veroordeeld kan dat oplopen tot 12 maanden gevangenisstraf.

Daarnaast kan de burgemeester besluiten om de woning te sluiten voor 3 tot 6 maanden als er zo'n hoeveelheid drugs wordt gevonden. Als je het huis huurt, dan betekent dat altijd dat het huurcontract per direct wordt beëindigt. Als het je eigen koophuis is dan mag je simpelweg 6 maanden niet naar binnen.

Overigens kan ik je één ding verklappen...
Als de politie een huiszoeking gaat doen, dan gaan ze niet eerst hun aankomst aankondigen door de hele dag voor je deur te posten. Persoonlijk denk ik ook dat het goed mogelijk is dat je wat paranoïde bent. Mijn bovenstaande opmerkingen over de stafmaat als je gepakt wordt zullen daar niet bij helpen. Maar misschien is het eens goed om te reflecteren op wat het bezit van deze hoeveelheid cocaïne doet met je gemoedsrust.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#8
Neo-Shulginist zei:
Als de politie een huiszoeking gaat doen, dan gaan ze niet eerst hun aankomst aankondigen door de hele dag voor je deur te posten.
Klik om te vergroten...

Ook niet om het bewijs voor de OvJ sterker te kunnen maken voor een huiszoekingsbevel?
Als er nu bv continue mensen aan de deur komen bij topicstarter, of hij steeds weg zou gaan?
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#9
Kordie zei:
Ook niet om het bewijs voor de OvJ sterker te kunnen maken voor een huiszoekingsbevel?
Als er nu bv continue mensen aan de deur komen bij topicstarter, of hij steeds weg zou gaan?
Klik om te vergroten...
In de processen-verbaal die ik lees zijn dat soort middelen doorgaans niet nodig om een huiszoekingsbevel te krijgen.
B
BelowTheFlowLid
01-01-2024, 00:00
#10
Met schrijfstijl en woordgebruik heeft TS zich al als zuiderbuur laten kennen. Expliciet heeft hij bevestigd dat hij Belg is.
De ethos en werkwijze bij de Belgische politie wijkt wat af van de instelling bij de NL politie (eigenlijk is het bij ons een prettige afwijking !).
Wat ik wil zeggen is dat adviezen vanuit een NL context mogelijk minder verhelderend zijn.

Dan met alle gekheid op een stokje: de postende figuren zijn ingehuurd door een andere lokale dealer, die ernstige concurrentie vreest en wil weren.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#11
BelowTheFlow zei:
de postende figuren zijn ingehuurd door een andere lokale dealer,
Klik om te vergroten...

Zou ook nog goed kunnen.
Maar laten we hem niet helemaal bang maken :)

TS, gewoon paar nachten goed slapen kerel en minder die neus behangen
V
VJ_LSD72Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Ze weten in ieder geval dat je het weet dat je ze in de gaten aan het houden zijn want ze lezen ook hier mee...
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#13
smoker87 zei:
heb zelf ook 21j ervaring in de drugswereld en zoals hierboven geschreven ben ik ook gekend bij politie
Klik om te vergroten...

Als drugsdealer?
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#14
smoker87 zei:
Bon, ik snap de reacties dat het lijkt op paranoia, zou ikzelf ook denken als ik het zou lezen van iemand anders. Maar ik heb het op camera staan, dat ten eerste. Dus niet zomaar iets gezien of denkt gezien te hebben. De plaats waar de wagen staat en wat er in tussentijd gebeurt/niet gebeurt is ook duidelijk. En waarom zeg ik dit, omdat het al nog eens gebeurd is maar ik spreek over vele jaren terug. En toen was ik ook geen dealer. Dat is echter maar 1 keer gebeurt toen.
Ik heb zelf ook 21j ervaring in de drugswereld en zoals hierboven geschreven ben ik ook gekend bij politie.
Er wordt hier heel de tijd gesproken over 10g, dat is wat er nu nog in huis is ongeveer, maar als ze zoals Manu76 schrijft toegang hebben tot alles, dan hebben ze de laatste weken kunnen zien dat er verschillende malen, ik weet niet meer exact hoeveel, maar alleszins meer dan 3x per week, 10g is toegekomen.
Ik weet niet of dit iets duidelijker is.
Komt ook nog bij dat de laatste levering donderdag was, vrijdag de eerste politiepost hier, dealer niet meer gehoord. En deze namiddag terug een post voor een goed uur.
En er is hier gezegd geweest dat ze waarschijnlijk willen zien of ik verkoop, maar dat gaan ze niet kunnen uitsluiten enkel ad hand van een post voor de woning. Dus vraag ik mij af aan wat ik mij mag verwachten in dergelijk geval.
Klik om te vergroten...
Aan de andere kant is het ook simpel he. Als jij ervan overtuigd bent dat je geobserveerd wordt en dat er mogelijk een inval kan volgen. Nou, dan ga je even 'low' liggen.

Zorg ervoor dat er geen coke in huis is. Geen bezoek aan dealers. En misschien eens op bezoek gaan bij familie in plaats van bij feestvrienden.

Na twee of drie maandjes zijn ze je wel weer vergeten. Heb jij mooi de tijd gehad om even tot rust te komen.
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#15
Handel moet bewezen worden, dat men ervan uitgaat dat het boven een x hoeveelheid handel is doet niet af aan het feit dat het wettelijk en overtuigend bewezen moet worden dat er verkoop plaatsvindt. Daarnaast heeft een uur posten weinig zin en vaak doen ze dat niet op die manier maar plaatsen ze camera's / microfoons of i.d. bijv. in je auto of woning en gooien ze taps.
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#16
Neo-Shulginist zei:
Je kunt dit zelf gemakkelijk opzoeken bij het Openbaar Ministerie:
www.om.nl

Richtlijn voor strafvordering Opiumwet, harddrugs (2019R011) (vervalt per 7-7-2025)

www.om.nl www.om.nl

Jij zegt dat het voor eigen gebruik is. Maar het OM gaat bij 10 gram cocaïne er standaard van uit dat het bestemd is voor de handel. De rechter gaat mee in die aanname. Veel succes met bewijzen dat je géén drugs aan anderen hebt verstrekt. Want de bewijslast voor het tegendeel ligt dan in jouw handen.

Als er geen sprake is van strafverzwarende omstandigheden, dan is een gangbare strafeis een taakstraf van 120 uur. Als je al vaker bent veroordeeld kan dat oplopen tot 12 maanden gevangenisstraf.

Daarnaast kan de burgemeester besluiten om de woning te sluiten voor 3 tot 6 maanden als er zo'n hoeveelheid drugs wordt gevonden. Als je het huis huurt, dan betekent dat altijd dat het huurcontract per direct wordt beëindigt. Als het je eigen koophuis is dan mag je simpelweg 6 maanden niet naar binnen.

Overigens kan ik je één ding verklappen...
Als de politie een huiszoeking gaat doen, dan gaan ze niet eerst hun aankomst aankondigen door de hele dag voor je deur te posten. Persoonlijk denk ik ook dat het goed mogelijk is dat je wat paranoïde bent. Mijn bovenstaande opmerkingen over de stafmaat als je gepakt wordt zullen daar niet bij helpen. Maar misschien is het eens goed om te reflecteren op wat het bezit van deze hoeveelheid cocaïne doet met je gemoedsrust.
Klik om te vergroten...
Soms doen ze dat wel om handelingen uit te lokken. Dit werkt goed want vanuit paranoia gaan mensen dingen doen, zoals bijvoorbeeld spullen dumpen en in de openbare ruimte heeft politie veel meer mogelijkheden zonder bevelen of mandaat van de OvJ.

Ik denk dat je vooral paranoia bent. TS dus.
A
AutimeisterLid
01-01-2024, 00:00
#17
Degenen die willen denken dat het paranoia is ga ik gerust laten doen.
Voor degene die het over het onderwerp willen hebben; vandaag een hele dag een post gehad aan de straat, de 3e nu dus al. Geen enkele auto is op- of afgereden en ikzelf ben ook de hele dag thuis geweest. Van waar hij stond kon hij ook amper iets zien wat er binnenin gebeurt, dus vraag ik mij nu af wat ze eraan hebben om daar een hele dag te staan.
Nuja, wat ik eigenlijk wou vragen; als er helemaal niks in huis te vinden is dat kan leiden naar bezit, gebruik of verkoop, wat kunnen ze dan eigenlijk nog met voldoende bewijslast gaan vervolgen?
De berichten met de dealer waar de hoeveelheden instaan die aangekocht zijn, is dat een voldoende bewijs om als bezit te vervolgen en daaruit volgend ook als eigen gebruik? Of kan enkel hiermee voor de rechtbank niks gedaan worden?
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik heb weleens in films gezien dat ze de politie bellen voor observatie wagens die in de straat staan te posten. Misschien moet je dat proberen.

Gebruik wel een ongegistreerde ongebruikte prepaid telefoon 😜
L
LifeIsAlmostGreatAgainLid
01-01-2024, 00:00
#19
smoker87 zei:
Degenen die willen denken dat het paranoia is ga ik gerust laten doen.
Voor degene die het over het onderwerp willen hebben; vandaag een hele dag een post gehad aan de straat, de 3e nu dus al. Geen enkele auto is op- of afgereden en ikzelf ben ook de hele dag thuis geweest. Van waar hij stond kon hij ook amper iets zien wat er binnenin gebeurt, dus vraag ik mij nu af wat ze eraan hebben om daar een hele dag te staan.
Nuja, wat ik eigenlijk wou vragen; als er helemaal niks in huis te vinden is dat kan leiden naar bezit, gebruik of verkoop, wat kunnen ze dan eigenlijk nog met voldoende bewijslast gaan vervolgen?
De berichten met de dealer waar de hoeveelheden instaan die aangekocht zijn, is dat een voldoende bewijs om als bezit te vervolgen en daaruit volgend ook als eigen gebruik? Of kan enkel hiermee voor de rechtbank niks gedaan worden?
Klik om te vergroten...
21 jaar ervaring naar eigen zeggen en dan hoeveelheden noemen via de digitale weg.

Nogmaals, ofwel je ziet ze vliegen, ofwel je verhaal klopt niet, ofwel je denkt in een aflevering van Undercover te zitten.

Denk je nou serieus dat de politie zoveel tijd en middelen steekt in het observeren van iemand die een paar keer per week 10 grammetjes aankoopt.

Voor jou mischien veel geld, maar dat wil ik nog niet eens kruimels noemen ten opzichte van wat een beetje dealer die een prima lijntje heeft lopen.

En als ze je app verkeer zouden kunnen inzien, zouden ze dan bij jou, of degene waar je het naar eigen zeggen inkoopt gaan observeren🤷

Gebruik je verstand, ga lekker slapen sporten fappen weetikveelwat en ga door met je leven.

Je klinkt als een beginnend dealertje die denkt met mini hoeveelheden een grote jongen te zijn, hoevaak ik dit soort gekkigheid vroeger wel niet gehoord heb van kleine mannen met een grote fantasie en groot ik ben gangstergehalte😂

Nothing no see here mate😉
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ze Herbs Mang zei:
Handel moet bewezen worden, dat men ervan uitgaat dat het boven een x hoeveelheid handel is doet niet af aan het feit dat het wettelijk en overtuigend bewezen moet worden dat er verkoop plaatsvindt.
Klik om te vergroten...
Zuiver juridisch gezien heb je daar gelijk in. Alleen de jurisprudentie heeft er een trucje op gevonden. Officieren van justitie hebben het vaak over 'ter verstrekking aanwezig hebben'. Het argument is dan dat de hoeveelheid drugs zo groot is, dat redelijkerwijs niet meer verwacht kan worden dat één persoon dat gebruikt.
De officieren proberen daarmee aannemelijk te maken dat er zoveel drugs aanwezig waren dat er wel sprake van handel MOEST zijn.

Echter zijn die juristen wel heel zuinig met wat zij 'redelijkerwijs' denken dat iemand nog puur voor zichzelf aan drugs kan consumeren. Vandaar dus die grens van boven de 5 gram harddrugs.

Verder heb je wel gelijk dat er ook artikelen zijn die strafverzwarend werken omdat ze een 'dealerindicatie' ondersteunen. Het gaat dan specifiek om een weegschaal, gripzakjes of seals, en contant geld.

In de meeste stafzaken neemt het OM niet eens meer echt de moeite om aan te tonen dat er echt daadwerkelijk sprake was van drugshandel door middel van recherchewerk. Dat is te arbeidsintensief, en het maakt voor de strafmaar meestal niet zo heel veel uit.
Wel willen ze nog wel eens telefoongegevens uitlezen om erachter te komen hoe lang iemand gedeald heeft. Want dat kunnen ze weer gebruiken voor hun onderbouwing van het terugvorderen van de geschatte inkomsten uit drugshandel.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."