Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMogelijke observatie

Mogelijke observatie

64 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
m
milesLid
01-01-2024, 00:00
#1
Misschien eens bij ze op t raam kloppen?
S
StraatPiraatLid
01-01-2024, 00:00
#2
miles zei:
Misschien eens bij ze op t raam kloppen?
Klik om te vergroten...
Op dat punt manifesteer je ze niet meer, dan spawn je ze gewoon in.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#3
miles zei:
Misschien eens bij ze op t raam kloppen?
Klik om te vergroten...
Politie bellen dat je een verdachte auto in de straat ziet staan
S
StraatPiraatLid
01-01-2024, 00:00
#4
Neo-Shulginist zei:
Politie bellen dat je een verdachte auto in de straat ziet staan
Klik om te vergroten...
Als controlegroep dan zelf in je auto in de straat gaan zitten dan weet je zeker wie er gek is.
B
BelowTheFlowLid
01-01-2024, 00:00
#5
StraatPiraat zei:
Als controlegroep dan zelf in je auto in de straat gaan zitten dan weet je zeker wie er gek is.
Klik om te vergroten...
Da's funtioneel & grappig maar werkt niet overal.
In AMS zou de politie na enige tijd naar uw auto toelopen, op het raam tikken, en vragen of het wel goed met U gaat. Altijd beleefd !
S
StraatPiraatLid
01-01-2024, 00:00
#6
BelowTheFlow zei:
Da's funtioneel & grappig maar werkt niet overal.
In AMS zou de politie na enige tijd naar uw auto toelopen, op het raam tikken, en vragen of het wel goed met U gaat. Altijd beleefd !
Klik om te vergroten...
Maar wat als het zitten in de auto prima gaat?
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#7
Neo-Shulginist zei:
Zuiver juridisch gezien heb je daar gelijk in. Alleen de jurisprudentie heeft er een trucje op gevonden. Officieren van justitie hebben het vaak over 'ter verstrekking aanwezig hebben'. Het argument is dan dat de hoeveelheid drugs zo groot is, dat redelijkerwijs niet meer verwacht kan worden dat één persoon dat gebruikt.
De officieren proberen daarmee aannemelijk te maken dat er zoveel drugs aanwezig waren dat er wel sprake van handel MOEST zijn.

Echter zijn die juristen wel heel zuinig met wat zij 'redelijkerwijs' denken dat iemand nog puur voor zichzelf aan drugs kan consumeren. Vandaar dus die grens van boven de 5 gram harddrugs.

Verder heb je wel gelijk dat er ook artikelen zijn die strafverzwarend werken omdat ze een 'dealerindicatie' ondersteunen. Het gaat dan specifiek om een weegschaal, gripzakjes of seals, en contant geld.

In de meeste stafzaken neemt het OM niet eens meer echt de moeite om aan te tonen dat er echt daadwerkelijk sprake was van drugshandel door middel van recherchewerk. Dat is te arbeidsintensief, en het maakt voor de strafmaar meestal niet zo heel veel uit.
Wel willen ze nog wel eens telefoongegevens uitlezen om erachter te komen hoe lang iemand gedeald heeft. Want dat kunnen ze weer gebruiken voor hun onderbouwing van het terugvorderen van de geschatte inkomsten uit drugshandel.
Klik om te vergroten...
Ben het eens met hoe het OM hier mee om gaat maar uiteindelijk houdt het geen stand bij het gerechtshof. Of tenminste, zou geen stand mogen houden. De druk is hoog, er zijn nog steeds achterstanden. Dan gebeuren er wel meer maffe dingen naar een goede advocaat doet dan ook wonderen. Ligt ook erg aan je eigen houding. Als jij veel thuis hebt liggen en je beroept je op je zwijgrecht of je zegt ja luister ik rook elke dag een paar gram crack daarom heb ik er 15 liggen. Aan hun om te bewijzen dat dat niet zo is. Wordt ook veel geseponeerd, of afgezien van strafvervolging vanwege verstrijken redelijke termijn, om die reden. Kreeg nog een pak seponaties binnen om die reden afgelopen maanden.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ze Herbs Mang zei:
Als jij veel thuis hebt liggen en je beroept je op je zwijgrecht of je zegt ja luister ik rook elke dag een paar gram crack daarom heb ik er 15 liggen. Aan hun om te bewijzen dat dat niet zo is.
Klik om te vergroten...
In de praktijk maakt dat niet zoveel uit omdat bezit verboden is.
Gebruik zelf is niet verboden, maar dat is puur zodat mensen niet strafrechtelijk vervolgd worden als ze in het ziekenhuis belanden.
Bij 15 gram voor persoonlijk gebruik maak je jezelf alsnog schuldig aan drugsbezit, en dat is gewoon strafbaar.
Handel is apart strafbaar, en als handel wordt aangetoond kan dat strafverzwarend werken.
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#9
Astronaut zei:
Eigen gebruik, misschien als ze het vinden moet je het afgeven, en misschien een middagje naar de cel? Ik heb geen idee. Verstop het maar goed, desnoods begraaf je het in de tuin. Wel weet ik dat toen ik doorgesnoven en psychotisch was, ik allemaal mensen zag lopen die er niet waren. Niet dat dit voor jou het geval is, maar het zou kunnen. Wordt niet te paranoia en laat je niet gek maken, koppie erbij houden. Komt goed kerel.
Klik om te vergroten...
Ik denk dat ie woensdag al is begonnen.met graven en in inner-earth aan het chillen is🤣
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#10
De politie gaat zich echt niet uitsloven voor 10gr coke en jou in de gaten houden. Die hebben wel nuttigere dingen te doen. Dit is typische paranoia na een paar lijntjes te veel.

10gr in een sessie, het kan. Vraag me niet hoe :wink:
S
SneeuwStormLid
01-01-2024, 00:00
#11
Meer dan 3 x 10 gram in een week? De zinnen die je schrijft zijn voor mij ietwat lastig te ontcijferen. Snuif je dat allemaal zelf weg?
A
AutimeisterLid
01-01-2024, 00:00
#12
Iemand ervaring met een auto voor politie observatie voor zijn/haar woning?
Heb dit een dag of 2 geleden opgemerkt, en ja ik ben zeker wat ik gezien heb.
Nu zijn er de laatste weken redelijk veel aankopen geweest van cocaine, waaronder hoeveelheden van 10g, dit echter allemaal voor eigen gebruik, maar ik geef toe dat alles samen bij de meeste personen ongeloofwaardig gaat overkomen dat het voor eigen gebruik gediend heeft.
Dus naast de vraag of iemand ervaring heeft met een dergelijke observatie, vraag ik mij ook af, als ze een huiszoeking zouden doen en er is nog een hoeveelheid aanwezig van pakweg 10g en er kan duidelijk aangetoond worden dat het enkel voor eigen gebruik is, wat hier de directe gevolgen van zouden zijn? Hoogstwaarschijnlijk weten ze ook wel af van de vorige hoeveelheden die in huis waren, anders zouden ze hier ook niet staan. Dus ook rekening houdend met dat ze dat weten in mijn laatste vraag.
Z
ZeebatsLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik had dat ook na paar dagen wakker zijn. Na een nacht goed slapen heb ik ze nooit meer gezien!
A
AutimeisterLid
01-01-2024, 00:00
#14
Zeebats zei:
Ik had dat ook na paar dagen wakker zijn. Na een nacht goed slapen heb ik ze nooit meer gezien!
Klik om te vergroten...
Om deze reacties te vermijden zette ik het er dus expliciet bij dat ik zeker ben wat ik gezien heb.
Ik heb al veel dingen zien passeren die er niet zijn, maar dit heb ik nl op camera staan, waarna ik duidelijker ben gaan kijken en het was effectief politie.
En het was ook enkel naar mijn woning gericht aangezien ze van waaruit ze stonden geen zicht hadden op andere woningen.
Dus graag reacties waar ik iets aan heb aub.
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#15
smoker87 zei:
Dus graag reacties waar ik iets aan heb aub.
Klik om te vergroten...
Ik kan voorspellen, dus ik zou me grote zorgen maken.
Volgens mij zijn ze drukker met dealers dan met een gebruiker…
Als je niet dealt, dan zal het wel meevallen. Tenzij je een traceerbaar spoor achterlaat waaruit iets anders blijkt..
10 gram voor eigen gebruik, succes met uitleggen.
Maar ze doen niet zomaar een huiszoeking, dat kan niet eens.
Paranoia is wel een serieuze bijwerking.
A
AutimeisterLid
01-01-2024, 00:00
#16
Zeehond zei:
Ik kan voorspellen, dus ik zou me grote zorgen maken.
Volgens mij zijn ze drukker met dealers dan met een gebruiker…
Als je niet dealt, dan zal het wel meevallen. Tenzij je een traceerbaar spoor achterlaat waaruit iets anders blijkt..
10 gram voor eigen gebruik, succes met uitleggen.
Maar ze doen niet zomaar een huiszoeking, dat kan niet eens.
Paranoia is wel een serieuze bijwerking.
Klik om te vergroten...
Dat weet ik dat ze drukker zijn met dealers, en ook van de paranoia.
Maar het enige dat zij momenteel kunnen weten, zijn de hoeveelheden die op korte tijd zijn aangekocht. Niet wat er mee gebeurd is. Dus vandaar acht ik het niet onlogisch wat er gebeurd momenteel.
Ik vraag mij enkel af of iemand met een dergelijke situatie ervaring heeft
Of ervaring heeft met het aantreffen van een grotere hoeveelheid cocaine in de woning, zijnde nog steeds voor eigen gebruik.
X
XMRLid
01-01-2024, 00:00
#17
Hoe zouden ze van jouw aankopen af moeten weten? Heb je daar een aanleiding voor?
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#18
Is je dealer opgepakt? En is toen bv in zijn telefoon informatie gevonden dat jij in grotere hoeveelheden coke besteld?
Dan zou het kunnen zijn dat ze je als dealer zien. Ben je een kleine klant of bestel je niet vaak wat dan ben je een gebruiker.
Naar mijn weten is daar de jacht niet op. Niet bij de drugs, niet bij de illegale sigaretten .... de jacht is vooral op de verkopers.

Mogelijk observeren ze of er mensen aan je deur wat komen kopen
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#19
smoker87 zei:
Maar het enige dat zij momenteel kunnen weten, zijn de hoeveelheden die op korte tijd zijn aangekocht.
Klik om te vergroten...
Dat klopt natuurlijk niet. Als ze voor je deur staan en je goed in de gaten houden, dan hebben ze ook toegang tot deze berichten, je sociale media en waarschijnlijk nog veel meer.

Dus als je alleen gebruikt is er niets aan de hand, anders snel koffer pakken en even jaartje naar een ander land misschien?
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#20
smoker87 zei:
Om deze reacties te vermijden zette ik het er dus expliciet bij dat ik zeker ben wat ik gezien heb.
Klik om te vergroten...
Sorry, maar het eerste wat ik denk als ik dit lees, is dat ik dit vaker heb gehoord. Heilig overtuigd, maar uiteindelijk bleek het toch ingebeeld te zijn.

Zoals @XMR zich terecht afvraagt: hoe kunnen ze van je aankopen af weten?

De politie spoort geen kopers op. Als ze verkopers zoeken, dan gaan ze dat niet doen voor 10 gram. Als je even berekent hoeveel een agent kost die staat te observeren in een auto, dan is het logisch dat ze dit niet doen voor een luttige 10 gram.

Maar mocht het toch echt allemaal waar zijn, dan zullen ze niet zomaar je huis binnenkomen. Daar zijn hele uitgebreide procedures voor om een huis te mogen doorzoeken. Ze zouden al een hele zaak tegen je moeten hebben voordat ze zomaar je deur mogen intrappen.

Wat @Kordie zegt, vind ik ook wel een goeie. Misschien kijken ze even of je geen verkoper bent, maar dan nog acht ik de kans heeeeeel klein dat er daadwerkelijk een agent staat te posten bij je. Of je moet nog meer dingen op je kerfstok hebben die je hier niet aangeeft.

Sorry dat ik je maar moeilijk geloof. Dit heeft niet met jou te maken, maar met 22+ jaar ervaring in de drugwereld. Ik heb dit nooit eerder gehoord of meegemaakt dat er gepost wordt door de politie bij iemand die cocaïne koopt.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."