#1
Als ze wat vinden krijg je straf en een strafblad voor het bezitten van harddrugs.
Wel, dat is eigenlijk de vraag ivm het in huis hebben. Stel ze komen toch binnen en ze vinden het, iemand die weet wat het gevolg daarvan is? Naast het verhoor dat sowieso zal gebeuren.3x per week 10 gram wordt al wel de moeite, zeg maar, als je dit al vele weken lang doet. Als je dealer niet meer te pakken is, dan zullen ze inderdaad vast zijn telefoon hebben. Als daarin te lezen is dat jij 30 gram per week haalt, dan ben je wel aantrekkelijk om in de gaten te houden.
Dan nog komen ze niet zomaar je huis binnen. Wel zou ik me een beetje gedeisd houden als ik jou was de aankomende tijd. Zekerheid voor alles... en zorg dat je niks meer hebt liggen in je huis. Dat geeft jezelf ook rust, want stel ze komen binnen, dan vinden ze niks.
Je kunt ook de politie bellen om aan te geven dat je een verdacht persoon voor je huis ziet al een paar dagen. Natuurlijk even toneelspelen dat je er niet van uitgaat dat het de politie zelf is. Ben wel eens benieuwd hoe ze daarop reageren, en met je contact met de politie creëer je toch een soort vertrouwen, want iemand die zich bezighoudt met illegale dingen, zou nooit de politie bellen.
Dat klopt. Maar aangezien er effectief geen milligram van verkocht is geweest, kan er ook niks van verkoop aangetoond worden.Eigen gebruik geldt sowieso maar tot 1 gram. Bij meer is het heel moeilijk om aan te tonen dat het voor eigen gebruikt is.
Het in bezit hebben kan varieren van een geldboete tot celstraffen van 6 jaar. Ligt echt aan de hoeveelheid maar in praktijk zal alleen het in bezit hebben wel een geldboete worden.
Vinden ze dat je een verkoper bent, dan is een celstraf tot 6 jaar niet gek.
Helaas hoeven ze niet perse met bewijzen te komen van verkoop als ze aan kunnen tonen dat je 30gr per week heb gehaald. Die hoeveelheid is bewijs genoeg om aan te nemen dat je een verkoper bent. 30gr per week is meer dan 4gr per dag gemiddeld. Een monster hoeveelheid als je het mij vraagt en dus ook voor de politie.Dat klopt. Maar aangezien er effectief geen milligram van verkocht is geweest, kan er ook niks van verkoop aangetoond worden.
Mij als verkoper zien kunnen ze niet enkel op basis van de hoeveelheid denk ik. Dan moeten er ook effectief bewijzen van verkoop zijn. En dat zijn ze nu wrsl aan het zoeken, wat ik ook snap door die hoeveelheden.
Nou niets aan de hand dus. 😌Als ze wat vinden krijg je straf en een strafblad voor het bezitten van harddrugs.
Dus je bent een fanatiek snuiver/baser, hebt donderdag voor het laatst 10g gehaald en nu op zondag is die nog onaangeraakt?Bon, ik snap de reacties dat het lijkt op paranoia, zou ikzelf ook denken als ik het zou lezen van iemand anders. Maar ik heb het op camera staan, dat ten eerste. Dus niet zomaar iets gezien of denkt gezien te hebben. De plaats waar de wagen staat en wat er in tussentijd gebeurt/niet gebeurt is ook duidelijk. En waarom zeg ik dit, omdat het al nog eens gebeurd is maar ik spreek over vele jaren terug. En toen was ik ook geen dealer. Dat is echter maar 1 keer gebeurt toen.
Ik heb zelf ook 21j ervaring in de drugswereld en zoals hierboven geschreven ben ik ook gekend bij politie.
Er wordt hier heel de tijd gesproken over 10g, dat is wat er nu nog in huis is ongeveer, maar als ze zoals Manu76 schrijft toegang hebben tot alles, dan hebben ze de laatste weken kunnen zien dat er verschillende malen, ik weet niet meer exact hoeveel, maar alleszins meer dan 3x per week, 10g is toegekomen.
Ik weet niet of dit iets duidelijker is.
Komt ook nog bij dat de laatste levering donderdag was, vrijdag de eerste politiepost hier, dealer niet meer gehoord. En deze namiddag terug een post voor een goed uur.
En er is hier gezegd geweest dat ze waarschijnlijk willen zien of ik verkoop, maar dat gaan ze niet kunnen uitsluiten enkel ad hand van een post voor de woning. Dus vraag ik mij af aan wat ik mij mag verwachten in dergelijk geval.
Je kunt dit zelf gemakkelijk opzoeken bij het Openbaar Ministerie:Dus naast de vraag of iemand ervaring heeft met een dergelijke observatie, vraag ik mij ook af, als ze een huiszoeking zouden doen en er is nog een hoeveelheid aanwezig van pakweg 10g en er kan duidelijk aangetoond worden dat het enkel voor eigen gebruik is, wat hier de directe gevolgen van zouden zijn?
Als de politie een huiszoeking gaat doen, dan gaan ze niet eerst hun aankomst aankondigen door de hele dag voor je deur te posten.
In de processen-verbaal die ik lees zijn dat soort middelen doorgaans niet nodig om een huiszoekingsbevel te krijgen.Ook niet om het bewijs voor de OvJ sterker te kunnen maken voor een huiszoekingsbevel?
Als er nu bv continue mensen aan de deur komen bij topicstarter, of hij steeds weg zou gaan?
de postende figuren zijn ingehuurd door een andere lokale dealer,
heb zelf ook 21j ervaring in de drugswereld en zoals hierboven geschreven ben ik ook gekend bij politie
Aan de andere kant is het ook simpel he. Als jij ervan overtuigd bent dat je geobserveerd wordt en dat er mogelijk een inval kan volgen. Nou, dan ga je even 'low' liggen.Bon, ik snap de reacties dat het lijkt op paranoia, zou ikzelf ook denken als ik het zou lezen van iemand anders. Maar ik heb het op camera staan, dat ten eerste. Dus niet zomaar iets gezien of denkt gezien te hebben. De plaats waar de wagen staat en wat er in tussentijd gebeurt/niet gebeurt is ook duidelijk. En waarom zeg ik dit, omdat het al nog eens gebeurd is maar ik spreek over vele jaren terug. En toen was ik ook geen dealer. Dat is echter maar 1 keer gebeurt toen.
Ik heb zelf ook 21j ervaring in de drugswereld en zoals hierboven geschreven ben ik ook gekend bij politie.
Er wordt hier heel de tijd gesproken over 10g, dat is wat er nu nog in huis is ongeveer, maar als ze zoals Manu76 schrijft toegang hebben tot alles, dan hebben ze de laatste weken kunnen zien dat er verschillende malen, ik weet niet meer exact hoeveel, maar alleszins meer dan 3x per week, 10g is toegekomen.
Ik weet niet of dit iets duidelijker is.
Komt ook nog bij dat de laatste levering donderdag was, vrijdag de eerste politiepost hier, dealer niet meer gehoord. En deze namiddag terug een post voor een goed uur.
En er is hier gezegd geweest dat ze waarschijnlijk willen zien of ik verkoop, maar dat gaan ze niet kunnen uitsluiten enkel ad hand van een post voor de woning. Dus vraag ik mij af aan wat ik mij mag verwachten in dergelijk geval.
Soms doen ze dat wel om handelingen uit te lokken. Dit werkt goed want vanuit paranoia gaan mensen dingen doen, zoals bijvoorbeeld spullen dumpen en in de openbare ruimte heeft politie veel meer mogelijkheden zonder bevelen of mandaat van de OvJ.Je kunt dit zelf gemakkelijk opzoeken bij het Openbaar Ministerie:
Jij zegt dat het voor eigen gebruik is. Maar het OM gaat bij 10 gram cocaïne er standaard van uit dat het bestemd is voor de handel. De rechter gaat mee in die aanname. Veel succes met bewijzen dat je géén drugs aan anderen hebt verstrekt. Want de bewijslast voor het tegendeel ligt dan in jouw handen.
Als er geen sprake is van strafverzwarende omstandigheden, dan is een gangbare strafeis een taakstraf van 120 uur. Als je al vaker bent veroordeeld kan dat oplopen tot 12 maanden gevangenisstraf.
Daarnaast kan de burgemeester besluiten om de woning te sluiten voor 3 tot 6 maanden als er zo'n hoeveelheid drugs wordt gevonden. Als je het huis huurt, dan betekent dat altijd dat het huurcontract per direct wordt beëindigt. Als het je eigen koophuis is dan mag je simpelweg 6 maanden niet naar binnen.
Overigens kan ik je één ding verklappen...
Als de politie een huiszoeking gaat doen, dan gaan ze niet eerst hun aankomst aankondigen door de hele dag voor je deur te posten. Persoonlijk denk ik ook dat het goed mogelijk is dat je wat paranoïde bent. Mijn bovenstaande opmerkingen over de stafmaat als je gepakt wordt zullen daar niet bij helpen. Maar misschien is het eens goed om te reflecteren op wat het bezit van deze hoeveelheid cocaïne doet met je gemoedsrust.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."