Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMogelijke observatie

Mogelijke observatie

64 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
H
HierEnDaarEenFuifjeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Als ze wat vinden krijg je straf en een strafblad voor het bezitten van harddrugs.
A
AutimeisterLid
01-01-2024, 00:00
#2
Mezelf zei:
3x per week 10 gram wordt al wel de moeite, zeg maar, als je dit al vele weken lang doet. Als je dealer niet meer te pakken is, dan zullen ze inderdaad vast zijn telefoon hebben. Als daarin te lezen is dat jij 30 gram per week haalt, dan ben je wel aantrekkelijk om in de gaten te houden.

Dan nog komen ze niet zomaar je huis binnen. Wel zou ik me een beetje gedeisd houden als ik jou was de aankomende tijd. Zekerheid voor alles... en zorg dat je niks meer hebt liggen in je huis. Dat geeft jezelf ook rust, want stel ze komen binnen, dan vinden ze niks.

Je kunt ook de politie bellen om aan te geven dat je een verdacht persoon voor je huis ziet al een paar dagen. Natuurlijk even toneelspelen dat je er niet van uitgaat dat het de politie zelf is. Ben wel eens benieuwd hoe ze daarop reageren, en met je contact met de politie creëer je toch een soort vertrouwen, want iemand die zich bezighoudt met illegale dingen, zou nooit de politie bellen.
Klik om te vergroten...
Wel, dat is eigenlijk de vraag ivm het in huis hebben. Stel ze komen toch binnen en ze vinden het, iemand die weet wat het gevolg daarvan is? Naast het verhoor dat sowieso zal gebeuren.
Om de vraag concreter te maken, wat zou het gevolg zijn indien ze duidelijkheid hebben/krijgen in het feit dat alles voor eigen gebruik geweest is en ook hetgeen ze nog vinden?

Om op de rest te antwoorden; effectief allemaal eigen gebruik, een 4-tal weken nu ongeveer. Na eigenlijk jaren er niet meer te zijn aan geweest. En dat ben ik nu ook terug van plan en dat zal geen probleem zijn, maar even een slechte periode gehad met iets te veel dingen die zijn samen gekomen nu.

Ivm ze te bellen; zoals al gezegd ben ik bekend en gaan ze het denk ik iets te snel door hebben. Waardoor ze ook gaan weten dat ik het weet en waardoor alles dan mss wel iets sneller gaat gaan. We zien wel maar aangezien het gaat over eigen gebruik, altijd in eigen woning, geen last voor derden etc, heb ik niet direct schrik dat er mij veel kan gedaan worden.

Om op SneeuwStorm te antwoorden : Ik ben Belg, misschien hebben de moeilijke zinnen daar iets mee te maken? :upsidedown:
A
AutimeisterLid
01-01-2024, 00:00
#3
Mezelf zei:
Eigen gebruik geldt sowieso maar tot 1 gram. Bij meer is het heel moeilijk om aan te tonen dat het voor eigen gebruikt is.
Het in bezit hebben kan varieren van een geldboete tot celstraffen van 6 jaar. Ligt echt aan de hoeveelheid maar in praktijk zal alleen het in bezit hebben wel een geldboete worden.
Vinden ze dat je een verkoper bent, dan is een celstraf tot 6 jaar niet gek.
Klik om te vergroten...
Dat klopt. Maar aangezien er effectief geen milligram van verkocht is geweest, kan er ook niks van verkoop aangetoond worden.
Mij als verkoper zien kunnen ze niet enkel op basis van de hoeveelheid denk ik. Dan moeten er ook effectief bewijzen van verkoop zijn. En dat zijn ze nu wrsl aan het zoeken, wat ik ook snap door die hoeveelheden.
L
LifeIsAlmostGreatAgainLid
01-01-2024, 00:00
#4
Als het voor eigen gebruik is, dan is het ondertussen toch op? 😬

Bloedwaardes laten meten indien wat je gezien hebt en je hebt een prima uitleg.
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#5
smoker87 zei:
Dat klopt. Maar aangezien er effectief geen milligram van verkocht is geweest, kan er ook niks van verkoop aangetoond worden.
Mij als verkoper zien kunnen ze niet enkel op basis van de hoeveelheid denk ik. Dan moeten er ook effectief bewijzen van verkoop zijn. En dat zijn ze nu wrsl aan het zoeken, wat ik ook snap door die hoeveelheden.
Klik om te vergroten...
Helaas hoeven ze niet perse met bewijzen te komen van verkoop als ze aan kunnen tonen dat je 30gr per week heb gehaald. Die hoeveelheid is bewijs genoeg om aan te nemen dat je een verkoper bent. 30gr per week is meer dan 4gr per dag gemiddeld. Een monster hoeveelheid als je het mij vraagt en dus ook voor de politie.
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#6
Zolang het eigen gebruik is dan is er niets aan de hand lijkt mij.
S
StraatPiraatLid
01-01-2024, 00:00
#7
Als je de politie met snuiven de realiteit in hebt gemanifesteerd, zou je m ook weer weg moeten kunnen snuiven.
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#8
HierEnDaarEenFuifje zei:
Als ze wat vinden krijg je straf en een strafblad voor het bezitten van harddrugs.
Klik om te vergroten...
Nou niets aan de hand dus. 😌
L
LifeIsAlmostGreatAgainLid
01-01-2024, 00:00
#9
smoker87 zei:
Bon, ik snap de reacties dat het lijkt op paranoia, zou ikzelf ook denken als ik het zou lezen van iemand anders. Maar ik heb het op camera staan, dat ten eerste. Dus niet zomaar iets gezien of denkt gezien te hebben. De plaats waar de wagen staat en wat er in tussentijd gebeurt/niet gebeurt is ook duidelijk. En waarom zeg ik dit, omdat het al nog eens gebeurd is maar ik spreek over vele jaren terug. En toen was ik ook geen dealer. Dat is echter maar 1 keer gebeurt toen.
Ik heb zelf ook 21j ervaring in de drugswereld en zoals hierboven geschreven ben ik ook gekend bij politie.
Er wordt hier heel de tijd gesproken over 10g, dat is wat er nu nog in huis is ongeveer, maar als ze zoals Manu76 schrijft toegang hebben tot alles, dan hebben ze de laatste weken kunnen zien dat er verschillende malen, ik weet niet meer exact hoeveel, maar alleszins meer dan 3x per week, 10g is toegekomen.
Ik weet niet of dit iets duidelijker is.
Komt ook nog bij dat de laatste levering donderdag was, vrijdag de eerste politiepost hier, dealer niet meer gehoord. En deze namiddag terug een post voor een goed uur.
En er is hier gezegd geweest dat ze waarschijnlijk willen zien of ik verkoop, maar dat gaan ze niet kunnen uitsluiten enkel ad hand van een post voor de woning. Dus vraag ik mij af aan wat ik mij mag verwachten in dergelijk geval.
Klik om te vergroten...
Dus je bent een fanatiek snuiver/baser, hebt donderdag voor het laatst 10g gehaald en nu op zondag is die nog onaangeraakt?

Dat maak je deze ex snuifduif niet wijs.

Je verhaal rammelt een beetje in mijn ogen😅
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Mijn tip: stofzuiger die laatste grammetjes lekker weg (had je vast al gedaan) en bestel voorlopig niets meer bij. Als je niets hebt, kunnen ze ook niets vinden.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#11
smoker87 zei:
Dus naast de vraag of iemand ervaring heeft met een dergelijke observatie, vraag ik mij ook af, als ze een huiszoeking zouden doen en er is nog een hoeveelheid aanwezig van pakweg 10g en er kan duidelijk aangetoond worden dat het enkel voor eigen gebruik is, wat hier de directe gevolgen van zouden zijn?
Klik om te vergroten...
Je kunt dit zelf gemakkelijk opzoeken bij het Openbaar Ministerie:
www.om.nl

Richtlijn voor strafvordering Opiumwet, harddrugs (2019R011) (vervalt per 7-7-2025)

www.om.nl www.om.nl

Jij zegt dat het voor eigen gebruik is. Maar het OM gaat bij 10 gram cocaïne er standaard van uit dat het bestemd is voor de handel. De rechter gaat mee in die aanname. Veel succes met bewijzen dat je géén drugs aan anderen hebt verstrekt. Want de bewijslast voor het tegendeel ligt dan in jouw handen.

Als er geen sprake is van strafverzwarende omstandigheden, dan is een gangbare strafeis een taakstraf van 120 uur. Als je al vaker bent veroordeeld kan dat oplopen tot 12 maanden gevangenisstraf.

Daarnaast kan de burgemeester besluiten om de woning te sluiten voor 3 tot 6 maanden als er zo'n hoeveelheid drugs wordt gevonden. Als je het huis huurt, dan betekent dat altijd dat het huurcontract per direct wordt beëindigt. Als het je eigen koophuis is dan mag je simpelweg 6 maanden niet naar binnen.

Overigens kan ik je één ding verklappen...
Als de politie een huiszoeking gaat doen, dan gaan ze niet eerst hun aankomst aankondigen door de hele dag voor je deur te posten. Persoonlijk denk ik ook dat het goed mogelijk is dat je wat paranoïde bent. Mijn bovenstaande opmerkingen over de stafmaat als je gepakt wordt zullen daar niet bij helpen. Maar misschien is het eens goed om te reflecteren op wat het bezit van deze hoeveelheid cocaïne doet met je gemoedsrust.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#12
Neo-Shulginist zei:
Als de politie een huiszoeking gaat doen, dan gaan ze niet eerst hun aankomst aankondigen door de hele dag voor je deur te posten.
Klik om te vergroten...

Ook niet om het bewijs voor de OvJ sterker te kunnen maken voor een huiszoekingsbevel?
Als er nu bv continue mensen aan de deur komen bij topicstarter, of hij steeds weg zou gaan?
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#13
Kordie zei:
Ook niet om het bewijs voor de OvJ sterker te kunnen maken voor een huiszoekingsbevel?
Als er nu bv continue mensen aan de deur komen bij topicstarter, of hij steeds weg zou gaan?
Klik om te vergroten...
In de processen-verbaal die ik lees zijn dat soort middelen doorgaans niet nodig om een huiszoekingsbevel te krijgen.
B
BelowTheFlowLid
01-01-2024, 00:00
#14
Met schrijfstijl en woordgebruik heeft TS zich al als zuiderbuur laten kennen. Expliciet heeft hij bevestigd dat hij Belg is.
De ethos en werkwijze bij de Belgische politie wijkt wat af van de instelling bij de NL politie (eigenlijk is het bij ons een prettige afwijking !).
Wat ik wil zeggen is dat adviezen vanuit een NL context mogelijk minder verhelderend zijn.

Dan met alle gekheid op een stokje: de postende figuren zijn ingehuurd door een andere lokale dealer, die ernstige concurrentie vreest en wil weren.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#15
BelowTheFlow zei:
de postende figuren zijn ingehuurd door een andere lokale dealer,
Klik om te vergroten...

Zou ook nog goed kunnen.
Maar laten we hem niet helemaal bang maken :)

TS, gewoon paar nachten goed slapen kerel en minder die neus behangen
V
VJ_LSD72Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Ze weten in ieder geval dat je het weet dat je ze in de gaten aan het houden zijn want ze lezen ook hier mee...
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#17
smoker87 zei:
heb zelf ook 21j ervaring in de drugswereld en zoals hierboven geschreven ben ik ook gekend bij politie
Klik om te vergroten...

Als drugsdealer?
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#18
smoker87 zei:
Bon, ik snap de reacties dat het lijkt op paranoia, zou ikzelf ook denken als ik het zou lezen van iemand anders. Maar ik heb het op camera staan, dat ten eerste. Dus niet zomaar iets gezien of denkt gezien te hebben. De plaats waar de wagen staat en wat er in tussentijd gebeurt/niet gebeurt is ook duidelijk. En waarom zeg ik dit, omdat het al nog eens gebeurd is maar ik spreek over vele jaren terug. En toen was ik ook geen dealer. Dat is echter maar 1 keer gebeurt toen.
Ik heb zelf ook 21j ervaring in de drugswereld en zoals hierboven geschreven ben ik ook gekend bij politie.
Er wordt hier heel de tijd gesproken over 10g, dat is wat er nu nog in huis is ongeveer, maar als ze zoals Manu76 schrijft toegang hebben tot alles, dan hebben ze de laatste weken kunnen zien dat er verschillende malen, ik weet niet meer exact hoeveel, maar alleszins meer dan 3x per week, 10g is toegekomen.
Ik weet niet of dit iets duidelijker is.
Komt ook nog bij dat de laatste levering donderdag was, vrijdag de eerste politiepost hier, dealer niet meer gehoord. En deze namiddag terug een post voor een goed uur.
En er is hier gezegd geweest dat ze waarschijnlijk willen zien of ik verkoop, maar dat gaan ze niet kunnen uitsluiten enkel ad hand van een post voor de woning. Dus vraag ik mij af aan wat ik mij mag verwachten in dergelijk geval.
Klik om te vergroten...
Aan de andere kant is het ook simpel he. Als jij ervan overtuigd bent dat je geobserveerd wordt en dat er mogelijk een inval kan volgen. Nou, dan ga je even 'low' liggen.

Zorg ervoor dat er geen coke in huis is. Geen bezoek aan dealers. En misschien eens op bezoek gaan bij familie in plaats van bij feestvrienden.

Na twee of drie maandjes zijn ze je wel weer vergeten. Heb jij mooi de tijd gehad om even tot rust te komen.
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#19
Handel moet bewezen worden, dat men ervan uitgaat dat het boven een x hoeveelheid handel is doet niet af aan het feit dat het wettelijk en overtuigend bewezen moet worden dat er verkoop plaatsvindt. Daarnaast heeft een uur posten weinig zin en vaak doen ze dat niet op die manier maar plaatsen ze camera's / microfoons of i.d. bijv. in je auto of woning en gooien ze taps.
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#20
Neo-Shulginist zei:
Je kunt dit zelf gemakkelijk opzoeken bij het Openbaar Ministerie:
www.om.nl

Richtlijn voor strafvordering Opiumwet, harddrugs (2019R011) (vervalt per 7-7-2025)

www.om.nl www.om.nl

Jij zegt dat het voor eigen gebruik is. Maar het OM gaat bij 10 gram cocaïne er standaard van uit dat het bestemd is voor de handel. De rechter gaat mee in die aanname. Veel succes met bewijzen dat je géén drugs aan anderen hebt verstrekt. Want de bewijslast voor het tegendeel ligt dan in jouw handen.

Als er geen sprake is van strafverzwarende omstandigheden, dan is een gangbare strafeis een taakstraf van 120 uur. Als je al vaker bent veroordeeld kan dat oplopen tot 12 maanden gevangenisstraf.

Daarnaast kan de burgemeester besluiten om de woning te sluiten voor 3 tot 6 maanden als er zo'n hoeveelheid drugs wordt gevonden. Als je het huis huurt, dan betekent dat altijd dat het huurcontract per direct wordt beëindigt. Als het je eigen koophuis is dan mag je simpelweg 6 maanden niet naar binnen.

Overigens kan ik je één ding verklappen...
Als de politie een huiszoeking gaat doen, dan gaan ze niet eerst hun aankomst aankondigen door de hele dag voor je deur te posten. Persoonlijk denk ik ook dat het goed mogelijk is dat je wat paranoïde bent. Mijn bovenstaande opmerkingen over de stafmaat als je gepakt wordt zullen daar niet bij helpen. Maar misschien is het eens goed om te reflecteren op wat het bezit van deze hoeveelheid cocaïne doet met je gemoedsrust.
Klik om te vergroten...
Soms doen ze dat wel om handelingen uit te lokken. Dit werkt goed want vanuit paranoia gaan mensen dingen doen, zoals bijvoorbeeld spullen dumpen en in de openbare ruimte heeft politie veel meer mogelijkheden zonder bevelen of mandaat van de OvJ.

Ik denk dat je vooral paranoia bent. TS dus.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."