#1
Zolang er géén geweld
Maar dat is in een heleboel andere landen toch wel heel anders geregeld. Rusland bijvoorbeeld.
In die contreien krijg je er voor het minste geringste al flink wat extra gevangenisstraf bij.
Of je wordt overgeplaatst naar de een of andere goelag, en /of de een of andere bajes in het noorden van Siberië kan ook in dit soort gevallen.
Daar is ontsnappen onmogelijk.
Voordat je ergens een weg gevonden hebt, ben je al lang doodgevroren.
En het wordt daar echt onchristelijk koud. Tot en met - 72 graden Celsius!
Ik heb eens een documentaire over een gevangenis in Siberië gezien en het leven daar is echt onmenselijk slecht.
En wie zitten daar, nou het zijn bijna allemaal moordenaars, een enkeling heeft een verkrachting gepleegd.
Daar kom je dus echt niet weg....
gebruikt wordt, jegens wie dan ook, ben je idd niet strafbaar als je gaat vluchten.Ontsnappen uit de gevangenis is niet strafbaar. Ook niet strafverzwarend.
Maar dat is in een heleboel andere landen toch wel heel anders geregeld. Rusland bijvoorbeeld.
In die contreien krijg je er voor het minste geringste al flink wat extra gevangenisstraf bij.
Of je wordt overgeplaatst naar de een of andere goelag, en /of de een of andere bajes in het noorden van Siberië kan ook in dit soort gevallen.
Daar is ontsnappen onmogelijk.
Voordat je ergens een weg gevonden hebt, ben je al lang doodgevroren.
En het wordt daar echt onchristelijk koud. Tot en met - 72 graden Celsius!
Ik heb eens een documentaire over een gevangenis in Siberië gezien en het leven daar is echt onmenselijk slecht.
En wie zitten daar, nou het zijn bijna allemaal moordenaars, een enkeling heeft een verkrachting gepleegd.
Daar kom je dus echt niet weg....
