Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPopo aan de deur ivm drugs via post

Popo aan de deur ivm drugs via post

247 antwoorden
50 weergaven
18-5-2026
H
HierEnDaarEenFuifjeLid
01-01-2024, 00:00
#1
willyvanoranje zei:
Met advocaat overlegd, waarschijnlijk, omdat ik geen brief heb gehad, zien ze me als getuige, en niet als verdachte. Woensdag is de betreffende agent terug op werk en daarna weten we meer. Heb in verleden weleens 2 X besteld via darkweb (en monero), en heb geen idee wat er nu in de envelop gezeten zou moeten hebben.
Klik om te vergroten...

Klopt, omdat kopers een hele lage prioriteit hebben en vaak weinig resultaat opleveren, zou het logisch zijn dat ze je als een getuige zien. Hiermee hopen ze dat jij hun waardevolle informatie zou kunnen geven en omdat ze je niet als een verdachte aanmerken, weet jij dat ze je niet gaan vervolgen voor wat je zegt (mits je natuurlijk niet een heel drugsmilieu aan het licht brengt, waar jij aan de top staat haha..). Als ze jou hier als verdachte aanmerken, dan is de kans dat je iets gaat vertellen natuurlijk helemaal klein. Uiteraard nog steeds aan jou of je wilt gaan of niet.
w
willyvanoranjeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Stel dat ik iets zou bestellen, dan zouden het 2 X zijn.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#3
willyvanoranje zei:
Stel dat ik iets zou bestellen, dan zouden het 2 X zijn.
Klik om te vergroten...

2 pillen? Maak je daar geen zorgen om 🤣.
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik werd een keer opgeroepen om te getuigen tegen m'n dealer, omdat ze whatsapp gesprekken hadden gevonden in z'n telefoon waar ik in stond.
Ik werd gebeld door de wouten. Uiteindelijk heb ik geweigerd. Op de algemene website van de politie staat dat je niet verplicht bent mee te werken, tenzij je schriftelijk wordt uitgenodigd door justitie.

Het weigeren vond ik behoorlijk moeilijk, want de agent zette me onder druk, loog tegen me en zei dat ik dan zou worden gegijzeld door justitie. Op mijn herhaalde vraag of ik verplicht was mee te werken, ging hij niet in. Ik zou er nog van horen, zei die. Uiteindelijk hoefde ik niet te getuigen, nooit meer wat van gehoord.

Kortom: ga ze niet helpen hun werk te doen, en de grote vissen te vangen. Praat niet met de politie, want alles kan tegen je gebruikt worden! Ze liegen om van je te krijgen wat ze willen. Stelletje zwijnen.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#5
Het is voor de ts zaak, om te weten te komen wat zijn status is.
Daar begint alles mee.
En nee, voor een kleinigheidje zou je verwachten dat een en ander "simpel" moet verlopen.
Maar.
Dat weet je dus nóóit.
Je weet niet, wat ze zullen gaan doen en daarom lijkt het mij wijs, om zoveel mogelijk informatie te krijgen wat er zou kunnen gebeuren.
Maar echt speculeren is zinloos.
En als verdachte mag je wel degelijk liegen!
Een getuige dus niet.
w
willyvanoranjeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Statusupdate:

"Een tijd geleden is een marktplaats op darkweb neergehaald. Na onderzoek zijn de vendoren geindentificeerd (verkopers), waaronder NL verkopers. De politie heeft ervolgonderzoeken gedaan, waaronder een r-c doorzoeking in die woning van en van die vendoren. Daar werd een postpakket op de trap aangetroffen. Dit pakket was gericht aan mij.
Het lag in de planning om verzonden te worden naar mij. Dit zou die vendor ook hebben verklaard tegenover de politie.

Het pakket bevatte amfetamine; 11 gram.

De verkoper is inmiddels in vrijheid gesteld.

Ik wordt nu als verdachte gehoord omdat ze een verklaring willen van een koper. Hij gaf aan dat ze mij maar zien als een kleine pion, maar er is altijd een kans op vervolging."
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ah. Nu weten jij en wij, welke status je hebt.
11 gram is niet niks, maar het is minder dan 30 gram, dat scheelt.
Met 30 gram of meer sta je er als dealer op....
Amfetamine, illegaal materiaal dus, op de Opiumlijst 1 genoemd.
De vendor heeft dus een belastende verklaring over jou afgelegd.

Als verdachte gehoord, ik zou in dit geval beslist een advocaat meenemen!
Men zal zonder twijfel gaan proberen om jou als dealer neer te zetten, en slaagt men daarin, dan wordt het een nare zaak.
Dusss....advocaat mee!
Of je zwijgt.
In alle talen.
Hoe ben je aan deze info gekomen als ik vragen mag?
D
Dansen in de kamerLid
01-01-2024, 00:00
#8
willyvanoranje zei:
Het pakket bevatte amfetamine; 11 gram.
Klik om te vergroten...
Heb je dit wel daadwerkelijk besteld? Zo niet heb je dat iniedergeval ook in je rugzak zitten toch? Als er geen bestelling is geweest kan deze ook niet gevonden worden in verder onderzoek.

willyvanoranje zei:
Heb in verleden weleens 2 X besteld via darkweb (en monero), en heb geen idee wat er nu in de envelop gezeten zou moeten hebben.
Klik om te vergroten...
w
willyvanoranjeLid
01-01-2024, 00:00
#9
De Zandman zei:
Ah. Nu weten jij en wij, welke status je hebt.
11 gram is niet niks, maar het is minder dan 30 gram, dat scheelt.
Met 30 gram of meer sta je er als dealer op....
Amfetamine, illegaal materiaal dus, op de Opiumlijst 1 genoemd.
De vendor heeft dus een belastende verklaring over jou afgelegd.

Als verdachte gehoord, ik zou in dit geval beslist een advocaat meenemen!
Men zal zonder twijfel gaan proberen om jou als dealer neer te zetten, en slaagt men daarin, dan wordt het een nare zaak.
Dusss....advocaat mee!
Of je zwijgt.
In alle talen.
Hoe ben je aan deze info gekomen als ik vragen mag?
Klik om te vergroten...
Deze info komt via mijn advocaat!
K
KlaasVaakLid
01-01-2024, 00:00
#10
GHBismijnietdebaas zei:
Gewoon eerlijk, zeggen dat je wou proberen.
En de politie er op wijzen dag ze maar de bestudeerde drugs moeten legaliseren.
Klik om te vergroten...
Haha, alles opgelost!
L
Lid 152537Lid
01-01-2024, 00:00
#11
KlaasVaak zei:
Haha, alles opgelost!
Klik om te vergroten...
Weenie hoeveel je besteld had maar over paar gr zullen ze nie moeilijk doen
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#12
De Zandman zei:
Ook al is die kans miniem, je zal maar eens die pech hebben, nietwaar.
Klik om te vergroten...
Klopt.
D
DropjeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Sow he. Ik heb met spanning je verhaal gelezen! Wat een gedoe zeg, beter houden ze zich bezig met het oplossen van geweld en steekpartijen. Ipv wat gebruikers lastig te vallen.
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Maar wat heeft de advocaat erover verklaard dan?
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#15
Goed, nee, uitstekend gehandeld! Chapeaux!
Bij een eventuele rechtszaak kan je eventueel iets verklaren.
Beter nog: de advocaat laten verklaren.
Nu is het aan de officier van justitie om te bezien of hij tot verdere vervolging overgaat.
Het zou best weleens een beleidssepot kunnen worden.
w
willyvanoranjeLid
01-01-2024, 00:00
#16
De politie zal het onderzoek nu verder afronden en daarna het dossier te beoordeling doorsturen aan de officier van justitie. Die zal een beslissing gaan nemen wat hij/zij met de zaak wil doen. Kortweg zijn er twee mogelijkheden;

  1. De officier zal de zaak seponeren.
  2. U wordt vervolgd
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#17
Dopemonster zei:
En daarom kun je beter alleen research chemicals bestellen....... Voorkom je zulke situaties🤣
Klik om te vergroten...
Tenzij je Belg bent ( zoals het halve forum)

😁
T
TruetrufflesLid
01-01-2024, 00:00
#18
willyvanoranje zei:
De politie zal het onderzoek nu verder afronden en daarna het dossier te beoordeling doorsturen aan de officier van justitie. Die zal een beslissing gaan nemen wat hij/zij met de zaak wil doen. Kortweg zijn er twee mogelijkheden;

  1. De officier zal de zaak seponeren.
  2. U wordt vervolgd
Klik om te vergroten...
nog iets gehoord??
K
KwakLid
01-01-2024, 00:00
#19
Zit je al aan het water en brood?
S
SneeuwStormLid
01-01-2024, 00:00
#20
Kwak zei:
Zit je al aan het water en brood?
Klik om te vergroten...
Willy is al een tijdje niet meer online geweest (in elk geval niet met zijn koninklijke account), dus wie weet...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...56789...13
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."