#1
Met advocaat overlegd, waarschijnlijk, omdat ik geen brief heb gehad, zien ze me als getuige, en niet als verdachte. Woensdag is de betreffende agent terug op werk en daarna weten we meer. Heb in verleden weleens 2 X besteld via darkweb (en monero), en heb geen idee wat er nu in de envelop gezeten zou moeten hebben.
Klopt, omdat kopers een hele lage prioriteit hebben en vaak weinig resultaat opleveren, zou het logisch zijn dat ze je als een getuige zien. Hiermee hopen ze dat jij hun waardevolle informatie zou kunnen geven en omdat ze je niet als een verdachte aanmerken, weet jij dat ze je niet gaan vervolgen voor wat je zegt (mits je natuurlijk niet een heel drugsmilieu aan het licht brengt, waar jij aan de top staat haha..). Als ze jou hier als verdachte aanmerken, dan is de kans dat je iets gaat vertellen natuurlijk helemaal klein. Uiteraard nog steeds aan jou of je wilt gaan of niet.