Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPopo aan de deur ivm drugs via post

Popo aan de deur ivm drugs via post

247 antwoorden
48 weergaven
18-5-2026
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#1
HierEnDaarEenFuifje zei:
Zolang je niet weet van welk strafbaar feit ze je verdenken = niet gaan.
Wellicht willen ze je als een getuige bestempelen en dan ben je natuurlijk (op uitzonderingen na) niet verplicht.

Laat ze eerst maar eens wat duidelijkheid brengen.
Klik om te vergroten...
Hoeft niet i.v.m. het onderzoek.

Wettelijk gezien hebben zij jou daar pas uit te leggen waar je exact van verdacht word.

Je bent uitgenodigd, niet gaan is een optie.

Maar dan verlies je wel direct het vrijwillig meewerken gedrag.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#2
Het vrijwillig meewerken is al het eerste wat je niet hoeft en ook nooit moet doen.
Je hoeft niet mee te werken aan je eigen veroordeling! (EVRM)
In dit specifieke geval: ga niet!
Als ze je per se willen hebben, dan laat ze je dan maar komen halen!
Voor een grammetje iets laten bezorgen, is iets waarvan ik denk, dat ze daar niet veel drukte over maken tenzij het om verboden stoffen gaat.
En of alles al "zat geld heeft gekost" is hun probleem.
Niet het jouwe. Verre van dat zelfs.
En bekennen? Daardoor is er nog nooit iemand vrijgesproken.
Never nooit bekennen dus. Nooit!
En je bent niet zomaar een verdachte.
Wie is verdachte?
Je bent een verdachte, als er door feiten of omstandigheden een redelijk vermoeden van schuld aan enig strafbaar feit is voorgevloeid.
Was de inhoud verboden, ts?
Bij een legaal rc zou ik de neiging hebben om ze toch wel uit te gaan lachen. Maar dat moet je nalaten uiteraard.
O ja, of de rechter het nou leuk vindt of niet,, je hebt ook voor de rechter het recht om te zwijgen..
Heb je ooit eens voor het hekje gestaan?
Zo nee, dan kan ik als je wil je precies vertellen hoe dat dit gaat.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#3
Eve's drop zei:
En dit is ook niet de beste oplossing, er zijn rechters bij die daar dus niet mee akkoord gaan. De bestelling plus betaling die ze misschien kunnen bewijzen zullen dan bewijstlast genoeg zijn voor een veroordeling, vaak nog zwaarder i.v.m. zwijgen ( die hele shitshow kost zat geld )
Klik om te vergroten...

Er is nog geen weet van bewijslast, enkel de wijkagent die zegt dat er een envelop gevonden is bij een busted vendor. Kan die hem evengoed in de maling nemen omdat die een vermoeden heeft van zijn gebruik
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#4
Absoluut een mogelijkheid.
En wij maar speculeren hier...
H
HierEnDaarEenFuifjeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Eve's drop zei:
Hoeft niet i.v.m. het onderzoek.

Wettelijk gezien hebben zij jou daar pas uit te leggen waar je exact van verdacht word.

Je bent uitgenodigd, niet gaan is een optie.

Maar dan verlies je wel direct het vrijwillig meewerken gedrag.
Klik om te vergroten...

Dat hoeft zeker wel. En wettelijk gezien moeten ze je in die brief uitleggen over welk strafbaar feit het gaat als je als verdachte moet komen opdraven. Dus tenzij je het wellicht over Belgische wetgeving hebt, klopt het niet wat je zegt.

Als ze niets willen loslaten, dan houden ze je aan. Bij kleine dingen zoals dit is dat niet de werkwijze en wordt jij van te voren op de hoogte gebracht van welk feit ze je verdenken als je als verdacht moet komen.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ook al zeggen ze dat je
m o e t komen, dan ga ik dus nog niet. Nee.
Kom me dan maar halen. Ik ga niet uit mezelf mijn hoofd in een strop steken.
Daarbij komt nog, dat de ts op dit moment nog geen verdachte is!
Aanhouden buiten heterdaad ( hier is dit sowieso al het geval) is slechts toegestaan bij een strafbaar feit waarop in verzekering stelling mogelijk is, plus de gevallen die in art.67 W v sr genoemd staan.
In verzekering stelling kan pas bij misdrijven waarop 4 of meer jaren gevangenis straf staat.
Art.67 W vSr betreft een aantal zeer specifieke delicten zoals huiselijk geweld, (zware) mishandeling, en het overtreden van een contact verbod. (Subs gebiedsverbod.)
P
Putin007Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik moet gvd 250€ betalen voor een beetje speed toen de politie hier de deur had ingetrapt. 😪
w
willyvanoranjeLid
01-01-2024, 00:00
#8
allemaal nuttige reacties! Maar omdat ik 0,0 ervaring hiermee heb; advocaat gehuurd. Morgen meer!
c
cutepoolLid
01-01-2024, 00:00
#9
Blyatman zei:
Zwijgen en ontkennen heeft geen zin want ze hebben al naam en gegevens. Ga lastig doen en ze gaan lastiger worden. Laat het niet uitlopen op een huiszoekingsbevel. Zeg “ja en amen, dit is de eerste keer, ja meneer zal ik nooit meer doen ik wil geen strafblad.” En zweer beterschap. Betere kans dat je er zo minimaal vanaf komt. Een advocaat nu in dit vroege stadium nemen is wel alsof je kilo’s hebt besteld.. en of je meer te verbergen hebt. Vergeet niet dat in sommige situaties het in de hand nemen van een advocaat het soms negatieve nadelen brengt voor jezelf.
Klik om te vergroten...
Iedereen kan op je naam en adres drugs bestellen. Als je het goed gedaan hebt dan kunnen ze je niet traceren - je bent dus onschuldig.
Beste optie: je snapt niet waar het om gaat, je hebt nooit drugs gedaan, weet niks van. Ze zijn toch illegaal, hoe kun je ze dan bestellen, klopt toch niet?
D
DoeMaarDieMaarLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik zou deze hoogleraar + agent op youtube bekijken. De hoogleraar legt haarfijn uit waarom je nooit met de politie moet praten. https://youtu.be/d-7o9xYp7eE
c
cutepoolLid
01-01-2024, 00:00
#11
Walter White zei:
Ik moet gvd 250€ betalen voor een beetje speed toen de politie hier de deur had ingetrapt. 😪
Klik om te vergroten...
Fookin duur man. Is ie zo goed?
P
Putin007Lid
01-01-2024, 00:00
#12
cutepool zei:
Fookin duur man. Is ie zo goed?
Klik om te vergroten...
Dat weet ik niet meer maar dat was vanwege corona ?? Vreemd maar 2 dagen cel vond ik genoeg dus toen hield ik mijn bek dicht en ben bekend bij de politie 😒 en in een cel onder speed 🤪
P
Putin007Lid
01-01-2024, 00:00
#13
De speed is bij mij altijd wel tiptop , tzou erg zijn na 16 jaar nog prul kopen 😊
A
ATGCLid
01-01-2024, 00:00
#14
PsychedelicMagic zei:
wees voorzichtig met wat je daar aanraakt (dna op kartonnen bekers en border word soms gebruikt in hun onderzoek),
Klik om te vergroten...

Lijkt me sterk dat men in het geniep van DNA profielen verzamelt van mensen die men verhoort over vermeende bestellingen (niet eens bezit) van gebruikershoeveelheden. Dat soort technologie en arbeid door hoogopgeleide forensische specialisten is niet goedkoop ofzo.
A
ATGCLid
01-01-2024, 00:00
#15
De Zandman zei:
Ook al zeggen ze dat je
m o e t komen, dan ga ik dus nog niet. Nee.
Kom me dan maar halen. Ik ga niet uit mezelf mijn hoofd in een strop steken.
Klik om te vergroten...

Als je wettelijk verplicht bent om te verschijnen dan lijkt het me verstandig om gewoon te gaan.

Als je zelf politie zou zijn, wie zou je het snelst met rust laten:

- Verdachte 1 die netjes komt opdagen, zich vriendelijk opstelt maar aangeeft niks te zeggen te hebben
- Verdachte 2 die niet komt opdagen en uiteindelijk uit z'n huis gesleept moet worden, dikke scène etc.

Als je verplicht bent om te verschijnen dan gebeurt het toch uiteindelijk toch wel. Even je persoonlijke trots opzij zetten en diplomatiek toepassen is veel meer waard dan je als een enorme bitch gedragen.
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#16
Even ter herbevestiging van wat eerder al gezegd werd.
Nooit meer op ditzelfde adres bestellen. Een tweede keer gepakt worden is doei doei.
D
Dansen in de kamerLid
01-01-2024, 00:00
#17
willyvanoranje zei:
er was een envelop met mijn naam en adres gevonden.
Klik om te vergroten...
Heb je nu helemaal niks meer aan natuurlijk, maar ik zie geen enkele logische reden waarom je ooit je echte naam invult bij een deepweb bestelling.
Ik vul meestal geen naam in en dan verzinnen ze zelf iets willekeurigs om erop te zetten. Ze hebben toch alleen maar een leveradres nodig.
Nooit, maar helemaal nooit meer informatie geven dan minimaal nodig en bestelling betalen met Monero.

willyvanoranje zei:
Wat is nu slim om wel of niet te doen?
Klik om te vergroten...
Ik ga volledig mee met wat ATGC hierboven zegt, netjes opdagen en vertellen dat je niks aan te geven hebt.
Bedenk dat je niet hebt getekend voor de post en hiermee dus niet verantwoordelijk bent voor de inhoud.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#18
Pull a Nixon: deny, deny, deny.
V
VchipLid
01-01-2024, 00:00
#19
ATGC zei:
Lijkt me sterk dat men in het geniep van DNA profielen verzamelt van mensen die men verhoort over vermeende bestellingen (niet eens bezit) van gebruikershoeveelheden. Dat soort technologie en arbeid door hoogopgeleide forensische specialisten is niet goedkoop ofzo.
Klik om te vergroten...
True true.. gaat voor veel zwaardere delicten
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#20
Wat wil je met een mg 42.
De overheid komt terug met een RPG - 7....
Game, set and match.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...13
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."