Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPopo aan de deur ivm drugs via post

Popo aan de deur ivm drugs via post

247 antwoorden
58 weergaven
18-5-2026
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#1
willyvanoranje zei:
Geseponeerd! Nu schadevergoeding indienen. ( best veel advo kosten gemaakt).
Klik om te vergroten...
Lekker Willie!
j
jackhanLid
01-01-2024, 00:00
#2
willyvanoranje zei:
Geseponeerd! Nu schadevergoeding indienen. ( best veel advo kosten gemaakt).
Klik om te vergroten...
Pff ik zit dit vanaf het begin te lezen en berichten zijn uit 2021. Had verwacht dat iemand gewoon een ouder topic had gebumpt maar het is nu pas afgehandeld.

Wat een lang traject, gelukkig wel met goede uitkomst.

En je zal inderdaad er genoeg geld tegenaan hebben gegooid. Wordt dat altijd vergoed als je de zaak wint of geseponeerd wordt?
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#3
jackhan zei:
..........Wordt dat altijd vergoed als je de zaak wint of geseponeerd wordt?.....
.
Klik om te vergroten...

Noot: nee. Dat wordt niet vergoed.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#4
willyvanoranje zei:
Geseponeerd! Nu schadevergoeding indienen. ( best veel advo kosten gemaakt).
Klik om te vergroten...
1684497516496.png
w
willyvanoranjeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Hoop dat iemand hier nu of in de toekomst iets aan heeft.
Mijn belangrijkste tip: zeg niks, regel advo!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#6
Advocaat kost veel geld....
T
TorchicLid
01-01-2024, 00:00
#7
De Zandman zei:
Advocaat kost veel geld....
Klik om te vergroten...
Volgensmij als je onder een bepaalde inkomensgrens zit kan je een pro deo advocaat krijgen.
H
HierEnDaarEenFuifjeLid
01-01-2024, 00:00
#8
willyvanoranje zei:
Geseponeerd! Nu schadevergoeding indienen. ( best veel advo kosten gemaakt).
Klik om te vergroten...

Lekker gewerkt pik, zou Willie zeggen.

Dit hadden ze anderhalf jaar geleden al kunnen bedenken zeg, pff.

Vrees dat je geen advocaatkosten o.i.d. gaat terugkrijgen, aangezien de advocaat voor eigen rekening is. Maar je weet het nooit.. een rechter vindt er ook wel wat van dat het zo lang duurde voor saus, maar dat zeg ik gebaseerd op gevoel.

Edit: even opgezocht. Je moet zeker voor de schadevergoeding gaan haha. Die ga je gewoon krijgen voor de advocaatkosten. Eventueel zelfs de reiskosten van en naar het politieverhoor en andere zaken nog. Ga er wel vanuit dat je het geld pas over een jaar ziet.

Weet je toevallig wat voor sepot het is geworden?
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#9
Torchic zei:
Volgensmij als je onder een bepaalde inkomensgrens zit kan je een pro deo advocaat krijgen.
Klik om te vergroten...

Noot :
Je betaalt altijd een eigen bijdrage. Die kost niet niks....
T
TorchicLid
01-01-2024, 00:00
#10
De Zandman zei:
Noot :
Je betaalt altijd een eigen bijdrage. Die kost niet niks....
Klik om te vergroten...
Klopt, maar dat bedrag is te verwaarlozen als je bekijkt hoeveel je anders had moeten betalen😊

Maar ligt er maar net aan hoe hoog je inkomen is en hoeveel de eigen bijdrage dan is natuurlijk.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#11
en voor de eigen bijdrage kan je soms bijzondere bijstand krijgen van de sociale dienst
w
willyvanoranjeLid
01-01-2024, 00:00
#12
HierEnDaarEenFuifje zei:
Lekker gewerkt pik, zou Willie zeggen.

Dit hadden ze anderhalf jaar geleden al kunnen bedenken zeg, pff.

Vrees dat je geen advocaatkosten o.i.d. gaat terugkrijgen, aangezien de advocaat voor eigen rekening is. Maar je weet het nooit.. een rechter vindt er ook wel wat van dat het zo lang duurde voor saus, maar dat zeg ik gebaseerd op gevoel.

Edit: even opgezocht. Je moet zeker voor de schadevergoeding gaan haha. Die ga je gewoon krijgen voor de advocaatkosten. Eventueel zelfs de reiskosten van en naar het politieverhoor en andere zaken nog. Ga er wel vanuit dat je het geld pas over een jaar ziet.

Weet je toevallig wat voor sepot het is geworden?
Klik om te vergroten...
Redelijkheid en billijkheid

Verzoeker heeft de tegen hem gerezen verdenking niet aan zichzelf te wijten gehad en heeft de betreffende feiten ook immer ontkend. Om deze reden is er alle grond om een bedrag aan schadevergoeding toe te kennen voor de door hem ten gevolge daarvan geleden schade respectievelijk gemaakte kosten.

Reden sepot is gebrek bewijs
H
Harry16Lid
01-01-2024, 00:00
#13
willyvanoranje zei:
Redelijkheid en billijkheid

Verzoeker heeft de tegen hem gerezen verdenking niet aan zichzelf te wijten gehad en heeft de betreffende feiten ook immer ontkend. Om deze reden is er alle grond om een bedrag aan schadevergoeding toe te kennen voor de door hem ten gevolge daarvan geleden schade respectievelijk gemaakte kosten.

Reden sepot is gebrek bewijs
Klik om te vergroten...
ik lees het topic nu pas.
geseponeerd , maar staat je adres nu geseind ergens ?
w
willyvanoranjeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik lees jouw post nu pas ... wat is adres 'geseind' , dat ze me extra controleren? Niks van gemerkt.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#15
Wooooow sick interessant topic en SICK dat het zo lang geduurd heeft.

Dit
Blyatman zei:
Een advocaat nu in dit vroege stadium nemen is wel alsof je kilo’s hebt besteld.. en of je meer te verbergen hebt. Vergeet niet dat in sommige situaties het in de hand nemen van een advocaat het soms negatieve nadelen brengt voor jezelf.
Klik om te vergroten...
Oehoeboeroe zei:
Een advocaat meenemen om een verklaring af te leggen wordt in de juridische wereld gezien als een schuldverklaring.
Klik om te vergroten...
is wel echt bullshit trouwens. Het is echt op meerdere plekken in onze wet verankerd dat je recht hebt op een eerlijk proces. Verdediging, een advocaat dus, is daar onderdeel van. Juridisch gezien is het dus JUIST geen geldig argument en is het niet mogelijk om dit als negatieve bewijslast in te brengen.

Áls dat al gebeurt in zaken, is dat altijd in een bredere context. Bijvoorbeeld als je pas een advocaat inschakelt als er een bepaald bewijsstuk is ingebracht. Of
 als ze uit je communicatie kunnen halen dat je een advocaat inschakelt zodát je niets hoeft te zeggen (een appje naar een vriend maar bv ook dit topic😅). In dat kader kun je dus JUIST beter in een vroeg stadium een advocaat of ander juridisch advies inwinnen. Maar zelfs als het nemen van een advocaat in bredere context wordt ingebracht bij een zaak, zal een rechter heel voorzichtig zijn met hierover oordelen, juist om het recht op verdediging te beschermen. Behalve in ‘Murica - ofcourse.

Wat trouwens wel weer kan gebeuren, is dat de politie dit feit inzet om iets bij je los te maken
 Als je een onhandig antwoord geeft op “waarom heb je een advocaat nodig als je niets te verbergen hebt?” kan dat wel weer makkelijk bewijs opleveren. Maar nooit zo makkelijk “oepsie sorry meneer de agent ik wilde het gewoon een keertje proberen hihi xxx”
w
willyvanoranjeLid
01-01-2024, 00:00
#16
heb wel meerdere keren in de auto politie achter me gehad; nooit gedwongen tot stoppen. Had ook niks bij me. Ook op vliegveld bij douane altijd extra controle. Zelfs in privé kring mensen met openlijk achtergrond politie als mijn vrienden ineens. Nogmaals ben ik geen Escobar oid

K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#17
willyvanoranje zei:
heb wel meerdere keren in de auto politie achter me gehad; nooit gedwongen tot stoppen. Had ook niks bij me. Ook op vliegveld bij douane altijd extra controle. Zelfs in privé kring mensen met openlijk achtergrond politie als mijn vrienden ineens. Nogmaals ben ik geen Escobar oid

Klik om te vergroten...

Ik weet dat het niet mag maar ze checken vaker bepaalde auto's, uiterlijk en gedragingen.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#18
Gedragingen zijn het eerste, waarop gelet wordt.
Zenuwachtig zijn, nerveus dus, trillen of beven, niet aankijken ofwel echt wegkijken, daar letten ze op.
Een extreem apart uiterlijk kan ook een extra controle in de hand werken.
Ofwel aparte kleding.
Een echte Hippie of punker bijvoorbeeld.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#19
De Zandman zei:
Zenuwachtig zijn, nerveus dus, trillen of beven, niet aankijken ofwel echt wegkijken, daar letten ze op.
Klik om te vergroten...

Precies. En als iemand een korte broek draagt een trillende knieschijf.
En een adamsappel die harder op en neer gaat dan de hartslag etc. Als je iemand goed onder druk zit kun je hem zelfs horen
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#20
De Zandman zei:
Gedragingen zijn het eerste, waarop gelet wordt.
Zenuwachtig zijn, nerveus dus, trillen of beven, niet aankijken ofwel echt wegkijken, daar letten ze op.
Een extreem apart uiterlijk kan ook een extra controle in de hand werken.
Ofwel aparte kleding.
Een echte Hippie of punker bijvoorbeeld.
Klik om te vergroten...
Kordie zei:
Precies. En als iemand een korte broek draagt een trillende knieschijf.
En een adamsappel die harder op en neer gaat dan de hartslag etc. Als je iemand goed onder druk zit kun je hem zelfs horen
Klik om te vergroten...
Een niet witte huidskleur schijnt ook goed te helpen om aangehouden te worden zonder reden.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...8910111213
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."