#1
en geur wel belangrijk
haha, merci om uw gedacht te posten, der is idd maar 1conclusie en das het feit da het vroeger beter was. ik hoop wel dat daarmee niet alles gezegd is over speed. ik ben benieuwd naar de reacties die er nog zullen volgen.... grtsDeze video bewijst niet zo veel want je weet niet wat die mensen gebruikt hebben. Van xtc krijg je ook grote ogen en ga je ook kauwen.
Maaaaar, mijn gevoel zegt ook dat de speed van nu anders is dan de speed van vroeger. Het verschil met twintig jaar geleden is zo groot dat het wel een andere stof lijkt. Toen ging ik op 100 mg een weekend door, nu kom ik er net mijn bed van uit.
Dat is dus wat mijn gevoel zegt, maar de testresultaten zijn duidelijk: speed is niet fundamenteel verandert in de afgelopen twintig jaar. Er zijn veranderingen geweest in het productieproces, maar het eindresultaat is hetzelfde.
Waarom is het verschil tussen toen en nu dan zo groot? Voor mij is dat toch een valide vraag. En, let wel, ik heb speed nooit misbruikt en soms ook jaren niet gebruikt, dus is tolerantie echt het hele verhaal? Voor geen andere stof is het verschil tussen toen en nu voor mij zo groot.
Daarom denk toch dat andere factoren ook een rol spelen — veranderingen in ons brein die komen met de ouderdom of voor de wetenschap nog onbekende vormen van permanente tolerantie bijvoorbeeld. (Het huidige inzicht is dat permanente tolerantie niet bestaat geloof ik, maar wat weten die wetenschappers nou).
Kom op, intelligente mensen, leg het @Mioesjamarra en mij uit! Anders is er voor ons maar één conclusie mogelijk: speed was vroeger gewoon beter 😉
dat drugs vroeger veel heftiger was dan nu is een feit, de xtc van nu is die van toen ook niet hoor. vroeger 2dubbele mitsubishis en je was vertrokken voor heel de nacht, ik herinner mij ook dat ik op iedereen op het feestje verliefd werd en dat alles liefdevol was. hahaaaHeb toen speed gekocht, maar nooit gebruikt.
XTC in de trein genomen (was een ramp, maar het is een 'leuk' verhaal geworden).
Die gabbers met Aussies en hun enorme vertiefde pupillen en hun malende kaken zie je inderdaad niet meer zoals toen.
Óf die drugs waren toen véél heftiger of mensen slikken nu magnesium en zijn veel oppassender met hun drugs dan een kwart eeuw geleden.
Bedenk wel dat drugsgebruik je tolerantie verandert en dat exact dezelfde dosis een veel mindere uitwerking kan hebben. Met XTC helemaal.
Mijn punt was eigenlijk dat vroeger niet alles beter was, maar de speed wel.Vroeger was alles toch beter?
Waarom voelt het dan anders? En zeg geen ‘tolerantie’ 😉 want daar heb ik al argumenten tegen gegeven.Dan zou ik dit testresultaat nog eens bekijken
Ik en speed is geen goede combinatie. Ik merk er op de een of andere manier weinig van. En vroeger was ik een braaf beugelbrugsmurfje die geen verboden substanties aanraakte.Waarom voelt het dan anders? En zeg geen ‘tolerantie’ 😉 want daar heb ik al argumenten tegen gegeven.
Het productieproces is veranderd maar het eindproduct niet, dus dat maakt waarschijnlijk niet het verschil. Maar wat dan wel? Ik weet het ook niet 🙂 maar ik zou het graag willen weten. Er lopen wel veel mensen rond die het zo ervaren.Waarom anders? Andere productie methodes wellicht?
Misschien moet je dan naar een ander feest gaan 🫣Een paar keer in dezelfde achtbaan en de lol is er snel van af. Mijn eerste achtbaan, de Python in de Efteling was fantastisch. De paar keer er na ook nog wel maar tegenwoordig vind ik dat hele pretpark geen kont meer aan. Net als met feesten, de eerste paar keer Dance Valley waren magisch. Nu mijd ik dat soort feesten als een ziekte.
Niet rest-groepen die eraan blijven of bleven hangen met een illustere werking?Het productieproces is veranderd maar het eindproduct niet, dus dat maakt waarschijnlijk niet het verschil. Maar wat dan wel? Ik weet het ook niet 🙂 maar ik zou het graag willen weten. Er lopen wel veel mensen rond die het zo ervaren.
Weet ik en doe ik ookMisschien moet je dan naar een ander feest gaan 🫣
Een paar keer in dezelfde achtbaan en de lol is er snel van af.
Er is natuurlijk altijd een soort gewenning omdat het nieuwe ervan af gaat, maar mdma, ketamine en lsd werken voor mij ongeveer hetzelfde als vroeger. Alleen met speed voel ik een significant verschil. Ik ken de testresultaten, dus ik weet dat het feitelijk dezelfde stof is, maar waarom voelt het dan zo anders? En waarom heb ik dat met andere drugs die ik 20 jaar lang sporadisch heb gebruikt niet?de LSD is voor mij nog steeds hetzelfde als begin jaren negentig.
Maar ik heb nooit te veel of te vaak gebruikt en toch ervaar ik het verschil tussen speed van toen en nu net zoals @MioesjamarraGewoon te veel gebruikt
Oei, is dat wel verstandig ?Toen ging ik op 100 mg een weekend door, nu kom ik er net mijn bed van uit.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."