Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsKwaliteit pep. anno 2000 VS anno 2023. Mijn bescheiden mening.....

Kwaliteit pep. anno 2000 VS anno 2023. Mijn bescheiden mening.....

110 antwoorden
22 weergaven
18-5-2026
L
LionXLid
01-01-2024, 00:00
#1
OtherShore zei:
Het productieproces is veranderd maar het eindproduct niet, dus dat maakt waarschijnlijk niet het verschil. Maar wat dan wel? Ik weet het ook niet 🙂 maar ik zou het graag willen weten. Er lopen wel veel mensen rond die het zo ervaren.
Klik om te vergroten...
Niet rest-groepen die eraan blijven of bleven hangen met een illustere werking?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456
V
VJ_LSD72Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Ulixes zei:
Misschien moet je dan naar een ander feest gaan 🫣
Klik om te vergroten...
Weet ik en doe ik ook :wink: Ondanks halve eeuw ouderdom nog steeds actief. Kan niet spreken over speed, niet mijn drugs, maar de LSD is voor mij nog steeds hetzelfde als begin jaren negentig. Ondanks dat ik nu eigenlijk alleen nog 1cP-LSD koop maar dat is en blijft gewoon hetzelfde werken.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#3
Tolerantie is a bitch. Dit soort topics is hier al vaak gepost. De mdma is juist veel zuiverder geworden en alsnog zegt men dat het vroeger beter was. Gewoon te veel gebruikt, op een gegeven moment is het effect gewoon niet meer hetzelfde.
G
GreenAnonManLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik ben nog vaak aan het gabberen, en heb zeker ook veel dingen geproefd om het zomaar te noemen. Ik kom zeker niet van die tijd, maar een vriend van mij heeft dexamfetamine. Ja, nou, daar zit ik op te stuiteren. Geen idee hoe dat van vroeger voelde maar deze shit is geweldig. Heb ook echte speed gesnoven maar dan wordt ik dan heel erg moe van maar kan dan niet slapen. Heel kut
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#5
VJ_LSD72 zei:
Een paar keer in dezelfde achtbaan en de lol is er snel van af.
Klik om te vergroten...
VJ_LSD72 zei:
de LSD is voor mij nog steeds hetzelfde als begin jaren negentig.
Klik om te vergroten...
Er is natuurlijk altijd een soort gewenning omdat het nieuwe ervan af gaat, maar mdma, ketamine en lsd werken voor mij ongeveer hetzelfde als vroeger. Alleen met speed voel ik een significant verschil. Ik ken de testresultaten, dus ik weet dat het feitelijk dezelfde stof is, maar waarom voelt het dan zo anders? En waarom heb ik dat met andere drugs die ik 20 jaar lang sporadisch heb gebruikt niet?

FredKroket zei:
Gewoon te veel gebruikt
Klik om te vergroten...
Maar ik heb nooit te veel of te vaak gebruikt en toch ervaar ik het verschil tussen speed van toen en nu net zoals @Mioesjamarra
B
BelowTheFlowLid
01-01-2024, 00:00
#6
Even pesten:
OtherShore zei:
Toen ging ik op 100 mg een weekend door, nu kom ik er net mijn bed van uit.
Klik om te vergroten...
Oei, is dat wel verstandig ?
B
BelowTheFlowLid
01-01-2024, 00:00
#7
Meer serieus:
Speed kan ik niet vergelijken. Nooit gebruikt (3fa dan weer wel).
Rondom de millenniumwissel gebruikte ik XTC net als veel mensen in mijn milieu wekelijks: iets van tolerantie leek toen niet te bestaan.
Nu dan weer wel. XTC heb ik liggen maar ik kies al langer dan een jaar constant voor andere substanties, afhankelijk van de gelegenheid.
Daarbij weet ik dat rondom 2000 het best uitmaakte wat voor XTC pillen ik had: uit Amsterdam of uit het zuiden van het land (echt meer als in TE veel energiek). Ik vermoed dat de zuidelijke pillen ook speed bijgemengd kregen (dus toch gebruikt "in the mix")
S
StraffeNeelLid
01-01-2024, 00:00
#8
Mioesjamarra zei:
kwaliteit is gewoon rommel nu!
Klik om te vergroten...
Misschien ook wel de leeftijd. Ik had vroeger ook altijd al dat ik na één nachtje overslaan, in de ochtend rond 10 uur een laatste lijntje en dat in de avond met een paar bier proberen te slapen (wat niet altijd lukte). Echt schotels van ogen kreeg ik meer van de pillen.
Leuk trouwens dat je een filmpje post waar ik nog rond heb gestuiterd! 🎉🥸
Tegenwoordig doe ik met een stuk minder nachtjes overslaan. Ik was het altijd, dat scheelt wel hartkloppingen. Ik jaag nu ook het gevoel van de pep niet meer na, maar gebruik het voor gezellige nachtjes kletsen en seksen met m'n vrouw.
Ik heb trouwens ook een paar keer meth gehad, maar da's toch een stuk straffer. Misschien was dat vroeger ook wel af en toe als pep op de markt. Maar da's een gokje van mij, ik weet dat niet.
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#9
StraffeNeel zei:
Misschien ook wel de leeftijd. Ik had vroeger ook altijd al dat ik na één nachtje overslaan, in de ochtend rond 10 uur een laatste lijntje en dat in de avond met een paar bier proberen te slapen (wat niet altijd lukte).
Klik om te vergroten...
Dit herken ik ook. Ik nam zondagochtend voor de zonsopkomst altijd mijn laatste lijntje, maar ik was regelmatig nog ongewenst wakker tot maandagnacht (meer dan 36 uur later). Dat gebeurt nu nooit meer (ook omdat ik clean ben @BelowTheFlow 😉). Leeftijd zou een mogelijke verklaring zijn, maar dan zou ik willen weten waarom leeftijd zo’n grote rol speelt bij speed en niet (of minder) bij andere middelen.

Ik hoor al meer dan twintig jaar geruchten over meth in speed of speed die eigenlijk meth is, maar het schijnt een mythe te zijn. Als ik het me goed herinner werd er tussen 1995 en 2005 zelden tot nooit meth aangetroffen in speed en dat waren (zogenaamd) de gouden jaren.
S
StraffeNeelLid
01-01-2024, 00:00
#10
OtherShore zei:
Ik hoor al meer dan twintig jaar geruchten over meth in speed of speed die eigenlijk meth is, maar het schijnt een mythe te zijn. Als ik het me goed herinner werd er tussen 1995 en 2005 zelden tot nooit meth aangetroffen in speed en dat waren (zogenaamd) de gouden jaren.
Klik om te vergroten...
Bedankt voor je antwoord! Geloof dat ik ooit zo'n roddel heb gehoord.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#11
OtherShore zei:
Er is natuurlijk altijd een soort gewenning omdat het nieuwe ervan af gaat, maar mdma, ketamine en lsd werken voor mij ongeveer hetzelfde als vroeger. Alleen met speed voel ik een significant verschil. Ik ken de testresultaten, dus ik weet dat het feitelijk dezelfde stof is, maar waarom voelt het dan zo anders? En waarom heb ik dat met andere drugs die ik 20 jaar lang sporadisch heb gebruikt niet?


Maar ik heb nooit te veel of te vaak gebruikt en toch ervaar ik het verschil tussen speed van toen en nu net zoals @Mioesjamarra
Klik om te vergroten...
We're getting old.
V
VJ_LSD72Lid
01-01-2024, 00:00
#12
FredKroket zei:
We're getting old.
Klik om te vergroten...
Het gebruik van speed zal het verouderingsproces alleen maar versnellen :wink: LSD en andere psychedelische drugs hebben volgens diverse onderzoeken een gunstig effect op de neuroplasticiteit in de hersenen.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#13
Door dit onderwerp en de voorliefde voor pep capaciteit ben ik eens in het diepe verleden gedoken op dit forum mbt pep
Je leest bv in de tripreports en berichten van toendertijd veel mooie momenten. Toch denk ik dat dat anno 2023 ook kan..
Het is net waar je besteld. Dat er nu meer en anders gemixed wordt geloof ik nl wel.
c
caninusLid
01-01-2024, 00:00
#14
Mioesjamarra zei:
Dag mensen allemaal, ik kom uit België en ben geboren in 1982, ik was dus in het jaar 2000 18j. Veel gefeest en ook de speed van toen leren kennen! En zoals velen zeggen uit die periode dat de speed toen wat anders was dan die van nu! Ik kwam met 1gr toen wel 3dagen toe, omdat de kwaliteit toen echt veeeeel beter was. Ben lange tijd clean geweest en in 2017 terug mee begonnen, maar de kwaliteit is tot op de dag van vandaag der echt op achteruit gegaan! Ik vraag mij al jaren af hoe dat komt, ik lees regelmatig da mensen zeggen dat het met de tolerantie of gewenning te maken heeft. Sommige schrijven dat de kwaliteit hetzelfde is gebleven. Nu, ik ga niet bij elke reactie dat ik lees gaan kijken hoe oud de persoon is die zijn mening gepost heeft! Iemand die geboren is in 2003 is nu 20j. Dus die persoon kan echt niet weten hoe krachtig de speed in mijn jaren was. Als voorbeeld, voor wie er interesse in heeft, ipv naar de muziek te luisteren, kijk gewoon eens naar de mensen in het volgende filmpje Da is een beeld van fuivende gabbers, kijk eens naar hun ogen die groot staan en naar de kauwbewegingen die men toen niet onder controle kon houden omdat de kwaliteit toen echt Vééél beter was! Kijk naar de jeugd van nu in de discotheken of weet ik waar nog, een discotheek vol mensen met supergrote ogen en monden die niet stil staan. Da zie je anno 2023 toch niet meer!!!??En ik weet dat er nog veel mensen zijn deze tijden die amfetamine gebruiken hoor maar van de pep van nu staan je ogen niet wijd open dat je enkel het wit ziet en kun je je mond wel stil houden!!
Ik wil maar zeggen tegen speedgebruikers die de pep van toen niet ervaren hebben, Neem het maar aan van mij en mijn generatie genoten . De kwaliteit is gewoon rommel nu! Zelf weet ik niet hoe dat komt. Ik zou het natuurlijk graag weten, maar ik ga dat niet opzoeken, het is nu eenmaal zo.... ! Ik heb nu net mijn ervaring neergeschreven van de speed van toen VS die van nu....
Aan alle lezers, het gaat jullie goed, en wees blij dat die speed niet meer terug komt want da was er echt over!!!!
Grts David
Klik om te vergroten...
Ik ben een paar jaar ouder als jou, en gebruik al sinds 1995 tot nu. Natuurlijk zijn er door de jaren heen verschillen geweest in de kwaliteit (puur vanwege de grondstoffen). De grootste omslag vond plaats toen men APAAN en later ook soms APAA (maar van die laatste hoor je eigenlijk niet meer zoveel). Met name toen de APAAN in omloop kwam begon je verschil in kwaliteit te merken. Ik heb door de jaren heen heel wat samples weg gebracht naar testservice en in de beginperiode van APAAN, waren de testuitslagen ook aanzienlijk lager (50-55% amfetamine en dan zonder bij restproducten zoals mabij, dan mocht je in je handen klappen). Maar een jaar later (en nu nog steeds) is 72-73% amfetamine gewoon normaal in 99% van de samples die ik heb laten testen. Nou moet ik wel vermelden dat de herkomst van die samples wel altijd van 2 personen afkwam, die exact wisten waar ze mee bezig waren als het om de productie van speed ging. Afgelopen jaar zijn er weer wat vervuilingen geweest met een bepaalde olie (zal zo de naam even opzoeken voor je) waardoor de percentages daalden. Maar het werd schijnbaar tijdens het opkloppen van de A olie al direct duidelijk of men met gemixte olie te maken had of niet. Dus dat trucje is maar korte tijd gebruikt.
A
APESHIT13Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Kordie zei:
Door dit onderwerp en de voorliefde voor pep capaciteit ben ik eens in het diepe verleden gedoken op dit forum mbt pep
Je leest bv in de tripreports en berichten van toendertijd veel mooie momenten. Toch denk ik dat dat anno 2023 ook kan..
Het is net waar je besteld. Dat er nu meer en anders gemixed wordt geloof ik nl wel.
Klik om te vergroten...
Ik zou het sowieso altijd wel wassen met acetone. De laatste keer dat ik dat deed hield ik de helft over van wat ik had 😐 het was daarna wel veel potenter en zachter aan de neus, en een minder opgefokt effect.
c
caninusLid
01-01-2024, 00:00
#16
APESHIT13 zei:
Ik zou het sowieso altijd wel wassen met acetone. De laatste keer dat ik dat deed hield ik de helft over van wat ik had 😐 het was daarna wel veel potenter en zachter aan de neus, en een minder opgefokt effect.
Klik om te vergroten...
Als dat bij mij zou gebeuren dan ging ik nooit meer terug naar zo'n dealer. Dus je bent en de helft van het gekochte materiaal verloren in de aceton en je heb nog een hoop werk gehad met wassen, aceton komen, drogen. Maar je hebt hem zeker nooit weggebracht om te testen?
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#17
APESHIT13 zei:
Ik zou het sowieso altijd wel wassen met acetone
Klik om te vergroten...

Wat doet die aceton dan (schoonmaken)?
Verwijderen van mengstof?
A
APESHIT13Lid
01-01-2024, 00:00
#18
caninus zei:
Als dat bij mij zou gebeuren dan ging ik nooit meer terug naar zo'n dealer. Dus je bent en de helft van het gekochte materiaal verloren in de aceton en je heb nog een hoop werk gehad met wassen, aceton komen, drogen. Maar je hebt hem zeker nooit weggebracht om te testen?
Klik om te vergroten...
Nee had het niet getest inderdaad. Ik raadt het altijd wel aan om te doen maar ik heb het echt zelf maar een enkele keer maar gedaan 😂 het was een gram van een vriend die het van dezelfde batch gebruikte

Kordie zei:
Wat doet die aceton dan (schoonmaken)?
Verwijderen van mengstof?
Klik om te vergroten...
In ieder gevang cafeïne. Vast nog wel iets maar dat weet niet ik niet. Het wordt toch het meeste vermengt met cafeïne volgens mij
c
caninusLid
01-01-2024, 00:00
#19
Kordie zei:
Wat doet die aceton dan (schoonmaken)?
Verwijderen van mengstof?
Klik om te vergroten...
Met aceton kun je van troep iets minder erge troep maken. Maar ik zou gewoon geen troep kopen. (Ik heb dat sowieso nooit begrepen waarom mensen "troep" willen aanschaffen?
.
.058Leeuwarden058.Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Mioesjamarra zei:
Dag mensen allemaal, ik kom uit België en ben geboren in 1982, ik was dus in het jaar 2000 18j. Veel gefeest en ook de speed van toen leren kennen! En zoals velen zeggen uit die periode dat de speed toen wat anders was dan die van nu! Ik kwam met 1gr toen wel 3dagen toe, omdat de kwaliteit toen echt veeeeel beter was. Ben lange tijd clean geweest en in 2017 terug mee begonnen, maar de kwaliteit is tot op de dag van vandaag der echt op achteruit gegaan! Ik vraag mij al jaren af hoe dat komt, ik lees regelmatig da mensen zeggen dat het met de tolerantie of gewenning te maken heeft. Sommige schrijven dat de kwaliteit hetzelfde is gebleven. Nu, ik ga niet bij elke reactie dat ik lees gaan kijken hoe oud de persoon is die zijn mening gepost heeft! Iemand die geboren is in 2003 is nu 20j. Dus die persoon kan echt niet weten hoe krachtig de speed in mijn jaren was. Als voorbeeld, voor wie er interesse in heeft, ipv naar de muziek te luisteren, kijk gewoon eens naar de mensen in het volgende filmpje Da is een beeld van fuivende gabbers, kijk eens naar hun ogen die groot staan en naar de kauwbewegingen die men toen niet onder controle kon houden omdat de kwaliteit toen echt Vééél beter was! Kijk naar de jeugd van nu in de discotheken of weet ik waar nog, een discotheek vol mensen met supergrote ogen en monden die niet stil staan. Da zie je anno 2023 toch niet meer!!!??En ik weet dat er nog veel mensen zijn deze tijden die amfetamine gebruiken hoor maar van de pep van nu staan je ogen niet wijd open dat je enkel het wit ziet en kun je je mond wel stil houden!!
Ik wil maar zeggen tegen speedgebruikers die de pep van toen niet ervaren hebben, Neem het maar aan van mij en mijn generatie genoten . De kwaliteit is gewoon rommel nu! Zelf weet ik niet hoe dat komt. Ik zou het natuurlijk graag weten, maar ik ga dat niet opzoeken, het is nu eenmaal zo.... ! Ik heb nu net mijn ervaring neergeschreven van de speed van toen VS die van nu....
Aan alle lezers, het gaat jullie goed, en wees blij dat die speed niet meer terug komt want da was er echt over!!!!
Grts David
Klik om te vergroten...
Ik zelf heb ook in me gabber tijd veel speed gebruikt. En heb het soms wel jaren amper tot niet gehad. En ik En kaarten van me hier in leeuwarden zeggen het zelfde. Die rommel is niet meer wat het was. Kan gewoon slapen de zelfde avond als je wil en niet door snuift en dat kukte mij echt niet en afgelopen nacht nog net een maatje van toen waar ik nu zit en die was ook in slaap gevallen in de ochtend toen hij even zijn ogen dicht deed. Dit was toen niet mogelijk je stond gewoon strak en helemaal aan uren lang van het nemen van lijnen die avonden
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."