Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsKwaliteit pep. anno 2000 VS anno 2023. Mijn bescheiden mening.....

Kwaliteit pep. anno 2000 VS anno 2023. Mijn bescheiden mening.....

110 antwoorden
24 weergaven
18-5-2026
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#1
OtherShore zei:
vroeger gewoon beter 😉
Klik om te vergroten...
Vroeger was alles toch beter?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456
K
Kordie
Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Mee eens.
Ik ben ook van die tijd.
De pep en mdma waren echt beresterk.
Nu kun je het op iedere hoek van de straat krijgen geloof ik, destijds moest ik er nog voor reizen. Maar was de moeite, waren prachtjaren. Geen stress, alleen maar party ohne ende
M
MioesjamarraLid
01-01-2024, 00:00
#3
Dag mensen allemaal, ik kom uit België en ben geboren in 1982, ik was dus in het jaar 2000 18j. Veel gefeest en ook de speed van toen leren kennen! En zoals velen zeggen uit die periode dat de speed toen wat anders was dan die van nu! Ik kwam met 1gr toen wel 3dagen toe, omdat de kwaliteit toen echt veeeeel beter was. Ben lange tijd clean geweest en in 2017 terug mee begonnen, maar de kwaliteit is tot op de dag van vandaag der echt op achteruit gegaan! Ik vraag mij al jaren af hoe dat komt, ik lees regelmatig da mensen zeggen dat het met de tolerantie of gewenning te maken heeft. Sommige schrijven dat de kwaliteit hetzelfde is gebleven. Nu, ik ga niet bij elke reactie dat ik lees gaan kijken hoe oud de persoon is die zijn mening gepost heeft! Iemand die geboren is in 2003 is nu 20j. Dus die persoon kan echt niet weten hoe krachtig de speed in mijn jaren was. Als voorbeeld, voor wie er interesse in heeft, ipv naar de muziek te luisteren, kijk gewoon eens naar de mensen in het volgende filmpje Da is een beeld van fuivende gabbers, kijk eens naar hun ogen die groot staan en naar de kauwbewegingen die men toen niet onder controle kon houden omdat de kwaliteit toen echt Vééél beter was! Kijk naar de jeugd van nu in de discotheken of weet ik waar nog, een discotheek vol mensen met supergrote ogen en monden die niet stil staan. Da zie je anno 2023 toch niet meer!!!??En ik weet dat er nog veel mensen zijn deze tijden die amfetamine gebruiken hoor maar van de pep van nu staan je ogen niet wijd open dat je enkel het wit ziet en kun je je mond wel stil houden!!
Ik wil maar zeggen tegen speedgebruikers die de pep van toen niet ervaren hebben, Neem het maar aan van mij en mijn generatie genoten . De kwaliteit is gewoon rommel nu! Zelf weet ik niet hoe dat komt. Ik zou het natuurlijk graag weten, maar ik ga dat niet opzoeken, het is nu eenmaal zo.... ! Ik heb nu net mijn ervaring neergeschreven van de speed van toen VS die van nu....
Aan alle lezers, het gaat jullie goed, en wees blij dat die speed niet meer terug komt want da was er echt over!!!!
Grts David
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#4
Deze video bewijst niet zo veel want je weet niet wat die mensen gebruikt hebben. Van xtc krijg je ook grote ogen en ga je ook kauwen.

Maaaaar, mijn gevoel zegt ook dat de speed van nu anders is dan de speed van vroeger. Het verschil met twintig jaar geleden is zo groot dat het wel een andere stof lijkt. Toen ging ik op 100 mg een weekend door, nu kom ik er net mijn bed van uit.

Dat is dus wat mijn gevoel zegt, maar de testresultaten zijn duidelijk: speed is niet fundamenteel veranderd in de afgelopen twintig jaar. Er zijn veranderingen geweest in het productieproces, maar het eindresultaat is hetzelfde.

Waarom is het verschil tussen toen en nu dan zo groot? Voor mij is dat toch een valide vraag. En, let wel, ik heb speed nooit misbruikt en soms ook jaren niet gebruikt, dus is tolerantie echt het hele verhaal? Voor geen andere stof is het verschil tussen toen en nu voor mij zo groot.

Daarom denk toch dat andere factoren ook een rol spelen — veranderingen in ons brein die komen met de ouderdom of voor de wetenschap nog onbekende vormen van permanente tolerantie bijvoorbeeld. (Het huidige inzicht is dat permanente tolerantie niet bestaat geloof ik, maar wat weten die wetenschappers nou).

Kom op, intelligente mensen, leg het @Mioesjamarra en mij uit! Anders is er voor ons maar één conclusie mogelijk: speed was vroeger gewoon beter 😉
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#5
Heb toen speed gekocht, maar nooit gebruikt.
XTC in de trein genomen (was een ramp, maar het is een 'leuk' verhaal geworden).

Die gabbers met Aussies en hun enorme vertiefde pupillen en hun malende kaken zie je inderdaad niet meer zoals toen.

Óf die drugs waren toen véél heftiger of mensen slikken nu magnesium en zijn veel oppassender met hun drugs dan een kwart eeuw geleden.

Bedenk wel dat drugsgebruik je tolerantie verandert en dat exact dezelfde dosis een veel mindere uitwerking kan hebben. Met XTC helemaal.

M
MioesjamarraLid
01-01-2024, 00:00
#6
OtherShore zei:
Deze video bewijst niet zo veel want je weet niet wat die mensen gebruikt hebben. Van xtc krijg je ook grote ogen en ga je ook kauwen.

Maaaaar, mijn gevoel zegt ook dat de speed van nu anders is dan de speed van vroeger. Het verschil met twintig jaar geleden is zo groot dat het wel een andere stof lijkt. Toen ging ik op 100 mg een weekend door, nu kom ik er net mijn bed van uit.

Dat is dus wat mijn gevoel zegt, maar de testresultaten zijn duidelijk: speed is niet fundamenteel verandert in de afgelopen twintig jaar. Er zijn veranderingen geweest in het productieproces, maar het eindresultaat is hetzelfde.

Waarom is het verschil tussen toen en nu dan zo groot? Voor mij is dat toch een valide vraag. En, let wel, ik heb speed nooit misbruikt en soms ook jaren niet gebruikt, dus is tolerantie echt het hele verhaal? Voor geen andere stof is het verschil tussen toen en nu voor mij zo groot.

Daarom denk toch dat andere factoren ook een rol spelen — veranderingen in ons brein die komen met de ouderdom of voor de wetenschap nog onbekende vormen van permanente tolerantie bijvoorbeeld. (Het huidige inzicht is dat permanente tolerantie niet bestaat geloof ik, maar wat weten die wetenschappers nou).

Kom op, intelligente mensen, leg het @Mioesjamarra en mij uit! Anders is er voor ons maar één conclusie mogelijk: speed was vroeger gewoon beter 😉
Klik om te vergroten...
haha, merci om uw gedacht te posten, der is idd maar 1conclusie en das het feit da het vroeger beter was. ik hoop wel dat daarmee niet alles gezegd is over speed. ik ben benieuwd naar de reacties die er nog zullen volgen.... grts
M
MioesjamarraLid
01-01-2024, 00:00
#7
Casrus zei:
Heb toen speed gekocht, maar nooit gebruikt.
XTC in de trein genomen (was een ramp, maar het is een 'leuk' verhaal geworden).

Die gabbers met Aussies en hun enorme vertiefde pupillen en hun malende kaken zie je inderdaad niet meer zoals toen.

Óf die drugs waren toen véél heftiger of mensen slikken nu magnesium en zijn veel oppassender met hun drugs dan een kwart eeuw geleden.

Bedenk wel dat drugsgebruik je tolerantie verandert en dat exact dezelfde dosis een veel mindere uitwerking kan hebben. Met XTC helemaal.

Klik om te vergroten...
dat drugs vroeger veel heftiger was dan nu is een feit, de xtc van nu is die van toen ook niet hoor. vroeger 2dubbele mitsubishis en je was vertrokken voor heel de nacht, ik herinner mij ook dat ik op iedereen op het feestje verliefd werd en dat alles liefdevol was. hahaaa
L
LionXLid
01-01-2024, 00:00
#8
Dan zou ik dit testresultaat nog eens bekijken:
https://drugsforum.nl/threads/wat-was-jouw-laatste-testresultaat.50823/post-1906841
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#9
N3K0 zei:
Vroeger was alles toch beter?
Klik om te vergroten...
Mijn punt was eigenlijk dat vroeger niet alles beter was, maar de speed wel.

DjYella zei:
Dan zou ik dit testresultaat nog eens bekijken
Klik om te vergroten...
Waarom voelt het dan anders? En zeg geen ‘tolerantie’ 😉 want daar heb ik al argumenten tegen gegeven.
L
LionXLid
01-01-2024, 00:00
#10
OtherShore zei:
Waarom voelt het dan anders? En zeg geen ‘tolerantie’ 😉 want daar heb ik al argumenten tegen gegeven.
Klik om te vergroten...
Ik en speed is geen goede combinatie. Ik merk er op de een of andere manier weinig van. En vroeger was ik een braaf beugelbrugsmurfje die geen verboden substanties aanraakte.
Vergelijken kan ik niet.
De enige objectieve vergelijking is door middel van test resultaten van toen met nu te vergelijken.

Waarom anders? Andere productie methodes wellicht?
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#11
DjYella zei:
Waarom anders? Andere productie methodes wellicht?
Klik om te vergroten...
Het productieproces is veranderd maar het eindproduct niet, dus dat maakt waarschijnlijk niet het verschil. Maar wat dan wel? Ik weet het ook niet 🙂 maar ik zou het graag willen weten. Er lopen wel veel mensen rond die het zo ervaren.
V
VJ_LSD72Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Een paar keer in dezelfde achtbaan en de lol is er snel van af. Mijn eerste achtbaan, de Python in de Efteling was fantastisch. De paar keer er na ook nog wel maar tegenwoordig vind ik dat hele pretpark geen kont meer aan. Net als met feesten, de eerste paar keer Dance Valley waren magisch. Nu mijd ik dat soort feesten als een ziekte.
U
UlixesLid
01-01-2024, 00:00
#13
VJ_LSD72 zei:
Een paar keer in dezelfde achtbaan en de lol is er snel van af. Mijn eerste achtbaan, de Python in de Efteling was fantastisch. De paar keer er na ook nog wel maar tegenwoordig vind ik dat hele pretpark geen kont meer aan. Net als met feesten, de eerste paar keer Dance Valley waren magisch. Nu mijd ik dat soort feesten als een ziekte.
Klik om te vergroten...
Misschien moet je dan naar een ander feest gaan 🫣
L
LionXLid
01-01-2024, 00:00
#14
OtherShore zei:
Het productieproces is veranderd maar het eindproduct niet, dus dat maakt waarschijnlijk niet het verschil. Maar wat dan wel? Ik weet het ook niet 🙂 maar ik zou het graag willen weten. Er lopen wel veel mensen rond die het zo ervaren.
Klik om te vergroten...
Niet rest-groepen die eraan blijven of bleven hangen met een illustere werking?
V
VJ_LSD72Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Ulixes zei:
Misschien moet je dan naar een ander feest gaan 🫣
Klik om te vergroten...
Weet ik en doe ik ook :wink: Ondanks halve eeuw ouderdom nog steeds actief. Kan niet spreken over speed, niet mijn drugs, maar de LSD is voor mij nog steeds hetzelfde als begin jaren negentig. Ondanks dat ik nu eigenlijk alleen nog 1cP-LSD koop maar dat is en blijft gewoon hetzelfde werken.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#16
Tolerantie is a bitch. Dit soort topics is hier al vaak gepost. De mdma is juist veel zuiverder geworden en alsnog zegt men dat het vroeger beter was. Gewoon te veel gebruikt, op een gegeven moment is het effect gewoon niet meer hetzelfde.
G
GreenAnonManLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik ben nog vaak aan het gabberen, en heb zeker ook veel dingen geproefd om het zomaar te noemen. Ik kom zeker niet van die tijd, maar een vriend van mij heeft dexamfetamine. Ja, nou, daar zit ik op te stuiteren. Geen idee hoe dat van vroeger voelde maar deze shit is geweldig. Heb ook echte speed gesnoven maar dan wordt ik dan heel erg moe van maar kan dan niet slapen. Heel kut
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#18
VJ_LSD72 zei:
Een paar keer in dezelfde achtbaan en de lol is er snel van af.
Klik om te vergroten...
VJ_LSD72 zei:
de LSD is voor mij nog steeds hetzelfde als begin jaren negentig.
Klik om te vergroten...
Er is natuurlijk altijd een soort gewenning omdat het nieuwe ervan af gaat, maar mdma, ketamine en lsd werken voor mij ongeveer hetzelfde als vroeger. Alleen met speed voel ik een significant verschil. Ik ken de testresultaten, dus ik weet dat het feitelijk dezelfde stof is, maar waarom voelt het dan zo anders? En waarom heb ik dat met andere drugs die ik 20 jaar lang sporadisch heb gebruikt niet?

FredKroket zei:
Gewoon te veel gebruikt
Klik om te vergroten...
Maar ik heb nooit te veel of te vaak gebruikt en toch ervaar ik het verschil tussen speed van toen en nu net zoals @Mioesjamarra
B
BelowTheFlowLid
01-01-2024, 00:00
#19
Even pesten:
OtherShore zei:
Toen ging ik op 100 mg een weekend door, nu kom ik er net mijn bed van uit.
Klik om te vergroten...
Oei, is dat wel verstandig ?
M
MK-ULTRALid
01-01-2024, 00:00
#20
Denk dat het frituren van je beloningssysteem door de jaren heen een grote rol speelt. Ook als je niet maandelijks gebruikt, en bv een gram per keer gebruikt. 10x meer dopamine in je systeem dan normaal, jonge da hoort nie... Wel lekker, eventjes, maar richt in mijn ogen wel schade aan.
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."