Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsKwaliteit pep. anno 2000 VS anno 2023. Mijn bescheiden mening.....

Kwaliteit pep. anno 2000 VS anno 2023. Mijn bescheiden mening.....

110 antwoorden
23 weergaven
18-5-2026
S
SnookyLid
01-01-2024, 00:00
#1
OT: heb je het zelf ervaren dat de speedkwaliteit minder is of maak je dat op uit het feit dat je geen kauwende kaken meer ziet? Ik heb nl het idee dat speed een beetje een passé drug is. Weinig jongeren die speed gebruiken, er zijn veel nieuwe populairdere drugs in omloop. En dat zal gelijk wellicht ook een verklaring kunnen zijn waarom de kwaliteit minder is. Minder productie door afname gebruik (zeker in de 90'er jaren was speed de meest populaire drug) betekent ook minder concurrentie qua verkoop. Dus kwaliteit is minder belangrijk (immers, bij veel concurrentie moet je kwaliteit top zijn zodat men bij jou haalt.

Overigens ben ik ook een '82 kind, dus snap je observatie :wink:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456
S
SnookyLid
01-01-2024, 00:00
#2
Kordie zei:
Goeie. Ik denk dat speed weer een comeback kan maken als dadelijk de RC's illegaal worden.
Klik om te vergroten...
Ja kan, alhoewel het illegaal maken ervan nooit zo heel veel impact heeft gehad op het gebruik ervan… 😂
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#3
Indy007 zei:
OT: heb je het zelf ervaren dat de speedkwaliteit minder is of maak je dat op uit het feit dat je geen kauwende kaken meer ziet? Ik heb nl het idee dat speed een beetje een passé drug is. Weinig jongeren die speed gebruiken, er zijn veel nieuwe populairdere drugs in omloop. En dat zal gelijk wellicht ook een verklaring kunnen zijn waarom de kwaliteit minder is. Minder productie door afname gebruik (zeker in de 90'er jaren was speed de meest populaire drug) betekent ook minder concurrentie qua verkoop. Dus kwaliteit is minder belangrijk (immers, bij veel concurrentie moet je kwaliteit top zijn zodat men bij jou haalt.

Overigens ben ik ook een '82 kind, dus snap je observatie :wink:
Klik om te vergroten...

Goeie. Ik denk dat speed weer een comeback kan maken als dadelijk de RC's illegaal worden.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#4
Indy007 zei:
OT: heb je het zelf ervaren dat de speedkwaliteit minder is of maak je dat op uit het feit dat je geen kauwende kaken meer ziet? Ik heb nl het idee dat speed een beetje een passé drug is. Weinig jongeren die speed gebruiken, er zijn veel nieuwe populairdere drugs in omloop. En dat zal gelijk wellicht ook een verklaring kunnen zijn waarom de kwaliteit minder is. Minder productie door afname gebruik (zeker in de 90'er jaren was speed de meest populaire drug) betekent ook minder concurrentie qua verkoop. Dus kwaliteit is minder belangrijk (immers, bij veel concurrentie moet je kwaliteit top zijn zodat men bij jou haalt.

Overigens ben ik ook een '82 kind, dus snap je observatie :wink:
Klik om te vergroten...
Heeft waarschijnlijk meer met de manier van verkrijgen te maken dan het effect zelf.

Steeds meer mensen bestellen liever wat op een handige RC site dan contact moeten hebben met 1 of andere dealer. And I can't blame them.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#5
Mindless zei:
Heeft waarschijnlijk meer met de manier van verkrijgen te maken dan het effect zelf.

Steeds meer mensen bestellen liever wat op een handige RC site dan contact moeten hebben met 1 of andere dealer. And I can't blame them.
Klik om te vergroten...

Precies.
Ik bestel liever een upper via een vendor op internet. Dan in een steegje in de stad.
Daarom zijn die rc vendors ook zo uit de klauwen gegroeid.

Maargoed, die luxe van internet is voorbij.
We zullen tzt toch weer op pad moeten.
I
Immersive.Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Gewoon stoppe 😂
P
PanLid
01-01-2024, 00:00
#7
Amfetamine(sulfaat) is amfetamine(sulfaat), hoe het ook geproduceerd is. Maar zoals de meesten wel weten zijn er twee varianten die chemisch gezien identiek zijn maar ruimtelijk gezien elkaars spiegelbeeld. Afhankelijk van de synthesemethode krijg je óf de ene variant, óf de andere of een mix van 50% van de ene en 50% van de andere. Afhankelijk van eventueel mengen na het produceren kun je theoretisch iedere verhouding maken.

De testen van de teststraat kunnen (volgens mij) geen onderscheid maken tussen de twee varianten maar ze hebben een heel andere uitwerking op het menselijk lichaam. Het zou dus (theoretisch) zo kunnen zijn dat een test van twee monsters zuiver amfetamine aangeven maar de uitwerking dus toch anders is. "Kwalitiet" wordt hiermee een relatief begrip.

Of dit ook in werkelijkheid zo is, dat kan ik niet nagaan omdat ik hier niet op kan (laten) testen.

Als ik het goed heb dan gaat hetzelfde op voor MDMA maar misschien dat iemand met meer kennis van chemie hier wat zinnigs over kan vertellen. (Ik ben wel nieuwsgierig want het "vroeger was [xyz] beter dan tegenwoordig" hoor je best veel de laatste tijd).
H
Hebbenze?Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Pan zei:
Amfetamine(sulfaat) is amfetamine(sulfaat), hoe het ook geproduceerd is. Maar zoals de meesten wel weten zijn er twee varianten die chemisch gezien identiek zijn maar ruimtelijk gezien elkaars spiegelbeeld. Afhankelijk van de synthesemethode krijg je óf de ene variant, óf de andere of een mix van 50% van de ene en 50% van de andere. Afhankelijk van eventueel mengen na het produceren kun je theoretisch iedere verhouding maken.

De testen van de teststraat kunnen (volgens mij) geen onderscheid maken tussen de twee varianten maar ze hebben een heel andere uitwerking op het menselijk lichaam. Het zou dus (theoretisch) zo kunnen zijn dat een test van twee monsters zuiver amfetamine aangeven maar de uitwerking dus toch anders is. "Kwalitiet" wordt hiermee een relatief begrip.

Of dit ook in werkelijkheid zo is, dat kan ik niet nagaan omdat ik hier niet op kan (laten) testen.

Als ik het goed heb dan gaat hetzelfde op voor MDMA maar misschien dat iemand met meer kennis van chemie hier wat zinnigs over kan vertellen. (Ik ben wel nieuwsgierig want het "vroeger was [xyz] beter dan tegenwoordig" hoor je best veel de laatste tijd).
Klik om te vergroten...
Ben ook benieuwd of dit klopt met MDMA, sinds ze geen safrole meer gebruiken is de anijslucht er nagenoeg af, en sindsdien ervaar ik (en anderen idem) het ook anders
g
guapLid
01-01-2024, 00:00
#9
Kordie zei:
De pep en mdma waren echt beresterk.
Klik om te vergroten...
En nu zijn de pillen beresterk😂
Laatst kwam een vriend van me aan met pillen van 350mg, vanzelfsprekend dat ik even oversloeg met mijn 65kg
S
ShinyzappyLid
01-01-2024, 00:00
#10
guap zei:
En nu zijn de pillen beresterk😂
Laatst kwam een vriend van me aan met pillen van 350mg, vanzelfsprekend dat ik even oversloeg met mijn 65kg
Klik om te vergroten...
Nou dat betwijfel ik
j
je moederLid
01-01-2024, 00:00
#11
Pan zei:
Amfetamine(sulfaat) is amfetamine(sulfaat), hoe het ook geproduceerd is. Maar zoals de meesten wel weten zijn er twee varianten die chemisch gezien identiek zijn maar ruimtelijk gezien elkaars spiegelbeeld. Afhankelijk van de synthesemethode krijg je óf de ene variant, óf de andere of een mix van 50% van de ene en 50% van de andere. Afhankelijk van eventueel mengen na het produceren kun je theoretisch iedere verhouding maken.
Klik om te vergroten...

Ik denk niet dat de meeste mensen dit weten want ik lees dit voor het eerst.

Maar wat ik sws al wou zeggen ;
Als ik op Dread (drugsforum op het darkweb) de reviews over verschillende verkopers lees, dan lees ik dat ze de speed van een bepaalde leverancier als euforischer ervaren dan van andere leveranciers die ook heel goed staan aangeschreven. Dus blijkbaar zit er wel verschil in ook al is de zuiverheid hetzelfde.
M
MK-ULTRALid
01-01-2024, 00:00
#12
Denk dat het frituren van je beloningssysteem door de jaren heen een grote rol speelt. Ook als je niet maandelijks gebruikt, en bv een gram per keer gebruikt. 10x meer dopamine in je systeem dan normaal, jonge da hoort nie... Wel lekker, eventjes, maar richt in mijn ogen wel schade aan.
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#13
rachel1 zei:
als je vroeger speed gewoon maar in je zak had, rook je het al van mijjjjjjjlenver...ik ben trouwens van 1969 dus heb die goede tijden ook meegemaakt. Ik heb een hekel aan natte speed?! Brol in mijn ogen/neus..Goede speed ruikt naar van die groene appels, granny smith..jammiejam
Klik om te vergroten...
Appeltjes-speed en bloemetjes-speed. Daar hoor ik weleens verhalen over. Zuivere speed ruikt naar geen van beiden overigens.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#14
rachel1 zei:
natte speed is versneden
Klik om te vergroten...
Bullshit. Dat weet je niet zonder het te testen.
rachel1 zei:
en geur wel belangrijk
Klik om te vergroten...
Hoezo? Als je echt zuivere speed hebt hoort het vrij geurloos te zijn dacht ik
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#15
FredKroket zei:
Bullshit. Dat weet je niet zonder het te testen.

Hoezo? Als je echt zuivere speed hebt hoort het vrij geurloos te zijn dacht ik
Klik om te vergroten...
Zuivere speed is geurloos. In ieder geval heeft het geen geur van oplosmiddelen of esters (appel/bloemetjes)
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#16
Hippie Langwaus zei:
Zuivere speed is geurloos
Klik om te vergroten...

Inderdaad, die ervaring heb ik ook. Al is die wel al heel veel jaren geleden. Misschien is het anno 2023 anders.
Maar als ik wat pep bij me had vroeger dan rook je echt niet een fruitmand uit mijn broekzak
c
caninusLid
01-01-2024, 00:00
#17
Dat van dat speed nagenoeg geurloos is klopt. Maar ik kan me nog goed de appeltjesspeed herinneren die zo sterk rook, dat als ik na het snuiven uitademde, iedereen wist wat ik had gedaan😇😇
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#18
caninus zei:
Dat van dat speed nagenoeg geurloos is klopt. Maar ik kan me nog goed de appeltjesspeed herinneren die zo sterk rook, dat als ik na het snuiven uitademde, iedereen wist wat ik had gedaan😇😇
Klik om te vergroten...
Dan zit er sowieso iets doorheen wat er niet inhoort. Of het is niet op de goede wijze geproduceerd.
c
caninusLid
01-01-2024, 00:00
#19
FredKroket zei:
Dan zit er sowieso iets doorheen wat er niet inhoort. Of het is niet op de goede wijze geproduceerd.
Klik om te vergroten...
Misschien niet op de juiste manier als normale speed geproduceerd. Maar zeker wel op de juiste manier voor appeltjesspeed geproduceerd
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#20
caninus zei:
Misschien niet op de juiste manier als normale speed geproduceerd. Maar zeker wel op de juiste manier voor appeltjesspeed geproduceerd
Klik om te vergroten...
Ga toch weg met je appeltjesspeed
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."