#1
Dit klopt. Ik gebruik slaapmedicatie, maar geen benzo's!Maar jij slikt toch nog slaapmedicatie? Dat blijven ze wel voorschrijven.
Ik heb een slaapstoornis en heb blijvend medicatie nodig helaas....naast nog een keer mijn hulphond Tanja.
Dit klopt. Ik gebruik slaapmedicatie, maar geen benzo's!Maar jij slikt toch nog slaapmedicatie? Dat blijven ze wel voorschrijven.
Wat naar! Qeutiapine met Zopiclon meende ik? Maar z drugs zijn toch ook benzo’s?Dit klopt. Ik gebruik slaapmedicatie, maar geen benzo's!
Ik heb een slaapstoornis en heb blijvend medicatie nodig helaas....naast nog een keer mijn hulphond Tanja.
Dit is heftig zeg...Ik ben er ook weer; even vd radar geweest. Ik heb een soort van epileptische aanval gehad, was heel heftig, werd blind aan beide ogen, kon niet praten, slikken, helemaal niets, hartritme was 180 slagen p/m. Ambu heeft me naar ziekenhuis gebracht, met infuus behandeld, en knapte snel op. Nu via ggz verdere behandeling. Ik ben er gelukkig nog.
Dank voor deze link.Maar jij slikt toch nog slaapmedicatie? Dat blijven ze wel voorschrijven. Er zijn hele goede artsen gelukkig!!!! Maar ook hele foute.
volgende docu maar is bekijken:
Ik heb t idee dat de jonge generatie artsen sceptischer is maar dat schijnt ook niet altijd zo te zijn.
![]()
Verslavingstherapeut Meindert was zelf verslaafd: 'Slikte 65 pillen per dag'
Als psychotherapeut in de verslavingszorg kon Meindert Inderwisch (65) zich maar al te goed verplaatsen in zijn cliënten – zelf was hij één van hen. Hij was zo afhankelijk geworden van slaappillen dat hij er op zijn dieptepunt 65 per dag slikte. "Ik wilde niet door die hel heen van ontwenning."www.rtl.nl
65 Zolpidem pillen per dag, de beste man heeft het overleefd.
Met mij gaat t redelijk, stabiel op 15 mg diazepam. Slapen lukt de ene nacht beter dan de andere nacht, wacht op gesprek met psych om te bespreken of volledige afbouw in klinische setting kan. Ik red het zelf niet alleen.
Ja, echt zó goed dat je er al twee weken vanaf bent!!! 💪😎 En ja, die nachten zijn dan kut. Snap ik heel goed. Maar ze horen erbij en je gaat écht wel een manier vinden om daarmee om te gaan. Ik raad dit iedereen aan, maar ken je de podcast Nothing much Happens? Helpt mij echt goed met de nachten (en ja, ik gebruik nog medicatie, maar tóch). Zijn een soort bedtime stories for grown ups. Echt ontzettend soothing. Tip! ♥️Wat vervelend dat je het zelf niet alleen red toch. Verstandig om het dan klinisch te doen idd. Sterkte🫂
Ik ben er nu dus ruim 2 weken vanaf💪
Deze week wel 2 nachten ontzettend slecht geslapen, met hooguit 2 uur slaap. Waaronder vannacht. Had van de week de eerste nacht toen wel echt trek in Diazepam. Maar ik moet gewoon leren accepteren dat af en toe een slechte nacht bij het leven hoort. Genoeg afleiding overdag zoeken dan maar om niet in te kakken.
Jep, dat is inderdaad een megagrote onzekerheid! Thnxxx 🙏Heel veel sterkte en succes met je aankomende afbouwperiode! Dat lijkt me toch een grote onzekerheid als je op een bepaalde dosis word ingesteld terwijl het nog niet waterdicht is qua omrekenen van Bromazolam naar Diazepam. @Jazz35 !
Maar stapsgewijs, kom je tot de 0.
Heeft iemand ervaring tijdens afbouw met ontzettend veel dromen (geen nachtmerries
Oid), ik droom zo intens, dat ik niet weet of dit nu een goed of slecht teken is. Dromen gaan veel over mijn overleden moeder, en ook over mijn kindertijd (alsof er nog zaken liggen die onverwerkt zijn). Wordt regelmatig huilend wakker.
Gelukkig en goed om te horen, het is zo intens. En inderdaad, ik heb maandenlang geen enkele droom gehad, en nu alleen maar hele intense dromen, die levensecht zijn. Dank voor je bericht.Dromen betekend het herstel van de brein. Bron: Ashton Manual benzodiazepines.
Nachtmerries en lucide dromen komen veel voor, heel herkenbaar ook. Benzo's onderdrukken de remslaap. Dromen word daardoor minder. Als je lager in je dosis komt ga je dus logischerwijs meer dromen.
In de Manual staat werkelijk beschreven dat wanneer de dromen en nachtmerries zich aandienen het herstel is begonnen.
Al is herstel een heel breed begrip bij benzos afbouwen. De ene dag denk je dat je deels bent hersteld en de volgende dag zit je er weer midden in.
En oja, dus samengevat. Het is een goed teken!
Heb hier ook vaak last van.Heeft iemand ervaring tijdens afbouw met ontzettend veel dromen (geen nachtmerries
Oid), ik droom zo intens, dat ik niet weet of dit nu een goed of slecht teken is. Dromen gaan veel over mijn overleden moeder, en ook over mijn kindertijd (alsof er nog zaken liggen die onverwerkt zijn). Wordt regelmatig huilend wakker.
Dit is ook heel herkenbaar. Ik kan alleen geen route vinden voor het omgaan met m'n korte lont en de stress die ik nu ervaar. Zelf begin ik te denken of ik nu wel verder moet gaan met afbouwen, ben bang dat het te veel gaat kosten.Al is herstel een heel breed begrip bij benzos afbouwen. De ene dag denk je dat je deels bent hersteld en de volgende dag zit je er weer midden in.
En nee, dat klopt hoor. Niet altijd tenminste. Maar ik lees het wel te pas en te onpas als ik een topic open waarin ik eigenlijk op een andere manier hulp zou willen vinden. Wat misschien gewoon logisch is, want kennelijk is dit nu eenmaal iets wat mensen graag willen delen. Moet ik maar een eigen topic openen. 😅 Maar.... dat ga ik niet doen. En zo is het cirkeltje rond.Ja tuurlijk is het niet leuk om steeds weer dezelfde narigheid te horen. Volgens mij zijn de berichten met narigheid ook niet aan jou persoonlijk gericht, toch?
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."