#1
Alles komt voorbij. Zelfs symptomen die nergens omschreven staan 😄
Haha ja echt zo 😅🫠
Alles komt voorbij. Zelfs symptomen die nergens omschreven staan 😄
Houd vol, @Raver !
Hier komt een einde aan, die ontwenningsverschijnselen en dan ben je vrij!
Ik denk toch een vorm van angst / paniek… gevolg is adrenaline en heet gevoel. Voordat arts benzo’s voor schreef had ik veel last van angst en paniek. Ik moet daar nu mee leren omgaan.Hmmm, komt mij ook niet helemaal bekend voor. Wél kan soms een vlaag van angst mij overvallen. Schuingedrukt, omdat het meer een fysieke ervaring is dan een emotie. Dan word ik licht in mijn hoofd en heb ik een verhoogde hartslag. Maar ik weet niet zeker of dat te maken heeft met ontwenning of met de angststoornis die soms gewoon uit het niets van zich wil laten horen.
Heb je er veel last van?
Ik denk toch een vorm van angst / paniek… gevolg is adrenaline en heet gevoel. Voordat arts benzo’s voor schreef had ik veel last van angst en paniek. Ik moet daar nu mee leren omgaan.
1 mg alprazolam staat ongeveer gelijk aan 10 mg diazepam.
5 mg diazepam, volgens Trimbos. Dat gebruik ik nu dus nog voor de nacht. Op de gok helaas. Soms 0.75 (= 7.5). Dus het einde van de afbouw nadert ook bij mij. Maar toen ik vorige week dacht: ah joh, ik kap gewoon, fuck it, kreeg ik 'm toch even terug. Dus toch naar iets meer tijd nemen voor dit laatste stuk. Als ik thuis ben ga ik capsules proberen te maken van 0.3/.04. Gedoe, maar ja. Ben nu nog op vakantie, dus houd het maar even zo.
Nee, mijn (nieuwe) psychiater weigert dat te doen helaas, terwijl ik dit wél met mijn behandelaar had afgesproken. Was een heel gedoe. Nu dus maar zelf aan de slag ermee. Want het gaat gewoon niet gebeuren.Bestaat er geen mogelijkheid dat je Diazepam kan krijgen? Dat maakt het wellicht wat gemakkelijker. Alleen moet je dan gaan omzetten.
En een second opinion of gesprekje met de patiëntvertrouwenspersoon?Nee, mijn (nieuwe) psychiater weigert dat te doen helaas, terwijl ik dit wél met mijn behandelaar had afgesproken. Was een heel gedoe. Nu dus maar zelf aan de slag ermee. Want het gaat gewoon niet gebeuren.
En een second opinion of gesprekje met de patiëntvertrouwenspersoon?
Je kunt gerust zeggen dat het hele zorgsysteem betreffende verslaving en ggz, een grote puinzooi is geworden na alle bezuinigingen door Rutte.Het zorg systeem is soms erg lastig.
Je kunt gerust zeggen dat het hele zorgsysteem betreffende verslaving en ggz, een grote puinzooi is geworden na alle bezuinigingen door Rutte.
Alleen al de wachttijden.
Schandalig gewoon! Een jaar wachten is haast standaard....
En dan het telkens wisselen van behandelaren!
Je kunt iedere keer weer opnieuw je hele verhaal vertellen omdat er weer een ander op de stoel is gaan zitten....
Toen ik gesprekken had met een SPV er, wisselde deze 6 x in iets meer dan een jaar tijd.
Ik ben na nummer 6 er maar mee gestopt met die gesprekken.
Het school totaal niet meer op en je moet ook maar afwachten of je een vakkundige hulp krijgt. Als je pech hebt, krijg je een dwaas waar je helemaal niets aan hebt.
Er lopen heel wat " hulpverleners" rond, die eerst maar eens zelf in therapie moeten omdat ze er geen donder van snappen.
Weggegooide tijd en geld waaraan toch al een enorm tekort is.
Bijzonder hoe we op vakantie ineens met minder toe kunnen, ook op allerlei andere vlakken.Gelukkig lukt het om het de rest van mijn vakantie (rondreis door Marokko) zónder (extra) benzo's te doen. Mijn dosering zit nu redelijk steady tussen de 0.5 en 0.75 mg bromazolam in de nacht. Doe ik op de gok. Overdag lukt het hier zonder. Soms effe een angstmomentje wegpuffen, dat wel, maar oké. 😆 Hopelijk houd ik het zo vol als ik straks weer aan het werk ga, en kan ik de nacht zelfstandig afbouwen naar een lagere dosering. Moet ik straks wel écht met die weegschaal aan de slag ben ik bang. 😅
Ik had op vakantie voorheen juist altijd méér nodig, omdat het slapen in een ander bed nooit lukte (werd ook een self fulfilling prophecy natuurlijk). 🙈 Inmiddels overnacht ik voor mijn werk zó vaak ergens anders, dat ik het gewend ben geraakt en ik in een ander bed vaak beter slaap dan thuis.Bijzonder hoe we op vakantie ineens met minder toe kunnen, ook op allerlei andere vlakken.
Merk het ook met allemaal comfort dingen die ik normaal thuis denk nodig te hebben. Op vakantie is die drang er niet.
Ja, misschien heb je gelijk, en zou ik dat moeten doen. Maar ik voel momenteel zo'n grote vastberadenheid om die laatste paar mg er zelf af te krijgen, dat ik erover twijfel. Vannacht (best licht, dat wel) geslapen op zo'n fucking klein brokje broma, dat het me écht nog maar een kleine stap lijkt naar nul. Waar ik bovendien van mezelf gerust nog twee maanden over mag doen. Dus ik weet gewoonweg niet of het me het gedoe en de strijd waard is. 😅En een second opinion of gesprekje met de patiëntvertrouwenspersoon?
Bijzonder, ik slaap, eet, etc. altijd makkelijker op vakantie. Mijn lichaam gaat ineen soort avontuur/survival modus. Bovendien ben ik lichamelijk erg actief op vakantie, dat zal vast meehelpen met goede eetlust en nachtrust.Ik had op vakantie voorheen juist altijd méér nodig, omdat het slapen in een ander bed nooit lukte (werd ook een self fulfilling prophecy natuurlijk). 🙈 Inmiddels overnacht ik voor mijn werk zó vaak ergens anders, dat ik het gewend ben geraakt en ik in een ander bed vaak beter slaap dan thuis.

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."