#1
Met een gevaarlijke benzo bovendien, die veel te potent is en een research chemical. Ja, écht suf.Echt raar dat je alles zelf moet uitzoeken
Met een gevaarlijke benzo bovendien, die veel te potent is en een research chemical. Ja, écht suf.Echt raar dat je alles zelf moet uitzoeken
Tering zeg. Onbegrijpelijk dat ze je zo in de kou hebben laten staan. Was het een oude psychiater of behandelaar die dit verkondigde?'Nee hoor, pammetjes doen we niet. Dan hebben we er geen controle over. We kunnen gewoon werken met stemmingsstabilisatoren.'
Dat ik al een half jaar bezig was een zorgvuldig plan op te stellen met mijn behandelaar, kon haar kennelijk niets schelen. Plan ging resoluut door de plee.
De meeste benzos lossen niet op in water, toch?Ben je bekend met "Water tapering"? Kan nog wel van pas komen als je met Bromazolam afbouwt.
Hoeft ook niet per sé. Fijnstampen, het poeder in een leeg jampotje ofzo met 100ml water. Goed schudden of roeren en dan iedere dag een ml meer eruit gieten en de rest opdrinken.De meeste benzos lossen niet op in water, toch?
Een dame van in de veertig. Die oude psychiater die eerst wél akkoord had gegeven was een mammoet uit de oertijd. Die vond het wel best. Deze tante had er andere ideeën over. Biaaatch.Tering zeg. Onbegrijpelijk dat ze je zo in de kou hebben laten staan. Was het een oude psychiater of behandelaar die dit verkondigde?
Leuk om je hier weer online te zien trouwens. Ben je bekend met "Water tapering"? Kan nog wel van pas komen als je met Bromazolam afbouwt.
Benzo afbouw verloopt grillig. Het kan opeen slecht of juist goed gaan zonder aanleiding. Bekijk het per dag. Kalm aan, dosis niet ophogen en even afwachten.Wat voel ik me @@@ vandaag! Agitatie, depressief, misselijk, darmproblemen, niet kunnen eten, geluid en licht niet verdraagbaar, een hoofd wat uit elkaar wil springen. Ik weet dat dit weer voorbij gaat, want anders is dit niet vol te houden zo. Ik zit op 5,5mg nog, misschien ga ik toch iets te snel, terwijl ik al zo langzaam ga. Heb taperingstrips en weegschaaltje. Heb gisteren laatste recept opgehaald bij apotheek, geeft ook extra spanning.
Als je even op bed kunt gaan liggen en je lichaam kunt scannen en even kwaaltjes mentaal langslopen. Dat kan wel eens helpen.Wat voel ik me @@@ vandaag! Agitatie, depressief, misselijk, darmproblemen, niet kunnen eten, geluid en licht niet verdraagbaar, een hoofd wat uit elkaar wil springen. Ik weet dat dit weer voorbij gaat, want anders is dit niet vol te houden zo. Ik zit op 5,5mg nog, misschien ga ik toch iets te snel, terwijl ik al zo langzaam ga. Heb taperingstrips en weegschaaltje. Heb gisteren laatste recept opgehaald bij apotheek, geeft ook extra spanning.
Wat voel ik me @@@ vandaag! Agitatie, depressief, misselijk, darmproblemen, niet kunnen eten, geluid en licht niet verdraagbaar, een hoofd wat uit elkaar wil springen. Ik weet dat dit weer voorbij gaat, want anders is dit niet vol te houden zo. Ik zit op 5,5mg nog, misschien ga ik toch iets te snel, terwijl ik al zo langzaam ga. Heb taperingstrips en weegschaaltje. Heb gisteren laatste recept opgehaald bij apotheek, geeft ook extra spanning.
En een second opinion of gesprekje met de patiëntvertrouwenspersoon?
Je kunt gerust zeggen dat het hele zorgsysteem betreffende verslaving en ggz, een grote puinzooi is geworden na alle bezuinigingen door Rutte.Het zorg systeem is soms erg lastig.
Je kunt gerust zeggen dat het hele zorgsysteem betreffende verslaving en ggz, een grote puinzooi is geworden na alle bezuinigingen door Rutte.
Alleen al de wachttijden.
Schandalig gewoon! Een jaar wachten is haast standaard....
En dan het telkens wisselen van behandelaren!
Je kunt iedere keer weer opnieuw je hele verhaal vertellen omdat er weer een ander op de stoel is gaan zitten....
Toen ik gesprekken had met een SPV er, wisselde deze 6 x in iets meer dan een jaar tijd.
Ik ben na nummer 6 er maar mee gestopt met die gesprekken.
Het school totaal niet meer op en je moet ook maar afwachten of je een vakkundige hulp krijgt. Als je pech hebt, krijg je een dwaas waar je helemaal niets aan hebt.
Er lopen heel wat " hulpverleners" rond, die eerst maar eens zelf in therapie moeten omdat ze er geen donder van snappen.
Weggegooide tijd en geld waaraan toch al een enorm tekort is.
Bijzonder hoe we op vakantie ineens met minder toe kunnen, ook op allerlei andere vlakken.Gelukkig lukt het om het de rest van mijn vakantie (rondreis door Marokko) zónder (extra) benzo's te doen. Mijn dosering zit nu redelijk steady tussen de 0.5 en 0.75 mg bromazolam in de nacht. Doe ik op de gok. Overdag lukt het hier zonder. Soms effe een angstmomentje wegpuffen, dat wel, maar oké. 😆 Hopelijk houd ik het zo vol als ik straks weer aan het werk ga, en kan ik de nacht zelfstandig afbouwen naar een lagere dosering. Moet ik straks wel écht met die weegschaal aan de slag ben ik bang. 😅
Ik had op vakantie voorheen juist altijd méér nodig, omdat het slapen in een ander bed nooit lukte (werd ook een self fulfilling prophecy natuurlijk). 🙈 Inmiddels overnacht ik voor mijn werk zó vaak ergens anders, dat ik het gewend ben geraakt en ik in een ander bed vaak beter slaap dan thuis.Bijzonder hoe we op vakantie ineens met minder toe kunnen, ook op allerlei andere vlakken.
Merk het ook met allemaal comfort dingen die ik normaal thuis denk nodig te hebben. Op vakantie is die drang er niet.
Ja, misschien heb je gelijk, en zou ik dat moeten doen. Maar ik voel momenteel zo'n grote vastberadenheid om die laatste paar mg er zelf af te krijgen, dat ik erover twijfel. Vannacht (best licht, dat wel) geslapen op zo'n fucking klein brokje broma, dat het me écht nog maar een kleine stap lijkt naar nul. Waar ik bovendien van mezelf gerust nog twee maanden over mag doen. Dus ik weet gewoonweg niet of het me het gedoe en de strijd waard is. 😅En een second opinion of gesprekje met de patiëntvertrouwenspersoon?
Bijzonder, ik slaap, eet, etc. altijd makkelijker op vakantie. Mijn lichaam gaat ineen soort avontuur/survival modus. Bovendien ben ik lichamelijk erg actief op vakantie, dat zal vast meehelpen met goede eetlust en nachtrust.Ik had op vakantie voorheen juist altijd méér nodig, omdat het slapen in een ander bed nooit lukte (werd ook een self fulfilling prophecy natuurlijk). 🙈 Inmiddels overnacht ik voor mijn werk zó vaak ergens anders, dat ik het gewend ben geraakt en ik in een ander bed vaak beter slaap dan thuis.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."