Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBenzo afbouwen

Benzo afbouwen

818 antwoorden
70 weergaven
18-5-2026
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#1
MR_CHIP zei:
Echt raar dat je alles zelf moet uitzoeken
Klik om te vergroten...
Met een gevaarlijke benzo bovendien, die veel te potent is en een research chemical. Ja, écht suf.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Jazz35 zei:
'Nee hoor, pammetjes doen we niet. Dan hebben we er geen controle over. We kunnen gewoon werken met stemmingsstabilisatoren.'

Dat ik al een half jaar bezig was een zorgvuldig plan op te stellen met mijn behandelaar, kon haar kennelijk niets schelen. Plan ging resoluut door de plee.
Klik om te vergroten...
Tering zeg. Onbegrijpelijk dat ze je zo in de kou hebben laten staan. Was het een oude psychiater of behandelaar die dit verkondigde?

Leuk om je hier weer online te zien trouwens. Ben je bekend met "Water tapering"? Kan nog wel van pas komen als je met Bromazolam afbouwt.
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#3
_shikantaza zei:
Ben je bekend met "Water tapering"? Kan nog wel van pas komen als je met Bromazolam afbouwt.
Klik om te vergroten...
De meeste benzos lossen niet op in water, toch?
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#4
OtherShore zei:
De meeste benzos lossen niet op in water, toch?
Klik om te vergroten...
Hoeft ook niet per sé. Fijnstampen, het poeder in een leeg jampotje ofzo met 100ml water. Goed schudden of roeren en dan iedere dag een ml meer eruit gieten en de rest opdrinken.
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#5
_shikantaza zei:
Tering zeg. Onbegrijpelijk dat ze je zo in de kou hebben laten staan. Was het een oude psychiater of behandelaar die dit verkondigde?

Leuk om je hier weer online te zien trouwens. Ben je bekend met "Water tapering"? Kan nog wel van pas komen als je met Bromazolam afbouwt.
Klik om te vergroten...
Een dame van in de veertig. Die oude psychiater die eerst wél akkoord had gegeven was een mammoet uit de oertijd. Die vond het wel best. Deze tante had er andere ideeën over. Biaaatch.

Ik heb gehoord over water tapering ja (van jou denk ik). Heb ook een weegschaaltje gekocht dat nauwkeurig meet, plus capsules. Maar vooralsnog gaat het eigenlijk prima om gewoon overdag niet meer te nemen, behalve af en toe bij iets spannends. Dus even kijken of ik echt ga taperen of dat ik het gewoon zo blijf doen. Ik ben er nu al zo ver mee. Het lijkt eigenlijk wel te werken.

Maar onbegrijpelijk inderdaad, dat ze me zo in de kou laten staan. Schandalig eigenlijk. Ik ben er vooral boos over merk ik, en dat geeft paradoxaal genoeg óók hernieuwde kracht om het zelf te doen en te SLAGEN.
V
Vinidi84Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Wat voel ik me @@@ vandaag! Agitatie, depressief, misselijk, darmproblemen, niet kunnen eten, geluid en licht niet verdraagbaar, een hoofd wat uit elkaar wil springen. Ik weet dat dit weer voorbij gaat, want anders is dit niet vol te houden zo. Ik zit op 5,5mg nog, misschien ga ik toch iets te snel, terwijl ik al zo langzaam ga. Heb taperingstrips en weegschaaltje. Heb gisteren laatste recept opgehaald bij apotheek, geeft ook extra spanning.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#7
Vinidi84 zei:
Wat voel ik me @@@ vandaag! Agitatie, depressief, misselijk, darmproblemen, niet kunnen eten, geluid en licht niet verdraagbaar, een hoofd wat uit elkaar wil springen. Ik weet dat dit weer voorbij gaat, want anders is dit niet vol te houden zo. Ik zit op 5,5mg nog, misschien ga ik toch iets te snel, terwijl ik al zo langzaam ga. Heb taperingstrips en weegschaaltje. Heb gisteren laatste recept opgehaald bij apotheek, geeft ook extra spanning.
Klik om te vergroten...
Benzo afbouw verloopt grillig. Het kan opeen slecht of juist goed gaan zonder aanleiding. Bekijk het per dag. Kalm aan, dosis niet ophogen en even afwachten.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Vinidi84 zei:
Wat voel ik me @@@ vandaag! Agitatie, depressief, misselijk, darmproblemen, niet kunnen eten, geluid en licht niet verdraagbaar, een hoofd wat uit elkaar wil springen. Ik weet dat dit weer voorbij gaat, want anders is dit niet vol te houden zo. Ik zit op 5,5mg nog, misschien ga ik toch iets te snel, terwijl ik al zo langzaam ga. Heb taperingstrips en weegschaaltje. Heb gisteren laatste recept opgehaald bij apotheek, geeft ook extra spanning.
Klik om te vergroten...
Als je even op bed kunt gaan liggen en je lichaam kunt scannen en even kwaaltjes mentaal langslopen. Dat kan wel eens helpen.

Een dutje doen is helemaal top en accepteren dat je deze dagen af moet zien..

Sterkte toegewenst!
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#9
Vinidi84 zei:
Wat voel ik me @@@ vandaag! Agitatie, depressief, misselijk, darmproblemen, niet kunnen eten, geluid en licht niet verdraagbaar, een hoofd wat uit elkaar wil springen. Ik weet dat dit weer voorbij gaat, want anders is dit niet vol te houden zo. Ik zit op 5,5mg nog, misschien ga ik toch iets te snel, terwijl ik al zo langzaam ga. Heb taperingstrips en weegschaaltje. Heb gisteren laatste recept opgehaald bij apotheek, geeft ook extra spanning.
Klik om te vergroten...

Poah sterkte kerel!

Als advies; doe zoveel mogelijk dingen die je comfortabel doen voelen. Douchen, wandelen, liggen, iets lekkers eten i dont care.. Dit zijn de dagen waarop je niet veel meer kan dan wachten tot je weer naar bed gaat. Het is de acceptatie vinden in dit gevoel. Want het enige wat helpt is tijd.

Ik leef en voel met je mee man!
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#10
_shikantaza zei:
En een second opinion of gesprekje met de patiëntvertrouwenspersoon?
Klik om te vergroten...

Weet je wat lastig is met psychiaters. Ze zien dat als een stukje verslaving. Daar willen ze niet aan mee werken of ze voelen zich niet gekwalificeerd genoeg om zich daaraan te branden. Ben ook tegen de lamp gelopen op basis daarvan. Enige wat mij toen hielp is een verwijzing afdwingen voor de verslavingzorg. Verslavingsartsen zijn veel meewerkender. Het zorg systeem is soms erg lastig.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#11
Raver zei:
Het zorg systeem is soms erg lastig.
Klik om te vergroten...
Je kunt gerust zeggen dat het hele zorgsysteem betreffende verslaving en ggz, een grote puinzooi is geworden na alle bezuinigingen door Rutte.
Alleen al de wachttijden.
Schandalig gewoon! Een jaar wachten is haast standaard....
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#12
De Zandman zei:
Je kunt gerust zeggen dat het hele zorgsysteem betreffende verslaving en ggz, een grote puinzooi is geworden na alle bezuinigingen door Rutte.
Alleen al de wachttijden.
Schandalig gewoon! Een jaar wachten is haast standaard....
Klik om te vergroten...

Wat ik ook ervaar in de detox is dat de expertise echt zo gigantisch achteruit is gegaan. Wat een stelletje halve zolen werken er hier zeg. Die ervaring was 5 jaar en langer terug wel anders.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#13
En dan het telkens wisselen van behandelaren!
Je kunt iedere keer weer opnieuw je hele verhaal vertellen omdat er weer een ander op de stoel is gaan zitten....
Toen ik gesprekken had met een SPV er, wisselde deze 6 x in iets meer dan een jaar tijd.
Ik ben na nummer 6 er maar mee gestopt met die gesprekken.
Het school totaal niet meer op en je moet ook maar afwachten of je een vakkundige hulp krijgt. Als je pech hebt, krijg je een dwaas waar je helemaal niets aan hebt.
Er lopen heel wat " hulpverleners" rond, die eerst maar eens zelf in therapie moeten omdat ze er geen donder van snappen.
Weggegooide tijd en geld waaraan toch al een enorm tekort is.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#14
De Zandman zei:
En dan het telkens wisselen van behandelaren!
Je kunt iedere keer weer opnieuw je hele verhaal vertellen omdat er weer een ander op de stoel is gaan zitten....
Toen ik gesprekken had met een SPV er, wisselde deze 6 x in iets meer dan een jaar tijd.
Ik ben na nummer 6 er maar mee gestopt met die gesprekken.
Het school totaal niet meer op en je moet ook maar afwachten of je een vakkundige hulp krijgt. Als je pech hebt, krijg je een dwaas waar je helemaal niets aan hebt.
Er lopen heel wat " hulpverleners" rond, die eerst maar eens zelf in therapie moeten omdat ze er geen donder van snappen.
Weggegooide tijd en geld waaraan toch al een enorm tekort is.
Klik om te vergroten...

Pfff wat een ellende. Helaas herkenbaar.

Ik citeer "5mg nog maar? Dat is zo weinig; is eigenlijk onmogelijk om daar nog ontwenningsverschijnselen van te krijgen."

"Als je onrustig word of je niet fijn voelt is dat vooral de onrust van je verslaving die wilt dat je weer gaat gebruiken, het is dus iets tussen de oren"

Ik bleef kalm maar duidelijk aangegeven dat ik niet voor zweetvoeten de detox in ga. Sindsdien die behandelaar beetje vermeden. In januari heb ik me erg verzet tegen zulke uitspraken. Nu besloten er geen aandacht aan te besteden. Het is ronduit belachelijk dat zoiets gezegd word.
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik had gelukkig (wél na zes maanden wachten) een ontzettend fijne en kundige behandelaar, met wie het heel goed klikte. Helaas is hij met pensioen gegaan, waardoor er een wisseling van de wacht heeft plaatsgevonden. Gewoon vette pech, kon niemand iets aan doen. Hij baalde zelf ook dat hij het traject met mij niet af kon maken.

Maar inderdaad, door psychiaters word je al snel weggezet als junk met dús junkengedrag. Da's lekker makkelijk over één kam scheren. Zonde dat er geen tijd is of genomen wordt voor maatwerk. Of dat de deskundigheid gewoonweg ontbreekt (wat meestal inderdaad het geval is vermoed ik).

Maar goede behandelaars, de bestaan écht nog wel @De Zandman .
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#16
Jazz35 zei:
Gelukkig lukt het om het de rest van mijn vakantie (rondreis door Marokko) zónder (extra) benzo's te doen. Mijn dosering zit nu redelijk steady tussen de 0.5 en 0.75 mg bromazolam in de nacht. Doe ik op de gok. Overdag lukt het hier zonder. Soms effe een angstmomentje wegpuffen, dat wel, maar oké. 😆 Hopelijk houd ik het zo vol als ik straks weer aan het werk ga, en kan ik de nacht zelfstandig afbouwen naar een lagere dosering. Moet ik straks wel écht met die weegschaal aan de slag ben ik bang. 😅
Klik om te vergroten...
Bijzonder hoe we op vakantie ineens met minder toe kunnen, ook op allerlei andere vlakken.

Merk het ook met allemaal comfort dingen die ik normaal thuis denk nodig te hebben. Op vakantie is die drang er niet.
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Ongelofelijk frustrerend hè @Raver , dat soort onnozele uitspraken. Om ziedend van te worden!
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Mindless zei:
Bijzonder hoe we op vakantie ineens met minder toe kunnen, ook op allerlei andere vlakken.

Merk het ook met allemaal comfort dingen die ik normaal thuis denk nodig te hebben. Op vakantie is die drang er niet.
Klik om te vergroten...
Ik had op vakantie voorheen juist altijd méér nodig, omdat het slapen in een ander bed nooit lukte (werd ook een self fulfilling prophecy natuurlijk). 🙈 Inmiddels overnacht ik voor mijn werk zó vaak ergens anders, dat ik het gewend ben geraakt en ik in een ander bed vaak beter slaap dan thuis.
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#19
_shikantaza zei:
En een second opinion of gesprekje met de patiëntvertrouwenspersoon?
Klik om te vergroten...
Ja, misschien heb je gelijk, en zou ik dat moeten doen. Maar ik voel momenteel zo'n grote vastberadenheid om die laatste paar mg er zelf af te krijgen, dat ik erover twijfel. Vannacht (best licht, dat wel) geslapen op zo'n fucking klein brokje broma, dat het me écht nog maar een kleine stap lijkt naar nul. Waar ik bovendien van mezelf gerust nog twee maanden over mag doen. Dus ik weet gewoonweg niet of het me het gedoe en de strijd waard is. 😅
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#20
Jazz35 zei:
Ik had op vakantie voorheen juist altijd méér nodig, omdat het slapen in een ander bed nooit lukte (werd ook een self fulfilling prophecy natuurlijk). 🙈 Inmiddels overnacht ik voor mijn werk zó vaak ergens anders, dat ik het gewend ben geraakt en ik in een ander bed vaak beter slaap dan thuis.
Klik om te vergroten...
Bijzonder, ik slaap, eet, etc. altijd makkelijker op vakantie. Mijn lichaam gaat ineen soort avontuur/survival modus. Bovendien ben ik lichamelijk erg actief op vakantie, dat zal vast meehelpen met goede eetlust en nachtrust.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...910111213...41
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."