Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAfkicken van Lorazepam en Diazepam

Afkicken van Lorazepam en Diazepam

562 antwoorden
58 weergaven
18-5-2026
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Heel veel liefs en sterkte jouw kant op!!! ♥️💫
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#2
En misschien toch echt wel gewoon wat pijnstillers is mijn gedachte. Hou vol!!!! Het wordt beter, echt! ✨
B
BelowTheFlowLid
01-01-2024, 00:00
#3
Goeiemorgen @Dutchie85, de ochtend is al weer een stukje voorbij. Dus hopelijk heb je het allerzwaarste van vandaag inmiddels gehad.
Sterkte met jouw dag ! Hou vol !
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#4
Dutchie85 zei:
Dankjewel Kordie, ga de tube meteen bestellen
Klik om te vergroten...

Ben benieuwd of je er effect van hebt mogen ervaren?
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Hoe ben je de nacht doorgekomen? Veel moed en doorzettingsvermogen jouw kant op. You can do this. Je bent sterker dan je denkt, echt waar!!!!! ✨
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#6
Dutchie85 zei:
Is het normaal dat de extreme doodsgedachten, niet meer kunnen, helemaal trippen, zenuwachtig rondlopen en geen uitweg zien het meest in de nacht en ochtend zijn? Dat is echt of je jezelf compleet verliest…heel akelig en niet te doen!
Klik om te vergroten...

Ja 100%. Enorm herkenbaar, de vage shit ik snachts allemaal ervaarde!!! Doodsangsten, soms zowat bijna doodervaringen als ik weer een wakker schrok uit een bizarre staat van slaap.

En de ochtenden ook, zijn het zwaarste. Vanwege de natuurlijke spanning het hoogste is in de ochtend. Cortisol zegmaar.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#7
Raver zei:
slaap.

En de ochtenden ook, zijn het zwaarste. Vanwege de natuurlijke spanning het hoogste is in de ochtend. Cortisol zegmaar.
Klik om te vergroten...

Is je cortisol altijd hoger in de ochtend (en nacht)? Ik ervaar de meeste “freeze” momenten door mijn PTSS ook ochtends. Niet door benzo maar door ernstige paniek en anxiety.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#8
De Dunne zei:
Is je cortisol altijd hoger in de ochtend (en nacht)? Ik ervaar de meeste “freeze” momenten door mijn PTSS ook ochtends. Niet door benzo maar door ernstige paniek en anxiety.
Klik om te vergroten...
Hoe ik 'm begrijp is dat je lichaam Cortisol aanmaakt om je in de ochtend wakker te maken. Om uit Benzo-slaap wakker te worden is veel meer Cortisol nodig, en bij langdurig gebruik wordt de hoge dosis de nieuwe standaard. Haal je de Benzo weg, dan blijft die Cortisol-piek in eerste instantie hoog, maar dat wordt langzaam minder zolang de Benzo's weg blijven en er nog maar een kleine waak-dosis nodig blijft.

Als je van nature angstig bent, kan de Cortisol olie op het vuur zijn. Maar ik heb hier niet voor doorgeleerd :)
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#9
Raver zei:
Ja 100%. Enorm herkenbaar, de vage shit ik snachts allemaal ervaarde!!! Doodsangsten, soms zowat bijna doodervaringen als ik weer een wakker schrok uit een bizarre staat van slaap.

En de ochtenden ook, zijn het zwaarste. Vanwege de natuurlijke spanning het hoogste is in de ochtend. Cortisol zegmaar.
Klik om te vergroten...
Ik had dit ook in mildere vorm. Het leven voelde onmogelijk aan in de ochtend. En rare dromen. Over mensen die ik soms al 20 jaar niet had gezien, en dan met de vrij overtuigende gedachte om ze weer eens op te zoeken. Schijnt vaker voor te komen dit specifieke thema...

Dus @Dutchie85 het hoort er allemaal bij. En het gaat ook allemaal weer weg. Je bent lang uit balans geweest en die is nu aan het herstellen naar jouw natuurlijke staat van zijn.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#10
_shikantaza zei:
Hoe ik 'm begrijp is dat je lichaam Cortisol aanmaakt om je in de ochtend wakker te maken. Om uit Benzo-slaap wakker te worden is veel meer Cortisol nodig, en bij langdurig gebruik wordt de hoge dosis de nieuwe standaard. Haal je de Benzo weg, dan blijft die Cortisol-piek in eerste instantie hoog, maar dat wordt langzaam minder zolang de Benzo's weg blijven en er nog maar een kleine waak-dosis nodig blijft.

Als je van nature angstig bent, kan de Cortisol olie op het vuur zijn. Maar ik heb hier niet voor doorgeleerd :)
Klik om te vergroten...
Dank je wel!
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#11
De Dunne zei:
Ik ervaar de meeste “freeze” momenten door mijn PTSS ook ochtends
Klik om te vergroten...

Bij mij ook. Als ik flashbacks krijg is dat meestal vroeg in de ochtend, vaak wakker schietend uit de slaap.
Cortisol zal hierbij zeker van invloed zijn. Stress in de slaap zal cortisol wel een boost geven van heb ik jou daar.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#12
Kordie zei:
Bij mij ook. Als ik flashbacks krijg is dat meestal vroeg in de ochtend, vaak wakker schietend uit de slaap.
Cortisol zal hierbij zeker van invloed zijn. Stress in de slaap zal cortisol wel een boost geven van heb ik jou daar.
Klik om te vergroten...

Ik heb het niet nachts. Daarom dacht ik niet aan PTSS en dacht aan een burn out. Ik heb herbelevingen en paniek/woede (onmacht eigenlijk) aanvallen overdag. Ik heb “geluk” dat ik geen nacht merries heb.
D
Dutchie85Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Extreem heftige dag, echt de hele dag in een super akelige vibe en geen afleiding kunnen vinden. Heel bang voor mezelf, terwijl ik bij m’n ouders ben. Lichaam staat helemaal strak, alles steekt en doet pijn. Benen verkrampt, hevige rugpijn, kortademig, alles trilt/krioelt van binnen. Compleet anders en heftiger dan gisteren en eergisteren. Echt verschrikkelijk akelig om de controle echt kwijt te zijn.
D
Dutchie85Lid
01-01-2024, 00:00
#14
De detox in mijn lijf is echt zeer extreem…Is daar iets aan te doen want het is echt zeer beangstigend.

Alles steekt/brand/vibreert/trilt, heftige hoofdpijn en mond staat strak aangespannen. Grieperig gevoel is bijzaak, maar zoveel heftige symptomen die niet te doen zijn.
D
Dutchie85Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Wat toch een organisatie, echt ongelooflijk.

Je bent al een week van de Diazepam af, dus je kan geen fysieke ontwenningsverschijnselen meer hebben….🤯🤯🤯🖕
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#16
Dutchie85 zei:
Wat toch een organisatie, echt ongelooflijk.

Je bent al een week van de Diazepam af, dus je kan geen fysieke ontwenningsverschijnselen meer hebben….🤯🤯🤯🖕
Klik om te vergroten...
Prutsers.
Hoor je het, het zit tussen je oren....
Heb er geen woorden voor, sterkte en helaas zit er niets anders op dan nog doorheen gaan.
D
Dutchie85Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Helaas niet, lichaam en geest echt helemaal uitgeput. Moet echt uit de tenen komen wat ik hier doe.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#18
Dutchie85 zei:
Wat toch een organisatie, echt ongelooflijk.

Je bent al een week van de Diazepam af, dus je kan geen fysieke ontwenningsverschijnselen meer hebben….🤯🤯🤯🖕
Klik om te vergroten...
Ach nee wat een gelul zeg 😭

Wij snappen je wel… alleen kunnen we niks voor je doen 😔
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#19
Wat moet jij je machteloos voelen hey. Heb het echt met je te doen, en woorden schieten te kort. Ik wou dat we meer konden doen, de GGZ is een ballentent. Zodra er écht hulp nodig is laten ze je in de kou staan!

Hou vol man. ❤️
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#20
Dutchie85 zei:
Helaas niet, lichaam en geest echt helemaal uitgeput. Moet echt uit de tenen komen wat ik hier doe.
Klik om te vergroten...
Ook hier kom je doorheen, en uiteindelijk zul je er sterker uit komen.

😘

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...1617181920...29
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."