#1
Heel veel liefs en sterkte jouw kant op!!! ♥️💫
Dankjewel Kordie, ga de tube meteen bestellen
Is het normaal dat de extreme doodsgedachten, niet meer kunnen, helemaal trippen, zenuwachtig rondlopen en geen uitweg zien het meest in de nacht en ochtend zijn? Dat is echt of je jezelf compleet verliest…heel akelig en niet te doen!
slaap.
En de ochtenden ook, zijn het zwaarste. Vanwege de natuurlijke spanning het hoogste is in de ochtend. Cortisol zegmaar.
Hoe ik 'm begrijp is dat je lichaam Cortisol aanmaakt om je in de ochtend wakker te maken. Om uit Benzo-slaap wakker te worden is veel meer Cortisol nodig, en bij langdurig gebruik wordt de hoge dosis de nieuwe standaard. Haal je de Benzo weg, dan blijft die Cortisol-piek in eerste instantie hoog, maar dat wordt langzaam minder zolang de Benzo's weg blijven en er nog maar een kleine waak-dosis nodig blijft.Is je cortisol altijd hoger in de ochtend (en nacht)? Ik ervaar de meeste “freeze” momenten door mijn PTSS ook ochtends. Niet door benzo maar door ernstige paniek en anxiety.
Ik had dit ook in mildere vorm. Het leven voelde onmogelijk aan in de ochtend. En rare dromen. Over mensen die ik soms al 20 jaar niet had gezien, en dan met de vrij overtuigende gedachte om ze weer eens op te zoeken. Schijnt vaker voor te komen dit specifieke thema...Ja 100%. Enorm herkenbaar, de vage shit ik snachts allemaal ervaarde!!! Doodsangsten, soms zowat bijna doodervaringen als ik weer een wakker schrok uit een bizarre staat van slaap.
En de ochtenden ook, zijn het zwaarste. Vanwege de natuurlijke spanning het hoogste is in de ochtend. Cortisol zegmaar.
Dank je wel!Hoe ik 'm begrijp is dat je lichaam Cortisol aanmaakt om je in de ochtend wakker te maken. Om uit Benzo-slaap wakker te worden is veel meer Cortisol nodig, en bij langdurig gebruik wordt de hoge dosis de nieuwe standaard. Haal je de Benzo weg, dan blijft die Cortisol-piek in eerste instantie hoog, maar dat wordt langzaam minder zolang de Benzo's weg blijven en er nog maar een kleine waak-dosis nodig blijft.
Als je van nature angstig bent, kan de Cortisol olie op het vuur zijn. Maar ik heb hier niet voor doorgeleerd![]()
Ik ervaar de meeste “freeze” momenten door mijn PTSS ook ochtends
Bij mij ook. Als ik flashbacks krijg is dat meestal vroeg in de ochtend, vaak wakker schietend uit de slaap.
Cortisol zal hierbij zeker van invloed zijn. Stress in de slaap zal cortisol wel een boost geven van heb ik jou daar.
Prutsers.Wat toch een organisatie, echt ongelooflijk.
Je bent al een week van de Diazepam af, dus je kan geen fysieke ontwenningsverschijnselen meer hebben….🤯🤯🤯🖕
Ach nee wat een gelul zeg 😭Wat toch een organisatie, echt ongelooflijk.
Je bent al een week van de Diazepam af, dus je kan geen fysieke ontwenningsverschijnselen meer hebben….🤯🤯🤯🖕
Ook hier kom je doorheen, en uiteindelijk zul je er sterker uit komen.Helaas niet, lichaam en geest echt helemaal uitgeput. Moet echt uit de tenen komen wat ik hier doe.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."