Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
Ā© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAfkicken van Lorazepam en Diazepam

Afkicken van Lorazepam en Diazepam

562 antwoorden
57 weergaven
18-5-2026
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#1
Er gebeurd zoveel in je lichaam nu. Misschien maar niet teveel bezig zijn met de waarom vraag.

Vaak in de zwaarste en moeilijkste momenten kom je erachter hoe sterk je eigenlijk bent en wat voor mooie coping en mensen er zijn. Je komt er wel, zou fijn zijn als je je een beetje beter zou gaan voelen, de acute fase zit je nu al eventjes in natuurlijk.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#2
Na alle benzo ellende dus n o o i t meer aan die benzo's beginnen!!
Maar zover was je allang , maar let op....later is er altijd de kans, dat je in een moeilijke tijd er toch weer voor kunt vallen. Jaren later nog!
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Bewonderenswaardig hoe 'goed' je het doet in deze nachtmerrie. Ook al voelt het vast anders. Je probeert te eten, te rusten, te wandelen, zelfs te kleuren en schrijven, tv te kijken, kortom afleiding te zoeken. Da's Ć©cht knap van je!! Het zal vast snel beter worden!!! āœØā™„ļø
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#4
De Zandman zei:
Na alle benzo ellende dus n o o i t meer aan die benzo's beginnen!!
Maar zover was je allang , maar let op....later is er altijd de kans, dat je in een moeilijke tijd er toch weer voor kunt vallen. Jaren later nog!
Klik om te vergroten...
En ook geen alcohol voor een paar maanden.
F
FelisLid
01-01-2024, 00:00
#5
Het is echt erg dat de stoffen die het moeilijkst zijn om van af te kicken, worden voorgeschreven door een arts.
Afkicken van benzo's is veel moeilijker dan afkicken van heroĆÆne.

Ik wens je veel sterkte
D
Dutchie85Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik kan me er gelukkig niets bij voorstellen dat ik ooit nog aan de Benzo’s wil beginnen, vieze troep!

Maar het feit is wel dat ik door een hele heftige periode ga. Hopelijk mag ik snel een lichtpuntje zien.

Alcohol drink ik al jaren niet meer zonder moeite, omdat ik het echt niet kan verdragen en er mega beroerd van wordt. Gelukkig weet ik dat nog al te goed, anders had ik daar misschien wel naar gegrepen deze periode. Geluk bij een ongeluk!
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#7
Klinkt inderdaad niet gek.

Zoek eens depersonalisatie en derealisatie op, eventueel icm benzoafbouw. Dit zijn psychische effecten die kunnen optreden als je lichaam onder hevige spanning staat/heeft gestaan, zoals bij het afbouwen van benzo’s.

Klinkt als een heel pittige periode… Vergeet niet heel goed je omgeving mee te nemen in dot proces. Maar you got this, ongetwijfeldšŸ’ŖšŸ» Zet m op.
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Hoe gaat het nu met je @Dutchie85 ?
D
Dutchie85Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Thanks allemaal!šŸ™

Heb straks een massage gehad, maar ik stond continu volledig onder hoge spanning. Ze zei dat mijn chakra’s compleet vastlopen en er geen doorstroom van energie in mijn lichaam is. Dat verklaard misschien ook waarom ik me zo kapot voel, amper op m’n benen kan staan en niet met m’n gevoel wegkom. Knap continu uit m’n vel!

Morgen wordt daar naar gekeken door iemand die hier dagelijks mee werkt. Die afspraak stond voor volgende week al, maar ik trek het echt niet meer en kan morgenmiddag komen. Ben benieuwd.

Ik merk dat er een hele heftige energie hangt op het moment en dat ik veel los aan het laten ben. Nog nooit zo beroerd gevoeld en hard en zoveel gejankt als de afgelopen dagen…

Ik ben bij mijn ouders nu, een fijne omgeving waarin iedereen meedenkt en meeleeft. Maar desondanks trek ik het echt voor geen meter.
D
Dutchie85Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Extreem heftige dagen, dus veel rust en focus op mezelf nodig om dit te doorstaan. Dankjewel, ben ff niet zo bezig met posten!šŸ™
D
Dutchie85Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik zit echt gigantisch in dubio….en niet zo’n beetješŸ˜”

Het gaat gewoon echt verschrikkelijk mentaal gezien. Hele nare gedachtes die meteen bij het wakker worden heel heftig aanwezig zijn. Niet meer kunnen/echt niet meer weten hoe ik de dag door moet komen. Mega depressief en angst dat ik doorflip en mezelf wat aan kan doen.

Laat ik voorop stellen dat ik dit natuurlijk niet wil, maar de gedachten/gevoelens zijn er wel en dat is mega akelig. Draai echt door.

Huisarts gebeld dat dit zo niet meer kan, dat het gevaarlijk voelt. Ze schrijft me Alprazolam 0,5 mg voor. Ik heb hulp nodig want gaat echt niet meer zo maar weer aan de pillen is ook niet waar ik op zit te wachten. Maar wat is erger? Ik weet het even niet meerā€¦šŸ˜¢
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#12
Dutchie85 zei:
Ik zit echt gigantisch in dubio….en niet zo’n beetješŸ˜”

Het gaat gewoon echt verschrikkelijk mentaal gezien. Hele nare gedachtes die meteen bij het wakker worden heel heftig aanwezig zijn. Niet meer kunnen/echt niet meer weten hoe ik de dag door moet komen. Mega depressief en angst dat ik doorflip en mezelf wat aan kan doen.

Laat ik voorop stellen dat ik dit natuurlijk niet wil, maar de gedachten/gevoelens zijn er wel en dat is mega akelig. Draai echt door.

Huisarts gebeld dat dit zo niet meer kan, dat het gevaarlijk voelt. Ze schrijft me Alprazolam 0,5 mg voor. Ik heb hulp nodig want gaat echt niet meer zo maar weer aan de pillen is ook niet waar ik op zit te wachten. Maar wat is erger? Ik weet het even niet meerā€¦šŸ˜¢
Klik om te vergroten...
Kijk of je een wat langer werkende Benzo kunt krijgen als je toch weer terug aan de pillen gaat. Diazepam lijkt me een betere keuze dan Alprazolam. Je zou zelfs opnieuw een langzame afbouw kunnen overwegen daarmee.
D
Dutchie85Lid
01-01-2024, 00:00
#13
_shikantaza zei:
Kijk of je een wat langer werkende Benzo kunt krijgen als je toch weer terug aan de pillen gaat. Diazepam lijkt me een betere keuze dan Alprazolam. Je zou zelfs opnieuw een langzame afbouw kunnen overwegen daarmee.
Klik om te vergroten...
Ik vind dit zo lastig, ik heb gezworen er niet meer aan te beginnen. Maar ik functioneer gewoon echt niet meer en ben door een verschrikkelijk diep dal aan het gaan wat echt beangstigend is…Zie geen uitweg en loop continu tegen de muur op. Hierdoor lichamelijk en mentaal helemaal leeg.šŸ˜”
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#14
Dutchie85 zei:
Ik vind dit zo lastig, ik heb gezworen er niet meer aan te beginnen. Maar ik functioneer gewoon echt niet meer en ben door een verschrikkelijk diep dal aan het gaan wat echt beangstigend is…Zie geen uitweg en loop continu tegen de muur op. Hierdoor lichamelijk en mentaal helemaal leeg.šŸ˜”
Klik om te vergroten...
Ik zou zeggen regel een trage afbouw met Diazepam en ga voor de periode van de afbouw iets regelen waardoor je overdag iets kunt gaan doen waardoor je uit je hoofd kunt. Steeds maar bezig zijn met hoe klote je je voelt helpt niemand. En dat zeg ik uit ervaring. En regel alvast therapie voor als je afbouw klaar is. Er zijn lange wachtlijsten voor.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#15
Absoluut gƩƩn Alprazolam gebruiken in deze situatie. Kortwerkende benzo's zullen niets meer doen dan de klachten op zeer korte termijn versterken!

Ik ben ook terug gevallen omdat ik het niet meer trok, mede door een verkeerde en veel te snelle afbouw. Maar alleen Diazepam zal ervoor zorgen dat je je beter gaat voelen. Even stabiliseren en dan langzaam gaan afbouwen.

Dat is voor mij uiteindelijk de sleutel gebleken tot succes. Alprazolam is niet de sleutel tot succes, dat is echt begin van een nog dieper dal. Je klachten zijn in mijn ogen ook niet geĆÆndiceerd voor een voorschrift Alprazolam. Zo zie je maar dat een HA ook geen idee heeft.

Heel veel kracht en wijsheid gewenst. Ook met het zoeken naar een arts die je hierbij wilt gaan helpen..
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Dutchie85 zei:
Ik vind dit zo lastig, ik heb gezworen er niet meer aan te beginnen. Maar ik functioneer gewoon echt niet meer en ben door een verschrikkelijk diep dal aan het gaan wat echt beangstigend is…Zie geen uitweg en loop continu tegen de muur op. Hierdoor lichamelijk en mentaal helemaal leeg.šŸ˜”
Klik om te vergroten...
Ik zou zelf ook een trage afbouw aanbevelen. Maar wat is je doel voor over een paar jaar, als je niet meer afhankelijk bent van benzodiazepinen? Waar leef je voor? Want doelloos door het leven gaan omdat je geen toekomst ziet zal de afbouw extreem moeilijk maken.
0,5 mg alprazolam is al een redelijke hoeveelheid. Beter afbouwen met diazepam waarschijnlijk, maar anders 0,5 in 3 of 4 stukken breken en langzaam afbouwen naar 0,25 mg en dan overstappen op 0,25 mg en langzaam afbouwen naar minimale brokjes van dat pillentje voordat je stopt.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#17
Manu76 zei:
0,5 mg alprazolam is al een redelijke hoeveelheid. Beter afbouwen met diazepam waarschijnlijk, maar anders 0,5 in 3 a 3 stukken preken en langzaam afbouwen naar 0,25 mg en dan overstappen op 0,25 mg en langzaam afbouwen naar minimale brokjes van dat pillentje voordat je stopt.
Klik om te vergroten...

Gezien de klachten van TS is Alprazolam echt ongeschikt. Ook wat je hier verteld gaat niet werken.

Er zal vrijwel direct of zeer snel interval ontwenning ontstaan. Dus het is gewoon niet mogelijk daardoor af te bouwen met Alprazolam. Helemaal niet als iemand al lijdt aan heftige ontwenning.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Raver zei:
Gezien de klachten van TS is Alprazolam echt ongeschikt. Ook wat je hier verteld gaat niet werken.

Er zal vrijwel direct of zeer snel interval ontwenning ontstaan. Dus het is gewoon niet mogelijk daardoor af te bouwen met Alprazolam. Helemaal niet als iemand al lijdt aan heftige ontwenning.
Klik om te vergroten...
Tja, ik zeg ook beter Diazepam, maar zoals TS nu met zichzelf bezig is lijkt ook niet te werken.
Ik ben zelf een jaar zwaar afhankelijk geweest aan 0,25 mg alprazolam en dat was zeker ook het begin van een langdurig drama.. Maar ik wist ook niet wat me overkwam en de pil was zeker niet de enige boosdoener.
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#19
_shikantaza zei:
Kijk of je een wat langer werkende Benzo kunt krijgen als je toch weer terug aan de pillen gaat. Diazepam lijkt me een betere keuze dan Alprazolam. Je zou zelfs opnieuw een langzame afbouw kunnen overwegen daarmee.
Klik om te vergroten...
Helemaal mee eens. God zeg wat verschrikkelijk dit. Heel veel wijsheid en sterkte gewenst!!! ā¤ļøā€šŸ©¹
D
Dutchie85Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Dankjewel allemaal!

Ik zat voor de tabletten door langdurige heftige lichamelijke klachten ook heel diep mentaal, maar lang niet zo diep als na de afbouw ervan.

Ik voel me echt zwaar depressief, met hele heftige paniek/doodsgedachten wakker worden en die gaan de hele dag door je hoofd heen helaas. Dit kost mega veel energie en mijn lichaam reageert hier ook heftig op. Ben echt helemaal leeg en compleet de weg kwijt. Angst voor mezelf terwijl ik normaal heel sterk ben en het leven mooi vind als ik me gewoon goed voel.

Ik merk ook heel sterk dat de dingen die ik normaal leuk vind en waar ik energie/plezier uit haal me echt niet boeien en dat dat me weer paniek/depressie geeft omdat ik dan voel hoe ver ik bij mijn eigen gevoel vandaan ben.

Ondanks alles verplicht ik mezelf om 3 keer per dag een ronde te lopen. Daar hou ik me ook aan.
Als het ff lukt probeer ik in de zon te zitten. Net op straat ook nog een praatje met iemand gehouden. Hele simpele dingen, maar niet als je op de bodem ligt…

Wat betreft het doel voor als ik me weer redelijk oke voel, dat zit wel goed. Heb een eigen bedrijf waar ik m’n passie dan hopelijk weer goed in kwijt kan. Verder heb ik als ik goed voel genoeg dingen om handen. Als ik me beter voel komt dat wel goed. Nu heel andere zorgen…

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...1819202122...29
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."