Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAfkicken van Lorazepam en Diazepam

Afkicken van Lorazepam en Diazepam

562 antwoorden
40 weergaven
18-5-2026
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Klinkt herkebaar @Dutchie85 - behalve de fysieke pijn, die had ik niet echt.

Het klinkt alsof je wel veilig zit, ook al voel je je rot. Het wordt allemaal beter maar dat duurt lang.

Benzo’s zijn evil. Dat blijkt maar weer. Dank voor het delen van jouw verhaal.

Nog wat praktische tips: drink geen Alcohol. Zo min mogelijk CafeĂŻne en Glutamaten zoals E621. Beweeg dagelijks en ga stressvolle dingen maar even uit de weg.

Komt goed. Duurt ff. Is klote. Gaat weer helemaal over.
D
Dutchie85Lid
01-01-2024, 00:00
#2
_shikantaza zei:
Klinkt herkebaar @Dutchie85 - behalve de fysieke pijn, die had ik niet echt.

Het klinkt alsof je wel veilig zit, ook al voel je je rot. Het wordt allemaal beter maar dat duurt lang.

Benzo’s zijn evil. Dat blijkt maar weer. Dank voor het delen van jouw verhaal.

Nog wat praktische tips: drink geen Alcohol. Zo min mogelijk CafeĂŻne en Glutamaten zoals E621. Beweeg dagelijks en ga stressvolle dingen maar even uit de weg.

Komt goed. Duurt ff. Is klote. Gaat weer helemaal over.
Klik om te vergroten...
Bedankt voor je reactie @_shikantaza, fijn!

Het is echt een ware horror, kan het niet anders omschrijven. Je bent gewoon bang dat je er dagelijks compleet aan onderdoor gaat, maar toch wordt het weer avond en ochtend. Maar vraag me niet hoe, het kost echt heel veel doorzettingsvermogen.

Ik heb thuis en bij mijn ouders gelukkig een heel veilige omgeving, maar het heeft wel mega veel impact voor jezelf en de mensen om je heen.

Ik drink al 15 jaar geen alcohol meer dus dat is geen enkel probleem en misschien ook maar goed ook. Koffie laat ik al 3 weken geheel staan sinds ik kapot ging op het moment dat ik van 4 x 2 tabletten naar 4 x 1 ging. Daarvoor kon ik rustig 2 a 3 koppen koffie verdragen op een dag maar nu neem ik niks. Glutamaten moet ik even opzoeken, maar we eten niets uit pakjes ofzo dus dat scheelt al denk ik.

Ik kan helemaal niks nu als mezelf eraan overgeven, goed voor me (laten) zorgen en een veilige haven zoeken. Voelt echt als heel zwaar overleven en hopen dat er weer een keer licht aan het eind van de tunnel komt. Verschrikkelijk gewoon...
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#3
Dutchie85 zei:
Ik kan helemaal niks nu als mezelf eraan overgeven, goed voor me (laten) zorgen en een veilige haven zoeken. Voelt echt als heel zwaar overleven en hopen dat er weer een keer licht aan het eind van de tunnel komt. Verschrikkelijk gewoon...
Klik om te vergroten...

Klinkt heftig. Take care!
En dan zie je toch hoe snel je door die veilige benzo grens schiet.
D
Dutchie85Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Kordie zei:
Klinkt heftig. Take care!
En dan zie je toch hoe snel je door die veilige benzo grens schiet.
Klik om te vergroten...
Dankjewel @Kordie!
Ja achteraf schrik je pas hoe hoog je uitgekomen bent. Dat heb je tijdens het gebruik ervan helemaal niet in de gaten.
Ik was ook echt blij toen ik weer op een lagere dosering zat, voelde me veel beter vanaf 4 x 4 en sliep daarop ook beter dan op de hoge dosis.

Ik hoor het vaker terug dat de laatste stapjes het moeilijkst zijn en vaak echt dikke ellende kunnen veroorzaken. Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Dat het zwaar zou zijn had ik wel verwacht, maar dat je denkt dat je dood gaat of het zelf zou kunnen omdat je niet meer kan is een ander verhaal pfff......
En dan mag ik nog blij zijn dat ik de juiste mensen om me heen heb die voor me zorgen. Als je dat niet hebt heb je echt een heel groot probleem.

Als ik hier lees hoe langzaam sommige mensen af (moeten) bouwen, dan vraag ik me ook wel oprecht af hoe veilig ze mij af hebben gebouwd.
Zeker gezien mijn heftige klachten die ik duidelijk aangegeven heb 3 weken geleden toen ik naar 4 x 1 tablet ging en dan toch gewoon de week erna door naar 0. Vanaf dat moment ga ik al door een hel 24/7.
Ik krijg steeds meer het idee dat ze daar geen enkel besef hebben van hoe je safe af moet bouwen.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#5
Dutchie85 zei:
Dankjewel @Kordie!
Ja achteraf schrik je pas hoe hoog je uitgekomen bent. Dat heb je tijdens het gebruik ervan helemaal niet in de gaten.
Ik was ook echt blij toen ik weer op een lagere dosering zat, voelde me veel beter vanaf 4 x 4 en sliep daarop ook beter dan op de hoge dosis.

Ik hoor het vaker terug dat de laatste stapjes het moeilijkst zijn en vaak echt dikke ellende kunnen veroorzaken. Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Dat het zwaar zou zijn had ik wel verwacht, maar dat je denkt dat je dood gaat of het zelf zou kunnen omdat je niet meer kan is een ander verhaal pfff......
En dan mag ik nog blij zijn dat ik de juiste mensen om me heen heb die voor me zorgen. Als je dat niet hebt heb je echt een heel groot probleem.

Als ik hier lees hoe langzaam sommige mensen af (moeten) bouwen, dan vraag ik me ook wel oprecht af hoe veilig ze mij af hebben gebouwd.
Zeker gezien mijn heftige klachten die ik duidelijk aangegeven heb 3 weken geleden toen ik naar 4 x 1 tablet ging en dan toch gewoon de week erna door naar 0. Vanaf dat moment ga ik al door een hel 24/7.
Ik krijg steeds meer het idee dat ze daar geen enkel besef hebben van hoe je safe af moet bouwen.
Klik om te vergroten...
Er wordt wat afgesold met afbouw inderdaad. Je hebt te weinig Diazepam gekregen en het tempo was te hoog.

Artsen krijgen nauwelijks informatie over afbouwen in hun opleiding. Zelfs psychiaters.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#6
_shikantaza zei:
Artsen krijgen nauwelijks informatie over afbouwen in hun opleiding. Zelfs psychiaters.
Klik om te vergroten...

Daarom verslavingsarts het beste
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#7
Benzo's zijn echt de hel om vanaf te komen. Hou vol!
D
Dutchie85Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Ja je komt bij de crisiszorg binnen en krijgt daar een psychiater te spreken.
Omdat je er verder geen ervaring mee hebt ga je ervan uit dat zij wel weten hoe ze dit aan moeten pakken.
De eerste 3 weken ging dat ook heel goed en merkte ik op wat borrelende darmen na niets slechts van de afbouw, enkel verbetering.

Maar toen het fout ging met afbouwen en ze me toch weer meteen terug naar 4 x 1 en de week erop naar 4 x 0 wilde zetten, doen vroeg ik me echt af in hoeverre ze wel kennis hebben hiervan. Zeker omdat ik meermaals gebeld heb dat het echt niet te doen was en geen afbouwen maar zwaar afkicken is. Hij heeft me ook 1 keer op gesprek gezien en zei zelf nog, zooo nu zit je er heel anders bij dan 2 weken geleden, maar hier moet je echt doorheen. Ik heb al veel meegemaakt in m´n leven en vaak heel diep moeten gaan, dus ik klaag echt niet snel. Maar dit is het meest verschrikkelijke wat ik ooit doorstaan heb en ik ben blij dat ik sterk ben want ik weet zeker dat de meerderheid dit niet zou trekken. Heb er zelf ook alle moeite mee en weet me geen houding meer te geven. Hopelijk snel een lichtpuntje!
D
Dutchie85Lid
01-01-2024, 00:00
#9
_shikantaza zei:
Er wordt wat afgesold met afbouw inderdaad. Je hebt te weinig Diazepam gekregen en het tempo was te hoog.

Artsen krijgen nauwelijks informatie over afbouwen in hun opleiding. Zelfs psychiaters.
Klik om te vergroten...
Met ten weinig Diazepam bedoel je in de laatste 3 weken? Dat het veel te snel gegaan is voel ik aan alles natuurlijk.
Ik dacht, zal me niet aanstellen en moet er doorheen. Maar als je aan jezelf gaat twijfelen of je nog wel kunt klopt er echt iets niet.
In combinatie met de verhalen van afbouw die je op forums leest weet ik zeker dat het veel te snel is gegaan.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#10
Dutchie85 zei:
Met ten weinig Diazepam bedoel je in de laatste 3 weken? Dat het veel te snel gegaan is voel ik aan alles natuurlijk.
Ik dacht, zal me niet aanstellen en moet er doorheen. Maar als je aan jezelf gaat twijfelen of je nog wel kunt klopt er echt iets niet.
In combinatie met de verhalen van afbouw die je op forums leest weet ik zeker dat het veel te snel is gegaan.
Klik om te vergroten...
Nee, de dosis Diazepam waarop je bent overgezet was te laag. En de afbouw is te snel gegaan.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik zie hier altijd mensen reageren op niet teveel benzo's achter elkaar nemen.
Dit topic laat zien waarom. Chapeau voor het delen van je ervaringen Dutchie én dat laat meteen zien dat we hier waarschuwingen van telang / teveel benzo's serieus moeten nemen
D
Dutchie85Lid
01-01-2024, 00:00
#12
_shikantaza zei:
Nee, de dosis Diazepam waarop je bent overgezet was te laag. En de afbouw is te snel gegaan.
Klik om te vergroten...
Wat is de factor die gebruikt dient te worden als je over gaat van Lorazepam naar Diazepam?
Bij de GGZ zeiden ze x 5.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#13
Dutchie85 zei:
Wat is de factor die gebruikt dient te worden als je over gaat van Lorazepam naar Diazepam?
Bij de GGZ zeiden ze x 5.
Klik om te vergroten...
1mg Lorazepam = 10mg Diazepam.

Zie: https://www.benzo.org.uk/bzequiv.htm
D
Dutchie85Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Is het normaal dat je je elke dag weer anders voelt qua ontwenningsverschijnselen. Dat fysiek en mentaal sterk wisselen ook?

Ik zit nu op dag 7 en ga echt helemaal kapot. Mijn lever heeft het zwaar. Zit druk op en maakt een borrelend geluid. Verder helemaal uitgeput en overal een brandende/stekende zeurende pijn. Psychisch het gevoel dat ik het niet ga halen en niet aankan, heel akelig die combinatie.

Terwijl ik dit woensdag bijvoorbeeld totaal niet had. Toen was ik naast de lichamelijke pijn kapot moe, maar op een fijnere “relaxte” manier.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#15
Dutchie85 zei:
Psychisch het gevoel dat ik het niet ga halen en niet aankan, heel akelig die combinatie.
Klik om te vergroten...

Probeer aan wat leuks te denken.
Mentale afkick is vaak stuk zwaarder dan fysiek. Zoek daarom afleiding. Anders rennen de zenuwen een marathon met je
D
Dutchie85Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Kordie zei:
Probeer aan wat leuks te denken.
Mentale afkick is vaak stuk zwaarder dan fysiek. Zoek daarom afleiding. Anders rennen de zenuwen een marathon met je
Klik om te vergroten...
Ik heb het lichamelijk nu mega zwaar, waardoor ik het psychisch niet trek. Daarnaast word ik psychisch niet fijn wakker s’ochtends.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Dutchie85 zei:
Ik heb het lichamelijk nu mega zwaar, waardoor ik het psychisch niet trek. Daarnaast word ik psychisch niet fijn wakker s’ochtends.
Klik om te vergroten...
Normaal. Je kunt volgens mij beter denken aan volgende week. Deze komende dagen kunnen misschien nog extreem zwaar vallen, maar na 2 weken zal het de betere kant op gaan.

Houd een dagboekje bij en zo kun je over een aantal dagen merken dat er steeds meer momenten komen die minder lastig zijn.

En ik had wel plezier in YouTube filmpjes kijken van mensen die het net zo lastig hadden of zelfs nog zwaarder.
En op bed gaan liggen en bodyscan doen en alle pijntjes langs gaan kon mij helpen om het vervolgens minder zwaar te hebben.

Maar sommige mensen hebben geen probleem bij het afbouwen en anderen maken onbeschrijfelijk dramas mee.

Misschien heb je er wat aan om even online bij benzo buddies andere verhalen te lezen.
https://benzobuddies.org/

Misschien mag je een paracetamolletje vandaag en morgen.. Veel water drinken en zodra mogelijk moet je gaan bewegen.. sporten/ wandelen ..

Succes, betere tijden zullen komen.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#18
Dutchie85 zei:
Ik hoor graag hoe jullie hierover denken. Is dit een normale afbouw na zo'n dosis of toch echt te snel? Als er iemand nog tips heeft om hier makkelijker doorheen te komen dan hoor ik het heel graag. Ben ook benieuwd naar jullie ervaringen hoelang zoiets aan kan houden. Thanks!:praying3:
Klik om te vergroten...

Beste,

Ten eerste, super sterk van je dat je het hebt doorgezet en bent afgebouwd. Je ervaart benzo ontwenning in misschien wel de meest ernstige vorm als ik het zo lees. Helaas heb je ook nog een de pijn erbij, dat herken ik zelf wel maar niet zo heftig.

Ik ben ooit afgebouwd van 80mg diazepam naar 0mg in 3 weken. En het is erg herkenbaar allemaal van die acute ontwenning. Je bent gewoon van een hele hoge dosering super snel afgebouwd en ook nog eens doorgegaan met afbouwen terwijl je je al zo vreselijk voelde.

Sorry to be the messenger. Maar het kan echt nog wel even duren allemaal. De acute ontwenningsverschijnselen kunnen zelfs t/m 3mnd duren. Als je pech hebt ben je daarna nog wel even zoet voor je je weer jezelf voelt.

Máár ik heb in jouw geval wel hoop. Want het is je eerste keer dat je ontwent van benzo's. Het zou dan zo kunnen zijn dat je er sneller vanaf bent. Maar goed, alles is misschien want elke benzo afkick is uniek voor een persoon. Wij kunnen geen exacte tijd geven hoelang dit duurt.

Zorg goed voor jezelf! Gezond eten, weinig bewerkt eten, probeer te bewegen, hou je ritme aan, neem laagdrempelig Paracetamol en magnesium en L-glycine poeder bestellen. Elke avond 5 gram voor het slapen gaan. Dat kan je helpen.

Maar om je ontwenningsverschijnselen echt te kunnen begrijpen zou ik je aanraden jezelf te gaan inlezen. Je zenuwstelsel is overprikkeld en je lijdt aan een vorm van hersenschade.

Sterkte. Ik blijf meelezen.
D
Dutchie85Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Manu76 zei:
Normaal. Je kunt volgens mij beter denken aan volgende week. Deze komende dagen kunnen misschien nog extreem zwaar vallen, maar na 2 weken zal het de betere kant op gaan.

Houd een dagboekje bij en zo kun je over een aantal dagen merken dat er steeds meer momenten komen die minder lastig zijn.

En ik had wel plezier in YouTube filmpjes kijken van mensen die het net zo lastig hadden of zelfs nog zwaarder.
En op bed gaan liggen en bodyscan doen en alle pijntjes langs gaan kon mij helpen om het vervolgens minder zwaar te hebben.

Maar sommige mensen hebben geen probleem bij het afbouwen en anderen maken onbeschrijfelijk dramas mee.

Misschien heb je er wat aan om even online bij benzo buddies andere verhalen te lezen.
https://benzobuddies.org/

Misschien mag je een paracetamolletje vandaag en morgen.. Veel water drinken en zodra mogelijk moet je gaan bewegen.. sporten/ wandelen ..

Succes, betere tijden zullen komen.
Klik om te vergroten...
Dankjewel voor je fijne bericht @Manu76 en je tips!

Komt die druk op de lever jullie ook bekend voor?
Is al 3 dagen flink aan het protesteren continu. En rommelige maag/buik/darmen.

Daarnaast doen vooral mijn benen/armen nu echt stekend pijn. Net of ze helemaal vast zitten/verkrampen en heb echt 0 energie meer en heel zwaar zeurderig gevoel door het hele lijf. Ook wel stekend. Rugpijn wat ik normaal ook nooit heb en lichte hoofdpijn, snel zweten en slechte onrustige nachtrust.

Je voelt je gewoon heel raar en ver weg/afwezig en hebt het gevoel hier niet meer uit te komen en dat ik het niet meer aankan. Ik heb gelukkig mensen om me heen, maar ben gewoon bang voor mezelf dat ik het niet aankan en doorflip. Heel diep depri gevoel wat niet te omschrijven is.

Net ff 10 minuutjes buiten in de tuin rustig wat op en neer gelopen, maar zak van ellende haast in elkaar en geen controle vanuit mijj. Toch ff wat beweging en frisse lucht gehad.

Drink inderdaad veel water, eet gezond, probeer als het gaat ff naar buiten te gaan maar weet me in bed of op de bank nog geen raad.

Hopelijk snel wat beter, zodat je weet dat je er stapje voor stapje uit kan komen want dat gevoel heb ik nu totaal niet. Thnx!
D
Dutchie85Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Hallo allemaal,

Vanwege veel onrust, me slecht voelen en daardoor depressieve klachten heb ik ca 3,5 maand geleden op aanvraag van mezelf Lorazepam voorgeschreven gekregen.
Bij aanvang alleen 1 mg wanneer nodig, maar dat deed helemaal niets voor mij. Ook niet als ik er 2 of 3 per dag nam verspreid over de dag.
Daarom heel snel op 4 x 1 mg gekomen omdat ik beter een spiegel op kon bouwen, maar zelfs daar merkte ik zeer weinig van. Omdat mijn klachten heftig waren mocht ik ophogen en zat ik al snel op 4 x 2 mg per dag. In het begin werkte dit wel en kreeg ik hierdoor meer rust en kon ik eindelijk een beetje ontspannen op de bank liggen en wat slapen. Dat voelde wel goed, maar was van vrij korte duur. De gewenning trad echter heel snel op en voor ik het wist zat ik eind december ca een week lang op een bizar hoge dosis van 12 tot soms wel 14 mg per dag. Heel eerlijk, ik kreeg deze laatste dosis via 2 artsen en heb het zelf zover laten komen. Heel stom natuurlijk achteraf, maar ik had hiervoor geen enkele ervaring met medicijnen en het ging mij erom dat ik eindelijk rust kon ervaren. Nooit gedacht dat je zo makkelijk je grenzen verlegd om je beter te voelen en dat het zo verslavend werkt die troep.

Door een fout met een recept kwam ik eind december ineens zonder te zitten en ben ik 3 dagen compleet zonder komen te zitten. Ik wist niet wat me overkwam, dacht echt dat ik dood ging. Zowel fysiek als mentaal niet uit te houden, echt een hel en niet meer weten waar je het moet zoeken. Begin januari met spoed jankend onder begeleiding van mijn ouders zowat kruipend bij de huisarts terecht gekomen, die gelukkig meteen de ernst inzag en 2 uur later zat ik met mijn ouders bij de GGZ.

Na een (zeer terechte) preek aangehoord te hebben hoe ik zo´n hoge dosis had kunnen nemen, werd ik direct door hen overgezet op ongeveer dezelfde dosis Diazepam. Dit om de hoge dosis Lorazepam op te vangen en mijn lichaam en geest te kalmeren in de dagen erna. Ik kreeg 4 x 8 tabletjes van 2 mg per dag voorgeschreven de eerste 4 dagen. Binnen iets meer dan een dag was ik psychisch weer rustiger, maar de heftige spierpijn, lichamelijke klachten en uitputting hielden zeker een week aan. Na 4 dagen moest ik terug naar 4 x 6 tabletjes, de week erna naar 4 x 4, de week daarna naar 4 x 2 tabletten en ik werd met de week helderder en beter gelukkig. In de week dat ik op 4 x 2 tabletten zat voelde ik me veruit weer het beste. Ik kon dagelijks weer wat dingen oppakken en durfde ook weer mee de deur uit. Maar de hel brak opnieuw los toen ik de week erna naar 4 x 1 tablet moest....Ik wist weer niet wat me overkwam!!

3 weken geleden ben ik op zaterdag gestart met 4 x 1, de zondag erna werd ik meteen wakker met enorm heftig stekende spierpijn door mijn hele lijf. Heb me eraan overgegeven en ben op de bank gaan liggen. De dag erna startte de mentale onrust/paniek/angsten/depressieve gevoelens. De spierpijn en lichamelijke klachten hielden ook continu aan. Dit heb ik t/m die woensdag erna volgehouden op karakter en toen toch gebeld dat het geen doen meer was. Liep echt te ijsberen, kon niet meer stil zitten en had een hele wilde vreemde blik in mijn ogen, werd knettergek. Van de psychiater mocht ik een paar dagen terug naar 4 x 1,5 tablet, maar dat hielp me totaal niet bij m'n klachten. Van woensdag t/m zondag heb ik 4 x 1,5 tablet gehad en de klachten leken wel erger te worden. Toch moest ik die maandag erna afbouwen naar 4 x 1 tablet. Ik heb duidelijk aangegeven dat me dat niet verstandig leek gezien mijn heftige klachten. Maar het antwoord was dat ik er echt doorheen moest om het af te bouwen. Daar heb ik me ook aangehouden, maar er kwamen steeds meer ontwenningsverschijnselen bij. Trillende handen, zweten, uitgeput, misselijk, heftige pijn door het hele lijf, slapeloosheid, psychisch helemaal gek etc. Echt geen doen gewoon. Dat moet je echt meegemaakt hebben om het te kunnen begrijpen. Zo'n psychiater handelt via zijn boekje, maar voelt niet wat jij moet doorstaan. Echt onmenselijk!

Ik had gevraagd of ik een tussenstap mocht nemen met 4 x een half tabletje per dag voordat we de week erna naar 0 zouden gaan, maar omdat mijn afkick al zo extreem ingezet had, moest ik vanaf afgelopen maandag toch maar ineens naar 0 gaan. Daar zag ik erg tegenop, terwijl ik van de andere kant blij was dat ik afgelopen zondagavond de laatste pil kon pakken. Maar wat me deze week overkomen is gun je je ergste vijand nog niet. Wat een hel, onmenselijk en ondraaglijk gewoon...

Ik heb nog nooit zo'n heftige pijn in heel mijn lijf gehad. Voelt als een mega heftige stekende/brandende spierpijn. Met name in de benen, armen, handen, schouders, hoofd en rug. Kan het niet omschrijven, maar het is echt extreem. Daarnaast hoofdpijn, niet kunnen focussen/helder zien, snel geĂŻrriteerd, trillen (niet meer zo erg als vorige week), een uiterst zeurderig zwaar gevoel door het hele lijf, geen kracht in mijn benen en verkrampte kuiten, amper kunnen lopen, s'nachts enorm zweten en wakker worden met hele nare gedachten dat je het niet meer aankunt en het echt niet meer zien zitten. (Terwijl ik heel graag door wil) Daarnaast compleet uitgeput. Meestal maar een paar uurtjes slaap per nacht, al kan ik de laatste 2 dagen ca 5 a 6 uur slapen gelukkig. Maar ik heb de hele week zowat alleen maar in bed en op de bank gelegen bij mijn ouders met af en toe mezelf dwingen om wat frisse lucht te halen en wat stappen buiten te zetten. Maar een stuk lopen/wandelen lukt me nu gewoon echt niet. Verder het gevoel alsof er beestjes door mijn lijf lopen, het krioelt overal en het beweegt overal door mijn lijf. Ik ben met name benieuwd of meerdere mensen dit ook ervaren hebben want dat lees ik nergens terug.

Ik heb ondanks de onrust/depressieve gedachten en alle extreme lichamelijke klachten geprobeerd om mezelf zo rustig mogelijk te houden in een veilige omgeving, maar je wordt gewoon compleet overgenomen. Ik heb het gevoel dat er geen einde aan komt en dat ik er niet meer uit kom. Wat ik ook merk is dat het per dag heel wisselend is hoe ik me voel. Gisteren was ik wat rustiger in mijn hoofd en heel erg moe (ondanks 6 uur slaap) en vandaag heb ik naast de lichamelijke toestand een extreem heftige psychische dag. Ik ben heel sterk van mezelf, maar weet niet wat me overkomt en hoe ik de dagen letterlijk uit moet zitten. Ik heb het gevoel dat de afkickverschijnselen zorgen voor de heftige gedachten en ongekende neerslachtigheid, die ik hiervoor nog nooit ervaren heb. Ik heb lang getwijfeld of ik hier iets zou posten, maar ik ben benieuwd naar andere "ervaringsdeskundigen" die hier doorheen zijn moeten gaan want ik trek het echt voor geen meter meer. Ik eet en drink zo gezond mogelijk, mijn lichaam schreeuwt voor rust, maar het is amper uit te houden lichamelijk en psychisch. Merk ook veel druk/steken in de buurt van mijn levert en het borrelt daar geregeld. Ongelooflijk gewoon wat dit met je doet, en ja....ik weet dat het voor een deel mijn eigen schuld is maar achteraf is het makkelijk praten. Hoe lang duurt dit gemiddeld deze afkickverschijnselen? Ik zit nu op dag 6, maar elk uur lijkt wel dagen te duren en ik weet me geen raad.

Ik hoor graag hoe jullie hierover denken. Is dit een normale afbouw na zo'n dosis of toch echt te snel? Als er iemand nog tips heeft om hier makkelijker doorheen te komen dan hoor ik het heel graag. Ben ook benieuwd naar jullie ervaringen hoelang zoiets aan kan houden. Thanks!:praying3:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...29
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."