Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAfkicken van Lorazepam en Diazepam

Afkicken van Lorazepam en Diazepam

562 antwoorden
54 weergaven
18-5-2026
N
NiandraLadesLid
01-01-2024, 00:00
#1
Kordie zei:
Misschien is het goed dat mensen kort hun positieve opname verhalen delen voor @Dutchie85 + hoe m'n daar terecht kwam.

Met als doel: Gezien hij dacht dat je in een kamertje zat en ze daar niks doen.
Klik om te vergroten...
Het is inderdaad veel meer dan alleen maar op een kamertje zitten.
In mijn geval (GGZ) was het een veilige plek waar ik rustig bij kon komen. Er is een structuur, je eet met elkaar, er is een soort dagprogramma zoals activiteitentherapie in een groepje (schilderen, kleuren, puzzelen, iets maken), fysiotherapie/fitness op maat, wandelgroepje, schrijfgroepje. Dit was niet verplicht en je mocht het invullen op je eigen manier, als je bij fitness alleen maar 3 minuten op de loopband wandelde omdat je erg moe was dan was dat ook goed. Dat zorgde dat de druk eraf ging (in tegenstelling tot andere GGZ programma’s waarbij je echt ‘aan de bak’ moest met je problematiek) maar dat je wel werd gestimuleerd om je dag in te vullen en wat afleiding te zoeken, in plaats van in je kamer te verdrinken in je problemen zeg maar. Als je het ff niet trok kon je altijd praten met iemand van de afdeling of een afspraak maken met je vaste psycholoog/psychiater. Op een gegeven moment mag je dagdelen naar huis om daarmee te oefenen, zonder gelijk helemaal losgelaten te worden.
Er zaten natuurlijk ook mindere kanten aan maar in jouw geval denk ik dat de structuur je zou kunnen helpen. Het zal vast ook per instelling verschillend zijn wat ze wel en niet kunnen bieden.
Ik zag het als een tijdelijke ‘rustplaats’ waar ik in mijn geval veilig was voor mijn ex-vriend en voor mijn eigen reacties daarop, maar in jouw geval wellicht ook een veilige plek om je symptomen te verdragen tot ze hopelijk wat af gaan nemen.

Je zegt dat de GGZ bij jou alleen op huisbezoek komt. Vinden zij jouw problematiek ‘niet ernstig genoeg’ voor een opname? Vind ik echt opmerkelijk gezien de ernst die je hier beschrijft. Desnoods kun je je depressieve en suïcidale gedachtes nog wat aandikken want straks gaat dit wel mis omdat dit veel te zwaar is om in je eentje te moeten doorstaan. Veel sterkte, het klinkt vreselijk allemaal maar er zal echt een moment komen dat het beter gaat worden!
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Dutchie85 zei:
What the fuck moet je in hemelsnaam doen in zo’n heftige crisis waar je nergens terecht kan? Het vanaf gisterenavond gewoon aan één stuk echt onhoudbaar!!
Klik om te vergroten...
Was je al bij de crisisdienst geweest?
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#3
@Dutchie85 Benzo ontwenning verloopt grillig en is bovendien erg personlijk. Niemand weet hoe lang of kort het nog duurt. Het kan zijn dat je je morgen een stuk beter voelt, maar ook een stuk slechter. Waarschijnlijk is met een week of 2 het ergste achter de rug, maar garanties zijn er niet.

Het beste dat je nu te doen staat is toch te proberen te accepteren dat het is wat het is, en afleiding te zoeken. Probeer er minder mee bezig te zijn wat er allemaal aan mankeert. Dat helpt niet.

Hoe lastig dat van hierboven ook moge zijn 😔
D
Dutchie85Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Dat zeer pijnlijke stekende krioel gevoel door het hele lijf is niet uit te houden, en die zenuwtrekken door het hele lijf….hoe lang duurt dat ongeveer voordat dat een beetje/ het ergste afneemt? Gel werkt niet.

Rug, benen, dijen, armen, hoofd en rondom mond/lippen is het het ergst. Rondom mijn mond/neus ook hele rare sensaties. Benauwd. Hoofdpijn en druk achter ogen.

Extreme vermoeidheid, maar geen rust vinden, met mega uitzichtloos angstig gevoel.

Vanavond is het een week geleden dat ik de laatste Diazepam nam. De afgelopen 2 dagen zijn het aller allerzwaarst. Ondenkbaar gewoon, maar moet er doorheen hoe heftig het ook is.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#5
Acute ontwenningsverschijnselen duren zo'n 4 tot 6 weken. Daarna langzaam over in post acute withdrawal symptoms. Kan tot een jaar duren. Het blijft echt niet nog maanden lang zo heftig als nu.

Ondanks dat ik vaak zie schrijven dat het niet uit te houden is... hou je het toch uit. Hou vol
D
Dutchie85Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Ja ik snap wat je zegt, maar als het 24/7 echt niet te doen is en je psychisch ook helemaal op bent met hele nare gedachten en ook nog extra gek gemaakt wordt door de afbouw en het niet meer weet dan is het extreem lastig. Maar doe m’n best…bah wat een hel.
D
Dutchie85Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Klopt maar wat kan ik doen als de ggz niet handelt. En ik meen echt dat dit niet meer te dragen is. We zijn echt helemaal ten einde raad. Wat doe je dan??? Heb echt hulp nodig en snel.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#8
Dutchie85 zei:
Klopt maar wat kan ik doen als de ggz niet handelt. En ik meen echt dat dit niet meer te dragen is. We zijn echt helemaal ten einde raad. Wat doe je dan??? Heb echt hulp nodig en snel.
Klik om te vergroten...

Verslavingskliniek.

Ik heb geen verstand van benzo afkick. Maar je hebt dusdanige klachten van de afkick, of mogelijk heeft het wat getriggerd in je hoofd, dat je denk ik echt wel professionele hulp bij moet komen. Voor jezelf, maar ook zeker voor je ouders.
D
Dutchie85Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Ja 100% eens….Dit is echt niet meer te dragen. Ga zo de crisisdienst weer bellen om 19 uur, kan niet meer zo.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#10
Dutchie85 zei:
Ja 100% eens….Dit is echt niet meer te dragen. Ga zo de crisisdienst weer bellen om 19 uur, kan niet meer zo.
Klik om te vergroten...

Ik weet niet precies hoe je je moet aan melden bij een verslavingskliniek; verwijzing via de huisarts of op eigen initiatief.

Maar mogelijk zitten hier kansen. Je hebt geloof ik al vaak de crisisdienst gebeld en die nemen het besluit dat je klaarblijkelijk in een acute crisis verkeerd. Dus of dit dan de juiste weg is betwijfel ik.
D
Dutchie85Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Wat toch een organisatie, echt ongelooflijk.

Je bent al een week van de Diazepam af, dus je kan geen fysieke ontwenningsverschijnselen meer hebben….🤯🤯🤯🖕
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#12
Dutchie85 zei:
Wat toch een organisatie, echt ongelooflijk.

Je bent al een week van de Diazepam af, dus je kan geen fysieke ontwenningsverschijnselen meer hebben….🤯🤯🤯🖕
Klik om te vergroten...
Prutsers.
Hoor je het, het zit tussen je oren....
Heb er geen woorden voor, sterkte en helaas zit er niets anders op dan nog doorheen gaan.
D
Dutchie85Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Helaas niet, lichaam en geest echt helemaal uitgeput. Moet echt uit de tenen komen wat ik hier doe.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#14
Dutchie85 zei:
Wat toch een organisatie, echt ongelooflijk.

Je bent al een week van de Diazepam af, dus je kan geen fysieke ontwenningsverschijnselen meer hebben….🤯🤯🤯🖕
Klik om te vergroten...
Ach nee wat een gelul zeg 😭

Wij snappen je wel… alleen kunnen we niks voor je doen 😔
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#15
Wat moet jij je machteloos voelen hey. Heb het echt met je te doen, en woorden schieten te kort. Ik wou dat we meer konden doen, de GGZ is een ballentent. Zodra er écht hulp nodig is laten ze je in de kou staan!

Hou vol man. ❤️
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#16
Dutchie85 zei:
Helaas niet, lichaam en geest echt helemaal uitgeput. Moet echt uit de tenen komen wat ik hier doe.
Klik om te vergroten...
Ook hier kom je doorheen, en uiteindelijk zul je er sterker uit komen.

😘
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#17
Kordie zei:
Experts mbt afkicken benzo:

Zou magnesium voor Dutchie kunnen helpen? Tegen de spierspanning en ook wat ontspanning?
Klik om te vergroten...

Zeker. Vooral voor de spierspanning savonds op bed heeft het mij geholpen. Je hebt citraat en bisglycinaat.
D
Dutchie85Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Raver zei:
Zeker. Vooral voor de spierspanning savonds op bed heeft het mij geholpen. Je hebt citraat en bisglycinaat.
Klik om te vergroten...
Wij hebben Magnesium Bisgycinaat 300 mg.
Serving size staat 2 per dag, maar bij normale stress heb je sowieso al meer nodig. Laat staan nu…

Wie kan me een indicatie geven van een goede dagelijkse hoeveelheid nu?
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#19
Dutchie85 zei:
Wij hebben Magnesium Bisgycinaat 300 mg.
Serving size staat 2 per dag, maar bij normale stress heb je sowieso al meer nodig. Laat staan nu…

Wie kan me een indicatie geven van een goede dagelijkse hoeveelheid nu?
Klik om te vergroten...

Zou niet hoger gaan dan aanbevolen dagelijkse dosering. Dat is bovendien over overkill met magnesium.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#20
Dutchie85 zei:
Wie kan me een indicatie geven van een goede dagelijkse hoeveelheid nu?
Klik om te vergroten...

Daar verschillen de meningen over geloof ik. Maar ik sluit me aan bij Raver.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...1718192021...29
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."