Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAfkicken van Lorazepam en Diazepam

Afkicken van Lorazepam en Diazepam

562 antwoorden
65 weergaven
18-5-2026
D
Dutchie85Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik heb in het verleden meerdere behandelingen gehad mbt Lyme, waaronder AB kuren, natuurlijke kuren, extreme hyperthermie behandeling.

Uit de test die al terug is komt wel de Dientamoeba Fragilis parasiet, maar als je dat naleest is die vrij onschuldig.
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Dutchie85 zei:
Wat moet ik doen?
Klik om te vergroten...
Vanuit mijn eigen ervaring met (post)infectieziekten (PAIS) reageert je lichaam mogelijk heel anders op medicatie en/of de dosering dan het normaliter zou moeten doen. Het is dus de kunst om daar grip op te krijgen.

Totaal in kaart brengen wat je zoal doet op een dag, of deed. Wat je eet, wat je inneemt, hoeveel je beweegt, hoe je hartslag is of daarop reageert, etc. etc. etc.

Ergotherapie is daar een start in. Fysiotherapie kan daarna eventueel daaruit voortvloeien. Maar uiteindelijk zou ik persoonlijk dus ook meer inzoomen op dat hele Lyme verhaal en een internist/infectioloog inschakelen.
Dutchie85 zei:
Ik heb in het verleden meerdere behandelingen gehad mbt Lyme, waaronder AB kuren, natuurlijke kuren, extreme hyperthermie behandeling.

Uit de test die al terug is komt wel de Dientamoeba Fragilis parasiet, maar als je dat naleest is die vrij onschuldig.
Klik om te vergroten...
En wanneer ben je gebeten door een teek en wanneer heb je de eerste klachten gekregen? Hoe lang daarna ben je behandeld? Is er een periode geweest waarin je geen klachten of minder klachten had? Zijn er zo al zaken die je zelf kan aanwijzen of bedenken die bepaalde klachten doen oplaaien? Dit laatste is ook iets wat een ergotherapeut goed met je in kaart kan brengen en eventueel een fysiotherapeut. Maar bovenal, voor zover ik dat kan beoordelen, ben ik dus benieuwd naar wat een internist hiervan zegt wb de infectie.
D
Dutchie85Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Dit verhaal wat Lyme aangaat speelt al 23 jaar met veel ups en downs gedurende die jaren. Heel veel gedaan. Maar ik kan nu echt niks meer en ben mentaal echt een groot wrak. Ik kan helemaal niet meer normaal denken nu en continu zwaar de weg kwijt.
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Dutchie85 zei:
Dit verhaal wat Lyme aangaat speelt al 23 jaar met veel ups en downs gedurende die jaren. Heel veel gedaan. Maar ik kan nu echt niks meer en ben mentaal echt een groot wrak. Ik kan helemaal niet meer normaal denken nu en continu zwaar de weg kwijt.
Klik om te vergroten...
Tja eerlijk en nogmaals, ben geen dokter, maar: Dit klinkt mij heel bekend in de oren en ik zie vrij mogelijk wel een link met die infectie. Dat je vorig jaar (en andere keren(?)) veel heftiger reageerde op de medicatie die je toen slikte, past daar ook in. Evenals allerlei andere activiteiten die je onderneemt. Als je al 2 decennia op en neer gaat fysiek, doet mentaal een hele hoop met je natuurlijk. Ik ben en blijf dus echt benieuwd of een internist hier niet veel dieper op in moet gaan en de leiding in moet nemen.
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#5
Dutchie85 zei:
Ja eerst de uitslag afwachten. Heb me nog nooit zo akelig 24/7 gevoeld.
Klik om te vergroten...
Probeer alle vragen in het eerdere bericht hierboven van @Zanza voor jezelf op een rijtje te zetten
Hoewel ik geen dokter ben, denk ik dat het antwoord op zijn vragen je uiteindelijk (met de juiste specialist) verder kan helpen.

Je wilt toch zelf ook dat deze situatie stopt.

Wellicht dat je ouders je kunnen ondersteunen om de juiste hulp te krijgen.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik heb met grote interesse dit topic helemaal gelezen en op mij in laten werken.
De reden: ik heb een jaar of 20 geleden ongeveer, een benzoverslaving gehad, ik nam op een gegeven moment 15 mg temesta, 50 mg seresta forte, en 40 mg normisol per dag.
En hielp dit? Tegen insomnia, en overspanning en nachtmerries, nou....nee.
En ik maar proberen om meer te krijgen dom genoeg
En op een dag had ik er genoeg van. Ik was mijzelf kwijtgeraakt, en ik werd er alleen maar beroerd van. Ik was een junk geworden.
Dit leven wilde ik niet meer.

Ik kon me na twee weken wachttijd melden bij een grote verslaving kliniek.
Ik heb het daar ontzettend zwaar gehad, kreeg de eerste week diazepam en librium.
Hoeveel dat was, weet ik niet meer.
De eerste twee weken was ik volledig van het padje, vreselijk gewoon en ik vergeet de tijd in die kliniek tussen de heroine junks die afbouwend methadon kregen maar ze hadden het minstens net zo zwaar als ik..., nooit meer. Ik neem nooit meer benzo's, dat staat vast. Benzo's zijn duivels...
Ongelooflijk hoe ziek je van de benzo afbouw wordt. Ik was doodziek en geestelijk kwam alle ellende van het Vreemdelingenlegioen weer naar boven en ik kon er met niemand over praten...de eerste week kon ik van de spanning niets eten...
Wat een tijd was dat!
ik had meer dan 2 jaren benzo's genomen dus het was te verwachten dat het moeilijk zou zijn en dat accepteerde ik.
de arts was toen ik binnenkwam vervangen door een jonge verslavingsarts, deze maakte een fout met de afbouw.
in 1 x de normisol eraf, en 10 mg seresta ook eraf. Dat heb ik geweten! Dat is veel te veel, en veel te snel!
Gelukkig kwam de echte ervaren verslavingsarts terug en die heeft de fout hersteld. Uiteindelijk alleen diazepam om langzaam af te bouwen, iedere 4 dagen er wat vanaf. Dat voelde ik tot in mijn tenen!

Na een week of 6 was ik erdoorheen.
De diazepam was langzaam afgebouwd, en ik voelde mij ietsje beter behalve de insomnia, toen ik helemaal geen pillen meer kreeg, die kwam terug. Ik sliep niet meer en ik werd weer beroerd daarvan.
Daar kreeg ik nozinan voor, 25 mg. Dat is een zwaar kalmerend middel.
Dit werkte om te slapen, alleen na het wakker worden om 06.30 uur gewekt worden om asap met het dagprogramma te beginnen. Ik was van die zooi nozinan zo suf als een zak veren, maar, het is géén benzo, die kreeg ik uiteraard niet meer.
Na 8 weken werd ik ontslagen alhoewel mijn brein nog kookte bij tijd en wijle.

Ik ben er nog steeds vanaf. Zolpidem krijg ik nu, 40 mg.
Dat is stevig, maar helaas nodig, al zijn de nachtmerries niet verdwenen.
Tanja mijn hulphond reageert als ik een nachtmerrie krijg.

Voor @Dutchie85 kan ik zeggen dat je na een week of 10 je jezelf beter zou moeten voelen maar het is nog niet weg. Dat duurde bij mij 4 maanden ongeveer.
Maar houd vol, het gaat over! Echt waar!

Ik heb mijn ervaring hier neergetypt in de hoop dat @Dutchie85 er wat aan heeft, en anderen uiteraard
Voor mij was de kliniek mijn Redding!
B
BengozyLid
01-01-2024, 00:00
#7
Hoe gaat het nu met je? @Dutchie85 :kissingheart:
D
Dutchie85Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Hallo allemaal,

Vanwege veel onrust, me slecht voelen en daardoor depressieve klachten heb ik ca 3,5 maand geleden op aanvraag van mezelf Lorazepam voorgeschreven gekregen.
Bij aanvang alleen 1 mg wanneer nodig, maar dat deed helemaal niets voor mij. Ook niet als ik er 2 of 3 per dag nam verspreid over de dag.
Daarom heel snel op 4 x 1 mg gekomen omdat ik beter een spiegel op kon bouwen, maar zelfs daar merkte ik zeer weinig van. Omdat mijn klachten heftig waren mocht ik ophogen en zat ik al snel op 4 x 2 mg per dag. In het begin werkte dit wel en kreeg ik hierdoor meer rust en kon ik eindelijk een beetje ontspannen op de bank liggen en wat slapen. Dat voelde wel goed, maar was van vrij korte duur. De gewenning trad echter heel snel op en voor ik het wist zat ik eind december ca een week lang op een bizar hoge dosis van 12 tot soms wel 14 mg per dag. Heel eerlijk, ik kreeg deze laatste dosis via 2 artsen en heb het zelf zover laten komen. Heel stom natuurlijk achteraf, maar ik had hiervoor geen enkele ervaring met medicijnen en het ging mij erom dat ik eindelijk rust kon ervaren. Nooit gedacht dat je zo makkelijk je grenzen verlegd om je beter te voelen en dat het zo verslavend werkt die troep.

Door een fout met een recept kwam ik eind december ineens zonder te zitten en ben ik 3 dagen compleet zonder komen te zitten. Ik wist niet wat me overkwam, dacht echt dat ik dood ging. Zowel fysiek als mentaal niet uit te houden, echt een hel en niet meer weten waar je het moet zoeken. Begin januari met spoed jankend onder begeleiding van mijn ouders zowat kruipend bij de huisarts terecht gekomen, die gelukkig meteen de ernst inzag en 2 uur later zat ik met mijn ouders bij de GGZ.

Na een (zeer terechte) preek aangehoord te hebben hoe ik zo´n hoge dosis had kunnen nemen, werd ik direct door hen overgezet op ongeveer dezelfde dosis Diazepam. Dit om de hoge dosis Lorazepam op te vangen en mijn lichaam en geest te kalmeren in de dagen erna. Ik kreeg 4 x 8 tabletjes van 2 mg per dag voorgeschreven de eerste 4 dagen. Binnen iets meer dan een dag was ik psychisch weer rustiger, maar de heftige spierpijn, lichamelijke klachten en uitputting hielden zeker een week aan. Na 4 dagen moest ik terug naar 4 x 6 tabletjes, de week erna naar 4 x 4, de week daarna naar 4 x 2 tabletten en ik werd met de week helderder en beter gelukkig. In de week dat ik op 4 x 2 tabletten zat voelde ik me veruit weer het beste. Ik kon dagelijks weer wat dingen oppakken en durfde ook weer mee de deur uit. Maar de hel brak opnieuw los toen ik de week erna naar 4 x 1 tablet moest....Ik wist weer niet wat me overkwam!!

3 weken geleden ben ik op zaterdag gestart met 4 x 1, de zondag erna werd ik meteen wakker met enorm heftig stekende spierpijn door mijn hele lijf. Heb me eraan overgegeven en ben op de bank gaan liggen. De dag erna startte de mentale onrust/paniek/angsten/depressieve gevoelens. De spierpijn en lichamelijke klachten hielden ook continu aan. Dit heb ik t/m die woensdag erna volgehouden op karakter en toen toch gebeld dat het geen doen meer was. Liep echt te ijsberen, kon niet meer stil zitten en had een hele wilde vreemde blik in mijn ogen, werd knettergek. Van de psychiater mocht ik een paar dagen terug naar 4 x 1,5 tablet, maar dat hielp me totaal niet bij m'n klachten. Van woensdag t/m zondag heb ik 4 x 1,5 tablet gehad en de klachten leken wel erger te worden. Toch moest ik die maandag erna afbouwen naar 4 x 1 tablet. Ik heb duidelijk aangegeven dat me dat niet verstandig leek gezien mijn heftige klachten. Maar het antwoord was dat ik er echt doorheen moest om het af te bouwen. Daar heb ik me ook aangehouden, maar er kwamen steeds meer ontwenningsverschijnselen bij. Trillende handen, zweten, uitgeput, misselijk, heftige pijn door het hele lijf, slapeloosheid, psychisch helemaal gek etc. Echt geen doen gewoon. Dat moet je echt meegemaakt hebben om het te kunnen begrijpen. Zo'n psychiater handelt via zijn boekje, maar voelt niet wat jij moet doorstaan. Echt onmenselijk!

Ik had gevraagd of ik een tussenstap mocht nemen met 4 x een half tabletje per dag voordat we de week erna naar 0 zouden gaan, maar omdat mijn afkick al zo extreem ingezet had, moest ik vanaf afgelopen maandag toch maar ineens naar 0 gaan. Daar zag ik erg tegenop, terwijl ik van de andere kant blij was dat ik afgelopen zondagavond de laatste pil kon pakken. Maar wat me deze week overkomen is gun je je ergste vijand nog niet. Wat een hel, onmenselijk en ondraaglijk gewoon...

Ik heb nog nooit zo'n heftige pijn in heel mijn lijf gehad. Voelt als een mega heftige stekende/brandende spierpijn. Met name in de benen, armen, handen, schouders, hoofd en rug. Kan het niet omschrijven, maar het is echt extreem. Daarnaast hoofdpijn, niet kunnen focussen/helder zien, snel geïrriteerd, trillen (niet meer zo erg als vorige week), een uiterst zeurderig zwaar gevoel door het hele lijf, geen kracht in mijn benen en verkrampte kuiten, amper kunnen lopen, s'nachts enorm zweten en wakker worden met hele nare gedachten dat je het niet meer aankunt en het echt niet meer zien zitten. (Terwijl ik heel graag door wil) Daarnaast compleet uitgeput. Meestal maar een paar uurtjes slaap per nacht, al kan ik de laatste 2 dagen ca 5 a 6 uur slapen gelukkig. Maar ik heb de hele week zowat alleen maar in bed en op de bank gelegen bij mijn ouders met af en toe mezelf dwingen om wat frisse lucht te halen en wat stappen buiten te zetten. Maar een stuk lopen/wandelen lukt me nu gewoon echt niet. Verder het gevoel alsof er beestjes door mijn lijf lopen, het krioelt overal en het beweegt overal door mijn lijf. Ik ben met name benieuwd of meerdere mensen dit ook ervaren hebben want dat lees ik nergens terug.

Ik heb ondanks de onrust/depressieve gedachten en alle extreme lichamelijke klachten geprobeerd om mezelf zo rustig mogelijk te houden in een veilige omgeving, maar je wordt gewoon compleet overgenomen. Ik heb het gevoel dat er geen einde aan komt en dat ik er niet meer uit kom. Wat ik ook merk is dat het per dag heel wisselend is hoe ik me voel. Gisteren was ik wat rustiger in mijn hoofd en heel erg moe (ondanks 6 uur slaap) en vandaag heb ik naast de lichamelijke toestand een extreem heftige psychische dag. Ik ben heel sterk van mezelf, maar weet niet wat me overkomt en hoe ik de dagen letterlijk uit moet zitten. Ik heb het gevoel dat de afkickverschijnselen zorgen voor de heftige gedachten en ongekende neerslachtigheid, die ik hiervoor nog nooit ervaren heb. Ik heb lang getwijfeld of ik hier iets zou posten, maar ik ben benieuwd naar andere "ervaringsdeskundigen" die hier doorheen zijn moeten gaan want ik trek het echt voor geen meter meer. Ik eet en drink zo gezond mogelijk, mijn lichaam schreeuwt voor rust, maar het is amper uit te houden lichamelijk en psychisch. Merk ook veel druk/steken in de buurt van mijn levert en het borrelt daar geregeld. Ongelooflijk gewoon wat dit met je doet, en ja....ik weet dat het voor een deel mijn eigen schuld is maar achteraf is het makkelijk praten. Hoe lang duurt dit gemiddeld deze afkickverschijnselen? Ik zit nu op dag 6, maar elk uur lijkt wel dagen te duren en ik weet me geen raad.

Ik hoor graag hoe jullie hierover denken. Is dit een normale afbouw na zo'n dosis of toch echt te snel? Als er iemand nog tips heeft om hier makkelijker doorheen te komen dan hoor ik het heel graag. Ben ook benieuwd naar jullie ervaringen hoelang zoiets aan kan houden. Thanks!:praying3:
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#9
Klinkt herkebaar @Dutchie85 - behalve de fysieke pijn, die had ik niet echt.

Het klinkt alsof je wel veilig zit, ook al voel je je rot. Het wordt allemaal beter maar dat duurt lang.

Benzo’s zijn evil. Dat blijkt maar weer. Dank voor het delen van jouw verhaal.

Nog wat praktische tips: drink geen Alcohol. Zo min mogelijk Cafeïne en Glutamaten zoals E621. Beweeg dagelijks en ga stressvolle dingen maar even uit de weg.

Komt goed. Duurt ff. Is klote. Gaat weer helemaal over.
D
Dutchie85Lid
01-01-2024, 00:00
#10
_shikantaza zei:
Klinkt herkebaar @Dutchie85 - behalve de fysieke pijn, die had ik niet echt.

Het klinkt alsof je wel veilig zit, ook al voel je je rot. Het wordt allemaal beter maar dat duurt lang.

Benzo’s zijn evil. Dat blijkt maar weer. Dank voor het delen van jouw verhaal.

Nog wat praktische tips: drink geen Alcohol. Zo min mogelijk Cafeïne en Glutamaten zoals E621. Beweeg dagelijks en ga stressvolle dingen maar even uit de weg.

Komt goed. Duurt ff. Is klote. Gaat weer helemaal over.
Klik om te vergroten...
Bedankt voor je reactie @_shikantaza, fijn!

Het is echt een ware horror, kan het niet anders omschrijven. Je bent gewoon bang dat je er dagelijks compleet aan onderdoor gaat, maar toch wordt het weer avond en ochtend. Maar vraag me niet hoe, het kost echt heel veel doorzettingsvermogen.

Ik heb thuis en bij mijn ouders gelukkig een heel veilige omgeving, maar het heeft wel mega veel impact voor jezelf en de mensen om je heen.

Ik drink al 15 jaar geen alcohol meer dus dat is geen enkel probleem en misschien ook maar goed ook. Koffie laat ik al 3 weken geheel staan sinds ik kapot ging op het moment dat ik van 4 x 2 tabletten naar 4 x 1 ging. Daarvoor kon ik rustig 2 a 3 koppen koffie verdragen op een dag maar nu neem ik niks. Glutamaten moet ik even opzoeken, maar we eten niets uit pakjes ofzo dus dat scheelt al denk ik.

Ik kan helemaal niks nu als mezelf eraan overgeven, goed voor me (laten) zorgen en een veilige haven zoeken. Voelt echt als heel zwaar overleven en hopen dat er weer een keer licht aan het eind van de tunnel komt. Verschrikkelijk gewoon...
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#11
Dutchie85 zei:
Ik kan helemaal niks nu als mezelf eraan overgeven, goed voor me (laten) zorgen en een veilige haven zoeken. Voelt echt als heel zwaar overleven en hopen dat er weer een keer licht aan het eind van de tunnel komt. Verschrikkelijk gewoon...
Klik om te vergroten...

Klinkt heftig. Take care!
En dan zie je toch hoe snel je door die veilige benzo grens schiet.
D
Dutchie85Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Kordie zei:
Klinkt heftig. Take care!
En dan zie je toch hoe snel je door die veilige benzo grens schiet.
Klik om te vergroten...
Dankjewel @Kordie!
Ja achteraf schrik je pas hoe hoog je uitgekomen bent. Dat heb je tijdens het gebruik ervan helemaal niet in de gaten.
Ik was ook echt blij toen ik weer op een lagere dosering zat, voelde me veel beter vanaf 4 x 4 en sliep daarop ook beter dan op de hoge dosis.

Ik hoor het vaker terug dat de laatste stapjes het moeilijkst zijn en vaak echt dikke ellende kunnen veroorzaken. Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Dat het zwaar zou zijn had ik wel verwacht, maar dat je denkt dat je dood gaat of het zelf zou kunnen omdat je niet meer kan is een ander verhaal pfff......
En dan mag ik nog blij zijn dat ik de juiste mensen om me heen heb die voor me zorgen. Als je dat niet hebt heb je echt een heel groot probleem.

Als ik hier lees hoe langzaam sommige mensen af (moeten) bouwen, dan vraag ik me ook wel oprecht af hoe veilig ze mij af hebben gebouwd.
Zeker gezien mijn heftige klachten die ik duidelijk aangegeven heb 3 weken geleden toen ik naar 4 x 1 tablet ging en dan toch gewoon de week erna door naar 0. Vanaf dat moment ga ik al door een hel 24/7.
Ik krijg steeds meer het idee dat ze daar geen enkel besef hebben van hoe je safe af moet bouwen.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#13
Dutchie85 zei:
Dankjewel @Kordie!
Ja achteraf schrik je pas hoe hoog je uitgekomen bent. Dat heb je tijdens het gebruik ervan helemaal niet in de gaten.
Ik was ook echt blij toen ik weer op een lagere dosering zat, voelde me veel beter vanaf 4 x 4 en sliep daarop ook beter dan op de hoge dosis.

Ik hoor het vaker terug dat de laatste stapjes het moeilijkst zijn en vaak echt dikke ellende kunnen veroorzaken. Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Dat het zwaar zou zijn had ik wel verwacht, maar dat je denkt dat je dood gaat of het zelf zou kunnen omdat je niet meer kan is een ander verhaal pfff......
En dan mag ik nog blij zijn dat ik de juiste mensen om me heen heb die voor me zorgen. Als je dat niet hebt heb je echt een heel groot probleem.

Als ik hier lees hoe langzaam sommige mensen af (moeten) bouwen, dan vraag ik me ook wel oprecht af hoe veilig ze mij af hebben gebouwd.
Zeker gezien mijn heftige klachten die ik duidelijk aangegeven heb 3 weken geleden toen ik naar 4 x 1 tablet ging en dan toch gewoon de week erna door naar 0. Vanaf dat moment ga ik al door een hel 24/7.
Ik krijg steeds meer het idee dat ze daar geen enkel besef hebben van hoe je safe af moet bouwen.
Klik om te vergroten...
Er wordt wat afgesold met afbouw inderdaad. Je hebt te weinig Diazepam gekregen en het tempo was te hoog.

Artsen krijgen nauwelijks informatie over afbouwen in hun opleiding. Zelfs psychiaters.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#14
_shikantaza zei:
Artsen krijgen nauwelijks informatie over afbouwen in hun opleiding. Zelfs psychiaters.
Klik om te vergroten...

Daarom verslavingsarts het beste
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#15
Benzo's zijn echt de hel om vanaf te komen. Hou vol!
D
Dutchie85Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Ja je komt bij de crisiszorg binnen en krijgt daar een psychiater te spreken.
Omdat je er verder geen ervaring mee hebt ga je ervan uit dat zij wel weten hoe ze dit aan moeten pakken.
De eerste 3 weken ging dat ook heel goed en merkte ik op wat borrelende darmen na niets slechts van de afbouw, enkel verbetering.

Maar toen het fout ging met afbouwen en ze me toch weer meteen terug naar 4 x 1 en de week erop naar 4 x 0 wilde zetten, doen vroeg ik me echt af in hoeverre ze wel kennis hebben hiervan. Zeker omdat ik meermaals gebeld heb dat het echt niet te doen was en geen afbouwen maar zwaar afkicken is. Hij heeft me ook 1 keer op gesprek gezien en zei zelf nog, zooo nu zit je er heel anders bij dan 2 weken geleden, maar hier moet je echt doorheen. Ik heb al veel meegemaakt in m´n leven en vaak heel diep moeten gaan, dus ik klaag echt niet snel. Maar dit is het meest verschrikkelijke wat ik ooit doorstaan heb en ik ben blij dat ik sterk ben want ik weet zeker dat de meerderheid dit niet zou trekken. Heb er zelf ook alle moeite mee en weet me geen houding meer te geven. Hopelijk snel een lichtpuntje!
D
Dutchie85Lid
01-01-2024, 00:00
#17
_shikantaza zei:
Er wordt wat afgesold met afbouw inderdaad. Je hebt te weinig Diazepam gekregen en het tempo was te hoog.

Artsen krijgen nauwelijks informatie over afbouwen in hun opleiding. Zelfs psychiaters.
Klik om te vergroten...
Met ten weinig Diazepam bedoel je in de laatste 3 weken? Dat het veel te snel gegaan is voel ik aan alles natuurlijk.
Ik dacht, zal me niet aanstellen en moet er doorheen. Maar als je aan jezelf gaat twijfelen of je nog wel kunt klopt er echt iets niet.
In combinatie met de verhalen van afbouw die je op forums leest weet ik zeker dat het veel te snel is gegaan.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#18
Dutchie85 zei:
Met ten weinig Diazepam bedoel je in de laatste 3 weken? Dat het veel te snel gegaan is voel ik aan alles natuurlijk.
Ik dacht, zal me niet aanstellen en moet er doorheen. Maar als je aan jezelf gaat twijfelen of je nog wel kunt klopt er echt iets niet.
In combinatie met de verhalen van afbouw die je op forums leest weet ik zeker dat het veel te snel is gegaan.
Klik om te vergroten...
Nee, de dosis Diazepam waarop je bent overgezet was te laag. En de afbouw is te snel gegaan.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik zie hier altijd mensen reageren op niet teveel benzo's achter elkaar nemen.
Dit topic laat zien waarom. Chapeau voor het delen van je ervaringen Dutchie én dat laat meteen zien dat we hier waarschuwingen van telang / teveel benzo's serieus moeten nemen
D
Dutchie85Lid
01-01-2024, 00:00
#20
_shikantaza zei:
Nee, de dosis Diazepam waarop je bent overgezet was te laag. En de afbouw is te snel gegaan.
Klik om te vergroten...
Wat is de factor die gebruikt dient te worden als je over gaat van Lorazepam naar Diazepam?
Bij de GGZ zeiden ze x 5.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...89101112...29
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."