Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAfkicken van Lorazepam en Diazepam

Afkicken van Lorazepam en Diazepam

562 antwoorden
55 weergaven
18-5-2026
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#1
@Dutchie85 voel je je inmiddels al wat stabieler?
D
Dutchie85Lid
01-01-2024, 00:00
#2
_shikantaza zei:
Dit is zo belangrijk. Als je er nog geen hulp voor hebt gezocht @Dutchie85 ga dat wel doen zodra je het weer aan kunt. Misschien nu al even bij de huisarts langs ivm eventuele wachttijd.

Voor nu: bekijk het per dag. Probeer je niet vast te klampen als het een dag goed gaat of in de put zitten als je een slechtere dag hebt. Benzo ontwenning kan grillig verlopen. Zelfs symptomen kunnen komen en gaan.

En kijk of je toch bezig kunt gaan. Ergens vrijwillig in een rustige en veilige omgeving. Als ik eenmaal bezig was in de moestuin vergat ik alle narigheid even. Het was niet weg, en het kwam heus wel terug maar ik had even pauze.
Klik om te vergroten...
Bedankt allemaal!🙏

Ja, ik heb al via een bekende van ons een adres gekregen waar ik naar ga kijken de komende dagen voor een vervolgtraject.

Ja dat het heel grillig is dat is me nu wel duidelijk gezien hoe ik eraan toe ben!😳 Ik kan nu nog niet veel meer dan af en toe ff de tuin in lopen, voel me er veel te zwak en slecht voor nu. Zodra het gaat probeer ik wat afleiding te zoeken, maar buiten een keer een film kijken ofzo heb ik ook echt ff nergens behoefte aan. Mijn lichaam schreeuwt voor rust, maar door alle ongemakken lig je niet relaxed op de bank ofzo…die klachten maken het extreem zwaar en daardoor ga je psychisch weer kapot.

Op naar betere dagen!💪
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#3
Zo herkenbaar! Dit is echt pure benzo hel! Focus op de dingen die je wel aankan en leef gezond. Leg jezelf ook vooral niks op , op dit moment. Doe het rustig aan, het is een slijtageslag.

De psychische gedachten snachts zijn ook erg herkenbaar. Half dromen, half wakker en sterke emoties voelen bij bepaalde vage shit. Althans zo kan ik het nu even onder woorden brengen.

Hou vol man! Geef het de tijd. Je zal zo nu en dan ook een betere dag hebben. Put daar kracht uit. Ook als je denkt dat je het niet meer aankan, kan je nog echt even door. Je bent sterker dan je nu aanvoelt!
D
Dutchie85Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Raver zei:
Zo herkenbaar! Dit is echt pure benzo hel! Focus op de dingen die je wel aankan en leef gezond. Leg jezelf ook vooral niks op , op dit moment. Doe het rustig aan, het is een slijtageslag.

De psychische gedachten snachts zijn ook erg herkenbaar. Half dromen, half wakker en sterke emoties voelen bij bepaalde vage shit. Althans zo kan ik het nu even onder woorden brengen.

Hou vol man! Geef het de tijd. Je zal zo nu en dan ook een betere dag hebben. Put daar kracht uit. Ook als je denkt dat je het niet meer aankan, kan je nog echt even door. Je bent sterker dan je nu aanvoelt!
Klik om te vergroten...
Thanks @Raver!

Ik moet maar 1 ding nu en dat is letterlijk overleven! Ermee dealen hoe heftig het ook is en zo gezond mogelijk leven en als het kan buiten wat lopen/bewegen. Een onmenselijke marathon inderdaad waar geen eind aan lijkt te komen…

De nachten zijn redelijk oké nu gelukkig, afgelopen nacht van 11 tot 5 geslapen. Maar dan met wakker worden psychisch doodsgedachten hebben omdat je het continue zo zwaar hebt dat je denkt dat je het niet meer aankan, echt verschrikkelijk is dat!

Vandaag is ook weer rete zwaar. Enige positieve is dat ik wel 15 minuten rustig aan buiten gelopen heb in de zon.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Het is super zwaar, dat weet ik ook, maar ik heb ook eens iets meegemaakt dat nog vele malen erger was in bepaalde opzichten. Namelijk mijn knie aan diggelen breken. Dan kun je alleen maar denken aan de toekomst en het vandaag moet je proberen te vergeten.. Maar best wel wat overeenkomsten.
Succes, nog een paar daagjes en dan gaat het echt de betere kant op!
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Dutchie85 zei:
Thanks @Raver!

Ik moet maar 1 ding nu en dat is letterlijk overleven! Ermee dealen hoe heftig het ook is en zo gezond mogelijk leven en als het kan buiten wat lopen/bewegen. Een onmenselijke marathon inderdaad waar geen eind aan lijkt te komen…
Klik om te vergroten...
Marathon is een goede vergelijking.
Dutchie85 zei:
De nachten zijn redelijk oké nu gelukkig, afgelopen nacht van 11 tot 5 geslapen.
Klik om te vergroten...
Da's lang niet gek!
Dutchie85 zei:
Maar dan met wakker worden psychisch doodsgedachten hebben omdat je het continue zo zwaar hebt dat je denkt dat je het niet meer aankan, echt verschrikkelijk is dat!
Klik om te vergroten...
Oh dat vond ik vreselijk. Iedere dag weer gestresst wakker worden, soms met de raarste gedachten, om vrienden van 30 jaar geleden op te gaan zoeken enzo. En dan de dag erop weer het zelfde riedeltje. Het hoort er helaas wel bij.
Dutchie85 zei:
Vandaag is ook weer rete zwaar. Enige positieve is dat ik wel 15 minuten rustig aan buiten gelopen heb in de zon.
Klik om te vergroten...
Probeer je toch te richten op wat er wel lukt en wat wel goed ging.
R
RnB_fanLid
01-01-2024, 00:00
#7
Inderdaad meditatie en mindfulnes! Ik hou me hier nog steeds dagelijks mee bezig. Voor mij de enige juiste manier om met negatieve emoties om te gaan.
D
Dutchie85Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Manu76 zei:
Het is super zwaar, dat weet ik ook, maar ik heb ook eens iets meegemaakt dat nog vele malen erger was in bepaalde opzichten. Namelijk mijn knie aan diggelen breken. Dan kun je alleen maar denken aan de toekomst en het vandaag moet je proberen te vergeten.. Maar best wel wat overeenkomsten.
Succes, nog een paar daagjes en dan gaat het echt de betere kant op!
Klik om te vergroten...
Ja kan me voorstellen dat dat ook erg pittig is. Maar als ik naar mijn eigen situatie kijk nu vind ik dat een lastige vergelijking. Maar dat doet er niets aan af dat het ook verschrikkelijk is.

Thnx, hopelijk snel wat rust in lichaam en geest!
D
Dutchie85Lid
01-01-2024, 00:00
#9
_shikantaza zei:
Marathon is een goede vergelijking.

Da's lang niet gek!

Oh dat vond ik vreselijk. Iedere dag weer gestresst wakker worden, soms met de raarste gedachten, om vrienden van 30 jaar geleden op te gaan zoeken enzo. En dan de dag erop weer het zelfde riedeltje. Het hoort er helaas wel bij.

Probeer je toch te richten op wat er wel lukt en wat wel goed ging.
Klik om te vergroten...
Marathon zit er wel binnen een aantal uren op!😅

Ik merk dat de slaap iets beter is de laatste dagen. Vorige week en de week ervoor had ik echt nachten erbij van 1,5 a 2 uur en daar word je natuurlijk ook niet beter van. Dus ben blij met deze uren, terwijl ik normaal echt wel 8 a 9 uur nodig heb.

Zo’n rare dingen denk ik niet, het zijn echt zeer nare gedachten bij het wakker worden. Dat je het niet meer aankan, zo’n soort shit. Dat houdt overdag wel aan merk ik, maar ik probeer uit m’n hoofd te komen gedurende de dag. Heb wel rare dromen gehad waar geen touw aan vast te knopen is.

Vandaag 2 keer een kwartiertje buiten rustig wat gelopen dus dat zie ik als positief voor vandaag! Op naar betere tijden…
D
Dutchie85Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik heb sinds de afbouw naar 4 x 1 tablet Diazepam nu ruim 3 weken geleden, enorme stekende/brandende/tintelende spierpijn en spierkrampen. Met name in de benen, maar ook in m’n armen, rug en hoofd voel ik dit. Dit is vanaf het moment dat ik naar 0 gegaan ben vorige week maandag heel sterk toegenomen.

Ervaren meer mensen een raar tintelend/trillend/krioelend gevoel hierbij onder de huid? Het voelt alsof er allemaal beestjes op en neer bewegen. Dit voel ik door het hele lijf. Ik ben wel benieuwd hiernaar, omdat ik dit nergens terug lees.

Verder valt me het volgende op. Mijn handen trillen niet meer zo als 2 weken terug. Toen kon ik amper een beker vasthouden. Maar ik merk dat mijn vingers wel vaak nog vanuit zichzelf trillen/bewegen. Herkenbaar?
D
DoItRealGoodLid
01-01-2024, 00:00
#11
Dutchie85 zei:
Hallo allemaal,

Vanwege veel onrust, me slecht voelen en daardoor depressieve klachten heb ik ca 3,5 maand geleden op aanvraag van mezelf Lorazepam voorgeschreven gekregen.
Bij aanvang alleen 1 mg wanneer nodig, maar dat deed helemaal niets voor mij. Ook niet als ik er 2 of 3 per dag nam verspreid over de dag.
Daarom heel snel op 4 x 1 mg gekomen omdat ik beter een spiegel op kon bouwen, maar zelfs daar merkte ik zeer weinig van. Omdat mijn klachten heftig waren mocht ik ophogen en zat ik al snel op 4 x 2 mg per dag. In het begin werkte dit wel en kreeg ik hierdoor meer rust en kon ik eindelijk een beetje ontspannen op de bank liggen en wat slapen. Dat voelde wel goed, maar was van vrij korte duur. De gewenning trad echter heel snel op en voor ik het wist zat ik eind december ca een week lang op een bizar hoge dosis van 12 tot soms wel 14 mg per dag. Heel eerlijk, ik kreeg deze laatste dosis via 2 artsen en heb het zelf zover laten komen. Heel stom natuurlijk achteraf, maar ik had hiervoor geen enkele ervaring met medicijnen en het ging mij erom dat ik eindelijk rust kon ervaren. Nooit gedacht dat je zo makkelijk je grenzen verlegd om je beter te voelen en dat het zo verslavend werkt die troep.

Door een fout met een recept kwam ik eind december ineens zonder te zitten en ben ik 3 dagen compleet zonder komen te zitten. Ik wist niet wat me overkwam, dacht echt dat ik dood ging. Zowel fysiek als mentaal niet uit te houden, echt een hel en niet meer weten waar je het moet zoeken. Begin januari met spoed jankend onder begeleiding van mijn ouders zowat kruipend bij de huisarts terecht gekomen, die gelukkig meteen de ernst inzag en 2 uur later zat ik met mijn ouders bij de GGZ.

Na een (zeer terechte) preek aangehoord te hebben hoe ik zo´n hoge dosis had kunnen nemen, werd ik direct door hen overgezet op ongeveer dezelfde dosis Diazepam. Dit om de hoge dosis Lorazepam op te vangen en mijn lichaam en geest te kalmeren in de dagen erna. Ik kreeg 4 x 8 tabletjes van 2 mg per dag voorgeschreven de eerste 4 dagen. Binnen iets meer dan een dag was ik psychisch weer rustiger, maar de heftige spierpijn, lichamelijke klachten en uitputting hielden zeker een week aan. Na 4 dagen moest ik terug naar 4 x 6 tabletjes, de week erna naar 4 x 4, de week daarna naar 4 x 2 tabletten en ik werd met de week helderder en beter gelukkig. In de week dat ik op 4 x 2 tabletten zat voelde ik me veruit weer het beste. Ik kon dagelijks weer wat dingen oppakken en durfde ook weer mee de deur uit. Maar de hel brak opnieuw los toen ik de week erna naar 4 x 1 tablet moest....Ik wist weer niet wat me overkwam!!

3 weken geleden ben ik op zaterdag gestart met 4 x 1, de zondag erna werd ik meteen wakker met enorm heftig stekende spierpijn door mijn hele lijf. Heb me eraan overgegeven en ben op de bank gaan liggen. De dag erna startte de mentale onrust/paniek/angsten/depressieve gevoelens. De spierpijn en lichamelijke klachten hielden ook continu aan. Dit heb ik t/m die woensdag erna volgehouden op karakter en toen toch gebeld dat het geen doen meer was. Liep echt te ijsberen, kon niet meer stil zitten en had een hele wilde vreemde blik in mijn ogen, werd knettergek. Van de psychiater mocht ik een paar dagen terug naar 4 x 1,5 tablet, maar dat hielp me totaal niet bij m'n klachten. Van woensdag t/m zondag heb ik 4 x 1,5 tablet gehad en de klachten leken wel erger te worden. Toch moest ik die maandag erna afbouwen naar 4 x 1 tablet. Ik heb duidelijk aangegeven dat me dat niet verstandig leek gezien mijn heftige klachten. Maar het antwoord was dat ik er echt doorheen moest om het af te bouwen. Daar heb ik me ook aangehouden, maar er kwamen steeds meer ontwenningsverschijnselen bij. Trillende handen, zweten, uitgeput, misselijk, heftige pijn door het hele lijf, slapeloosheid, psychisch helemaal gek etc. Echt geen doen gewoon. Dat moet je echt meegemaakt hebben om het te kunnen begrijpen. Zo'n psychiater handelt via zijn boekje, maar voelt niet wat jij moet doorstaan. Echt onmenselijk!

Ik had gevraagd of ik een tussenstap mocht nemen met 4 x een half tabletje per dag voordat we de week erna naar 0 zouden gaan, maar omdat mijn afkick al zo extreem ingezet had, moest ik vanaf afgelopen maandag toch maar ineens naar 0 gaan. Daar zag ik erg tegenop, terwijl ik van de andere kant blij was dat ik afgelopen zondagavond de laatste pil kon pakken. Maar wat me deze week overkomen is gun je je ergste vijand nog niet. Wat een hel, onmenselijk en ondraaglijk gewoon...

Ik heb nog nooit zo'n heftige pijn in heel mijn lijf gehad. Voelt als een mega heftige stekende/brandende spierpijn. Met name in de benen, armen, handen, schouders, hoofd en rug. Kan het niet omschrijven, maar het is echt extreem. Daarnaast hoofdpijn, niet kunnen focussen/helder zien, snel geïrriteerd, trillen (niet meer zo erg als vorige week), een uiterst zeurderig zwaar gevoel door het hele lijf, geen kracht in mijn benen en verkrampte kuiten, amper kunnen lopen, s'nachts enorm zweten en wakker worden met hele nare gedachten dat je het niet meer aankunt en het echt niet meer zien zitten. (Terwijl ik heel graag door wil) Daarnaast compleet uitgeput. Meestal maar een paar uurtjes slaap per nacht, al kan ik de laatste 2 dagen ca 5 a 6 uur slapen gelukkig. Maar ik heb de hele week zowat alleen maar in bed en op de bank gelegen bij mijn ouders met af en toe mezelf dwingen om wat frisse lucht te halen en wat stappen buiten te zetten. Maar een stuk lopen/wandelen lukt me nu gewoon echt niet. Verder het gevoel alsof er beestjes door mijn lijf lopen, het krioelt overal en het beweegt overal door mijn lijf. Ik ben met name benieuwd of meerdere mensen dit ook ervaren hebben want dat lees ik nergens terug.

Ik heb ondanks de onrust/depressieve gedachten en alle extreme lichamelijke klachten geprobeerd om mezelf zo rustig mogelijk te houden in een veilige omgeving, maar je wordt gewoon compleet overgenomen. Ik heb het gevoel dat er geen einde aan komt en dat ik er niet meer uit kom. Wat ik ook merk is dat het per dag heel wisselend is hoe ik me voel. Gisteren was ik wat rustiger in mijn hoofd en heel erg moe (ondanks 6 uur slaap) en vandaag heb ik naast de lichamelijke toestand een extreem heftige psychische dag. Ik ben heel sterk van mezelf, maar weet niet wat me overkomt en hoe ik de dagen letterlijk uit moet zitten. Ik heb het gevoel dat de afkickverschijnselen zorgen voor de heftige gedachten en ongekende neerslachtigheid, die ik hiervoor nog nooit ervaren heb. Ik heb lang getwijfeld of ik hier iets zou posten, maar ik ben benieuwd naar andere "ervaringsdeskundigen" die hier doorheen zijn moeten gaan want ik trek het echt voor geen meter meer. Ik eet en drink zo gezond mogelijk, mijn lichaam schreeuwt voor rust, maar het is amper uit te houden lichamelijk en psychisch. Merk ook veel druk/steken in de buurt van mijn levert en het borrelt daar geregeld. Ongelooflijk gewoon wat dit met je doet, en ja....ik weet dat het voor een deel mijn eigen schuld is maar achteraf is het makkelijk praten. Hoe lang duurt dit gemiddeld deze afkickverschijnselen? Ik zit nu op dag 6, maar elk uur lijkt wel dagen te duren en ik weet me geen raad.

Ik hoor graag hoe jullie hierover denken. Is dit een normale afbouw na zo'n dosis of toch echt te snel? Als er iemand nog tips heeft om hier makkelijker doorheen te komen dan hoor ik het heel graag. Ben ook benieuwd naar jullie ervaringen hoelang zoiets aan kan houden. Thanks!:praying3:
Klik om te vergroten...

Hi ! Ik zou je willen aanraden eerst een andere behandelaar te vragen als je niet tevreden bent en niet zomaar de stoppen als je je nu mentaal zo slecht voelt.
Hoe dapper die keus ook is!
Ik heb dat augustus 2024 gedaan, wou er zo graag van af het beïnvloede elk aspect van mijn leven /gezin.
Van de ene op de andere dag gestopt en dit heeft mentaal en lichamelijk zo'n klap gemaakt.
Ik dacht hoort allemaal bij het afkicken tot dat ik het niet meer trok en met me 45 kilo 60 aan benzo's heb genomen.
Ik was toen al 2 maanden gestopt.
Onbewust van wat dit mentaal deed allemaal.
Een engel op mijn schouders dat ik er nog ben, volgends de artsen.
Nu op de wachtlijst voor een klinische opnamen, sommige dingen hebben wat meer hulp nodig dan de andere.
Heerst een taboe op maar het is zelfcare goede hulp voor jezelf vragen.
2 opnamens gehad voor andere verslavingen.
erg geschrokken wat benzo's doet als je stopt vergeleken met andere drugs.
Zit er al 2 jaar aan en kan niet wachten er vanaf te zijn, alleen lukt het bij mij niet op eigen houtje.
Heel veel sterkte in elk geval !
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#12
Dutchie85 zei:
Verder valt me het volgende op. Mijn handen trillen niet meer zo als 2 weken terug. Toen kon ik amper een beker vasthouden. Maar ik merk dat mijn vingers wel vaak nog vanuit zichzelf trillen/bewegen. Herkenbaar?
Klik om te vergroten...

Trillende vinger kan spierspasme zijn. Ondanks de vele toppers op dit forum die bekend zijn met afkick van benzo's is het voor iedereen anders en moeilijk in te schatten wat wel en niet bij jou past.

Toch/nog eens contact met de arts een optie?
D
Dutchie85Lid
01-01-2024, 00:00
#13
DoItRealGood zei:
Hi ! Ik zou je willen aanraden eerst een andere behandelaar te vragen als je niet tevreden bent en niet zomaar de stoppen als je je nu mentaal zo slecht voelt.
Hoe dapper die keus ook is!
Ik heb dat augustus 2024 gedaan, wou er zo graag van af het beïnvloede elk aspect van mijn leven /gezin.
Van de ene op de andere dag gestopt en dit heeft mentaal en lichamelijk zo'n klap gemaakt.
Ik dacht hoort allemaal bij het afkicken tot dat ik het niet meer trok en met me 45 kilo 60 aan benzo's heb genomen.
Ik was toen al 2 maanden gestopt.
Onbewust van wat dit mentaal deed allemaal.
Een engel op mijn schouders dat ik er nog ben, volgends de artsen.
Nu op de wachtlijst voor een klinische opnamen, sommige dingen hebben wat meer hulp nodig dan de andere.
Heerst een taboe op maar het is zelfcare goede hulp voor jezelf vragen.
2 opnamens gehad voor andere verslavingen.
erg geschrokken wat benzo's doet als je stopt vergeleken met andere drugs.
Zit er al 2 jaar aan en kan niet wachten er vanaf te zijn, alleen lukt het bij mij niet op eigen houtje.
Heel veel sterkte in elk geval !
Klik om te vergroten...
Dankjewel voor je bericht!

Heftig om te lezen hoe je eraan toe was. Hopelijk voel je je nu wel beter en gaat het afbouwen ook lukken!💪 Van de ene op de andere dag kan ik iedereen afraden, dat is helemaal een hel.

Nogmaals dank en ook veel sterkte in jouw proces!
D
Dutchie85Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Kordie zei:
Trillende vinger kan spierspasme zijn. Ondanks de vele toppers op dit forum die bekend zijn met afkick van benzo's is het voor iedereen anders en moeilijk in te schatten wat wel en niet bij jou past.

Toch/nog eens contact met de arts een optie?
Klik om te vergroten...
Thanks voor je bericht!

Daar heb je gelijk in. Persoonlijk denk ik dat je lichaam en geest op alle mogelijke manieren kunnen regelen als ze totaal ontregeld zijn.

Bij de GGZ kunnen ze alleen zeggen, je moet er doorheen. Daar hebben ze misschien wel gelijk in, maar dat is makkelijk gezegd als je door een hel gaat.
D
Dutchie85Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Update dag 10:

Afgelopen nacht onrustig en slecht geslapen. Minder uren geslapen dan de nachten ervoor. Weer helemaal nat en klam wakker, met name zeiknat op de borst. Nog steeds dunnere ontlasting en meteen vanaf het wakker worden weer die nare gedachten dat je het niet aankan. Kijk ook heel wild uit mijn ogen ten opzichte van gisteren.

Lichamelijk voel ik me vandaag ook echt een stuk slechter dan gisteren. Helemaal kapot en het stekende gevoel overal is veel erger. Een uiterst brak gevoel, veel trillingen in mijn hele lijf en spierschokjes in armen en handen. Heb gisterenavond een bad genomen met ontgiftingszout en heb het idee dat dat me geen goed heeft gedaan. Hoop zo nog ff in slaap te vallen op de bank.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#16
Dutchie85 zei:
Update dag 10:

Afgelopen nacht onrustig en slecht geslapen. Minder uren geslapen dan de nachten ervoor. Weer helemaal nat en klam wakker, met name zeiknat op de borst. Nog steeds dunnere ontlasting en meteen vanaf het wakker worden weer die nare gedachten dat je het niet aankan. Kijk ook heel wild uit mijn ogen ten opzichte van gisteren.

Lichamelijk voel ik me vandaag ook echt een stuk slechter dan gisteren. Helemaal kapot en het stekende gevoel overal is veel erger. Een uiterst brak gevoel, veel trillingen in mijn hele lijf en spierschokjes in armen en handen. Heb gisterenavond een bad genomen met ontgiftingszout en heb het idee dat dat me geen goed heeft gedaan. Hoop zo nog ff in slaap te vallen op de bank.
Klik om te vergroten...

Wat shit dat je je zo naar voelt.
Kon een medicijn je maar helpen.
Maar dan moet je toch langs de arts.
Let goed op jezelf.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik zou ook even afspraakje inplannen met de arts. Al is het alleen maar om te laten zien aan hun hoe heftig het is. Misschien hebben ze nog advies oid. Zet hem op, het kan alleen nog maar beter worden. Je gaat echt door de zwaarste periode heen nu. Ik voel helemaal met je mee. Sterkte.
D
Dutchie85Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Kordie zei:
Wat shit dat je je zo naar voelt.
Kon een medicijn je maar helpen.
Maar dan moet je toch langs de arts.
Let goed op jezelf.
Klik om te vergroten...
Dankjewel ik ben in een veilige omgeving, veel bij mijn ouders. Dat heb je echt hard nodig!
Maar echt bizar hoe slecht je je kan voelen. Op internet lees je de standaard dingen bij ontwenningsverschijnselen, maar je hele lichaam is gewoon keihard aan het strijden.
D
Dutchie85Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Raver zei:
Ik zou ook even afspraakje inplannen met de arts. Al is het alleen maar om te laten zien aan hun hoe heftig het is. Misschien hebben ze nog advies oid. Zet hem op, het kan alleen nog maar beter worden. Je gaat echt door de zwaarste periode heen nu. Ik voel helemaal met je mee. Sterkte.
Klik om te vergroten...
Ik heb vorige week 2 keer contact opgenomen met de GGZ. Maar dan wordt het besproken met de psychiater en die weet echt niets nuttigs te zeggen. Je moet er toch doorheen zeggen ze dan en ze kunnen je niets geven. Dat schiet niet op.

Ik heb iemand in de directe omgeving die dagelijks contact met me houd. Die spreekt uit eigen ervaring en deelt ook ervaringen uit de kliniek. Dat ze daar ook over de grond kropen tijdens de afkick. Dan nog moet je het zelf volhouden, maar je ziet zo wel dat er meer mensen heel hardnekkig mee moeten dealen in de afkickfase…
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Dutchie85 zei:
Holy shit, dat is een zeer lange tijd….Maar duurde het echt zolang voordat de grootste klachten eraf waren of merkte je wel al eerder verbeteringen en ging het daarna stapsgewijs beter? Hoe lang had je het middel in totaal genomen? Ik ga ff kijken of je topic kan vinden.👍
Klik om te vergroten...
Ik begrijp heel goed dat je van anderen wil weten hoe het proces hen verging, maar het verneukeratieve van benzo's is nu eenmaal dat de afkick ervan op iedereen een ander effect heeft en daar is helaas echt geen peil op te trekken. Om je hopelijk wat hoopvoller te stemmen; ik ben sinds bijna twee maanden afgebouwd van de bromazolam (een sterke research chemical benzo). Mijn afbouw is in 'eigen beheer' gegaan en ik heb er extreem veel tijd voor genomen, ongeveer anderhalf jaar. Ik kom van (omgerekend naar diazepam) 60 tot 90 mg per dag. Best een behoorlijke dosering dus. Nu zit ik op 0. Met alleen af en toe nog een oxazepam voor spannende situaties. En behalve intense, nachtmerrieachtige en ongelofelijk lucide dromen, heb ik weinig last meer van bijverschijnselen. Ik had ze wel zo nu en dan tijdens het afbouwen (flitsen in mijn hoofd, duizelingen, paniek, stemmingswisselingen, restless legs), maar het is hier (godzijdank) bij gebleven. Niet om je de ogen uit te steken, maar juist om je ook een positief verhaal te laten lezen. Het gaat over, echt! En het kan lang duren, maar dat hoeft niet! Sterkte, hou vol. Je bent een strijder!! Je kunt dit!!! :heartsuit:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...7891011...29
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."