#1
Artsen krijgen nauwelijks informatie over afbouwen in hun opleiding. Zelfs psychiaters.
Daarom verslavingsarts het beste
Artsen krijgen nauwelijks informatie over afbouwen in hun opleiding. Zelfs psychiaters.
Met ten weinig Diazepam bedoel je in de laatste 3 weken? Dat het veel te snel gegaan is voel ik aan alles natuurlijk.Er wordt wat afgesold met afbouw inderdaad. Je hebt te weinig Diazepam gekregen en het tempo was te hoog.
Artsen krijgen nauwelijks informatie over afbouwen in hun opleiding. Zelfs psychiaters.
Nee, de dosis Diazepam waarop je bent overgezet was te laag. En de afbouw is te snel gegaan.Met ten weinig Diazepam bedoel je in de laatste 3 weken? Dat het veel te snel gegaan is voel ik aan alles natuurlijk.
Ik dacht, zal me niet aanstellen en moet er doorheen. Maar als je aan jezelf gaat twijfelen of je nog wel kunt klopt er echt iets niet.
In combinatie met de verhalen van afbouw die je op forums leest weet ik zeker dat het veel te snel is gegaan.
Wat is de factor die gebruikt dient te worden als je over gaat van Lorazepam naar Diazepam?Nee, de dosis Diazepam waarop je bent overgezet was te laag. En de afbouw is te snel gegaan.
1mg Lorazepam = 10mg Diazepam.Wat is de factor die gebruikt dient te worden als je over gaat van Lorazepam naar Diazepam?
Bij de GGZ zeiden ze x 5.
Psychisch het gevoel dat ik het niet ga halen en niet aankan, heel akelig die combinatie.
Ik heb het lichamelijk nu mega zwaar, waardoor ik het psychisch niet trek. Daarnaast word ik psychisch niet fijn wakker s’ochtends.Probeer aan wat leuks te denken.
Mentale afkick is vaak stuk zwaarder dan fysiek. Zoek daarom afleiding. Anders rennen de zenuwen een marathon met je
Normaal. Je kunt volgens mij beter denken aan volgende week. Deze komende dagen kunnen misschien nog extreem zwaar vallen, maar na 2 weken zal het de betere kant op gaan.Ik heb het lichamelijk nu mega zwaar, waardoor ik het psychisch niet trek. Daarnaast word ik psychisch niet fijn wakker s’ochtends.
Ik hoor graag hoe jullie hierover denken. Is dit een normale afbouw na zo'n dosis of toch echt te snel? Als er iemand nog tips heeft om hier makkelijker doorheen te komen dan hoor ik het heel graag. Ben ook benieuwd naar jullie ervaringen hoelang zoiets aan kan houden. Thanks!![]()
Dankjewel voor je fijne bericht @Manu76 en je tips!Normaal. Je kunt volgens mij beter denken aan volgende week. Deze komende dagen kunnen misschien nog extreem zwaar vallen, maar na 2 weken zal het de betere kant op gaan.
Houd een dagboekje bij en zo kun je over een aantal dagen merken dat er steeds meer momenten komen die minder lastig zijn.
En ik had wel plezier in YouTube filmpjes kijken van mensen die het net zo lastig hadden of zelfs nog zwaarder.
En op bed gaan liggen en bodyscan doen en alle pijntjes langs gaan kon mij helpen om het vervolgens minder zwaar te hebben.
Maar sommige mensen hebben geen probleem bij het afbouwen en anderen maken onbeschrijfelijk dramas mee.
Misschien heb je er wat aan om even online bij benzo buddies andere verhalen te lezen.
Misschien mag je een paracetamolletje vandaag en morgen.. Veel water drinken en zodra mogelijk moet je gaan bewegen.. sporten/ wandelen ..
Succes, betere tijden zullen komen.
Jij ook erg bedankt voor het meelezen en je adviezen @Raver 🙏Beste,
Ten eerste, super sterk van je dat je het hebt doorgezet en bent afgebouwd. Je ervaart benzo ontwenning in misschien wel de meest ernstige vorm als ik het zo lees. Helaas heb je ook nog een de pijn erbij, dat herken ik zelf wel maar niet zo heftig.
Ik ben ooit afgebouwd van 80mg diazepam naar 0mg in 3 weken. En het is erg herkenbaar allemaal van die acute ontwenning. Je bent gewoon van een hele hoge dosering super snel afgebouwd en ook nog eens doorgegaan met afbouwen terwijl je je al zo vreselijk voelde.
Sorry to be the messenger. Maar het kan echt nog wel even duren allemaal. De acute ontwenningsverschijnselen kunnen zelfs t/m 3mnd duren. Als je pech hebt ben je daarna nog wel even zoet voor je je weer jezelf voelt.
Máár ik heb in jouw geval wel hoop. Want het is je eerste keer dat je ontwent van benzo's. Het zou dan zo kunnen zijn dat je er sneller vanaf bent. Maar goed, alles is misschien want elke benzo afkick is uniek voor een persoon. Wij kunnen geen exacte tijd geven hoelang dit duurt.
Zorg goed voor jezelf! Gezond eten, weinig bewerkt eten, probeer te bewegen, hou je ritme aan, neem laagdrempelig Paracetamol en magnesium en L-glycine poeder bestellen. Elke avond 5 gram voor het slapen gaan. Dat kan je helpen.
Maar om je ontwenningsverschijnselen echt te kunnen begrijpen zou ik je aanraden jezelf te gaan inlezen. Je zenuwstelsel is overprikkeld en je lijdt aan een vorm van hersenschade.
Sterkte. Ik blijf meelezen.
Experts mbt afkicken benzo:
Zou magnesium voor Dutchie kunnen helpen? Tegen de spierspanning en ook wat ontspanning?
Wij hebben Magnesium Bisgycinaat 300 mg.Zeker. Vooral voor de spierspanning savonds op bed heeft het mij geholpen. Je hebt citraat en bisglycinaat.
Wij hebben Magnesium Bisgycinaat 300 mg.
Serving size staat 2 per dag, maar bij normale stress heb je sowieso al meer nodig. Laat staan nu…
Wie kan me een indicatie geven van een goede dagelijkse hoeveelheid nu?
Wie kan me een indicatie geven van een goede dagelijkse hoeveelheid nu?
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."