Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsNederhop

Nederhop

104 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
T
TrippyShitLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik vind dat we deze ook niet mogen vergeten :openmouth:


Kleine jay & cartes
L
LauuLid
01-01-2024, 00:00
#2
Dat is zeker niet verkeerd Trippy! thx :grin:
B
BiertjeLid
01-01-2024, 00:00
#3
SARCASME NIGGAAAA

kleine jay & cartes, opgezwolle, steen, zwart licht, spookrijders... DAT is de nederhop die ik luister.
B
BiertjeLid
01-01-2024, 00:00
#4
mensen we moete natuurlijk ook niet onze hittespitter koningen Appa, Sjaak, Ali (shoutout naar me boy dubbel0) Yes R en al die andere boyz vergeten he, Commerciële Nederhop till I die, sinds ik dit luister hoef ik nooit meer iets anders. Fuck Opgezwolle, fuck spookrijders, fuck Fresku, fuck Zwart Licht... Echte hiphop is zoooo 2009.

Dit kan ik overigens ook wel apreciëren, van hollandsche bodem:

[youtube]<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/HrfCixsd2N8&hl=nl_NL&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/HrfCixsd2N8&hl=nl_NL&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/youtube]
Knap staaltje nederlandse Engelstalige hiphop.
T
TrippyShitLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ok een paar punten.

1. Ik zie niks
2. Ga je mond spoelen met zeep
3. Ga je heel diep schamen in een hoekje
4. Laat je testen op down syndroom
5. Ga tokio hotel luisteren en satanistische gedichten schrijven

Doe is ff normaal joh, gedraag je is. Hoe durf je met zoiets in een topic als dit aan te komen :openmouth:
L
LauuLid
01-01-2024, 00:00
#6
Rapper Surya doet het best redelijk :)

Track:

101Barz Freestyle(Surya @ 3:51)
k
knolselderijLid
01-01-2024, 00:00
#7
^^
darwins nachtmerrie met robian is keihard
B
BeanheadLid
01-01-2024, 00:00
#8
smore, paffe, kette lak ne gek

de lijkenpikkers blijven toch grappig :grin: .
D
De MosselmanLid
01-01-2024, 00:00
#9
N
NocturnalJohnnyLid
01-01-2024, 00:00
#10
Nederhop? Dan denk ik direct aan Steen natuurlijk ! Geweldige rapper , met zowel grappige als zieke teksten ! Vette concepten voor tracks ook !
k
knolselderijLid
01-01-2024, 00:00
#11
tis niet meer leuk hoelang het album van kleine jay en Cartes al op zich laat wachten
F
Frank123Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik ga 100% voor steen, Steen&Spinal wat minder . Maar absoluut aan te raden !

D
DopezillaLid
01-01-2024, 00:00
#13
Excuses. :flushed:

Olle
P
ParttimerLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik luister naar Steen, Spinal, Osdorp Posse en Winne.
I
ImmortalTechLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ollemann zei:
Ik vind de Nederlandse hip-hop scene toch wel de beste scene die er is. Maar Nederlands is ook zo'n lekker taaltje om te spitten.

En onze producers kunnen ook daadwerkelijk producen. Laat die Amerikaanse TMF bullshit maar lekker hangen voor mij.

Overigens, qua Amerikaanse hip-hop kan ik Aesop Rock, Deltron 3030, Dälek en Jedi Mind Tricks ook wel waarderen.

Olle
Klik om te vergroten...

Dat de Amerikaanse hiphop op TMF van een beschamend niveau is, lijkt me duidelijk. Maar over het algemeen is Amerikaanse hiphop zowel qua teksten als productie van een veel hoger niveau dan wat er ooit in Nederland is gemaakt.

De Nederlandse hiphop is qua tekst en productie niet te vergelijken met hiphop van Immortal Technique, Atmosphere, Non Phixion, People under the Stairs, Jurassic 5 e.d. En daarmee wil ik niks afdoen aan de talentvolle Nederlandse producers en rappers. Sowieso vind ik de Engelse taal ook veel rijker dan de Nederlandse wat de teksten al snel beter maakt.
L
LauuLid
01-01-2024, 00:00
#16
Steen en Spinal worden ook steeds meer overrated imo
y
yaaawLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik vind Steen maar een sukkeltje...
Ennuh vind Immortal technique toch ook een beetje overrated, maar on stage is het een beest, samen met mac lethal nog altijd de beste hiphopshow die ik gezien heb...
Nog één nummertje dan
I
ImmortalTechLid
01-01-2024, 00:00
#18
Erg lekker nummer :) De laatste jaren heb ik me steeds minder geïnteresseerd over Nederlandse hiphop, maar dit is toch wel goed.

Verder vind ik Technique niet alleen on stage een beest. Hij denkt veel na over zijn teksten, leest zich diep in over de onderwerpen waarover hij schrijft, neemt zijn tijd om zijn albums te perfectioneren en heeft een heerlijke flow.

Maar goed, dit topic gaat over NL hiphop en smaken verschillen natuurlijk. Ik ga wel wat meer opzoeken van Fresku.
P
ParttimerLid
01-01-2024, 00:00
#19
yaaaw zei:
Ik vind Steen maar een sukkeltje...
Ennuh vind Immortal technique toch ook een beetje overrated, maar on stage is het een beest, samen met mac lethal nog altijd de beste hiphopshow die ik gezien heb...
Nog één nummertje dan
Klik om te vergroten...
Ik vind niet echt dat iemand die naar Gino Pietermaai luistert in staat is om Steen een sukkeltje te noemen.
Offtopic: Jedi Mind Tricks is de beste rap groep op het moment, zelfs beter dan Wu-Tang.
y
yaaawLid
01-01-2024, 00:00
#20
Parttimer zei:
yaaaw zei:
Ik vind Steen maar een sukkeltje...
Ennuh vind Immortal technique toch ook een beetje overrated, maar on stage is het een beest, samen met mac lethal nog altijd de beste hiphopshow die ik gezien heb...
Nog één nummertje dan
Klik om te vergroten...
Ik vind niet echt dat iemand die naar Gino Pietermaai luistert in staat is om Steen een sukkeltje te noemen.
Offtopic: Jedi Mind Tricks is de beste rap groep op het moment, zelfs beter dan Wu-Tang.
Klik om te vergroten...
haha gaaaast, Fresku en Gino Pietermaai zijn ook echt met elkaar te vergelijken... Wel eens van een gimmick gehoord? een verdomd goeie ook nog...
En JMT, nah gaat net zo bergafwaars met die gasten als met wu-tang als collectief...
De beste verse opt laatste album van JMT kwam van RA the rugged man...
Godaaamn, en als je weet dat dit vanuit zn vaders perspectief is gerapt maakt t t nog vetter

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."