Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsJullie audio apparatuur?

Jullie audio apparatuur?

53 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#1
London City is geniaal, een maat van mij krijgt daar echt een vette overdrive uit! :)
B
BlackRobBluntLid
01-01-2024, 00:00
#2
logitech koptelefoontje met mic... zuur maar helaas :(
p
plopkoekLid
01-01-2024, 00:00
#3
Aan men laptop hangt een externe geluidskaart ( x-fi 5.1 surraround...)
Met daar aan gekoppeld:



Ik zweer het je, die bass hoor je en VOEL je :hearteyes:
A
AndrewLid
01-01-2024, 00:00
#4
Oja voor mn gitaar heb ik een Roland Cube60 watt die ik ga verkopen en een Blackstar HT-5 voor in de plaats ga zetten! :rock:
i
ilyasLid
01-01-2024, 00:00
#5
Andrew zei:
Oja voor mn gitaar heb ik een Roland Cube60 watt die ik ga verkopen en een Blackstar HT-5 voor in de plaats ga zetten! :rock:
Klik om te vergroten...
Die blackstar is echt fantastisch vind ik, wel een net iets te afgewerkt geluid. Het mist wat vintage sound vind ik.

Ik heb net twee boxen (Pioneer prologue 100) uit de jaren stilletjes gekregen van mijn oma. Er moet nog wel wat bekabeling vernieuwd worden, maar dan zullen ze blazen. Ze worden aangesloten op een crappy medion versterker. Waar in het kort toch wel verandering in gaat komen
C
CooperLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik heb een hele oude versterker van Sensui, die het nog prima doet.
Boxen heb ik vaak ruzie mee, nu heb ik een setje van JVC, die het prima deden
totdat ze keihard gingen ruften op de bas. Dacht dat ze het begeven hadden, maar kwam er achter
dat er een extra snoer als tussenstuk aan een van de boxen zat. Waarom weet ik niet, maar
nadat ik 'm weggehaald had doen ze het weer prima. :)
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik post morgen effe een foto van de monitors die in de garage staan.. :grin: En m'n zooi waar ik muziek op speel in m'n kamer, een ouwe JVC stereo (Wel een enorm goed ding, en hij is al meer dan 13 jaar oud en gaat nog steeds mee! :openmouth: ) met dubbel casette-dock. :tearsofjoy:
K
KetaboyLid
01-01-2024, 00:00
#8
Dit is wat ik momenteel thuis heb staan:

Seiwin ST6A Studio Monitors
Set aktieve studiomonitors met 6" woofer met polypropyleen conus die gedempt is opgehangen. Frequentiebereik 50Hz tot 20kHz. Totaal vermogen van de bi-amped versterker 120 watt, verdeeld over 80 watt laag en 40 watt hoog. De ST6A is magnetisch afgeschermd en daardoor ook naast beeldschermen en computermonitors te plaatsen. Specificaties: Maximale geluidsdruk 89dB, Crossover frequentie 2,6kHz, Gewicht 10Kg. Afmetingen 210mm x 225mm x 320mm.


M-audio audiophile USB
Na drie jaar dagelijks gebruik nog steeds tevreden :)


Numark DM2050
The DM2050 is a compact, 3-channel tabletop mixer designed for today’s turntablist, desktop, and aspiring DJ. Featuring steep 3-band EQ on every channel, a replaceable crossfader with reverse and slope control, a dedicated microphone input with 2-band EQ, and multiple input sources, this entry-level mixer is big on features and easy on the wallet.


Novation 61SL MKII
SL Mk II combines a high quality semi-weighted keyboard with a full DAW and plug-in control surface, that visually feeds back all control information to the user. A giant 144-character display, back lit LED buttons and LED ringed encoders show the status of all controls. Ultra-quick mapping of all 56 knobs, faders and buttons is managed by the groundbreaking Automap 3 PRO software.


Akai MPC500
MPC500 is a 48-track sequencer with a 32-voice stereo sampler. It has 12 velocity and pressure-sensitive rubber MPC pads. 16MB of memory comes standard and can be expanded up to 128MB. When connected to a Mac or PC via USB, you can drag and drop data between the computer and your MPC500's CF card, just like a hard drive. Because MPC500 is compatible with other MPCs, MPC500 is the perfect way to extend your studio into your mobile lifestyle.


Sony MDR-7509HD
The MDR-7509HD is a high-quality stereo headphone for critical and demanding professional applications, including studio and broadcast monitoring.


:rock:
T
TripperLid
01-01-2024, 00:00
#9
Dynaudio BM5A Studio monitors


Motu 828 MK3 Geluidskaart
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Vette shit Ketaboy :) Ik steel je lay-out effe :beer:

JVC MX-G7 (1993)

Tja, een stereo-installatie van 17 jaar oud en gaat nog steeds prima.. Ik vind het geluid dat er uitkomt schitterend, beter dan sommige van die nieuwe hi-fi installaties maar ik heb zowiezo ook een voorliefde voor alles wat oud is dus ik zie niet in waarom ik 'm zou vervangen. Plus, hij heeft ook een dubbel casette-dock en kun je nog old-school mee tapen en dat is wel handig. :grin: Ik heb er geen specificaties van maar ik hou van dat ding.


JB Systems High Q 30D

Platenspeler, 'n duur ding maar het is echt geniaal! Ik heb meer dan honderd LP's dus deze wordt dagelijks gebruikt om alle ouwe rock 'n' roll, punk, e.a. te draaien.



http://img695.imageshack.us/i/stereostuff044.jpg

Gezien hier al een keyboard gepost werd heb ik ook nog dit om mijn eigen deuntjes mee te maken:

Fender Stratocaster

(Satin, apple red, geloof ik, van Mexicaanse makelij :( - prima gitaar, dat wel!)

Epiphone Les Paul Standard

(Cherry sunburst)



Tesamen:



Dunlop Cry Baby

(Wah-wah pedaal, Jimi Hendrix signature)



Line 6 Spider II

(15 watt elektronische versterker - Kutding! Koop nooit line 6.. Godzijdank klinkt ie beter icm de Les Paul dan met de strat)



(Dan nog een elektronisch stembakje, kabels en 1mm dunlop picks)
D
DopezillaLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ah, ik doe zo nu en dan ook nog eens 'n poging muziek te maken, en wel met:

Bass: Ibanez EDB600
Gitaar: Hohner Arbor MXJ series

M'n gitaarversterker is 'n een of ander slap ding van London City, en 'n bass versterker heb ik niet,
dus daar gebruik ik m'n ibanez starters versterkertje voor. :P

Laatst zag ik een mooie tweedehands bass versterker in 'n zaak in Vlaardingen staan, maar 'k zit nu weer wat krap, dus dat zal ik moeten laten schieten.

Olle
D
DopezillaLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik heb er helaas maar 'n primitief dingetje van, en indrukwekkend is het niet. Maar goed, hij doet voorlopig wat 'ie moet doen, ooit koop ik wel een beter dingetje. :grin:

Voor gebruik op m'n kamertje is 'ie prima, overigens, en dat is ook de enige plek waar ik speel, dus in feite moet ik niet eens klagen.

Olle
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Meer dan 15 watt heb ik ook niet nodig. Maar toch ben ik zeer ontevreden met die Spider 2. Stom kutding..

Ik ben van plan om 'm nog een tijdje te gebruiken, maar daarna schakel ik over op Orange. Wellicht koop ik dan gewoon een hele set en een kleine versterker, of een kleine cab van een goedkoper merk voor thuis. Alhoewel, ik zit nog te twijfelen. En ooit nog een Gibson Les Paul.



Maar dat is nog niet voor meteen. Het eerste waar ik geld in ga pompen is een Gibson Hummingbird en daarna 'n drumstel. Dan zie ik wel.
m
mindstormLid
01-01-2024, 00:00
#14
qua speakers in de huiskamer: alesis m1 active mk2

muziekinstrumenten:
-nord micro modular
-dave smith evolver
-waldorf blofeld
-yamaha dx7 mk2
-waldorf rackattack
-akai asq10 (kapot helaas.. sequencen moet nu met de computer)
-veel fx
-2 mixers (1 voor noise en 1 goeie)
-laptop met ableton live en maxmsp(maak zelf audio software en vst's)
-m-audio audiophile

draaitafels:
2x technics sl1200 mk2
(leen) datec gmpm8

system:
-2x 4560 bass-mid
-1x 4530 mid
-2x vitavox hooghoorns
-1x "frietzak" (martinbin) (ongevuld, maar wel a la frietzak opgeschildert.. dus wit met blauwe ruitjes)
(zaten "eens" ook schuimrubber frieten in, maar na een streetrave zijn ze opgegaan)
-4x w-bins zelfbouw
-4x 4512 mid
-groot versterkerrack


dus.. ik maak muziek, geef feestjes en maak software spul.

drugs nummer 1 - zeer verslavend - muziek
i
ilyasLid
01-01-2024, 00:00
#15
W.F.L. zei:
Meer dan 15 watt heb ik ook niet nodig. Maar toch ben ik zeer ontevreden met die Spider 2. Stom kutding..
Klik om te vergroten...

Line 6 :kots:
mispak je niet aan het geluid dat een 15 watt lampen, luid dat zo'n ding gaat. Het zou me niet verbazen dat je er kleine optredens (café optredens) mee kan spelen. Zeker de tiny terror van orange :hearteyes:
D
DopezillaLid
01-01-2024, 00:00
#16
Orange geeft daarnaast ook gewoon een lekker geluid. :hearteyes:

Olle
T
TeKNoZemLid
01-01-2024, 00:00
#17
mindstorm zei:
qua speakers in de huiskamer: alesis m1 active mk2
system:
-2x 4560 bass-mid
-1x 4530 mid
-2x vitavox hooghoorns
-1x "frietzak" (martinbin) (ongevuld, maar wel a la frietzak opgeschildert.. dus wit met blauwe ruitjes)
(zaten "eens" ook schuimrubber frieten in, maar na een streetrave zijn ze opgegaan)
-4x w-bins zelfbouw
-4x 4512 mid
-groot versterkerrack
Klik om te vergroten...

Leuk setje speakers, zitten er nog de originele speakers in in die JBL kasten? Of is het nabouw?
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#18
ilyas zei:
Line 6 :kots:
mispak je niet aan het geluid dat een 15 watt lampen, luid dat zo'n ding gaat. Het zou me niet verbazen dat je er kleine optredens (café optredens) mee kan spelen. Zeker de tiny terror van orange :hearteyes:
Klik om te vergroten...

Haha, ja, Line 6 is ruk. Maar ja, toen ik begon had ik totaal geen idee welke richting ik uit ging gaan en welke stuff ik nodig had. Dus heb ik me maar iets laten aanpraten.. :grin: Van de stratocaster ben ik tevreden, erg standaard ding maar ja, in combinatie met de line 6 klinkt ie dus niet zo best, maar met de Les Paul krijg ik er tegenwoordig nog 'n deftige sound uit. Niet helemaal wat het moet zijn, maar ja. Misschien een idee om een kleinere Orange in huis te halen.

Orange :hearteyes:

Maar eerst die Hummingbird.



:hearteyes: :hearteyes:

(Damn, op zo'n momenten wou ik dat ik werk had, die Hummingbird kan ik bekostigen, gelukkig, maar daarna.. Hmm. Misschien toch eens gaan rondkijken..)
K
KapiteinPindaLid
01-01-2024, 00:00
#19
Philips boxen, en voor me gitaar een Fender Deluxe 85 :grin: Heb ook nog zo'n klein krakerig gitaarversterkertje maar die gebruik ik niet veel meer. Heb verder een TASCAM sporen opneem geval (weet ik veel hoe je zoiets noemt), een Shure SM57 microfoon om voor me versterker te kwakken. En nog wat gitaren maar dat is volgens mij geen audio apparatuur
m
mindstormLid
01-01-2024, 00:00
#20
TeKNoZem zei:
Leuk setje speakers, zitten er nog de originele speakers in in die JBL kasten? Of is het nabouw?
Klik om te vergroten...


rcf speakers.

we hebben ook nog een andere set. glijbanen (muurtje van 16 meter)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."