Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsFruityloops producers

Fruityloops producers

143 antwoorden
14 weergaven
18-5-2026
p
psychopsychedelicLid
01-01-2024, 00:00
#1
try renoise
d
djstaylaLid
01-01-2024, 00:00
#2
buzzrider zei:
djstayla zei:
Zijn er hier op het forum ook andere gebruikers die muziek maken met Fruityloops, FL Studio??

Zoja post hier dan je eigengemaakte nummers onder invloed van..... of nuchter :grin:

Ik zal binnenkort wat droppen wat ik laatst gemaakt heb na een paar joints :stoned:
Klik om te vergroten...
En waarom nu al niet dan ? :)
Klik om te vergroten...

ZIek op bed :(

Gemaakte muziek staat op een andere pc.. Maar mischien heb ik nog wat :grin:

http://www.djstayla.nl/Mp3/DJ Stayla - Lectic City (Slipstream mix 2006).mp3

Is van 2006 :grin:

Gelijk het hele zooitje FL Studio over gegooid naar me laptop... :rockband:

Zal later weer wat droppen :)
d
djstaylaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Snel wat uit verveling gemaakt :grin:
http://www.djstayla.nl/Mp3/DJ_Stayla_-_Verveling_080109.mp3

:rockband:
O
OnderDeEikLid
01-01-2024, 00:00
#4
psychopsychedelic zei:
try renoise
Klik om te vergroten...

Trackers ftw, niet dat ik dr goed met Renoise kan werken op het moment maar het gaat de goede kant op. Ben nu wat aan het experimenteren met Famitracker en LSDJ. LSDJ is een tracker voor op de gameboy, hehe.
p
psychopsychedelicLid
01-01-2024, 00:00
#5
haha nee met renoise ben ik ook niet zo goed, mn broertje wel maar ik moet t nog leren xD
dat dingetje ziet er wel leuk uit, wat kan je er precies mee?? met die LSDJ??
O
OnderDeEikLid
01-01-2024, 00:00
#6
Je stopt de cartridge zo in je gameboy. Met LSDJ kan je ook gewoon muziek maken maar dan a la typische gamemuziek. De geluidschip van een gameboy heeft flinke beperkingen. Met LSDJ kan je werken met 4 kanalen:
2 kanalen vor Pulse
1 kanaal wav (met beperkte kwaliteit, wordt vaak gebruikt voor drumkits)
1 kanaal noise
Je bent dus vrij beperkt in wat je kan ermee qua geluid maar er kunnen nog steeds flinke tracks uitkomen.

LSDJ site: http://www.littlesounddj.com/

Hier een voorbeeldnummer wat gemaakt is met LSDJ:
http://www.8bitpeoples.com/mp3/get/550/ ... ion%5D.mp3

Voor meer tracks die gemaakt zijn op een gameboy (dmv. LSDJ, Nanoloop) of zelfs de commodore 64 enzovoorts:
http://www.8bitpeoples.com (weblabel met allemaal gratis releases, aanraders qua artiesten: Bit Shifter, Nullsleep, Random)
http://www.8bitcollective.com

8bitcollective is een site waar men zelf de eigen tracks op kan zetten. Hier zitten ook aardig wat mensen die Fruityloops gebruiken met plugins die het geluid van de gameboy kan immiteren.
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik maak ook weleens wat met fl, maar alleen om wat spacende geluiden te creeeren die later nog van pas komen. :stoned:
g
geoxLid
01-01-2024, 00:00
#8
http://www.zshare.net/audio/5435395735612196/ -> nummertje techhouse

http://www.myspace.com/mikroschoft -> tekno

djstayla zei:
Snel wat uit verveling gemaakt :grin:
http://www.djstayla.nl/Mp3/DJ_Stayla_-_Verveling_080109.mp3

:rockband:
Klik om te vergroten...
Klinkt niet slecht, wat meer variatie in je drums zou wel mogen :)
Laat me weten wat je van mijn muziek denkt, ben nog maar 5 maand bezig met fruityloops
d
djstaylaLid
01-01-2024, 00:00
#9
geox zei:
http://www.zshare.net/audio/5435395735612196/ -> nummertje techhouse

http://www.myspace.com/mikroschoft -> tekno

djstayla zei:
Snel wat uit verveling gemaakt :grin:
http://www.djstayla.nl/Mp3/DJ_Stayla_-_Verveling_080109.mp3

:rockband:
Klik om te vergroten...
Klinkt niet slecht, wat meer variatie in je drums zou wel mogen :)
Laat me weten wat je van mijn muziek denkt, ben nog maar 5 maand bezig met fruityloops
Klik om te vergroten...

Check http://www.djstayla.nl/Mp3/DJStayla-CoolFreshAndFunky.mp3 dat is de uiteindelijke versie..:grin: Ik zal vanavond ff thuis luisteren, ben nu druk druk op werk :grin:
d
dirtbagLid
01-01-2024, 00:00
#10
ja ik!:P
ik maak psytrance en soms drum n bass.
hier een rauw voorbeeld

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=dThPykJmxjM[/youtube]
als ^die^ het niet doet: http://www.youtube.com/watch?v=dThPykJmxjM&fmt=18
d
dirtbagLid
01-01-2024, 00:00
#11
ja dat vond ik zelf ook al
ik ga ff een standaard baslijntje maken een keer, ik heb dat nummer eigenlijk al geschrapt maar wel leuk om weer ff mee te spele
s
shokoraLid
01-01-2024, 00:00
#12
dirtbag zei:
ja ik!:P
ik maak psytrance en soms drum n bass.
hier een rauw voorbeeld

als ^die^ het niet doet: http://www.youtube.com/watch?v=dThPykJmxjM&fmt=18
Klik om te vergroten...
wel aardige darkpsy :)

Ik zou alleen een kick/bassline gebruiken waardoor die herkenbare psytrance golf er in komt. Het ritme dat je nu aan houdt maakt het een beetje psy hard style oid.
d
dirtbagLid
01-01-2024, 00:00
#13
Welke VST's gebruiken jullie als ik het mag vragen?
ik gebruik vooral:

-ReFx Nexus met expansions
-ReFx Vanguard
-Tone2 Gladiator
-en een heleboel gratis VST's van http://www.amvst.com/index.php
T
TrippyShitLid
01-01-2024, 00:00
#14
Waar kan ik FL downloaden? Ik heb het vaak gehad maar was altijd de demo en dan kan je niks opslaan :rolleyes:
T
TeKNoZemLid
01-01-2024, 00:00
#15
Mja ik ken 't programma nog nie zo goed. Werk er nu een maand of 2-3 in ofzo en begin een beetje door te krijge wat de knoppe/schijfjes/etc. doen enzo. =p

http://www.myspace.com/tektyfus

-TeKNoZem
d
dirtbagLid
01-01-2024, 00:00
#16
*kuch*torrents*kuch*
T
TrippyShitLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ja, ook daar vind ik dus steeds de demoversie :( Zelfs als er staat FULLVERSION+CRACK !!BLABLABLABLA
O
OnderDeEikLid
01-01-2024, 00:00
#18
Dan denk ik dat je eens verder moet kijken dan enkel je neuslengte :wink:
Lees de instructies en voer ze uit, nooit problemen mee gehad.
I
ImmoLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik loop de laatste tijd ook redelijk vaak in fruityloops te klooien, Ben vooral bezig met Tekno/Industial op het moment.
D
Dr.JohnsonLid
01-01-2024, 00:00
#20
niks fruityloops, gewoon hardware :)
(nouja, als ik iets maak met programma`s dan is het Reason doorgelinkt naar Ableton Live)

http://www.myspace.com/mrflurryjohnson

't is Dubstep trouwens

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456...8
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."