Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWelk(e) instrument(en) speel je? Show je gear!

Welk(e) instrument(en) speel je? Show je gear!

170 antwoorden
29 weergaven
18-5-2026
m
mikozLid
01-01-2024, 00:00
#1
Proxima zei:
Goed gezien, gitaar en basgitaar zijn inderdaad beide linkshandig.


Minimoog is een echte classic (degene die ik heb is btw een reissue). Ik ging ooit bijna dood van het lachen toen ik er zo'n jaren 90 ambulance geluid uithaalde. 🤣
Klik om te vergroten...
moog... das toch ook waar rush helemaal los op ging, maar dan moog taurus
T
Trippy langkousLid
01-01-2024, 00:00
#2
inner_search zei:
Practice drumpad nog vergeten , maar ook leuk om beatjes te meppen.
en niet enkel strokes of rolles te oefenen.

mondharmonica is echt niet zo simpel als mensen denken 😅en al helemaal ambten chromatic.Bekijk bijlage 29842
Klik om te vergroten...
Kun je goed mondharmonica spelen?
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#3
inner_search zei:
mondharmonica is echt niet zo simpel als mensen denken 😅en al helemaal ambten chromatic.
Klik om te vergroten...
Ik had er nooit echt wat mee, totdat ik dit optreden zag (vanaf 38:04). Ongelofelijk dat iemand die klanken en finesse uit zo'n klein dingetje kan halen. Raakte me emotioneel ook, nooit eerder gehad bij een mondharmonica. Benieuwd wat je van die performance vindt. :)
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#4
whitesugar zei:
Kun je goed mondharmonica spelen?
Klik om te vergroten...
Nope , enkel drummen 😂
Men electronisch Yamaha Td staat wel op een kamertje maar niet drumklaar.
Ik speel ook liever met een actieve speaker dan een hs op.
Had een actieve gitaar speaker maar was van een vriend en heeft zen spullen verkocht.

de chromatic van roots is een erfstukje van men grootvader , toen heb ik de diatonics gekocht om op te oefenen.
Maar zoals gezegt , single notes zijn zwaar onderschat en het is niet zomaar je mond erover en een deuntje spelen zoals de meesten denken.

men pa heeft men opa zijn trompet geerft (speciale serie waar maar 300 modellen van gemaakt zijn , vraag me niet welk merk of type want ik weet het niet.
Men opa heeft ze gekocht in 24 was.
Verlaat uiteraard nooit de familie 😊
A
AcousticLid
01-01-2024, 00:00
#5
hoort hier mss niet thuis maar vond em wel grappig voor de muzikanten, dat ´your´ age kan ik best vervangen door ´my´ age
🤣

FB_IMG_1632568558241.jpg
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#6
Mindless zei:
Ik had er nooit echt wat mee, totdat ik dit optreden zag (vanaf 38:04). Ongelofelijk dat iemand die klanken en finesse uit zo'n klein dingetje kan halen. Raakte me emotioneel ook, nooit eerder gehad bij een mondharmonica. Benieuwd wat je van die performance vindt. :)
Klik om te vergroten...
Dat is dus een chromatic , heeeel moeilijk te spelen , de meeste hebben 12 blaasgatenimage.jpg
En als je van noot wil veranderen druk je op dit knopjeimage.jpgimage.jpg
Dus dat is 24 noten zuigen en 24 blazen dit/dat instrument is echt gemaakt om classic en jazz te spelen.

top optreden ik ken het maar al te goed !
Prachtig wat die man allemaal kan met de gitaar.
Niet mijn genre , maar ik waardeer het wel.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#7
inner_search zei:
Dat is dus een chromatic , heeeel moeilijk te spelen , de meeste hebben 12 blaasgatenBekijk bijlage 29854
En als je van noot wil veranderen druk je op dit knopjeBekijk bijlage 29855Bekijk bijlage 29856
Dus dat is 24 noten zuigen en 24 blazen dit/dat instrument is echt gemaakt om classic en jazz te spelen.

top optreden ik ken het maar al te goed !
Prachtig wat die man allemaal kan met de gitaar.
Niet mijn genre , maar ik waardeer het wel.
Klik om te vergroten...
Wist ik niet van chromatic! Interessant om te leren!

Die jij postte zijn ook erg indrukwekkend. Dat zijn dan weer minder mijn genres, maar overduidelijk dikke skills!!
T
Trippy langkousLid
01-01-2024, 00:00
#8
inner_search zei:
Nope , enkel drummen 😂
Men electronisch Yamaha Td staat wel op een kamertje maar niet drumklaar.
Ik speel ook liever met een actieve speaker dan een hs op.
Had een actieve gitaar speaker maar was van een vriend en heeft zen spullen verkocht.

de chromatic van roots is een erfstukje van men grootvader , toen heb ik de diatonics gekocht om op te oefenen.
Maar zoals gezegt , single notes zijn zwaar onderschat en het is niet zomaar je mond erover en een deuntje spelen zoals de meesten denken.

men pa heeft men opa zijn trompet geerft (speciale serie waar maar 300 modellen van gemaakt zijn , vraag me niet welk merk of type want ik weet het niet.
Men opa heeft ze gekocht in 24 was.
Verlaat uiteraard nooit de familie 😊
Klik om te vergroten...
Oow wat leuk! Mijn broer speelt ook drum.
T
Trippy langkousLid
01-01-2024, 00:00
#9
inner_search zei:
Nu luisteren terwijl ik men taken doe !
ik zeg je al op voorhand , in ben voor de blues harmonica maar kan ook zeker jazz en andere stijlen waarderen.
Dit is mijn ding.
mijn favoriete speler allee tijden !

haar vind ik geweldig.

en dan heb je deze man nog die alles kan spelen 😂
Klik om te vergroten...
Wauw, ik kreeg gewoon kippenvel bij amanda ventuara!

Ik vind dit heel mooi:
Vind het zo knap hoe hij die twee instrumenten tegerlijk bespeeld!
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#10
Mindless zei:
Wist ik niet van chromatic! Interessant om te leren!

Die jij postte zijn ook erg indrukwekkend. Dat zijn dan weer minder mijn genres, maar overduidelijk dikke skills!!
Klik om te vergroten...
De blues is origineel onstaan door een mondharp (neen geen gitaar of harmonica een simpele mondharp)

ja hebt 2 soorten harmonicas de chromatic die ik niet laten zien heb en in het filmpje bespeeld word , maar je start beter met een diatonic c of f (past zowat bij elk genre) image.jpgimage.jpg
Kost een euro of 10 en perfect om wat te blazen en zuigen 🤣 straks even met electric drummetje erop proberen zetten (en even spelen 😋)
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#11
whitesugar zei:
Wauw, ik kreeg gewoon kippenvel bij amanda ventuara!

Ik vind dit heel mooi:
Vind het zo knap hoe hij die twee instrumenten tegerlijk bespeeld!
Klik om te vergroten...
Daar was Bob dylan heer en meester in :wink:
m
mikozLid
01-01-2024, 00:00
#12
Acoustic zei:
hoort hier mss niet thuis maar vond em wel grappig voor de muzikanten, dat ´your´ age kan ik best vervangen door ´my´ age
🤣

Bekijk bijlage 29872
Klik om te vergroten...
Hahah wat flauw 😂
E
EscapeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Leuk topic idd!
Ik heb een elektrische gitaar en een ukelele, allebei een goedkoop ding van Harley Benton. Ik kan op beiden niet zo goed spelen :grimacing:
Eigenlijk wil ik heel graag binnenkort een goede basgitaar kopen. Ik denk erover na om dan ook lessen te gaan nemen, het lijkt me tof om in een bandje te kunnen spelen
T
Trippy langkousLid
01-01-2024, 00:00
#14
Escape zei:
Leuk topic idd!
Ik heb een elektrische gitaar en een ukelele, allebei een goedkoop ding van Harley Benton. Ik kan op beiden niet zo goed spelen :grimacing:
Eigenlijk wil ik heel graag binnenkort een goede basgitaar kopen. Ik denk erover na om dan ook lessen te gaan nemen, het lijkt me tof om in een bandje te kunnen spelen
Klik om te vergroten...
Wauw, vet ding rechts! 🤩
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#15
Escape zei:
Leuk topic idd!
Ik heb een elektrische gitaar en een ukelele, allebei een goedkoop ding van Harley Benton. Ik kan op beiden niet zo goed spelen :grimacing:
Eigenlijk wil ik heel graag binnenkort een goede basgitaar kopen. Ik denk erover na om dan ook lessen te gaan nemen, het lijkt me tof om in een bandje te kunnen spelen
Klik om te vergroten...
Ook leuk een ukelele denk ik. Zou echter niet weten wat ik aanmoet met maar vier snaren.

Wat voor merk is die strat?
m
mikozLid
01-01-2024, 00:00
#16
Escape zei:
Leuk topic idd!
Ik heb een elektrische gitaar en een ukelele, allebei een goedkoop ding van Harley Benton. Ik kan op beiden niet zo goed spelen :grimacing:
Eigenlijk wil ik heel graag binnenkort een goede basgitaar kopen. Ik denk erover na om dan ook lessen te gaan nemen, het lijkt me tof om in een bandje te kunnen spelen
Klik om te vergroten...
Vet, ga ervoor! Bassisten zijn lastig te vinden is mijn ervaring. Althans, jonge bassisten, geen idee hoe oud je bent.

En, luister je alleen metallica of ook nog andere bands/muziek?
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ikzelf geen.
Mijn vriendin soms wel fluit.


Telt dat ook?




🤣🤣🤣🤣
m
mikozLid
01-01-2024, 00:00
#18
CuriousExplorer zei:
Ikzelf geen.
Mijn vriendin soms wel fluit.


Telt dat ook?




🤣🤣🤣🤣
Klik om te vergroten...
oh you dirty rascal
A
AcousticLid
01-01-2024, 00:00
#19
Mindless zei:
Die youtube kanalen waar mensen het nummer spelen en je tegelijk de tab ziet zijn goud waard. Ik ben helemaal weg van het kanaal van GuitarZero2Hero! Daar zie je gewoon in real-time oplichten op de tab waar hij aan het spelen is! En zelfs waar dat is op de fretboard! Dat maakt het zoveel makkelijker en prettiger om een nummer te leren!

Noten leren heeft vast zijn voordelen, ik kies gewoon voor tabs en leren van youtube (en gitaarles nu).
Klik om te vergroten...
Marty Schwartz heeft veel goeie youtube lessen
O
OehoeboeroeLid
01-01-2024, 00:00
#20
pausy zei:
Mijn broer was bevriend met Jacob Akkerman,de vader van Jantje
Klik om te vergroten...

Shit. Ik zou niet meer uit de omgeving van Jan Akkerman weg zijn te slaan. Over een gitaarleraar gesproken. Hoe vaak is Jan Akkerman wel niet uitgeroepen tot de beste gitarist ter wereld?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456...9
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."