Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWelk(e) instrument(en) speel je? Show je gear!

Welk(e) instrument(en) speel je? Show je gear!

170 antwoorden
34 weergaven
18-5-2026
T
Trippy langkousLid
01-01-2024, 00:00
#1
Mindless zei:
Hmm, ik heb juist een keer gezien dat je je duim zo ver moet uitsteken als je wijsvinger. Ik probeerde het en dit maakte het veel makkelijker. Misschien zijn er verschillende manieren. Altijd het proberen waard. :)
Klik om te vergroten...
Oow gek, waar heb je dit geleerd dan? Ik heb laatst nog in een filmpje gezien die tip van die duim, als ik hem vind stuur ik hem wel door. En met online gitaarlessen heb ik het ook zo geleerd. Als je je duim in het midden plaatst, kun je namelijk met je vingers beter bij de snaren dan als je hem helemaal bovenaan plaatst.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#2
whitesugar zei:
Oow gek, waar heb je dit geleerd dan? Ik heb laatst nog in een filmpje gezien die tip van die duim, als ik hem vind stuur ik hem wel door. En met online gitaarlessen heb ik het ook zo geleerd. Als je je duim in het midden plaatst, kun je namelijk met je vingers beter bij de snaren dan als je hem helemaal bovenaan plaatst.
Klik om te vergroten...
Deze was het:



Vanaf 1:41

Maar misschien heb jij het over de lengte van de gitaarhals en ik de breedte(?)
T
Trippy langkousLid
01-01-2024, 00:00
#3
Mindless zei:
Deze was het:



Vanaf 1:41

Maar misschien heb jij het over de lengte van de gitaarhals en ik de breedte(?)
Klik om te vergroten...
Hij zegt hier dat je de duim achter de wijsvinger moet plaatsen, ik had het erover of je hem beneden of onder of in het midden moet plaatsen. Dus ik denk dat we elkaar verkeerd begrijpen haha.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#4
whitesugar zei:
Hij zegt hier dat je de duim achter de wijsvinger moet plaatsen, ik had het erover of je hem beneden of onder of in het midden moet plaatsen. Dus ik denk dat we elkaar verkeerd begrijpen haha.
Klik om te vergroten...

Ja, dat bedoelde ik met dit:

"Hmm, ik heb juist een keer gezien dat je je duim zo ver moet uitsteken als je wijsvinger."

Maar ik zette het misschien wat onduidelijk neer.

Heb je het weleens zo geprobeerd?
T
Trippy langkousLid
01-01-2024, 00:00
#5
Mindless zei:
Ja, dat bedoelde ik met dit:

"Hmm, ik heb juist een keer gezien dat je je duim zo ver moet uitsteken als je wijsvinger."

Maar ik zette het misschien wat onduidelijk neer.

Heb je het weleens zo geprobeerd?
Klik om te vergroten...
Aahzo, begreep ik je verkeerd inderdaad. Ik heb hier nog niet op gelet, zal ik eens doen. Gelukkig lukt het mij om iig alle snaren in te drukken zonder dat hrt vals klinkt, maar ik krijg wel na een paar seconden kramp maar hier moet ik even doorheen. De eerste keer dat ik het c akkoord speelde had ik dit ook, en ik heb nu nooit meer kramp.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#6
whitesugar zei:
Aahzo, begreep ik je verkeerd inderdaad. Ik heb hier nog niet op gelet, zal ik eens doen. Gelukkig lukt het mij om iig alle snaren in te drukken zonder dat hrt vals klinkt, maar ik krijg wel na een paar seconden kramp maar hier moet ik even doorheen. De eerste keer dat ik het c akkoord speelde had ik dit ook, en ik heb nu nooit meer kramp.
Klik om te vergroten...
Het maakt het voor mij veel makkelijker, het f barre akkoord. Ben benieuwd hoe jij het gaat vinden.

Maar apart is dat hè. Dat het in het begin lijkt dat het onmogelijk is om ooit een bepaald akkoord goed te laten klinken en dan lukt het op een dag toch eens! En dan leer je later ook hoeveel knijpkracht er nodig is en niet meer dan dat. In het begin zat ik soms juist vaak te hard te knijpen, wat de akkoorden ook niet mooier deed klinken.
T
Trippy langkousLid
01-01-2024, 00:00
#7
Mindless zei:
Het maakt het voor mij veel makkelijker, het f barre akkoord. Ben benieuwd hoe jij het gaat vinden.

Maar apart is dat hè. Dat het in het begin lijkt dat het onmogelijk is om ooit een bepaald akkoord goed te laten klinken en dan lukt het op een dag toch eens! En dan leer je later ook hoeveel knijpkracht er nodig is en niet meer dan dat. In het begin zat ik soms juist vaak te hard te knijpen, wat de akkoorden ook niet mooier deed klinken.
Klik om te vergroten...
Ja, dit vind ik inderdaad ik zo bijzonder haha. In het begin zou ik het al bijna opgeven soms, maar juist omdat ik nu die kramp herken weet ik dat ik daar doorheen moet. En te hard knijpen heb ik nooit? Weleens dat ik een snaar scheef druk en ik heb nog steeds problemen met de hoge e snaar, maar dat heb ik al zo lang met deze gitaar..
S
StraatPiraatLid
01-01-2024, 00:00
#8
Jammer, ik wilde een mooie 4k foto schieten met HDR maar ik moest m comprimeren omdat het bestand te groot werd.
Screenshot_20211005-180308.jpg
m
mikozLid
01-01-2024, 00:00
#9
Oke nice, we zullen horen wat je ervan vond 🎸
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#10
mikoz zei:
@Mindless Hoe was je les? Of moet het nog gebeuren?😁
Klik om te vergroten...
Dat is aankomende dinsdag. :grin:

Uiteraard laat ik hier weten hoe het ging!
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#11
mikoz zei:
Oke nice, we zullen horen wat je ervan vond 🎸
Klik om te vergroten...
De eerste gitaarles zit erop en was erg leuk! Aardige relaxte gitaarleraar! En de muziekschool is helemaal gericht op praktijk en fun, wat precies ook mijn instelling is wat betreft muziek.

Ik moet wel zeggen dat toen ik even moest spelen (ik koos Nothing Else Matters) ik best wel beroerd speelde. Kwam doordat een echt goede gitaarspeler met focus naar me zat te kijken/luisteren. Maar is alleen maar goed, daar kom ik alleen overheen door het vaker te doen.

Ik ga ermee door!
T
Trippy langkousLid
01-01-2024, 00:00
#12
Mindless zei:
De eerste gitaarles zit erop en was erg leuk! Aardige relaxte gitaarleraar! En de muziekschool is helemaal gericht op praktijk en fun, wat precies ook mijn instelling is wat betreft muziek.

Ik moet wel zeggen dat toen ik even moest spelen (ik koos Nothing Else Matters) ik best wel beroerd speelde. Kwam doordat een echt goede gitaarspeler met focus naar me zat te kijken/luisteren. Maar is alleen maar goed, daar kom ik alleen overheen door het vaker te doen.

Ik ga ermee door!
Klik om te vergroten...
Mooi dat het leuk was! En vind het sws knap dat je dat nummer kunt spelen haha.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#13
whitesugar zei:
Mooi dat het leuk was! En vind het sws knap dat je dat nummer kunt spelen haha.
Klik om te vergroten...
Dank je! Voor een groot deel, niet helemaal. En niet alles goed op tempo. Het is een prachtig nummer, dus het verveelt me niet om hem vaak te oefenen.

Ik moet een stuk of 4 nummers (nieuwe of waar ik al mee bezig ben) kiezen van mijn leraar en die leren. Kan niet wachten om het beter te spelen, vooral met ogen op me gericht! Op de een of andere manier trek ik me daar toch best wat van aan, terwijl het mij zo vet lijkt om ooit te kunnen spelen voor een publiek!
T
Trippy langkousLid
01-01-2024, 00:00
#14
Mindless zei:
Dank je! Voor een groot deel, niet helemaal. En niet alles goed op tempo. Het is een prachtig nummer, dus het verveelt me niet om hem vaak te oefenen.

Ik moet een stuk of 4 nummers (nieuwe of waar ik al mee bezig ben) kiezen van mijn leraar en die leren. Kan niet wachten om het beter te spelen, vooral met ogen op me gericht! Op de een of andere manier trek ik me daar toch best wat van aan, terwijl het mij zo vet lijkt om ooit te kunnen spelen voor een publiek!
Klik om te vergroten...
Oow leuk, ik wil ook ooit meer nummers kunnen spelen. En het lijkt mij ook heel mooi om op een podium te staan! Maar dat zou ik ook wel spannend vinden denk ik.. en kan ik begrijpen dat je het spannend vind dat mensen naar je kijken, dat heb ik ook best wel..
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#15
whitesugar zei:
Oow leuk, ik wil ook ooit meer nummers kunnen spelen. En het lijkt mij ook heel mooi om op een podium te staan! Maar dat zou ik ook wel spannend vinden denk ik.. en kan ik begrijpen dat je het spannend vind dat mensen naar je kijken, dat heb ik ook best wel..
Klik om te vergroten...
Ja dat moet toch een geweldig gevoel geven als je het kan!

Via deze muziekschool kan ik later eventueel ook makkelijk in contact komen met bandjes. :)

Leuk feitje voor jou:

Ik kan gewoon Fries lullen met mijn gitaarleraar. Breekt altijd meteen het ijs. :tonguewink:
T
Trippy langkousLid
01-01-2024, 00:00
#16
Mindless zei:
Ja dat moet toch een geweldig gevoel geven als je het kan!

Via deze muziekschool kan ik later eventueel ook makkelijk in contact komen met bandjes. :)

Leuk feitje voor jou:

Ik kan gewoon Fries lullen met mijn gitaarleraar. Breekt altijd meteen het ijs. :tonguewink:
Klik om te vergroten...
Oow dat zou wel mooi zijn als je in contact kunt komen met bandjes. En lekker dat je fries kunt praten ja, vind ik zelf ook altijd wel fijner als mensen dat kunnen.
m
mikozLid
01-01-2024, 00:00
#17
Mindless zei:
De eerste gitaarles zit erop en was erg leuk! Aardige relaxte gitaarleraar! En de muziekschool is helemaal gericht op praktijk en fun, wat precies ook mijn instelling is wat betreft muziek.

Ik moet wel zeggen dat toen ik even moest spelen (ik koos Nothing Else Matters) ik best wel beroerd speelde. Kwam doordat een echt goede gitaarspeler met focus naar me zat te kijken/luisteren. Maar is alleen maar goed, daar kom ik alleen overheen door het vaker te doen.

Ik ga ermee door!
Klik om te vergroten...
Haha mooi man! Fuck die noten, who needs them?! Gewoon lekker spelen. Leuk dat het je bevalt.

En precies zoals je zegt: die zenuwen gaan vanzelf weg als je vaker voor je leraar (of anderen) speelt.

Gelijk de opdracht meegekregen om 4 nummers in te studeren. Laat hij je die nummers dan spelen, zodat hij vervolgens kan beoordelen of er eventuele verbeteringen mogelijk zijn?
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#18
mikoz zei:
Fuck die noten, who needs them
Klik om te vergroten...
Precies, het is niet zo dat het een systeem is dat ontwikkeld is door meerdere generaties mensen met vallen en opstaan die tot op de dag van vandaag gefinetuned is om de meest overzichtelijke en logische manier van muziekweergave te bieden waardoor je niet alleen sneller en beter leert maar ook handiger wordt in vingerzetting, ritme en dynamiek maar daarbij theoretische kennis en vaardigheden opdoet, dat is toch alleen voor slapers?
T
Trippy langkousLid
01-01-2024, 00:00
#19
20211207_094830.jpg
R
RainLid
01-01-2024, 00:00
#20
1640513472214.png

Telt dit ook? xD

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...34567...9
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."